Wat is uw YTD?
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Wat is uw YTD?
Over welke bedrijven spreken we dan? Want AB Inbeb valt daar toch niet echt onder...jens_dev schreef: ↑11 december 2018, 08:17 Hedgen lijkt mij eerder samen te hangen met market timing, waar ik niet in geloof.
Volatiliteit. Haha, nee grapje.
Omdat mijn PF veeleer bestaat uit voorzichtig geleide familiebedrijven met hoge kasstromen tegenover hun beurskapitalisatie, gezonde marges en weinig tot geen schulden.
Lol. Risico en volatiliteit uit de portefeuille halen is mainstream.
Maar de meesten hier doen maar op. Spreiding? Niet nodig. Waarderingen? Interesseert me niet etc.
Professionele hedge funds halen op langere termijn lagere resultaten dan wie een doodgewone indextracker koopt.
Charlie Munger schreef: ↑11 december 2018, 14:06 Als je moed niet hebt om 3x per eeuw de helft van je geld kwijt te spelen dan zul je de middelmatige resultaten krijgen die je verdient.
Als je niet naar waarderingen kijkt evenzeer. Laat dat nu iets zijn dat bij Warren en Charlie op de eerste plaats komt.sintorama schreef: ↑11 december 2018, 15:56Professionele hedge funds halen op langere termijn lagere resultaten dan wie een doodgewone indextracker koopt.
Charlie Munger schreef: ↑11 december 2018, 14:06 Als je moed niet hebt om 3x per eeuw de helft van je geld kwijt te spelen dan zul je de middelmatige resultaten krijgen die je verdient.
Zie ook Ben Graham - the intelligent investor
Heb discussie niet gevolgd maar waarom denk je dat hier niemand naar waarderingen kijkt? Denk dat de meesten hier dat wel doen.
Quality growth investor
Haha. Ja, als er iemand geen oog heeft voor waardering ben ik het. Begrijpend lezen is precies niet je sterkste kant.
Aandacht voor waardering zei je toch? Graag je lijstje aandelen waarin je belegt alsook je argumentatie waarom ze zoveel meer waard zouden zijn dan hun koers.
Ja, want waardering = boekwaarde Ik zal maar snel mijn Inbevjes buiten smijten en er een short op kopen want de koers gaat nog bijna halveren dan!
"Allez Jens, laat me eens afkijken van uw blad!"
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Omdat je zo'n toffe kerel bent zal ik hier eens alles uitvoerig uitleggen? Nee, je mag mijn posts hier en op beursig zelf uitvlooien. Daar staan alle antwoorden in.
jens_dev heeft al dikwijls (en op verschillende fora) zijn analyses gegeven, met de nodige uitleg. Hij is jou niets verschuldigd.
Die analyses kunnen mij gestolen worden. Ik ga niet te rade bij wannabe beursgoeroes op een forum. Het niveau is bedroevend.LaCucaracha schreef: ↑11 december 2018, 13:10Over welke bedrijven spreken we dan? Want AB Inbeb valt daar toch niet echt onder...jens_dev schreef: ↑11 december 2018, 08:17 Hedgen lijkt mij eerder samen te hangen met market timing, waar ik niet in geloof.
Volatiliteit. Haha, nee grapje.
Omdat mijn PF veeleer bestaat uit voorzichtig geleide familiebedrijven met hoge kasstromen tegenover hun beurskapitalisatie, gezonde marges en weinig tot geen schulden.
Inbev, voorzichtig en geen schulden in één adem uitspreken is al een billenkletser van jewelste zoals ook bovenstaande poster goed opmerkte.
Zeggen dat boekwaarde en bijgevolg prijs/boek overbodig zijn maar vervolgens geen enkel element kunnen aanleveren wat het dan wel moet zijn is een andere.
Ik heb genoeg gezien. Gelukkig lezen Ben Graham, Warren Buffet en Charlie Munger hier niet mee want ze zouden gillend weglopen.