problemen met pre-paid kredietkaart KBC
problemen met pre-paid kredietkaart KBC
Er zijn problemen met pre-paid kaart KBC al een week of meer.Ze geven 2 verschillende beschikbare saldo's ,site pre-paid kaart (nu bij mij onder nul) en als men klikt 'kaart beheer' en daarna kaart 'opladen" dat zie ik de juiste saldo.!?
Saldo op de site van pre-paid kaart neemt elke keer dubbel van het bedrag van aankoop,daardoor ben ik onder nul en bij verborgen saldo heb ik 16 euro's,graag jullie ervaringen
Saldo op de site van pre-paid kaart neemt elke keer dubbel van het bedrag van aankoop,daardoor ben ik onder nul en bij verborgen saldo heb ik 16 euro's,graag jullie ervaringen
Re: problemen met pre-paid kredietkaart KBC
Die dubbele afhouding wordt een paar dagen later terug rechtgezet. Dat probleem is bekend bij KBC en sleept al een jaar aan. Onbegrijpelijk dat ze dat niet kunnen oplossen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
bedankt ,het probleem is alleen bij KBC touch ,het schijnt KBC mobile wel goed gaat, ik ben bij kantoor Sint-jacob Leuven geweest en ze hebben gezegd dat ik moet naar worldline bellen om juiste bedrag te weten.Ik heb mijn pre-paid kaart gestopt.
Ik ben vandaag naar KBC sint-jacob leuven en de verantwoordelijke kende de situatie niet en kon me niet helpen,ondanks dat al een jaar duurt, kon ze niet uitleggen dat het negatief saldo van,-1,78 foutief is en dat de andere saldo ,klik 'kaart beheer' ,klik ' kaart opladen' het juiste saldo is. Daardoor heb ik mijn prepaid kaart stop gezet.Ik denk wel dat meer dan een paar dagen duurt voordat het saldo juist is en ook bv. als de aankoop 150 euro kost zullen ze 300 euro berekenen en dus diep onder nul gaan en waarschijnlijk het systeem zal het niet toelaten ondanks dat er een saldo is van meer dan 150 euro.
Er zijn nog andere problemen bij de pre-paid van KBC.
Daarbij krijgt de klant elke maand een uitgavenstaat waar KBC informeren dat de maand ongeveer van 14 tot 13 loopt en de volgende betaling gebeurt op 22.we krijgen ook elke maand de volgende bericht:
"Er is een nieuwe uitgavenstaat van uw KBC-Prepaid Kaart beschikbaar. Die uitgavenstaat geeft u een overzicht van uw transacties en uw saldo. U kunt ze openen door op de bijlage te klikken. Zorg - zo nodig - voor voldoende provisie op uw rekening tegen 22-11-2018.'
Alle deze informatie die aan de klanten van pre-paid kaarten gegeven wordt is in feite informatie voor klanten die een gewone krediet kaarten hebben.KBC schept verwarring en geeft morele schade ,ik dacht dat KBC mijn pre-paid kaart , zonder verwittiging ,had veranderd in a gewone Krediet Kaart
Als antwoord op mijn klachten zei een Expert Digital Bankverzekeren KBC live en een man van waarschijnlijk kantoor sint-jacob dat 'het een standaardzin is die verstuurd wordt naar ALLE houders van kredietkaarten'
Ik vind deze uitleg onaanvaardbaar en toont weinig respect voor de klant. Als geen betekenis heeft moeten ze ook niet vermelden.
Ik voel me bedrogen .KBC neemt geen verantwoordelijkheid voor hun meldingen en daarbij noch zeggen dat de klant geen rekening moet houden met de boodschap.
Hoe kan ik nog geloven in de meldingen van KBC? Hoe kan ik weten wanneer een toegepaste formulering is of een "standaard formulering", niet toegepast is en geen waarde heeft?
Ik vind dat KBC haar geloofwaardigheid afbreekt. Hoe kan de klant nog geloven in de formuleringen van KBC?
Ik heb tientallen klachten gestuurd naar KBC,naar kantoor sint-jacob leuven,klachten dienst van KBC en geen zinnig antwoord gekregen.
Ik vind onaanvaardbaar voor KBC,ze tonen weinig respect voor de klant...
Er zijn nog andere problemen bij de pre-paid van KBC.
Daarbij krijgt de klant elke maand een uitgavenstaat waar KBC informeren dat de maand ongeveer van 14 tot 13 loopt en de volgende betaling gebeurt op 22.we krijgen ook elke maand de volgende bericht:
"Er is een nieuwe uitgavenstaat van uw KBC-Prepaid Kaart beschikbaar. Die uitgavenstaat geeft u een overzicht van uw transacties en uw saldo. U kunt ze openen door op de bijlage te klikken. Zorg - zo nodig - voor voldoende provisie op uw rekening tegen 22-11-2018.'
Alle deze informatie die aan de klanten van pre-paid kaarten gegeven wordt is in feite informatie voor klanten die een gewone krediet kaarten hebben.KBC schept verwarring en geeft morele schade ,ik dacht dat KBC mijn pre-paid kaart , zonder verwittiging ,had veranderd in a gewone Krediet Kaart
Als antwoord op mijn klachten zei een Expert Digital Bankverzekeren KBC live en een man van waarschijnlijk kantoor sint-jacob dat 'het een standaardzin is die verstuurd wordt naar ALLE houders van kredietkaarten'
Ik vind deze uitleg onaanvaardbaar en toont weinig respect voor de klant. Als geen betekenis heeft moeten ze ook niet vermelden.
Ik voel me bedrogen .KBC neemt geen verantwoordelijkheid voor hun meldingen en daarbij noch zeggen dat de klant geen rekening moet houden met de boodschap.
Hoe kan ik nog geloven in de meldingen van KBC? Hoe kan ik weten wanneer een toegepaste formulering is of een "standaard formulering", niet toegepast is en geen waarde heeft?
Ik vind dat KBC haar geloofwaardigheid afbreekt. Hoe kan de klant nog geloven in de formuleringen van KBC?
Ik heb tientallen klachten gestuurd naar KBC,naar kantoor sint-jacob leuven,klachten dienst van KBC en geen zinnig antwoord gekregen.
Ik vind onaanvaardbaar voor KBC,ze tonen weinig respect voor de klant...
Laatst gewijzigd door janu op 14 december 2018, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Net te laat om mijn aandelen betreffende bank te verkopen. Maandag een forse dip door je bericht.
Het zou verstandig zijn om geen namen van personeelsleden van die bank te vermelden. Er hoeft maar iemand dit bericht naar betreffende bank te sturen om moeilijkheden te krijgen.
Het zou verstandig zijn om geen namen van personeelsleden van die bank te vermelden. Er hoeft maar iemand dit bericht naar betreffende bank te sturen om moeilijkheden te krijgen.
Het is niet alleen met prepaid kaarten. Ik heb een mastercard van kbc maar ben daar ook helemaal niet tevreden mee. Zeer onoverzichtelijk systeem. Dikwijks verkeerde bedragen te zien waardoor je moet gaan zoeken waar de fout zit. Een paar uur later plots dan wel het juiste bedrag ik heb al verschillende keren mijn ongenoegen geuit maar ze sturen je telkens door naar Atos.
Ik zal mijn kaart ook opzeggen en ergens anders eentje nemen.
Ik zal mijn kaart ook opzeggen en ergens anders eentje nemen.
Wat mij het meest stoort is dat ze de problemen kennen maar er niets aan doen.
KBC touch en kbc mobile en kbc online zijn het beste van wat er op de Belgische markt te krijgen is.
Voor kredietkaarten moet je niet bij je grootbank zijn. Er zijn genoeg spelers die het quasi gratis aanbieden (europabank, beobank). Met die laatste heb ik zelf alleen maar goede ervaring tot nu toe, behalve als het op de verlengde garantie aankomt..
Voor prepaidkaarten weet ik dat BPOST ook een kaart aanbiedt en er ook een Revolut kaart bestaat. Die laatste zou volledig gratis zijn, maar ik ken totaal de werking niet.
Voor kredietkaarten moet je niet bij je grootbank zijn. Er zijn genoeg spelers die het quasi gratis aanbieden (europabank, beobank). Met die laatste heb ik zelf alleen maar goede ervaring tot nu toe, behalve als het op de verlengde garantie aankomt..
Voor prepaidkaarten weet ik dat BPOST ook een kaart aanbiedt en er ook een Revolut kaart bestaat. Die laatste zou volledig gratis zijn, maar ik ken totaal de werking niet.
ik heb een klacht ingediend bij ombudsfin tegen pre-paid kaart van KBC,ombudsdienst van banken en hun antwoord was zeer ontgoochelend. Ondanks mijn argumenten en bewijzen (print van de twee verschillende saldo's) heeft Ombudsfin laten weten dat "In geen geval worden bedragen dubbel aangerekend bij KBC".
toch had ik het goed uitgelegd:
"ik heb het aankoop kunnen doen omdat ik genoeg saldo had ,laten we zeggen dat ik 10,50 euro saldo heb en heb iets gekocht van 6 euro,ik had genoeg saldo en daardoor heb ik de aankoop kunnen doen.Maar omdat de bedragen wel dubbel aangerekend worden gedurende 2 of 3 dagen ben ik ongeveer 1,5 euro onder nul gegaan in het zichtbare saldo en het verborgen saldo was de saldo juist ongeveer 4 euro."
het is een grote probleem want als iemand iets koopt voor 50 euro moet 100 euro beschikbare saldo hebben, voor een aankoop van 100 euro moet hij een beschikbare saldo hebben van 200 euro.
Het lijkt me een duidelijke schending van de rechten van klanten van de bank.
Ombudsfin vind ook zeer normaal twee verschillende saldo's,vind ook normaal een negatief saldo bij het zichtbare saldo ondanks pre-paid kaarten niet onder nul kunnen gaan. Ombudsfin vind normaal dat het saldo met het juiste beschikbare saldo verborgen is en alleen zichtbaar is via een omweg .Ombudsfin vind normaal dat KBC op de site van de pre-paid kaart geen bijkomende info aan de klanten geeft ondanks de grote verwarring.
Het lijkt me een duidelijke schending van de rechten van klanten van de banken.
Ik voel me bedrogen en voor de gek gehouden door Ombudsfin.
toch had ik het goed uitgelegd:
"ik heb het aankoop kunnen doen omdat ik genoeg saldo had ,laten we zeggen dat ik 10,50 euro saldo heb en heb iets gekocht van 6 euro,ik had genoeg saldo en daardoor heb ik de aankoop kunnen doen.Maar omdat de bedragen wel dubbel aangerekend worden gedurende 2 of 3 dagen ben ik ongeveer 1,5 euro onder nul gegaan in het zichtbare saldo en het verborgen saldo was de saldo juist ongeveer 4 euro."
het is een grote probleem want als iemand iets koopt voor 50 euro moet 100 euro beschikbare saldo hebben, voor een aankoop van 100 euro moet hij een beschikbare saldo hebben van 200 euro.
Het lijkt me een duidelijke schending van de rechten van klanten van de bank.
Ombudsfin vind ook zeer normaal twee verschillende saldo's,vind ook normaal een negatief saldo bij het zichtbare saldo ondanks pre-paid kaarten niet onder nul kunnen gaan. Ombudsfin vind normaal dat het saldo met het juiste beschikbare saldo verborgen is en alleen zichtbaar is via een omweg .Ombudsfin vind normaal dat KBC op de site van de pre-paid kaart geen bijkomende info aan de klanten geeft ondanks de grote verwarring.
Het lijkt me een duidelijke schending van de rechten van klanten van de banken.
Ik voel me bedrogen en voor de gek gehouden door Ombudsfin.
Laatst gewijzigd door janu op 24 januari 2019, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij bepaalde tankstations is het ook gebruikelijk dat als je betaald met je bankkaart een bedrag van je rekening geblokkeerd wordt. Dit is een soort waarborg naar men zegge.
Mensen die 80 euro tanken en nog voldoende saldo hebben op hun rekening hebben ook al problemen ondervonden als ze na het tanken inkopen doen omdat het saldo dan ontoereikend is.
https://radio2.be/de-inspecteur/het-ben ... ng-mag-dat
Mensen die 80 euro tanken en nog voldoende saldo hebben op hun rekening hebben ook al problemen ondervonden als ze na het tanken inkopen doen omdat het saldo dan ontoereikend is.
https://radio2.be/de-inspecteur/het-ben ... ng-mag-dat
Even een vraagje over deze prepaid kredietkaart: weet iemand of het mogelijk is om het beschikbare saldo te ontladen naar de zichtrekening? In KBC Touch kan ik de kaart enkel herladen, aan een KBC automaat is ook enkel geldopname mogelijk met de kaart.
-
- Newbie
- Contacteer:
Via KBC Mobile is dat wel mogelijk om uw kaart te ontladen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat probleem van dat kaartsaldo is reeds opgelost, wanneer men een verrichting doet met die prepaidkaart wordt het saldo nu van eerste keer correct weergegeven en dat zowel via KBC Mobile als via KBC Touch.