Effectentaks
TIP
Re: Effectentaks
Cooreman CD&Ver (van de wet Cooreman-De Clerck) in een interview met De Tijd Zaterdag 3 november...De jongste maatregel is de invoering van de effectentaks. De middenklasse betaalt die, niet de rijken. Ik ben zwaar ontgoocheld in de huidige parlementsleden. CD&V en vooral het ACV zijn tegen de beurs….
U kan hierover zelf beslissen.Ik heb onlangs een mail gekregen van Bolero waarin zij mij de vraag stelden of zij het bedrag moeten doorgeven naar de fiscus of dat ik het zelf zou doen.Als men bij meerdere banken een port. heeft en u telt alles samen en zit boven eur 500.000 dan is het gemakkelijker alle banken zelf deze aangifte te laten doen.Bahamontes schreef: ↑2 november 2018, 11:43 Zouden die overzichten van de effectenrekening niet rechtstreeks naar de fiscus worden gestuurd? Het wordt wel gedaan met pensioensparen.
Elke bank maakt als ik het goed begrijp het gemiddelde van de rekeningstand op 31 maart, 30 juni en 30 september 2018 voor elke klant. Van MeDirect nog niets gekregen daaromtrent, maar er is nog tijd tot eind november?
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Verwarring troef: Het te betalen bedrag kan afhangen van de bank bij wie je bent
Willekeur bij de toepassing van de Effectentaks
Klacht indienen bij het Centrum voor Gelijke Kansen?
Belca2 schreef: ↑16 november 2018, 19:22 Verwarring troef: Het te betalen bedrag kan afhangen van de bank bij wie je bent
+ 500 000,00
of bij heerschap Kris Peeters, voorlopig nog o.a. Minister van Consumentenzaken, voor hij naar zijn bejaardenthuis ' europa' vertrekt
een aanzuigkracht voor banken die die taks niet inhouden
-
- Newbie
- Contacteer:
Vraag in bijzonder aan spaarfreakje, maar ook de mening van anderen interesseert me.
Wat indien er reeds een ruim bedrag taks betaald werd, maar er ook nog enkele kleinere effectenrekeningen zijn. Kan men zich riskeren voor die niet te kiezen voor de opt-in berekening?
Wat indien er reeds een ruim bedrag taks betaald werd, maar er ook nog enkele kleinere effectenrekeningen zijn. Kan men zich riskeren voor die niet te kiezen voor de opt-in berekening?
Dat kan niemand nu al weten.
Zodra de inkomsten van 2018 werden ingediend, kan de fiscus in actie schieten
Volgend jaar zullen de eerste onderzoeken eventueel kunnen starten, met de nodige boetes erbij
Zodra de inkomsten van 2018 werden ingediend, kan de fiscus in actie schieten
Volgend jaar zullen de eerste onderzoeken eventueel kunnen starten, met de nodige boetes erbij
-
- Newbie
- Contacteer:
Ook al vinden we de taks onrechtvaardig, betalen zullen we
"Rechtvaardige belasting" / "de rijken laten bijdragen"
Dit zijn de slogans die de politici, én met voorsprong de CD&V, hebben gebruikt om de invoering van deze vermogensbelasting voor de middengroep te verantwoorden. Het is niet bij slogans gebleven, zelfs in de officiële toelichting van de wet wordt "Rechtvaardige belasting" aangehaald ter motivatie ervan. Mogen we aan alle politici die deze effectentaks hebben verdedigd én/of goedgekeurd één vraag voor leggen om te toetsen in hoeverre die uitleg/motivatie strookt met de werkelijkheid ? Mijnheer Frère is als rijkste Belg onlangs overleden, aan hemzelf kunnen we het niet meer vragen. Mogen we aan al die politici vragen hoeveel effectentaks Mijnheer Frère of zijn erfgenamen zullen betalen voor de voorbije referentieperiode ? Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar heb een HEEL sterk vermoeden dat dat HEEL weinig zal zijn... én dat weten alle politici die deze effectentaks hebben verdedigd óók !!! Met andere woorden, niks is minder waar dat de effectentaks een "rechtvaardige belasting" tot stand brengt of de echt rijken laten bijdragen ! Met andere woorden, al die politici hebben ons MASSAAL belogen (wat ver af staat van de zg. "christelijke waarden") ! Ze schudden maar wat uit hun mouw én verwachten dat we dit allemaal als naïevelingen zullen slikken... Ik roep jullie allemaal op om dit inzicht zoveel mogelijk te verspreiden, nu we nog wat tijd hebben vóór de volgende verkiezingen.
Dit zijn de slogans die de politici, én met voorsprong de CD&V, hebben gebruikt om de invoering van deze vermogensbelasting voor de middengroep te verantwoorden. Het is niet bij slogans gebleven, zelfs in de officiële toelichting van de wet wordt "Rechtvaardige belasting" aangehaald ter motivatie ervan. Mogen we aan alle politici die deze effectentaks hebben verdedigd én/of goedgekeurd één vraag voor leggen om te toetsen in hoeverre die uitleg/motivatie strookt met de werkelijkheid ? Mijnheer Frère is als rijkste Belg onlangs overleden, aan hemzelf kunnen we het niet meer vragen. Mogen we aan al die politici vragen hoeveel effectentaks Mijnheer Frère of zijn erfgenamen zullen betalen voor de voorbije referentieperiode ? Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar heb een HEEL sterk vermoeden dat dat HEEL weinig zal zijn... én dat weten alle politici die deze effectentaks hebben verdedigd óók !!! Met andere woorden, niks is minder waar dat de effectentaks een "rechtvaardige belasting" tot stand brengt of de echt rijken laten bijdragen ! Met andere woorden, al die politici hebben ons MASSAAL belogen (wat ver af staat van de zg. "christelijke waarden") ! Ze schudden maar wat uit hun mouw én verwachten dat we dit allemaal als naïevelingen zullen slikken... Ik roep jullie allemaal op om dit inzicht zoveel mogelijk te verspreiden, nu we nog wat tijd hebben vóór de volgende verkiezingen.
de bakkersvrouw moet ook geen effectentaks betalen hoor
( enkel voor effecten die niet op naam staan )
Misschien dat er een Minister is , wiens minares een bakkersvrouw is ?
Denk dat de erfgenamen van Frère 0,00 euro effectentaks moeten betalen , is dat hun schuld (hun = Frère ) ? NEEN
Peeters is al goed op zijn bakkes gegaan met zijn afgeschafte " speculantentaks" die meer kostte dan hij opbracht
Bespaar ons van de Peeters in de Regering
( enkel voor effecten die niet op naam staan )
Misschien dat er een Minister is , wiens minares een bakkersvrouw is ?
Denk dat de erfgenamen van Frère 0,00 euro effectentaks moeten betalen , is dat hun schuld (hun = Frère ) ? NEEN
Peeters is al goed op zijn bakkes gegaan met zijn afgeschafte " speculantentaks" die meer kostte dan hij opbracht
Bespaar ons van de Peeters in de Regering
die is naar Europa weggepromoveerd.
Niks schepen van Antwerpse haven.
Niks schepen van Antwerpse haven.
hij zal toch niet vergeten uittredingsvergoeding van een 1 000 000,00 op te "eischen" zeker, hou zou hij het in het geniep er stil over zwijgen en het gewoon op zijn rekening laten storten
Het is misschien al eens vermeld, maar de sterke daling van de beurzen dit jaar en daarmee gepaard gaand de verkleining van de effectenportefeuilles moet grote gevolgen hebben voor de effectentaks. De regering zal veel minder binnenkrijgen dan geraamd.
daarom dat de Regering ( of de flarden die daarvan nog overblijven ) misschien kan besluiten om
- de 0,15 % taks te verhogen ( reden de dalende beurzen )
- drempel van 500 000 te laten zakken ( zelfde reden )
- de taks nog steeds niet te laten gelden voor bakkersvrouwen en andere minaressen van Ministers
- de 0,15 % taks te verhogen ( reden de dalende beurzen )
- drempel van 500 000 te laten zakken ( zelfde reden )
- de taks nog steeds niet te laten gelden voor bakkersvrouwen en andere minaressen van Ministers
Er zit wel een soort vermogensbelasting er aan te komen mij inziens.
Las onlangs deze bvb: progressieve dual income tax
Las onlangs deze bvb: progressieve dual income tax
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor