Mijn Top 5 voor 2019
TIP
Re: Mijn Top 5 voor 2019
Om toegang te krijgen tot een effect op Xetra: stuur een bericht naar de helpdesk van Binck en een dag of zo later kun je eraan. Is me al een paar keer gelukt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ben een leek in ETF maar als ik het goed begrijp betaal je op elk (geherinvesteerd) dividend jaar na jaar na jaar TER? Dus gezien vrijstelling RV 2x 640 EUR dividenden per koppel slechts mogelijk interessant bij portefeuille na 60K-70K indien geherinvesteerd dividend in de ETF niet onderworpen was aan RV.(?)
In volgorde:
1. WDP
2. Berkshire
3. Facebook
4. Apple
5. Weibo
6. JD
1. Van een berenmarkt is er momenteel bij WDP weinig te merken.
2. Berskhire heeft wat klappen gekregen, maar mijn geloof blijft.
3. Kan in mijn ogen niet anders dan stijgen op termijn, zou zonder slecht nieuws welke niks zeggen over de opbrengsten etc. nu veel hoger staan.
4. Zal wss nog wat zakken op korte termijn, maar is gewoon een geldmachine dus komt het wel weer teboven.
5 & 6. Serieuze klappen gekregen vooral door het trade conflict en ook door wat slecht CEO nieuws (JD) Kan zeker nog zakken want met Trump weet je nooit, maar moet op termijn zeker opnieuw naar hun highs gaan.
1. WDP
2. Berkshire
3. Facebook
4. Apple
5. Weibo
6. JD
1. Van een berenmarkt is er momenteel bij WDP weinig te merken.
2. Berskhire heeft wat klappen gekregen, maar mijn geloof blijft.
3. Kan in mijn ogen niet anders dan stijgen op termijn, zou zonder slecht nieuws welke niks zeggen over de opbrengsten etc. nu veel hoger staan.
4. Zal wss nog wat zakken op korte termijn, maar is gewoon een geldmachine dus komt het wel weer teboven.
5 & 6. Serieuze klappen gekregen vooral door het trade conflict en ook door wat slecht CEO nieuws (JD) Kan zeker nog zakken want met Trump weet je nooit, maar moet op termijn zeker opnieuw naar hun highs gaan.
Stockportfolio is: 59% WDP, 41% Deutsche Bank
Ik heb maar 1 tip nl. Camellia.
Had oorspronkelijk Jardine Matheson Holdings ook als kooptip maar die zijn de laatste weken te fel gestegen.
Had oorspronkelijk Jardine Matheson Holdings ook als kooptip maar die zijn de laatste weken te fel gestegen.
Ook maar eens een poging doen. Willekeurige volgorde:
Bayer
RPS Group
Apple
Galapagos
Roche
Bayer en Roche actief in consumentengoederen, stabiel dividend en (vnl. Bayer) afgestraft. Veilige(re) havens in slecht beursklimaat.
RPS omdat het aan historisch lage koersen noteert en bij een uitkomst voor de Brexit (welke die ook mag worden, als het maar duidelijk is) terug geapprecieerd zal worden. Torenhoog dividend.
Galapagos zal wel worden overgenomen.
Apple zal herstellen omdat het gewoon goedkoop is en waanzinnig veel cash voorhanden heeft, waar het in 2019 misschien iets mee zal doen. De voorspelling van Saxobank dat Apple een bod zal uitbrengen op Tesla lijkt me eigenlijk zo gek nog niet. Beide sterk verticaal geïntegreerd, en technologische innovators. Musk zal hier ook happig op zijn omdat het zijn cashprobleem elimineert. Apple stapt in een nieuwe business die nog sterk kan groeien, waar hun aandeelhouders dan weer naar op zoek zijn.
Bayer
RPS Group
Apple
Galapagos
Roche
Bayer en Roche actief in consumentengoederen, stabiel dividend en (vnl. Bayer) afgestraft. Veilige(re) havens in slecht beursklimaat.
RPS omdat het aan historisch lage koersen noteert en bij een uitkomst voor de Brexit (welke die ook mag worden, als het maar duidelijk is) terug geapprecieerd zal worden. Torenhoog dividend.
Galapagos zal wel worden overgenomen.
Apple zal herstellen omdat het gewoon goedkoop is en waanzinnig veel cash voorhanden heeft, waar het in 2019 misschien iets mee zal doen. De voorspelling van Saxobank dat Apple een bod zal uitbrengen op Tesla lijkt me eigenlijk zo gek nog niet. Beide sterk verticaal geïntegreerd, en technologische innovators. Musk zal hier ook happig op zijn omdat het zijn cashprobleem elimineert. Apple stapt in een nieuwe business die nog sterk kan groeien, waar hun aandeelhouders dan weer naar op zoek zijn.
KBC
Mohawk Industries
Daimler
Mohawk Industries
Daimler
Waar kijk je naar bij die bedrijven in medical tech om te oordelen welke interessant zijn en welke niet? Hier enkele namen. Gezien je interesse in die sector, kan je per bedrijf zeggen wat je van ze vindt, ook qua huidige waardering:jonie schreef: ↑12 december 2018, 21:48 Medisch Tech, zit al jaren in de (+/- stabiele) lift, maar is meestal zeer duur genoteerd…
Bij TMO, valt dit nog enigszins mee
o.a. Danaher, GN Store, Roper, Edwards en Illumina hebben ook wel potentieel.
Hoe hoger het potentieel, hoe hoger de K/W en volatiliteit….en dus is timing er nog belangrijker /moeilijker….
Abbott Laboratories
Medtronic
Thermo Fisher Scientific
Danaher
Becton, Dickinson and Co
Intuitive Surgical
Boston Scientific Corp
Stryker
Baxter International
Edwards Lifesciences
Quality growth investor
@dwdw schreef: ↑13 december 2018, 09:06TMO is dan ook geen echt medisch technologiebedrijf. Het maakt geen protheseses, implantaten, pijnpompen of iets dergelijks.
ThermoFischer levert toestellen en consumables voor onderzoekstoepassingen. Daar zit 'medisch-achtig' onderzoek tussen (biotech, klinische biologie etc.), maar evengoed procescontrole in een brouwerij of zelfs bodemonderzoek voor een steenkoolmijn. In elk labo waar ik ooit was stond een hoop ThermoFischer-gerief, en de meeste van die labo's hadden absoluut niets met geneeskunde te maken.
Het is een topbedrijf, maar het is imo normaal dat het anders geprijsd wordt dan 'echt' medtech-bedrijven. R&D-activiteiten zijn over het algemeen volatieler en meer prijsgevoelig dan geneeskunde.
Voor jou dezelfde vraag gezien je blijkbaar die medical tech sector goed kent. Wat vind je van bovenstaande 10 bedrijven in mijn post hier net boven en welke al dan niet koopwaardig? Kan je eventueel zoals bij TMO over de andere bedrijven in dat lijstje wat info geven want interesseert me wel. Alvast bedankt.
Quality growth investor
Ik ken de medical devices sector niet bijzonder goed, mijn professionele achtergrond is in biotech (vooral agrobiotech, in mindere mate ook medische biotech). ThermoFischer ken ik toevallig wél goed, net omdat dat geen medical devices-bedrijf is maar een toeleverancier van algemeen labogerief.sortino schreef: ↑29 december 2018, 13:19 @dw
Voor jou dezelfde vraag gezien je blijkbaar die medical tech sector goed kent. Wat vind je van bovenstaande 10 bedrijven in mijn post hier net boven en welke al dan niet koopwaardig? Kan je eventueel zoals bij TMO over de andere bedrijven in dat lijstje wat info geven want interesseert me wel. Alvast bedankt.
Ook als belegger heb ik geen speciale affiniteit met medical devices. Het is niet het soort sector waar ik denk dat je de markt mee kan verslaan, puur omdat iedereen met maar een klein beetje gezond verstand kan zien dat het een veilige en enorm winstgevende business is. Ik geloof persoonlijk dat je als kleine belegger ofwel moet passief beleggen (via ETFs, holdings of planmatig buy-and-holdbeleggen in blue chip-aandelen), ofwel moet op zoek gaan naar kwaliteitsvolle aandelen in sectoren die uit de mode zijn.
Als je echt wil kan ik wel mijn mening over je lijstje neerpennen, maar die zal op weinig gebaseerd zijn vrees ik
Zou het appreciëren indien je je mening zou willen neerpennen over die bedrijven.
Dat lijstje is trouwens de top 10 van iShares Medical Devices ETF die al bijna 10 jaar bijzonder sterk presteert en dus ook de markt verslaat, zie: http://www.morningstar.nl/nl/etf/snapsh ... entType=FE
Is misschien beter van het neer te pennen in volgende spaargids thread speciaal daarover: medical-devices-companies-t25615.html
In die thread zie je trouwens alle 57 bedrijven in die ETF vermeld, dus als je nog andere ziet die interessant zouden zijn laat gerust weten.
Die VS iShares tracker is jammer genoeg in Belgie niet te koop vanwege EU regeling (PRIPPs) en er is geen enkele EU domiciled tracker die in de buurt komt van deze dus daarom dat ik dacht van een selectie van bedrijven te kopen uit die tracker en dus vandaar mij vraag.
Quality growth investor
In geen specifieke orde maar eerder aandelen die ik hoop toe te voegen aan mijn port gedurende 2019. (Geef gerust feedback )
1. Aegon : hoog dividend (ondanks dubbele taxatie) aan interessante waardering
2. Celgene : vraag: maakt deze kans om Galapagos in te lijven?)
3. Melexis : zwaar afgestraft lijkt me
4. Investor AB : interessant om exposure te hebben aan Scandinavische markten (wachten tot Euronext de beurs van Oslo kan kopen)
5. Solvay : noteert onder boekwaarde & sterke dividendwaarde
1. Aegon : hoog dividend (ondanks dubbele taxatie) aan interessante waardering
2. Celgene : vraag: maakt deze kans om Galapagos in te lijven?)
3. Melexis : zwaar afgestraft lijkt me
4. Investor AB : interessant om exposure te hebben aan Scandinavische markten (wachten tot Euronext de beurs van Oslo kan kopen)
5. Solvay : noteert onder boekwaarde & sterke dividendwaarde
Mijns inziens kanshebbers voor mooie returns in 2019...
1. Wheaton Precious Metals
2. DSM
3. Unilever
4. Microsoft
5. VGP
Ik reken op een inhaalbeweging in de zilverprijzen en dat zou WPM naar flink hogere regionen moeten brengen.
DSM is aan deze prijs een 'no-brainer'.
Unilever betaalt elk kwartaal een degelijk dividend en zet zijn positie in haar belangrijkste opkomende markt kracht bij, met name India.
Microsoft zit al een tiental jaar in mijn portefeuille en gaat er bij verdubbeling steeds voor de helft uit.
En VGP in volgens mijn broker het meest onderschatte aandeel in de Benelux, dat tevens een aanvaardbaar dividend uitreikt.
Verder nog een tiental posities in allerhande sectoren, voornamelijk gevestigde waarden die een mooie dividendgeschiedenis kunnen voorleggen.
Ben zelf een langetermijnbelegger 'pur sang' en wissel zelden of nooit posities...
1. Wheaton Precious Metals
2. DSM
3. Unilever
4. Microsoft
5. VGP
Ik reken op een inhaalbeweging in de zilverprijzen en dat zou WPM naar flink hogere regionen moeten brengen.
DSM is aan deze prijs een 'no-brainer'.
Unilever betaalt elk kwartaal een degelijk dividend en zet zijn positie in haar belangrijkste opkomende markt kracht bij, met name India.
Microsoft zit al een tiental jaar in mijn portefeuille en gaat er bij verdubbeling steeds voor de helft uit.
En VGP in volgens mijn broker het meest onderschatte aandeel in de Benelux, dat tevens een aanvaardbaar dividend uitreikt.
Verder nog een tiental posities in allerhande sectoren, voornamelijk gevestigde waarden die een mooie dividendgeschiedenis kunnen voorleggen.
Ben zelf een langetermijnbelegger 'pur sang' en wissel zelden of nooit posities...
Vandaag bijgekocht : AMG, Post NL en Umicore en zo mijn gemiddelden naar beneden gehaald.
Aangekocht : Galapagos
In maart van plan indien een goed koersmoment positie te nemen in X-Fab, Bekaert, Melexis
Aangekocht : Galapagos
In maart van plan indien een goed koersmoment positie te nemen in X-Fab, Bekaert, Melexis
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Vandaag ook ingestapt in GLPG.
AMG en PostNL ook in bezit.
AMG voor LT.
PostNL -40%, enkel BPost doet slechter in m'n portefeuille. Geen zin om bij te kopen, ik zal blij zijn als die wat herstelt.
AMG en PostNL ook in bezit.
AMG voor LT.
PostNL -40%, enkel BPost doet slechter in m'n portefeuille. Geen zin om bij te kopen, ik zal blij zijn als die wat herstelt.