Mijn Top 5 voor 2019
TIP
Re: Mijn Top 5 voor 2019
waarom WSML en niet ZPRS?
Ipsen, vanwaar jouw keuzes ? Vind er wel interessante bedrijven tussen staan
Ipsen, Sobi, zijn EU farma bedrijven die de laatste maanden te hard zijn afgestraft…waardoor ze relatief goedkoop zijn.
Ze hebben goede financiën/koersverloop, bewezen hun knowhow/winst in het verleden en goede vooruitzichten blijven...
https://www.marketscreener.com/IPSEN-5137/ratings/
In Europa is Lonza, een stabieler winst aandeel (winst komt meer uit generische pillen, maatwerk en capsules...)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Sorry bedoelde natuurlijk Jonie ipv Ipsen
Waarom Thermo Fisher ? Volg ze ook al een tijdje. Was aan het wachten tot ze wat goedkoper zouden worden maar kan nog lang wachten vrees ik ..
Waarom Thermo Fisher ? Volg ze ook al een tijdje. Was aan het wachten tot ze wat goedkoper zouden worden maar kan nog lang wachten vrees ik ..
Medisch Tech, zit al jaren in de (+/- stabiele) lift, maar is meestal zeer duur genoteerd…
Bij TMO, valt dit nog enigszins mee
o.a. Danaher, GN Store, Roper, Edwards en Illumina hebben ook wel potentieel.
Hoe hoger het potentieel, hoe hoger de K/W en volatiliteit….en dus is timing er nog belangrijker /moeilijker….
Bij TMO, valt dit nog enigszins mee
o.a. Danaher, GN Store, Roper, Edwards en Illumina hebben ook wel potentieel.
Hoe hoger het potentieel, hoe hoger de K/W en volatiliteit….en dus is timing er nog belangrijker /moeilijker….
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
We doen eens zot met de voorspelling dees jaar:
"Die niet waagt, niet wynnt"
- Wynn Resorts
- Palladium
"Die niet waagt, niet wynnt"
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
De top 3 van inside beleggen. En den danny is heeeeel origineel
1 mc ewen mining
2 pan american silver
3 uranium participation
1 mc ewen mining
2 pan american silver
3 uranium participation
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
TMO is dan ook geen echt medisch technologiebedrijf. Het maakt geen protheseses, implantaten, pijnpompen of iets dergelijks.
ThermoFischer levert toestellen en consumables voor onderzoekstoepassingen. Daar zit 'medisch-achtig' onderzoek tussen (biotech, klinische biologie etc.), maar evengoed procescontrole in een brouwerij of zelfs bodemonderzoek voor een steenkoolmijn. In elk labo waar ik ooit was stond een hoop ThermoFischer-gerief, en de meeste van die labo's hadden absoluut niets met geneeskunde te maken.
Het is een topbedrijf, maar het is imo normaal dat het anders geprijsd wordt dan 'echt' medtech-bedrijven. R&D-activiteiten zijn over het algemeen volatieler en meer prijsgevoelig dan geneeskunde.
Zelfde portefeuille als in 2018
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Op basis van wat ik las op de bogleheadspagina 'investing from Belgium':
' On March 27, 2018, ishares started WSML with a TER of 0.35% (tov. 0,45% bij ZPRS) and apparently a wider diversification over more stocks. This might become the go-to fund.'
Ik moet toegeven dat ik niet veel extra onderzoek deed. Beide lijken me in ieder geval goede keuzes.
herinvesteer het zijn divident en op welke beurs koop je het?jvdc schreef: ↑13 december 2018, 12:11Op basis van wat ik las op de bogleheadspagina 'investing from Belgium':
' On March 27, 2018, ishares started WSML with a TER of 0.35% (tov. 0,45% bij ZPRS) and apparently a wider diversification over more stocks. This might become the go-to fund.'
Ik moet toegeven dat ik niet veel extra onderzoek deed. Beide lijken me in ieder geval goede keuzes.
Ja het herinvesteert zijn dividenden.StackingG schreef: ↑13 december 2018, 14:00herinvesteer het zijn divident en op welke beurs koop je het?jvdc schreef: ↑13 december 2018, 12:11
Op basis van wat ik las op de bogleheadspagina 'investing from Belgium':
Volgens JustETF te koop op Xetra en LSE maar Binck biedt enkel die van de London Stock Exchange aan, dus dat betekent dat de beurskosten wel wat hoger liggen. Op LSE wordt hij verhandeld in dollars.
Zie IE00BF4RFH31 voor de factsheet.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hier is het zo erg, dat ik me bij ELK interessant bedrijf de vraag stel of ze beursgenoteerd zijn...DonPastello schreef: ↑13 december 2018, 14:39Hoe ben je op Grieg Seafood gekomen? Ik ken de naam omdat ik in de vissector werk, maar had er nog nooit bij stilgestaan dat het ook beursgenoteerd kon zijn.
Ik dacht dat er hier ergens een topic was ivm zalm-kwekers & aanverwanten..
Gewoon via https://www.marketscreener.com/top-reco ... Europe-3//DonPastello schreef: ↑13 december 2018, 14:39Hoe ben je op Grieg Seafood gekomen? Ik ken de naam omdat ik in de vissector werk, maar had er nog nooit bij stilgestaan dat het ook beursgenoteerd kon zijn.
de beste presterende bedrijven zoeken per land en sector…
Grieg en Leroy springen er dan wel uit, als je al Nestlé en Emmi hebt gekocht in een dip….
Mijn beleggingen zijn wel voor 90% in een beperkt aantal sectoren:
(anders is het te moeilijk om te volgen, voor een amateur)
Consumer Non-Cyclical
Healthcare
Utilities
Technology (hardware en netwerk)
(USA, België, Nederland, Zwitserland, Scandinavie )