X-Fab
TIP
X-Fab
Niemand die hier X-Fab volgt? Volgens mij nochtans een interessante voor de middellange tot lange termijn.
X-fab dicht bij dieptepunt?
https://beursig.com/2018/11/15/xfab-koe ... e-analyse/
X-fab dicht bij dieptepunt?
https://beursig.com/2018/11/15/xfab-koe ... e-analyse/
Re: X-Fab
Ikzelf volg het aandeel & heb het ook in port.
het punt dat men maakt ivm insider buying van Xtrion is inderdaad een teken van vertrouwen (zelfde case bij Tessenderlo maar dat is een andere discussie).
Enigste wat ik vreemd vind is het moment van aankoop: Xtrion koopt aan tegen +- 7.05 EUR (heb dit niet exact berekend) en komt enkele maanden later winstwaarschuwing? Net zij zouden moeten weten dat er een winstwaarschuwing aan kwam & dat de koers heftig zou reageren (net zoals bij melexis?).
In ieder geval een aandeel om lang in port te houden lijkt me..
Had graag mening van anderen.
het punt dat men maakt ivm insider buying van Xtrion is inderdaad een teken van vertrouwen (zelfde case bij Tessenderlo maar dat is een andere discussie).
Enigste wat ik vreemd vind is het moment van aankoop: Xtrion koopt aan tegen +- 7.05 EUR (heb dit niet exact berekend) en komt enkele maanden later winstwaarschuwing? Net zij zouden moeten weten dat er een winstwaarschuwing aan kwam & dat de koers heftig zou reageren (net zoals bij melexis?).
In ieder geval een aandeel om lang in port te houden lijkt me..
Had graag mening van anderen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Jawadde verliefd worden op een aandeel dat al maanden aan een stuk in een dalend trendkanaal zit met altijd maar dalende toppen en bounces om verkocht te worden.
Nog nooit er aan gedacht dat die stukken afgekocht zijn van een bank die er vanaf wou?
Op de beurs zitten ze constant de mensen hun geld af te pakken. Ze pakken je zelfs met verkeerde info in de media te sturen en zo.
Dat kaderlid van XFAB die op 7 mei verkocht heeft zag natuurlijk de bui al hangen. Hij heeft nog 9,33 euro gekregen per aandeel:
DETAIL VAN DE TRANSACTIE
DATUM OPENBAARMAKING
07/05/2018
NAAM MELDPLICHTIGE
Kosch Jens
HOEDANIGHEID MELDPLICHTIGE
Kaderlid met leidinggevende functie
EMITTENT
X-FAB SILICON FOUNDRIES
LEI
5493003UDPENPUQBJH65
SOORT FINANCIEEL INSTRUMENT
Aandeel
ISIN-CODE FINANCIEEL INSTRUMENT
BE0974310428
SOORT TRANSACTIE
Verkoop / Vervreemding
PLAATS VAN UITVOERING TRANSACTIE
Andere
TRANSACTIEDATUM
07/05/2018
MUNT
EUR
AANTAL FINANCIËLE INSTRUMENTEN
20.000
PRIJS
9,33
TOTAAL BEDRAG
186.544,00
@Dirk, ik kan nergens uit opmaken dat Paul verliefd geworden is op X-Fab?!? Buy&Hold is op langetermijn doorgaans de beste strategie. Er is helemaal niets mis om geloof te hebben in de lange termijn strategie van een bedrijf. Gelukkig ook maar want anders zou de economie vierkant draaien zonder een goedwerkende kapitaalmarkt.Dirk2 schreef: ↑19 november 2018, 16:43Jawadde verliefd worden op een aandeel dat al maanden aan een stuk in een dalend trendkanaal zit met altijd maar dalende toppen en bounces om verkocht te worden.
Nog nooit er aan gedacht dat die stukken afgekocht zijn van een bank die er vanaf wou?
Op de beurs zitten ze constant de mensen hun geld af te pakken. Ze pakken je zelfs met verkeerde info in de media te sturen en zo.
Dat kaderlid van XFAB die op 7 mei verkocht heeft zag natuurlijk de bui al hangen. Hij heeft nog 9,33 euro gekregen per aandeel:
DETAIL VAN DE TRANSACTIE
DATUM OPENBAARMAKING
07/05/2018
NAAM MELDPLICHTIGE
Kosch Jens
Kaderlid met leidinggevende functie
EMITTENT
X-FAB SILICON FOUNDRIES
LEI
5493003UDPENPUQBJH65
Aandeel
BE0974310428
SOORT TRANSACTIE
Verkoop / Vervreemding
Andere
TRANSACTIEDATUM
07/05/2018
MUNT
EUR
20.000
PRIJS
9,33
TOTAAL BEDRAG
186.544,00
Verliefd probeer ik niet te zijn maar denk dat het wel een mooi bedrijf is met mooie groeiperspectieven. Toegegeven: de verkoop van een kaderlid lees ik niet graag maar ik hecht niet teveel waarde aan 1 verkoop ten opzichte van meerdere aankopen.
recent voorbeeld:
12/11/2018
NAAM MELDPLICHTIGE
XTRION NV
Persoon verbonden met een lid van een bestuurs- of toezichthoudend orgaan
LEIDINGGEVENDE(N) WAARMEE DE MELDPLICHTIGE NAUW VERBONDEN IS
Rudi De Winter, Rudi De Winter
EMITTENT
X-FAB SILICON FOUNDRIES
LEI
5493003UDPENPUQBJH65
Aandeel
BE0974310428
SOORT TRANSACTIE
Aankoop / Verwerving
Andere
TRANSACTIEDATUM
08/11/2018
MUNT
EUR
300.000
PRIJS
5,31
TOTAAL BEDRAG
1.593.000,00
moraal van het verhaal: afwachten tot 2019 of de beloftes worden nagekomen
(beloftes: mzetniveau van 1 mrd. EUR (609 mln. EUR nu) bij een EBITDA-marge van 30% (17,5% verwacht in 2018)
recent voorbeeld:
12/11/2018
NAAM MELDPLICHTIGE
XTRION NV
Persoon verbonden met een lid van een bestuurs- of toezichthoudend orgaan
LEIDINGGEVENDE(N) WAARMEE DE MELDPLICHTIGE NAUW VERBONDEN IS
Rudi De Winter, Rudi De Winter
EMITTENT
X-FAB SILICON FOUNDRIES
LEI
5493003UDPENPUQBJH65
Aandeel
BE0974310428
SOORT TRANSACTIE
Aankoop / Verwerving
Andere
TRANSACTIEDATUM
08/11/2018
MUNT
EUR
300.000
PRIJS
5,31
TOTAAL BEDRAG
1.593.000,00
moraal van het verhaal: afwachten tot 2019 of de beloftes worden nagekomen
(beloftes: mzetniveau van 1 mrd. EUR (609 mln. EUR nu) bij een EBITDA-marge van 30% (17,5% verwacht in 2018)
Afgelopen vrijdag aandeel X-Fab mooi hoger na koopadvies van zakenbank NIBC. De details heb ik helaas niet.
Inmiddels 4,62.
Nooit zomaar blind aandelen kopen en luisteren naar misleidende info in de media.
Ze doen niks anders dan je manipuleren om je geld af te nemen.
Iemand die de grafiek bestudeerde zonder emoties is er als long al lang uit.
In fase 4 gaan voorspellen tot waar er een bounce gaat zijn om dit kwijt te spelen is heel moeilijk.
Gaat de bounce tot die bodem die nu weerstand geworden is aan 4,8 a 5 ?
Of gaat men eens heel kortstondig naar het 50 daags gemiddelde (bruine lijn)?
Of komt er slecht nieuws zodat de tijdelijke opleving niet doorgaat?
In fase 4 weet je nooit waar de miserie eindigt.
Nooit zomaar blind aandelen kopen en luisteren naar misleidende info in de media.
Ze doen niks anders dan je manipuleren om je geld af te nemen.
Iemand die de grafiek bestudeerde zonder emoties is er als long al lang uit.
In fase 4 gaan voorspellen tot waar er een bounce gaat zijn om dit kwijt te spelen is heel moeilijk.
Gaat de bounce tot die bodem die nu weerstand geworden is aan 4,8 a 5 ?
Of gaat men eens heel kortstondig naar het 50 daags gemiddelde (bruine lijn)?
Of komt er slecht nieuws zodat de tijdelijke opleving niet doorgaat?
In fase 4 weet je nooit waar de miserie eindigt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het management is met 7 miljoen euro ingestapt boven de 7,00 euro (!), dus zo'n drama zal het op termijn wel niet zijn.
Gewoon paar jaar geduld & niet meer dagdagelijks naar omkijken en die 8 euro komt wel weer in zicht...
Gewoon paar jaar geduld & niet meer dagdagelijks naar omkijken en die 8 euro komt wel weer in zicht...
Zucht, de handelsoorlog kon je voorspellen aan de hand van de grafiek zeker
Als Trump 1 keer zegt dat hij de Chinezen graag ziet gaat het weer omhoog, maar dan zullen er weer wel enkele kaarsen gebrand hebben.

Dat is het hé. Hij gebruikt alleen grafieken die in zijn kraampje passen. De andere worden doodgezwegen. Slim Beleggen gaat ook zo tewerk.
Je kunt veel zeggen van Dirk2. Maar we moeten in elk geval bewondering hebben voor het esthetisch en poëtisch proza waarmee hij elke keer opnieuw, met een volmaakte trefzekerheid, het verleden voorspelt

Idd hoe doet hij het toch om met alle kennis gebeurde zaken te beschrijven.
En steeds in zulke poetische, esotherische termen.
Qua vorm kan het nog beter, mss eens een bericht in haiku of limmerik?
En steeds in zulke poetische, esotherische termen.
Qua vorm kan het nog beter, mss eens een bericht in haiku of limmerik?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Maar Jenske toch. Ik ben er zeker van dat ge nog niet tot de onderkant van de enkels raakt wat Dirk2 presteert. Uw supertips zakken als een kaartenhuis in mekaar. Naturhousehealth al gezien, diene Berentzen was al niet veel beter. En Pandora ook al een billenkletser van formaat.
De adviezen van Dirk2 in de wind geslagen van AB Inbev??? Jammer toch ook hier kijk je tegen al grote verliezen aan. Al een geluk he dat diene AOC in Agfa gestapt is want anders stonden we hier ook nog veel lager. Ik wacht vol geduld op de voorspelde 5 euro (welteverstaan zonder bod)