Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Doen ze nog steeds.HJG6500 schreef: ↑8 december 2018, 10:04 Enkele jaren geleden vergeleek MK hun rendementscijfers met referentie-indexen waarin de aandelen-dividenden niet meegerekend werden. Aangezien dit een zeer grove fout is voor iemand die financieel neutraal advies wil geven, heb ik MK toen al argwanend bekeken. Op zo'n manier kan men bewijzen wat men wil en het publiek zand in de ogen strooien.
Op hun pagina van de evolutie van ons kapitaal vergelijken ze met een traxkermixer (slecht samegestelde trackermixer daarenboven) dat zijn dividenden distrbueert. Dus de gegevens die zij publiceren over de trackermixer zijn waarschijnlijk 1 tot 2 % (MK rekenwijze :-) ) onder de werkelijkheid.
... en dan nog kan hun Mixer de trackermixer niet verslagen
(nota: ik zou de trackermixer nooit als alternatief presenteren - dit is alsof men een spaarboekje als alternatief van de Mixer zou presenteren - totaal verschillende portefeuilles).
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik heb dit al eerder aangehaald maar blijkbaar dringt het niet door of is jouw "2" toets kapot ... er zijn geen tarieven voor de TOB van 1.35% en 0.15 %, wel van 1.32% en 0.12%.
https://data.kbcsecurities.be/documents ... taksen.pdf
Goed punt.NTO schreef: ↑8 december 2018, 08:26 Maar, en nu kom de kat op de koord, als je kijkt naar de evolutie van de MK Mixer, de tabel die Al Fonds zelf gemaakt heeft van 16/11/2018, dan zie je bij Patrimoine Carmignac: YTD -9,42% en 3 maanden evolutie: -7,93%.
Met andere woorden, wat Al Fonds slecht vindt (-8% in 3 maanden), is in de MK Mixer zelf te vinden. Wat Al Fonds blijkbaar niet weet, anders had hij niet geschreven "blijven de fondsen in de Mixer heel wat minder volatiel dan 90% van de ETF-fondsen".
Laat me dit even illustreren met twee grafieken.
- Op beide grafieken word de evolutie van de Mixer getoont door het blauwe gebied van 1 Sept tot 1 Dec.
- Op de ene grafiek worden alle fondsen van de Mixer getoont; sommige halen de mixer naar beneden, sommige halen de mixer naar boven. Normaal. Als je daar dieper op ingaat zal je zien dat vooral de verhouding aandelen/stabiele beleggingen hiervoor verantwoordelijk is. Normaal.
- Op de tweede grafiek staan de twee fondsen van de 50/50 referentie. IWDA 100% aandelen en IEAG 100% obligaties. Ook daar een groot verschil. Normaal. De rode lijn is geeft het verloop van de portefeuille weer. Blijft mooi boven de waarde van de Mixer. Zelfs in deze periode waar de defensieve mixer de belegger zou moeten beschermen. FAIL voor de Mixer.
De twee index fondsen gaan NIET buiten het domein dat de Mixer fondsen doen.
Volatiliteit is dus niet verschillend, omgekeerd misschien er zijn aktieve fondsen in de mixer die volatieler zijn dan de indexfondsen.
.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 8 december 2018, 11:49, 4 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Stand Mixer vandaag 15.685 Euro - 2,49% rendement sinds de start.
Dit is voor de oude samenstelling van de Mixer, daar ik nog geen resultaten heb gezien over de gedeeltelijke verkoop van CP en de aankoop van het NN DP fonds
Stand van de 50/50 is Euro 18.270 Euro - 5,96% rendement sinds de start.
Dit is dan wel met de verkoop/aankoop van 3 Dec die ik aankondigde:
Aankoop: iShares € Aggregate Bond ETF EUR Dist EUR: 8,2 stuks @ 119,92 = 983 Euro
Verschil verkoop-aankoop = transactiekosten + beurstaks
Vandaag is de 50/50 dus een 46,5 / 53,5.
Dit is voor de oude samenstelling van de Mixer, daar ik nog geen resultaten heb gezien over de gedeeltelijke verkoop van CP en de aankoop van het NN DP fonds
Stand van de 50/50 is Euro 18.270 Euro - 5,96% rendement sinds de start.
Dit is dan wel met de verkoop/aankoop van 3 Dec die ik aankondigde:
Verkoop: iShares Core MSCI World ETF USD Acc EUR: 21 stuks @ 47,67 = 1.001 EuroB7H4long schreef: ↑1 december 2018, 10:40 Het MK team doet een verandering aan hun Mixer. Ze vervangen Carmignac Patrimoine door een fonds van NN dat minder aandelen bevat. In de 50/50 portefeuille is het aandelengedeelte de voorbije maanden verder gestegen. Om toch gealigneerd te blijven met de MK Mixer, zeker nu hij defensiever geworden is, zal ik maandag herbalanceren en voor zo'n 1000 Euro IWDA verkopen en daarvoor IEAG bijkopen.
Aankoop: iShares € Aggregate Bond ETF EUR Dist EUR: 8,2 stuks @ 119,92 = 983 Euro
Verschil verkoop-aankoop = transactiekosten + beurstaks
Vandaag is de 50/50 dus een 46,5 / 53,5.
Affiliate marketing kan een hele lucratieve business zijn!! Ben er zeker van dat voor elke klant die doorklikt vanop de MK site naar de MeDirect site en daarna binnen afzienbare tijd een beleggingsrekening opent bij MeDirect er een soort van cooptation fee van MeDirect naar MK gaat...
Goochelen met cijfers dat kunnen ze goed op MK..
Cijfers van indexen op 3 maand doorgeven om aan te tonen dat deze veel volatieler zijn als hun mixfondsen, wat te verwachten is aangezien de indexen enkel bestaan uit aandelen.
Maar de cijfers op 1 jaar laten ze weg.. Dat komt natuurlijk goed uit..
Cijfers van indexen op 3 maand doorgeven om aan te tonen dat deze veel volatieler zijn als hun mixfondsen, wat te verwachten is aangezien de indexen enkel bestaan uit aandelen.
Maar de cijfers op 1 jaar laten ze weg.. Dat komt natuurlijk goed uit..
Denk dat ze veel beter reclame kunnen maken voor een andere bank.Caterpie schreef: ↑10 december 2018, 08:51Affiliate marketing kan een hele lucratieve business zijn!! Ben er zeker van dat voor elke klant die doorklikt vanop de MK site naar de MeDirect site en daarna binnen afzienbare tijd een beleggingsrekening opent bij MeDirect er een soort van cooptation fee van MeDirect naar MK gaat...
als vb instap kost Keytrade 9,95 € , Me direct instap kost 0 €.
Het minimum bedrag om in te stappen dan nog buiten beschouwing gelaten.
En een website draaiende houden kost echt geen grote fortuinen.
Estate Guru believer.
Maar Google Ad's wel... Allé, fortuinen zijn dit ook weer niet, maar het kost wel centjes... En die moeten toch ergens anders weer gerecupereerd kunnen worden om de winkel draaiende te houden hé!! Voor wat hoort wat zeker...platin schreef: ↑10 december 2018, 09:37 Denk dat ze veel beter reclame kunnen maken voor een andere bank.
Heden is het alleen maar cashen dat telt ( als men zelf iets doet )Caterpie schreef: ↑10 december 2018, 09:45Maar Google Ad's wel... Allé, fortuinen zijn dit ook weer niet, maar het kost wel centjes... En die moeten toch ergens anders weer gerecupereerd kunnen worden om de winkel draaiende te houden hé!! Voor wat hoort wat zeker...platin schreef: ↑10 december 2018, 09:37 Denk dat ze veel beter reclame kunnen maken voor een andere bank.
Iets vrijwilligs doen, gratis , ho maar dat is voor de senioren zeker.
Estate Guru believer.
Kostenbesparing bij MK? Robokat en Al Fonds hebben blijkbaar een gouden handdruk gekregen?
Of genieten ze in Thailand van hun MK mixer opbrengst? Of hadden ze geen zin meer om hun kennis te delen met een bende ondankbaren van "dat andere forum" (wij dus)?
Of genieten ze in Thailand van hun MK mixer opbrengst? Of hadden ze geen zin meer om hun kennis te delen met een bende ondankbaren van "dat andere forum" (wij dus)?
Vanwaar haal je dat?
Ze posten wel minder vind ik. Maar MK is niet opgedoekt hé.
Als tussenpersoon in financiële diensten en oplossingen ben ik ook niet altijd opgetogen over sommige berichten die zij publiceren, maar in elk geval is het een verzorgde site, en de berichten leren mij af en toe iets bij, of geven aanleiding tot bepaalde inzichten.
Ik denk dat ze zich in stilte voorbereiden op alle nieuwjaarevents van de fondsbeheerders
Keva , laat ze maar lullen.
Posten iets over kosten , als men vraagt leg het eens uit , geven ze niet thuis.
Carmignac patrimoine topic.
Estate Guru believer.
/
Laatst gewijzigd door sortino op 29 december 2018, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Quality growth investor
Ik ben ondertussen thuis. Zie CP topic.