Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander
Het bericht dat ik verstuurd heb:
Het antwoord dat ik ontvangen heb:Beste,
Ik heb net een rekening geopend maar nu zie ik dat de opte: Ik geniet een fiscale vrijstelling van de roerende voorheffing op NEE staat.
Kan dit aangepast worden naar JA?
Alvast bedankt
En heb dan maar een kopie van m'n identeitskaart verzonden.Beste Meneer,
We hebben uw verzoek ontvangen met betrekking tot de wijziging van de roerende voorheffing. Om uw verzoek te verwekren, kunt u ons een kopie van uw identiteitskaart struuren, gedateerd en ondertekend.
Met vriendelijke groeten,
Sarah
Bedankt voor die duidelijke info.
Kan je op de site zelf zien of op die vraag van vrijstelling het op JA of NEE staat of verwijs je naar de getekend document dat je ontving waar dit idd ook instaat.
Heb je trouwens eerst meer uitleg gevraagd over die vraag (snap nog steeds niet wat ze er precies mee bedoelen eerlijk gezegd gezien iedere burger recht heeft op vrijstelling tot 940EUR intrest) of alleen dus dat verzoek tot wijziging?
Derde vraagje.. heb je met eID volledig je aanvraag gedaan en getekend? Vreemd dat ze dan nog kopie van je ID nodig hebben.
Als laatste, hoelang duurde de reply? Kreeg zelf nog geen reply maar mss beter via de site zelf dan hun email.
Kan je op de site zelf zien of op die vraag van vrijstelling het op JA of NEE staat of verwijs je naar de getekend document dat je ontving waar dit idd ook instaat.
Heb je trouwens eerst meer uitleg gevraagd over die vraag (snap nog steeds niet wat ze er precies mee bedoelen eerlijk gezegd gezien iedere burger recht heeft op vrijstelling tot 940EUR intrest) of alleen dus dat verzoek tot wijziging?
Derde vraagje.. heb je met eID volledig je aanvraag gedaan en getekend? Vreemd dat ze dan nog kopie van je ID nodig hebben.
Als laatste, hoelang duurde de reply? Kreeg zelf nog geen reply maar mss beter via de site zelf dan hun email.
Quality growth investor
Nee, heb het op het document gezien. Heb geen extra uitleg gevraagd, gewoon gevraagd om het te wijzigen. De opening van de rekening is online en via eID verlopen.sortino schreef: ↑14 december 2018, 14:37 Bedankt voor die duidelijke info.
De vraag is woensdag rond 18u verzonden en donderdag rond 11u had ik antwoord. Niet via mail, maar via de berichten op de website.
Bedankt voor de info. Kreeg je trouwens reply terug via de site of doen ze dat per email?
Quality growth investor
Wat bedoelen ze met "gedateerd en ondertekend".Racingboy schreef: ↑14 december 2018, 14:15 Het antwoord dat ik ontvangen heb:
En heb dan maar een kopie van m'n identeitskaart verzonden.Beste Meneer,
We hebben uw verzoek ontvangen met betrekking tot de wijziging van de roerende voorheffing. Om uw verzoek te verwekren, kunt u ons een kopie van uw identiteitskaart struuren, gedateerd en ondertekend.
Met vriendelijke groeten,
Sarah
Mag je niet gewoon met je smartphone 2 foto's nemen van voor- en achterkant van je ID kaart en dat uploaden via hun site? Hoe zet je daar nog datum en handtekening bij?
Quality growth investor
De bank moet voldoen aan de wettelijke regels inzake identificatie van haar klanten en daarom hebben ze je handtekening en een handgeschreven datum nodig.
Omdat er altijd nog een wijziging kan geweest na de aflevering van je ID bv.
_ origneel handtekening
- orignele dagtekening
kan een rechtgeaard mens toch nooit bezwaar tegen hebben
_ origneel handtekening
- orignele dagtekening
kan een rechtgeaard mens toch nooit bezwaar tegen hebben
Dus ID kaart op een wit blad leggen en op blad datum en handtekening zetten en daar foto van nemen en uploaden op hun site. Dan goed?
Quality growth investor
Ja, tenzij ze uitdrukkelijk een kopie op papier vragen die je handtekent en dateert en via de post opstuurt.
of als je je niet vertrouwen
je handtekening op het gemeentebestuur laten legaliseren, met de nodige stempels op
je handtekening op het gemeentebestuur laten legaliseren, met de nodige stempels op
Ik heb het ook gewoon op een wit blad gelegd. Geschreven wat ik wou, gedateerd en handtekening gezet.
Tot op heden wel nog geen respons.
Tot op heden wel nog geen respons.
Dat klopt ...
... maar geen enkele bank waar ik/(schoon)pa klant ben, vraagt dat.en daarom hebben ze je handtekening en een handgeschreven datum nodig.
Gewoon de voor- en achterkant van je e-id ( + iets dat je adres aantoont ).
Welke bank doet het nog op de manier zoals santander?
Niks zo irritant als een bedrijf met onduidelijke regels ... 'k ga daar de eerste tijd maar wegblijven ...
Weet iemand hoe ik de tegenrekening dien te interpreteren?
- Is dit enkel de eerste keer?
- moet elke inkomende storting van op die rekening gebeuren?
- of gaat elke uitgaande storing naar die rekening?
- Is dit enkel de eerste keer?
- moet elke inkomende storting van op die rekening gebeuren?
- of gaat elke uitgaande storing naar die rekening?
Intussentijd zelf reeds gevonden:
De eerste storting om uw spaarrekening te activeren moet afkomstig zijn van de referterekening die u heeft opgegegeven bij de opening van de rekening. Nadien kan u geld ontvangen op uw spaarrekening van elke zichtrekening bij om het even welke bank.
Uitgaand is steeds naar de referterekening
De eerste storting om uw spaarrekening te activeren moet afkomstig zijn van de referterekening die u heeft opgegegeven bij de opening van de rekening. Nadien kan u geld ontvangen op uw spaarrekening van elke zichtrekening bij om het even welke bank.
Uitgaand is steeds naar de referterekening