Holdings
TIP
Re: Holdings
Enige tijd geleden ooit eens een studie gemaakt: Is GBL een slechte belegging?
Ik blijf bij het besluit: het is niet de beste belegging die je kan doen, maar je zal er je broek niet aan scheuren.
Ik blijf bij het besluit: het is niet de beste belegging die je kan doen, maar je zal er je broek niet aan scheuren.
Uiteraard, GBL is immers een "zoete dividend aristocraat" als ik mij niet vergis!Belca2 schreef: ↑18 december 2018, 10:09 Enige tijd geleden ooit eens een studie gemaakt: Is GBL een slechte belegging?
Sofina is voor mij de top, maar ik zie wel potentieel in GBL, met name door de nieuwe aanpak van de laatste jaren.
Diene Jardine Matheson was precies een goeie zet. Ook vandaag bijna 2% erbij op de beurs van Signapore richting new ATH. anderhalve maand geleden kon je deze nog oppikken onder de 57 en 58 usd. Nu staan we in een barslecht beursklimaat op 66.88 USD.laeka schreef: ↑2 december 2018, 09:40Ik ben er afgelopen maand ook stevig ingevlogen oa volgende holdings gekocht.
Pargesa, Wendel, Compagnie du Cambodge, Financiere de l'odet, Sonae (Portugese holding), Financiere de tubize, Corporation financiera Alba, British Empie, Luxempart, Artois en een heel groot pak Jardine Matheson Holdings.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Diene Jardine Matheson was precies een goeie zet. Ook vandaag bijna 2% erbij op de beurs van Signapore richting new ATH. anderhalve maand geleden kon je deze nog oppikken onder de 57 en 58 usd. Nu staan we in een barslecht beursklimaat op 66.88 USD.
En waar koop je diene Jardine Matheson? Ik kan dat aandeel nergens vinden! En inderdaad als beginnende belegger word ik al helemaal niet vrolijk van de beurs. Het lijkt wel een gokautomaat! Wellicht is beleggen ook gokken (met inzicht? ). Of geluk?
Overigens richting new ATH betekent wat?
En waar koop je diene Jardine Matheson? Ik kan dat aandeel nergens vinden! En inderdaad als beginnende belegger word ik al helemaal niet vrolijk van de beurs. Het lijkt wel een gokautomaat! Wellicht is beleggen ook gokken (met inzicht? ). Of geluk?
Overigens richting new ATH betekent wat?
Ik ben zelf ook nog niet zolang bezig, maar heb bij de Vfb eerst de cursussen gevolgd.Jozefien1969 schreef: ↑20 december 2018, 20:05 En waar koop je diene Jardine Matheson? Ik kan dat aandeel nergens vinden! En inderdaad als beginnende belegger word ik al helemaal niet vrolijk van de beurs. Het lijkt wel een gokautomaat! Wellicht is beleggen ook gokken (met inzicht? ). Of geluk?
Voor sommigen is het als vloeken in de kerk, maar aan de cursus TA van Wilfried Voorspoels heb ik het meeste gehad. Dan weet je wanneer je best koopt en verkoopt, en is het helemaal geen "gokken" meer.
Op mijn eerste aandelen heb ik leergeld betaald, impulsief gehandeld, en gekocht toen aandelen op minder goed nieuws -10% gingen, e.d. Dingen die ik nu niet meer zou doen.
ATH = All Time High - de hoogste koers tot hiertoe.
Koop je best op de beurs van Singapore (J36). De meeste kleinbanken en -brokers bieden die beurs niet aan. Als alternatief kan je terecht op Nasdaq: JARLF
Met Sofina ben ik akkoord. GBL laat ik links liggen, Frère is alleen goed voor Frère. Neem dan liever BRK.dreamy schreef: ↑19 december 2018, 17:07Uiteraard, GBL is immers een "zoete dividend aristocraat" als ik mij niet vergis!Belca2 schreef: ↑18 december 2018, 10:09 Enige tijd geleden ooit eens een studie gemaakt: Is GBL een slechte belegging?
Sofina is voor mij de top, maar ik zie wel potentieel in GBL, met name door de nieuwe aanpak van de laatste jaren.
Really? TA is de grootste bull die er bestaat. Zo bepaal je helemaal niet je in of uitstappunt.annetje schreef: ↑20 december 2018, 20:41Ik ben zelf ook nog niet zolang bezig, maar heb bij de Vfb eerst de cursussen gevolgd.Jozefien1969 schreef: ↑20 december 2018, 20:05 En waar koop je diene Jardine Matheson? Ik kan dat aandeel nergens vinden! En inderdaad als beginnende belegger word ik al helemaal niet vrolijk van de beurs. Het lijkt wel een gokautomaat! Wellicht is beleggen ook gokken (met inzicht? ). Of geluk?
Voor sommigen is het als vloeken in de kerk, maar aan de cursus TA van Wilfried Voorspoels heb ik het meeste gehad. Dan weet je wanneer je best koopt en verkoopt, en is het helemaal geen "gokken" meer.
Op mijn eerste aandelen heb ik leergeld betaald, impulsief gehandeld, en gekocht toen aandelen op minder goed nieuws -10% gingen, e.d. Dingen die ik nu niet meer zou doen.
Ik ga hier niet meer over discussiëren !
Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, en dat zowel bij de keuze van wat je koopt, als wanneer je koopt. Ik heb mijn keuze gemaakt, en daar ga ik me aan houden.
Case closed !
Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, en dat zowel bij de keuze van wat je koopt, als wanneer je koopt. Ik heb mijn keuze gemaakt, en daar ga ik me aan houden.
Case closed !
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iedereen is online en er wordt ruzie gemaakt!
Pfff.....
De info over VFB had ik niet; heb inmiddels het telefoonnummer gevonden en ga contact met hen opnemen!! Dank je wel Annetje. Ik herkende mijzelf in jouw uitleg. En wellicht ben ik nu ‘’leergeld’’
aan het betalen.
Belca2 ook hartelijk dank voor de codes; ga het uitzoeken.
Veel weet ik niet over beleggen; vandaar dat ik schrijf: het is gokken. Als autodidact ben ik wel tot de conclusie gekomen dat beleggen in holdings nog de beste optie is.
Leer veel van jullie.
Fijne feestdagen en een gezond 2019.
Pfff.....
De info over VFB had ik niet; heb inmiddels het telefoonnummer gevonden en ga contact met hen opnemen!! Dank je wel Annetje. Ik herkende mijzelf in jouw uitleg. En wellicht ben ik nu ‘’leergeld’’
aan het betalen.
Belca2 ook hartelijk dank voor de codes; ga het uitzoeken.
Veel weet ik niet over beleggen; vandaar dat ik schrijf: het is gokken. Als autodidact ben ik wel tot de conclusie gekomen dat beleggen in holdings nog de beste optie is.
Leer veel van jullie.
Fijne feestdagen en een gezond 2019.
Hm, nog nooit gehoord van de bogleheads veronderstel ik? ( )Jozefien1969 schreef: ↑21 december 2018, 20:19 Veel weet ik niet over beleggen; vandaar dat ik schrijf: het is gokken. Als autodidact ben ik wel tot de conclusie gekomen dat beleggen in holdings nog de beste optie is.
Het is inderdaad een soort berekend gokken. Geluk helpt ook en stalen zenuwen hebben.Jozefien1969 schreef: ↑20 december 2018, 20:05 En waar koop je diene Jardine Matheson? Ik kan dat aandeel nergens vinden! En inderdaad als beginnende belegger word ik al helemaal niet vrolijk van de beurs. Het lijkt wel een gokautomaat! Wellicht is beleggen ook gokken (met inzicht? ). Of geluk?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hun website is : https://www.vfb.be/Vfb/ - Nu zijn ze ook gesloten tot het einde van het jaar.Jozefien1969 schreef: ↑21 december 2018, 20:19 De info over VFB had ik niet; heb inmiddels het telefoonnummer gevonden en ga contact met hen opnemen!!
In de loop van januari komt er hier (https://www.vfb.be/vfb/beleggersacademie) meer info over de nieuwe data en locaties van de beleggersacademie (vanaf maart, dacht ik). Maar je kan alvast op de verschillende modules klikken om te lezen waarover ze gaan.
Belfius en Ackermans stappen in EVS.
Zouden elk een 2,45% verwerven tegen een gemiddelde prijs van € 21,21
Zouden elk een 2,45% verwerven tegen een gemiddelde prijs van € 21,21
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.