De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
KBC gaat plots méér dan 4% onderuit
ondertussen al wat hersteld
wel rond 12 uur gigantische omzetten
ondertussen al wat hersteld
wel rond 12 uur gigantische omzetten
Eindejaarsrally's ontbreken steeds in bere markten. Zie grafiek van stockcharts.sortino schreef: ↑21 december 2018, 11:39Is volgende week buiten Kersdag beurs ook nog bepaalde halve dagen gesloten hier of in VS?
Als er idd op einde jaar veel verkocht wordt vanwege tax, waarom gaat iedereen dan steeds uit van een eindejaarsrally. Daling lijkt dan juist logisch alhoewel er nu ook andere redenen spelen voor de daling.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
-20% op enkele maanden tijd
Kan er iemand mij een foldertje over euthanasie bezorgen?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen
Dit is nog gewoontjes.
In heel de geschiedenis van de beurs zijn er vele verliesjaren. Als beginneling dat vroeger ook meegemaakt.
Het is veel erger als dit op lange termijn verkeerd afloopt.
Bv De Nikkei index van het toch wel welstellende land Japan staat nog altijd lager dan in 1989.
Dichterbij de Nederlandse AEX stond in 2000 aan 700 en nu in 2018 aan 477.
De Eurostoxx 600 staat nog altijd lager dan in 2000.
In Amerika was er een uitzonderlijk lange bullmarkt van 2009 tot 2018. Dit was veel te lang.
De reden waarom ze het alleen in Amerika, het op lange termijn het wel goed doen is omdat er in Amerika heel veel goede parels van bedrijven zitten.
-
- Full Member
- Contacteer:
haha
-
- Full Member
- Contacteer:
VerschrikkelijkDirk2 schreef: ↑21 december 2018, 16:10Dit is nog gewoontjes.
In heel de geschiedenis van de beurs zijn er vele verliesjaren. Als beginneling dat vroeger ook meegemaakt.
Bv De Nikkei index van het toch wel welstellende land Japan staat nog altijd lager dan in 1989.
In Amerika was er een uitzonderlijk lange bullmarkt van 2009 tot 2018. Dit was veel te lang.
De reden waarom ze het alleen in Amerika, het op lange termijn het wel goed doen is omdat er in Amerika heel veel goede parels van bedrijven zitten.
Ben wel van plan +30j te hodlen zoals mijn persoonlijke beleggingscoach John C. Bogle mij aanraadt. Hopelijk verlies goedgemaakt tegen pensioen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je kan altijd naar 1813 bellen of met deze mensen contact opnemen.Noobinvest schreef: ↑21 december 2018, 14:55 -20% op enkele maanden tijd
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Full Member
- Contacteer:
Spruitekop schreef: ↑21 december 2018, 16:51Je kan altijd naar 1813 bellen of met deze mensen contact opnemen.Noobinvest schreef: ↑21 december 2018, 14:55 -20% op enkele maanden tijd
Er zijn twee soorten beleggers die voor mij niets te zoek hebben op de beurs.Dirk2 schreef: ↑21 december 2018, 16:10Dit is nog gewoontjes.
- Zij die bij aandelenbeleggingen enkel kijken naar de dividenden en de prijsevoluties vergeten, en
- Zij die enkel naar de prijs kijken en de dividenden onderzweg verliezen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik ken geen een brede assetklasse die 20% gedaald is.Noobinvest schreef: ↑21 december 2018, 16:45 Ben wel van plan +30j te hodlen zoals mijn persoonlijke beleggingscoach John C. Bogle mij aanraadt. Hopelijk verlies goedgemaakt tegen pensioen
Wat me betwijfeld of je de raad van je coach wel goed begrepen hebt.
Wat is je portefeuille?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Integendeel, hoe meer dergelijke beleggers, hoe beter
-
- Full Member
- Contacteer:
a
Laatst gewijzigd door Noobinvest op 21 december 2018, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Noobinvest schreef: ↑21 december 2018, 17:4320% verloren vanop de top
35% IWDA, 15% VOO, 30% Chinese fondsen (denk dat China sneller zal groeien als VS Lange Termijn, wel gefopt dit jaar door Trump's handelsoorlogje), nog 10% rommel-ETF's zoals BOTZ, SCIN en EWH.
Verder nog 2,5% REIT's en 7.5% absolute rommel zoals ABINBEV, GBL en Apple.
B7H4long schreef: ↑21 december 2018, 17:11Ik ken geen een brede assetklasse die 20% gedaald is.Noobinvest schreef: ↑21 december 2018, 16:45 Ben wel van plan +30j te hodlen zoals mijn persoonlijke beleggingscoach John C. Bogle mij aanraadt. Hopelijk verlies goedgemaakt tegen pensioen
Wat me betwijfeld of je de raad van je coach wel goed begrepen hebt.
Wat is je portefeuille?
Je coach zal misschien de eerste twee beleggingen aanraden.Noobinvest schreef: ↑21 december 2018, 17:43 20% verloren vanop de top
35% IWDA, 15% VOO, 30% Chinese fondsen (denk dat China sneller zal groeien als VS Lange Termijn, wel gefopt dit jaar door Trump's handelsoorlogje), nog 10% rommel-ETF's zoals BOTZ, SCIN en EWH.
Verder nog 2,5% REIT's en 7.5% absolute rommel zoals ABINBEV, GBL en Apple.
Al de rest zal je toch achter zijn rug gekocht hebben :-)
John C. Bogle, The Little Book of Common Sense Investing: The Only Way to Guarantee Your Fair Share of Stock Market Returns schreef:“Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack!”
Ook zie ik nergens stabiele assetklassen.
J. Bogle raad een percentage van 100-leeftijd aan voor je aandelen component.