De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Er zou een akkoord zijn tussen Italië en de Europese Commissie over de begroting.
https://www.telegraph.co.uk/business/20 ... ng-system/
"BIS fears financial seizure at the heart of the world's clearing system"
PS. What is a Central Counterparty Clearing House - CCP
A central counterparty clearing house (CCP) is an organization that exists in various European countries to help facilitate trading done in European derivatives and equities markets. These clearing houses are often operated by the major banks in the country to provide efficiency and stability to the financial markets in which they operate. CCPs bear most of the credit risk of buyers and sellers when clearing and settling market transactions. (https://www.investopedia.com/terms/c/ccph.asp)
"BIS fears financial seizure at the heart of the world's clearing system"
PS. What is a Central Counterparty Clearing House - CCP
A central counterparty clearing house (CCP) is an organization that exists in various European countries to help facilitate trading done in European derivatives and equities markets. These clearing houses are often operated by the major banks in the country to provide efficiency and stability to the financial markets in which they operate. CCPs bear most of the credit risk of buyers and sellers when clearing and settling market transactions. (https://www.investopedia.com/terms/c/ccph.asp)
Quality growth investor
Fed laat de rente stijgen ...
... en Wall Street verspeelt alle winst van vandaag.
Zal wel al grotendeels ingecalculeerd geweest zijn zeker?
De beurzen veren weer op. Beleggers hebben verder gelezen dat de Fed in 2019 maar twee renteverhogingen plant in plaats van drie.
Edit: terug in het rood. Het is een jojo.
Edit: terug in het rood. Het is een jojo.
Een 5 jaar termijn rekening in USD levert slechts 0,8% netto op bij MD.
Je kan beter in de VS een rekening openen..
Je kan beter in de VS een rekening openen..
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik ben aan 't inkopen geweest vanaf maandag 17/12/18. Drie van de 4 orders de dag zelf gehaald:
Bpost 7,26€
PostNL 2.031€
Schaeffler 7,01€
De dag erna pas Vodafone (UK) kunnen krijgen aan 1.581£.
Inmiddels is Bpost 7.82€ en Schaeffler 7,16 al wat gestegen.
Vodafone is stabiel op 1.59 en PostNL vreest binnenkort stakingen 2.0€.
Als winkelverkoop daalt, dan komt dit door internetverkopen. Met kerst is er een toename. En dat zal positief klinken in de media bij de volgende update.
Aangezien de politiek in Roemenië plots zware belastingen oplegt, ga ik nu wel een ander aandeel van de hand doen, ondanks dat de prijs ervan volgens kenners nog veel hoger kan. Wordt vervolgd na verkoop.
Bpost 7,26€
PostNL 2.031€
Schaeffler 7,01€
De dag erna pas Vodafone (UK) kunnen krijgen aan 1.581£.
Inmiddels is Bpost 7.82€ en Schaeffler 7,16 al wat gestegen.
Vodafone is stabiel op 1.59 en PostNL vreest binnenkort stakingen 2.0€.
Als winkelverkoop daalt, dan komt dit door internetverkopen. Met kerst is er een toename. En dat zal positief klinken in de media bij de volgende update.
Aangezien de politiek in Roemenië plots zware belastingen oplegt, ga ik nu wel een ander aandeel van de hand doen, ondanks dat de prijs ervan volgens kenners nog veel hoger kan. Wordt vervolgd na verkoop.
Hey Yaris, zit je nog steeds 100% in die lijst fondsen die je hier tijdje terug postte? Wat is daarvan de YTD? Ik weet niet hoe oud je bent maar hou je altijd 100% aan?
Quality growth investor
We zitten met een inverse yield, het kan snel gaan nu... naar beneden
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wordt een leuke start deze morgen ...
Toch blij dat ik alle 'je kan de markt niet timen'-raad naast me heb neergelegd en geduldig heb gewacht tot het allemaal begon te zakken. Het zat eraan te komen, de waarderingen waren gewoon veel te hoog. Nu het kruit klaarzetten en binnenkort op jacht
Anderzijds stel ik me meer en meer de vraag of het klassieke beursliedje 'economische groei = stijging' niet stilaan kapotgedraaid is. Een bevolking kan toch niet eindeloos meer blijven consumeren? Werknemers zullen niet jaar na jaar productiever blijven worden, bedrijfswinsten kunnen niet blijven stijgen, etc. Hoe zal dit zich in de toekomst vertalen naar de aandelenkoersen toe? Iemand die hier wat beter over ingelicht is dan ik?
Anderzijds stel ik me meer en meer de vraag of het klassieke beursliedje 'economische groei = stijging' niet stilaan kapotgedraaid is. Een bevolking kan toch niet eindeloos meer blijven consumeren? Werknemers zullen niet jaar na jaar productiever blijven worden, bedrijfswinsten kunnen niet blijven stijgen, etc. Hoe zal dit zich in de toekomst vertalen naar de aandelenkoersen toe? Iemand die hier wat beter over ingelicht is dan ik?
Pracht van een eindejaarsrally
Het merendeel van de wereldbevolking is arm tot extreem arm. Consumptie EN werelbevolking zal kan dus nog gigantisch toenemen. De wereldeconomie staat nog in zijn kinderschoenen.DeZatteNonkel schreef: ↑20 december 2018, 08:55 Een bevolking kan toch niet eindeloos meer blijven consumeren? Werknemers zullen niet jaar na jaar productiever blijven worden, bedrijfswinsten kunnen niet blijven stijgen, etc. Hoe zal dit zich in de toekomst vertalen naar de aandelenkoersen toe?