met de fiets naar het werk
Re: met de fiets naar het werk
Het aantal dagen dat het regent op het ogenblik van je fietstocht is inderdaad veel kleiner dan wat je zou vermoeden uit alle cafépraat (In België regent het altijd)Jamesken schreef: ↑5 oktober 2018, 09:40 Regen kan inderdaad wel een spelbreker zijn.
Maar eerlijk, het regent echt weinig tijdens mijn fietstochten. En het hoort erbij, je kan er toch niets aan veranderen. Een beetje zoals die autos die filles normaal vinden![]()
Reserve kledij op het werk leggen in je locker kan een oplossing bieden (heel zelden nodig gehad).
Regen is bovendien net zo goed een spelbreker voor het autoverkeer. De files worden dan alleen maar groter.
Overlaatst toen het eens goed regende heb ik mijn regenkledij aangetrokken en zo lange files gepasseerd. De vervoerswijze met verreweg de kortste reistijd die dag (toch een afstand van 9 km).
Heb je dan inderdaad nog reservekledij liggen op het werk dan is dat de max.
Ik was die ochtend bij wijze van spreke de enige met een smile op het gezicht.
Vilpu schreef: ↑5 oktober 2018, 14:09Aha zeker ne groene!Jamesken schreef: ↑5 oktober 2018, 09:40 Regen kan inderdaad wel een spelbreker zijn.
Maar eerlijk, het regent echt weinig tijdens mijn fietstochten. En het hoort erbij, je kan er toch niets aan veranderen. Een beetje zoals die autos die filles normaal vinden![]()
Ik was die ochtend bij wijze van spreke de enige met een smile op het gezicht.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Yscrème-karren horen dus niet op de weg naar school. Nu ook nog op de andere trajecten. ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik heb, tot mijn grote verbazing,elke dag gefietst naar het werk in 2018.
Het kan dus wel. En echt, zoveel regent het niet hoor.
Ik ben echt tevreden van de grote verandering die ik gemaakt heb in 2017.
Het kan dus wel. En echt, zoveel regent het niet hoor.
Ik ben echt tevreden van de grote verandering die ik gemaakt heb in 2017.
Super man. In 2018 heb ik ook elke dag naar mijn werk gefietst.
Uw portemonnee en gezondheid varen er wel bij.
Uw portemonnee en gezondheid varen er wel bij.
mooi gedaan, proficiat!
Sterk!!!
Goed gedaan!
Goed gedaan!
Proficiat Jamesken/FTP! Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen, maar de verleiding van de IC-trein was de laatste maanden vaak te groot. Regen of koude storen me niet, maar fietsen in het donker blijf ik wat onaangenaam vinden (een goed verlichte fietsautostrade is in aanbouw hier, maar het zal nog even duren...).
Ben er wel in geslaagd dit jaar geen enkele dag per auto te gaan werken.
Met die kilometervergoeding wordt fietsen alleen maar interessanter!
Die achter mijn deur is zo'n ultra, met al een aanzienlijk palmares. Zegt hij vorige week dat hij slechts één keer met de wagen naar zijn werk is geweest. Hij werkt wel op 40 km en meestal volgt hij dan nog een route waardoor hij twee keer de aangewezen afstand aflegt.
Ikzelf moet toch toegeven dat ik een keer of 10 de wagen heb genomen.
Dat is ook goed toch. Zolang de vervuilende wagen maar aan de kant blijft. Je zal het misschien wel weten maar er bestaan zeer performante fietslampen die haast evenveel licht leveren als autolampen. Ze zijn wel duur. Reken op minstens 100 euro voor een goeie tot 500 euro voor de absolute top.dw schreef: ↑26 december 2018, 22:15 Proficiat Jamesken/FTP! Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen, maar de verleiding van de IC-trein was de laatste maanden vaak te groot. Regen of koude storen me niet, maar fietsen in het donker blijf ik wat onaangenaam vinden (een goed verlichte fietsautostrade is in aanbouw hier, maar het zal nog even duren...).
Een collega van mij zijn vrouw idem. Die rijdt elke dag 25 km enkel naar haar werk. Ze hebben 2 auto's maar het mensje weigert de auto te nemen. Die rijdt dus 10.000 km per jaar met haar fiets voor woon-werkverkeer. Dat brengt haar zo'n 2300 euro op. Chapeau.Frederic schreef: ↑27 december 2018, 06:20 Die achter mijn deur is zo'n ultra, met al een aanzienlijk palmares. Zegt hij vorige week dat hij slechts één keer met de wagen naar zijn werk is geweest. Hij werkt wel op 40 km en meestal volgt hij dan nog een route waardoor hij twee keer de aangewezen afstand aflegt.
Zelfs 10 keer verdient een pluim. Da's nog niet eens per maand.Frederic schreef: ↑27 december 2018, 06:20 Die achter mijn deur is zo'n ultra, met al een aanzienlijk palmares. Zegt hij vorige week dat hij slechts één keer met de wagen naar zijn werk is geweest. Hij werkt wel op 40 km en meestal volgt hij dan nog een route waardoor hij twee keer de aangewezen afstand aflegt.
Tja, moet er wel bijzeggen ik werk 4/5 en mijn afstand is slechts 6 km. Nu goed als ik de vroege heb is het al om 05u20. Daarnaast rijd ik nog een beetje met de koersfiets, zo'n 5à6-duizend in een jaar. Ter vergelijking, met mijn auto = 3000 km per jaar.Vilpu schreef: ↑27 december 2018, 09:42Zelfs 10 keer verdient een pluim. Da's nog niet eens per maand.Frederic schreef: ↑27 december 2018, 06:20 Die achter mijn deur is zo'n ultra, met al een aanzienlijk palmares. Zegt hij vorige week dat hij slechts één keer met de wagen naar zijn werk is geweest. Hij werkt wel op 40 km en meestal volgt hij dan nog een route waardoor hij twee keer de aangewezen afstand aflegt.
Een collega van mij zijn vrouw idem. Die rijdt elke dag 25 km enkel naar haar werk. Ze hebben 2 auto's maar het mensje weigert de auto te nemen. Die rijdt dus 10.000 km per jaar met haar fiets voor woon-werkverkeer. Dat brengt haar zo'n 2300 euro op. Chapeau.
[/quote]
2.300 euro fietsvergoeding en nog eens zoveel aan naft en banden en Onderhoud wagen.
Of kom we ronden af op 5.000euro. daar kan je al wat mee doen op een jaar... Een hele mooi reis maken denk ik.