Het Omega MixerFonds
TIP
Re: Het Omega MixerFonds
Nu mag je blij zijn dat ik Latijn heb geleerd en dat ik praktizerend katholiek ben waardoor ik versta wat je geschreven hebt.
Ditis nepis potentis negro te.
Yaris: Een roepende in de woestijn. Proficiat.
Pugnabant filii diaboli tenebris in fontem aquae
de kinderen van de duisternis roeren zich zoals de duivel in een wijwatervat
Leve Internet !
Pugnabant filii diaboli tenebris in fontem aquae
de kinderen van de duisternis roeren zich zoals de duivel in een wijwatervat
Leve Internet !
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 13 november 2018, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
om het met BDW te zeggen: fora Dowus Jonesus et Nasdaqus, testiculis canis est !
Dit wordt onderhand een zeer cultureel forum. Gisteren leren epibreren. Nu Latijn
enkel beleggingstips die zal je hier niet vinden moet je naar capitis mei gaan
lol!pietpiraat schreef: ↑13 november 2018, 22:00 enkel beleggingstips die zal je hier niet vinden moet je naar capitis mei gaan
nu duurt het toch lang voor we iets horen van o6
niet zijn gewoonte om ons lang in spanning te houden
hopelijk is er hem niets erg overkomen en heeft ie gewoon even voor zijn verdwijning een andere account aangemaakt om het wat kalmer aan te kunnen doen.
iemand meer nieuws v?
niet zijn gewoonte om ons lang in spanning te houden
hopelijk is er hem niets erg overkomen en heeft ie gewoon even voor zijn verdwijning een andere account aangemaakt om het wat kalmer aan te kunnen doen.
iemand meer nieuws v?
Ik dacht gelezen te hebben dat hij geïrriteerd en uitgeput was door de lange discussies met bepaalde andere forumleden en dat hij nu op een ander financieel forum zit.
kan men niet voorstellen dat er een forum is waar het nog leuker is dan hier
misschien zit ie wel op mijn kapitel ?
als ie uitgeput was door de vele PB's zou ie toch ook gewoon een nieuwe account kunnen aanmaken en terug rustig aan opstarten ?
heb eens gelezen dat mensen die zeer aktief zijn op fora, meestal eerst een tweede account maken er al een beetje mee posten en dan pas hun hoofd account stoppen.
wie weet zit er tussen de newbies van september wel een oldbie, hij zal wel een naam zonder a gekozen hebben om niet meteen herkent te worden. ook geen griekse letter, maar toch een subtiele verwijzing, iets dat bv kan verwijzen naar een stad, maar ook een financiële betekenis heeft ...
misschien zit ie wel op mijn kapitel ?
als ie uitgeput was door de vele PB's zou ie toch ook gewoon een nieuwe account kunnen aanmaken en terug rustig aan opstarten ?
heb eens gelezen dat mensen die zeer aktief zijn op fora, meestal eerst een tweede account maken er al een beetje mee posten en dan pas hun hoofd account stoppen.
wie weet zit er tussen de newbies van september wel een oldbie, hij zal wel een naam zonder a gekozen hebben om niet meteen herkent te worden. ook geen griekse letter, maar toch een subtiele verwijzing, iets dat bv kan verwijzen naar een stad, maar ook een financiële betekenis heeft ...
Omega6 was al zijn tweede account.
doet me denken aan een verhaaltje dat de mannen van het lemmens instituut steeds vertellen
vraag hoeveel symphonieën heeft beethoven geschreven en benoem ze.
antwoord Piet 3 ; de eerste de derde en de zevende.
en welke was dan de early account ? dubbel woord 3 en 5 letters met een a in ?
misschien is ie mogi Bayat en is een van de voorwaarden dat ie niet meer op internet mag ?
vraag hoeveel symphonieën heeft beethoven geschreven en benoem ze.
antwoord Piet 3 ; de eerste de derde en de zevende.
en welke was dan de early account ? dubbel woord 3 en 5 letters met een a in ?
misschien is ie mogi Bayat en is een van de voorwaarden dat ie niet meer op internet mag ?
Dag natalie,nataliev schreef: ↑10 november 2018, 13:49 aan omega6,
op uw aanraden heb ik al mijn aandelen verkocht , net voor de huidige correctie,
bedankt voor de goede tip,
heb al mijn geld op een keytrade rekening geplaatst omdat u daar ook handelt.
u stelde dat men best wachtte tot de US verkiezingen om de omega mixer te kopen.
aangezien het om een zeer aanzienlijk bedrag gaat zou ik willen vragen hoeveel % nu al in de omega mixer mag belegd worden en of het nog steeds de eerder genoemde trackers zijn die we moeten aankopen ?
nog een laatste vragen, wat is volgens u het maximaal verlies voor de omega mixer op één jaar ?
vriendelijke groeten en veel succes
natalie
Excuses voor de late reply maar druk laatste tijd en zit nu ook meer elders.
Anyway, indien interesse wil ik voor 2019 wel eens nieuwe port voorstellen. Niet dat er nog veel zal wijzigen. De herziene samenstelling 20% CSPX + 15% CNDX + 65% cash zit dicht bij wat het moet zijn voor een simpel beter alternatief voor de mijnkapitaal mixer. Doet zowel op 1 jaar als (belangrijker) vanaf januari 2007 dus voor de bankencrisis stuk beter dan IWDA/IEAG 50/50 en veel beter dan de mijnkapitaal mixer die dit jaar weer teleurstelt.
Wat risico betreft wat je ook vroeg, de max drawdown tijdens de bankencrisis van 2007-06-15 tot 2009-03-06 van bovenstaande combi was -16,43% waarbij ik niet eens bijreken dat die 65% cash toen in bonds of op spaarrekening nog behoorlijke percenten winst gaf. De max drawdown van IWDA/IEAG 50/50 over diezelfde periode is meer dan -25% volgens iemand op SA die die gegevens van toen nog had. Alle returns in EUR.
Met eigen port beleg ik dynamisch op basis van macro rapporten. Eerste helft van het jaar, toen er nog volop (synchrone) groei was, was ik 60-70% blootgesteld aan aandelen waarbij ik vooral bijgekocht heb bij dips in feb en maart. Dat heeft return veel geholpen. Vanaf juni zoals eerder gezegd heb ik mijn blootstelling teruggebracht tot zo'n 35%. Had beter iets langer gewacht maar soit. Kreeg in november tips van mensen op SA dat GS Bear Market Risk indicator zeer hoog kwam te staan. Dit jaar lang double digits gehad maar toen mijn YTD terugviel tot net boven de 6% heb ik (bijna) al het overige verkocht. Enfin, ben nog steeds kleine 10% belegd in oa 5% ARKW Web x.0 dat ik niet wil verkopen omdat ik het dan later niet meer kan terugkopen door de nieuwe EU regels. Al de rest cash op spaarrekeningen.
Zoals gezegd druk laatste tijd en zit vaak elders dus als ik niet reageer probeer pm.
wat is 'SA ' omega ?
proficiat met uw resultaten ! macro beleggen lijkt toch wel het neusje van de zalm te zijn hier.
proficiat met uw resultaten ! macro beleggen lijkt toch wel het neusje van de zalm te zijn hier.
mensen die omega niet kennen, zoeken alpha. (seekingalpha.com)
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor