met de fiets naar het werk
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: met de fiets naar het werk
Ik neem aan dat die dan toch 45- zijn en geen al te zwaar werk moeten doen...anonymous schreef: ↑27 december 2018, 09:06 Een collega van mij zijn vrouw idem. Die rijdt elke dag 25 km enkel naar haar werk. Ze hebben 2 auto's maar het mensje weigert de auto te nemen. Die rijdt dus 10.000 km per jaar met haar fiets voor woon-werkverkeer. Dat brengt haar zo'n 2300 euro op. Chapeau.
Als ik bij ons op het werk zo hoor is het merendeel van de mensen pompaf van het werk alleen al en zien ze het helemaal niet zitten om nog 10 km enkel te gaan fietsen, laat staan 25 km, dan zullen er veel al niet meer thuis geraken denk ik.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: met de fiets naar het werk
Ze werkt in een bank en doet die afstand met een elektrische fiets. Ik ben op smoelenboek lid van zo'n groep waar er veel met een speed-pedelec rijden. Er zitten daar gasten tussen die 60 km enkel rijden naar hun werk. Ze moeten soms onderweg wisselen van batterij. Die vangen meer dan 500 euro per maand aan fietsvergoeding. Nu bij ons (ambtenaar) krijg je geen vergoeding voor een speed-pedelec. Wel voor een gewone elektrische fiets.
Re: met de fiets naar het werk
Kan je eens een link geven naar zo'n goed (betrouwbaar) fietslicht ?
Re: met de fiets naar het werk
https://www.rosebikes.nl/b-m-lumotec-iq ... mp-2658822
https://www.lezynestore.be/lezynevoorli ... -mEALw_wcB
Lezyne kun je ook bij bol.com kopen. Wel eens kijken hoeveel lumen je nodig hebt. Hoe hoger hoe beter (en duurder natuurlijk) maar ik denk dat je minstens 150 lumen nodig hebt.
En een zottigheidje voor achteraan.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... PZEgBrJjSj
https://www.lezynestore.be/lezynevoorli ... -mEALw_wcB
Lezyne kun je ook bij bol.com kopen. Wel eens kijken hoeveel lumen je nodig hebt. Hoe hoger hoe beter (en duurder natuurlijk) maar ik denk dat je minstens 150 lumen nodig hebt.
En een zottigheidje voor achteraan.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... PZEgBrJjSj
Re: met de fiets naar het werk
betwijfel of dat zottigheid geen overtreding van de verkeerswetgeving is
Re: met de fiets naar het werk
De beste zijn eigenlijk de lamp die die ultra biker achter mijn deur gebruikt. Die werkt met een dynamo gevlochten in zijn voorwiel. Daarop hangt een kabel naar zijn fietslichten. Hij moet nooit herladen, want dat doet de fiets vanzelf. Hij versteekt dan zijn kabeltje naar zijn gps en reserve gps en gsm, zo heeft hij altijd stroom.
Re: met de fiets naar het werk
Ik rijd met een naafdynamo (Shimano DH-3N80 op woon-werk fiets en Shutter Precision SV-9 op koersfiets). Vooraan de Busch & Müller IQ-X (niet de E versie, want die is voor elektrische fietsen met gelijkspanning) en achteraan Busch & Müller Toplight View Brake Plus (woon-werk) en Busch & Müller Secula Plus (koersfiets). Ik verkies dynamoverlichting om niet met de miserie van batterijen te zitten. De meeste lampen op batterijverlichting gaan op de sterkste stand niet zo lang mee (uur of 2-3).
Van de Bumm IQ-X ben ik super tevreden. Heel mooie lichtverdeling (breed, ver en vrij uniform) en ze voldoet aan de Duitse StVZO richtlijn (minimale helderheid, zichtbaar van opzij, standlicht en mag tegenliggend verkeer niet verblinden). Op Duitse websites kan je ze voor 75-80 € vinden, maar goedkopere lichten van BUMM zijn ook goed. Je ziet het verschil vooral wanneer het echt donker is (landwegen, jaagpad, etc.).
Merk ook dat er een verschil is tussen lux en lumen.
Die zottigheid vind ik in de praktijk ook tegenvallen. Die lazerstralen zijn nogal slecht te zien.
Van de Bumm IQ-X ben ik super tevreden. Heel mooie lichtverdeling (breed, ver en vrij uniform) en ze voldoet aan de Duitse StVZO richtlijn (minimale helderheid, zichtbaar van opzij, standlicht en mag tegenliggend verkeer niet verblinden). Op Duitse websites kan je ze voor 75-80 € vinden, maar goedkopere lichten van BUMM zijn ook goed. Je ziet het verschil vooral wanneer het echt donker is (landwegen, jaagpad, etc.).
Merk ook dat er een verschil is tussen lux en lumen.
Die zottigheid vind ik in de praktijk ook tegenvallen. Die lazerstralen zijn nogal slecht te zien.
Re: met de fiets naar het werk
Hoe installeer je dan zo'n dynamo op een racefiets?
Re: met de fiets naar het werk
Je vlecht je spaken opnieuw maar dan met een nieuwe naaf. Als ik het goed begrepen heb rijdt die vriend met een zeer duur licht geschikt om te rijden in de bossen in het donker. Heel het boeltje kostte hem tegen de 500 + hij kan hem zelf inspaken. Ik denk dat een lichter model voor gewone wegen voldoende moet zijn.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: met de fiets naar het werk
Een nieuwe naaf. Op een koersfiets...
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Daar zijn de mogelijkheden niet legio hoor.
Daar plof je niet zomaar een naaf in van een gewone stadsfiets.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 06 jun 2012
- Contacteer:
Re: met de fiets naar het werk
Zorg aub wel dat deze goed naar beneden staat afgesteld. Soms rij je mensen tegemoet die deze veel te hoog stralen waardoor je al je zicht verliest.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Re: met de fiets naar het werk
Die mannen zijn de ondergang van dat systeem op lange termijn.anonymous schreef: ↑27 december 2018, 11:41 Ik ben op smoelenboek lid van zo'n groep waar er veel met een speed-pedelec rijden. Er zitten daar gasten tussen die 60 km enkel rijden naar hun werk. Ze moeten soms onderweg wisselen van batterij. Die vangen meer dan 500 euro per maand aan fietsvergoeding.
Een normale werkgever verwacht dat zo'n afstand per wagen gebeurt. Dat kost waarschijnlijk 10keer minder aan vergoeding dan zo'n fietser met elektrische hulp.
Re: met de fiets naar het werk
Begrenzen op 200 euro en de boel is opgelost...
Re: met de fiets naar het werk
Moet zijn van wel want ik zie er hem mee rondrijden. Zitten schijfremmen op, maar dat maakt het verschil niet, is 25 inchSpruitekop schreef: ↑28 december 2018, 01:10Een nieuwe naaf. Op een koersfiets...![]()
Daar zijn de mogelijkheden niet legio hoor.
Daar plof je niet zomaar een naaf in van een gewone stadsfiets.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: met de fiets naar het werk
Standaard zijn koerswielen 28 inch, daar heb je het al.
Een ganse dag op het werk zitten met regenwater in de bilspleet, leuk is anders.
Een héél uitzonderlijk jaar, als je volgend jaar het andere uiterste hebt zal je wel anders piepen. Het is van 1833 geleden dat het nog zo weinig heeft geregend.
Een ganse dag op het werk zitten met regenwater in de bilspleet, leuk is anders.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!