Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Naar een smartphone kan je de hele dag als een zombie staren en de indruk wekken dat je constant bezig en supersociaal bent (de merendeel zit in werkelijkheid spelletjes te spelen) vandaar wellicht de populariteit.
Alle gekheid : OOIT zal het wel eens doorbreken maar ik ben alvast geen kandidaat zolang het 1) zo duur is 2) zo lang duurt om op te laden 3) de actieradius beperkt blijft.
-
- Hero Member
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 27 dec 2013
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Op voorwaarde dat je de keuze hebt (en je die kan betalen), kijk naar ons woningbeleid - het is geen vrije keuze om kleiner te gaan wonen, het is geen vrije keuze om 20cm isolatie te plaatsen, het is soms zelfs niet rationeel te verantwoorden om bepaalde doelstellingen te behalen.
Stel dat bvb het bedrijfswagenpark uit ... % elektrische voertuigen moet bestaan.
De richting is gekozen door overheden en producenten - deze evolutie is niet meer te stoppen, waarmee ik niet gezegd heb dat het ook de beste keuze is natuurlijk.
Re: Koopwaardige aandelen
Wat bedreft de radius van de batterij las ik onlangs een leuk artikel in de standaard.
Auteur stelde dat autobouwers EN consumenten eerlijk moeten beginnen zijn. Veel van de normen om het bereik te meten zijn blijkbaar aan de optimistische kant. Zou eerder zijn zoveel kilometer zonder radio, airco,... Hiervoor verwees hij wel naar betere standaarden die men al had om dit te schatten.
Anderzijds had hij het erover dat veel consumenten ook niet eerlijk zijn. Het gaat altijd om te weinig. Feit is de meeste auto’s staan + 90% van de tijd stil. De meeste mensen rijden niet dagelijks en de gemiddelde afstand ligt, weet niet meer precies, onder de 30km. Die komen bijna een week rond met elektrisch. Hij verwoorde het mooi, iets in de trend van we rijden allemaal naar de winkel om de hoek maar doen alsof we elke dag naar zuid spanje willen rijden.
Auteur stelde dat autobouwers EN consumenten eerlijk moeten beginnen zijn. Veel van de normen om het bereik te meten zijn blijkbaar aan de optimistische kant. Zou eerder zijn zoveel kilometer zonder radio, airco,... Hiervoor verwees hij wel naar betere standaarden die men al had om dit te schatten.
Anderzijds had hij het erover dat veel consumenten ook niet eerlijk zijn. Het gaat altijd om te weinig. Feit is de meeste auto’s staan + 90% van de tijd stil. De meeste mensen rijden niet dagelijks en de gemiddelde afstand ligt, weet niet meer precies, onder de 30km. Die komen bijna een week rond met elektrisch. Hij verwoorde het mooi, iets in de trend van we rijden allemaal naar de winkel om de hoek maar doen alsof we elke dag naar zuid spanje willen rijden.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Da's logisch, elke kW die je lichten, verwarming, radio ... verbruikt gaat af van je actieradius.
Dat is een drogredenering die je wel vaker hoort. Zelfs al ga je maar één keer per jaar met de auto op reis dan nog heb je op dat moment wel een auto nodig met een deftige actieradius.
Wat zou je zeggen als je loodgieter die je oude brander (25kW) komt vervangen je wijsmaakt dat een brander van 14 kW wel volstaat voor je woning want die gaat het wel kunnen redden zolang het niet vriest. En als het dan toch vriest dan moet je maar een petroleumkachel extra in je living plaatsen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: Koopwaardige aandelen
Dát is een drogredenering die je wel vaker hoort. Ik heb ook 1x per jaar eens een camionette nodig, dus zal er dan maar een gaan kopen zeker?CarpeNoctem schreef: ↑20 december 2018, 10:39Dat is een drogredenering die je wel vaker hoort. Zelfs al ga je maar één keer per jaar met de auto op reis dan nog heb je op dat moment wel een auto nodig met een deftige actieradius.
Gewicht is ook een beperkende factor, je zou dus een heel jaar moeten rondrijden met een overbodige zware batterij omdat je die range af en toe eens nodig hebt?
Er zouden ook proefprojecten zijn waarbij je in een "tank"station je lege batterij kan wisselen voor een volle.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Ik geloof dat de drogredeneringen in solden staan. Wat voor een vergelijking is me dat?molenveld schreef: ↑20 december 2018, 10:47Dát is een drogredenering die je wel vaker hoort. Ik heb ook 1x per jaar eens een camionette nodig, dus zal er dan maar een gaan kopen zeker?CarpeNoctem schreef: ↑20 december 2018, 10:39Dat is een drogredenering die je wel vaker hoort. Zelfs al ga je maar één keer per jaar met de auto op reis dan nog heb je op dat moment wel een auto nodig met een deftige actieradius.
Als je een auto koopt heb je de keuze tussen ééntje waarmee je alles kunt en ééntje met beperkingen. En jij sleept daar een camionette bij die je éénmaal per jaar kunt gebruiken?
Ikke? Hier komt er geen zo'n elektrisch geval binnen, zware of superzware batterij speelt geen rol.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: Koopwaardige aandelen
Ik zie de drogreden niet.
Veel mensen gaan niet met de auto op verlof. Veel mensen gaan nooit lange afstanden afleggen.
Dit lijkt me idd deels psycologisch. Er is een oude reflex waardoor mensen vaak schril hebben van tekorten. Logisch als oermens maar als moderne mens geeft dat absurde toestanden. Denk maar aan al die mensen die in enorme SUV’s rijden zonder ooit een pasagier of zware vracht te hebben. Of zoals me onlangs opviel heerlijke zomer, mensen met enorme tuin en ze zitten er nooit in...
Veel mensen gaan niet met de auto op verlof. Veel mensen gaan nooit lange afstanden afleggen.
Dit lijkt me idd deels psycologisch. Er is een oude reflex waardoor mensen vaak schril hebben van tekorten. Logisch als oermens maar als moderne mens geeft dat absurde toestanden. Denk maar aan al die mensen die in enorme SUV’s rijden zonder ooit een pasagier of zware vracht te hebben. Of zoals me onlangs opviel heerlijke zomer, mensen met enorme tuin en ze zitten er nooit in...
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Re: Koopwaardige aandelen
Ik vond het anders wel een goede vergelijking. Eén keer per jaar op vakantie of één keer per jaar een groot meubelstuk verhuizen, daarvoor pas je het formaat van je auto toch niet aan die je elke dag gebruikt?CarpeNoctem schreef: ↑20 december 2018, 11:07Ik geloof dat de drogredeneringen in solden staan. Wat voor een vergelijking is me dat?
Als je een auto koopt heb je de keuze tussen ééntje waarmee je alles kunt en ééntje met beperkingen. En jij sleept daar een camionette bij die je éénmaal per jaar kunt gebruiken?Ikke? Hier komt er geen zo'n elektrisch geval binnen, zware of superzware batterij speelt geen rol.
Je kan een andere auto huren als je op vakantie gaat. De lagere aankoopprijs van een kleinere auto + het lagere verbruik compenseren ruimschoots die kost?
Re: Koopwaardige aandelen
Dat vraag ik me ook iedere dag af op de baan. Grote SUV's om een paar kilometer door de stad af te leggen naar het werk, ik snap het niet. Tenzij het allemaal landbouwers zijn, maar afgaande op het volk dat ik achter het stuur zie, betwijfel ik dat sterk.
Re: Koopwaardige aandelen
Niet ecologisch en niet economisch, vaak ook niet praktisch, maar de bestuurders voelen zich er blijkbaar beter in....
Re: Koopwaardige aandelen
Veel mensen zouden het ook doen vanuit een veiligheidsgevoel. Idee dat ze zwaarder zijn en hoger zitten. Vrij cynisch want door die hoogte enz hebben voetgangers en automobilisten die door een SUV worden aangereden minder kand op overleven.
Verder hoor je dezelfde dingen als ruimte en colmfort.
Verder hoor je dezelfde dingen als ruimte en colmfort.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Re: Koopwaardige aandelen
Iemand de holding Wendel al eens bekeken ?
Zwaar afgestraft en nu een koopje ?
https://www.wendelgroup.com/fr
Zwaar afgestraft en nu een koopje ?
https://www.wendelgroup.com/fr
Re: Koopwaardige aandelen
Ik heb deze in portefeuille. Zwaar afgestraft? Hoe kon je daar bij?karine schreef: ↑6 januari 2019, 11:52 Iemand de holding Wendel al eens bekeken ?
Zwaar afgestraft en nu een koopje ?
https://www.wendelgroup.com/fr
Re: Koopwaardige aandelen
52-wk max. €152,60, vandaag koers van €107.sintorama schreef: ↑6 januari 2019, 16:46Ik heb deze in portefeuille. Zwaar afgestraft? Hoe kon je daar bij?karine schreef: ↑6 januari 2019, 11:52 Iemand de holding Wendel al eens bekeken ?
Zwaar afgestraft en nu een koopje ?
https://www.wendelgroup.com/fr