De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Men noemt dat de doom loop. Meestal worden daar twee oplossingen voor genoemd, elk met praktische problemen:annetje schreef: ↑30 december 2018, 15:33 Maar ze zitten ook nog met een ander probleem, volgens mij.
Ze hebben de bail-in in het leven geroepen, omdat het redden van banken staatssteun zou zijn. In Italië hebben de mensen wel heel veel staatsobligaties ipv spaargeld, maar het grote geld van die obligaties zit net bij de banken. M.a.w. je creëert een domino-effect.
1) Maak het onmogelijk voor overheden om banken te redden, zodat overheidsfinanciën gezonder blijven. Het probleem hiermee is dat je de crisis dan enkel verschuift van de overheid naar de private sector, die enorme schade zou ondervinden van instortende banken.
2) Stimuleer banken uit verschillende delen van de Eurozone om te fuseren. Een pan-Europese bank zou veel minder blootgesteld zijn aan problemen in één of enkele landen dan de grotendeels nationale banken die er nu zijn. Probleem hier is dat banken dit enkel gaan overwegen als er een echt eengemaakte Europese financiële markt zou komen, iets dat door populisten in het noorden simplistisch zou worden voorgesteld als 'wij stellen ons borg voor luie, verspilzuchtige Italianen' en door populisten in het zuiden als 'we verliezen controle over onze eigen banken'.
Zal wel zijn gelijk al die andere spaarpotjes (zilverfonds, nucleaire uitstap,...) die hier ooit opzij gezet zijn, een paar jaar later verdwijnt het geld om de begroting op te smukken en komt er een schuld briefje (staats garantie) in de plaats.
Zo brutaal gaan ze niet te werk gaan, ze zullen wel inflatie creëren als het er op aan komt, de getalletjes blijven even groot, de koopkracht echter...
Inflatie is goed, zeker 2pct per jaar.
Maar dan moet iedereen meegaan.
EN dan zit je nog met de producten uit de niet eulanden die goedkoper worden dan.
Volgens mij is de uk de grootste bedreiging voor ons op dit moment. We zijn er afhankelijk van en ze gaan daar 10kaar crisis kennen om er misschien sterker dan ooit uit te komen. Just my 2 cents.
Maar dan moet iedereen meegaan.
EN dan zit je nog met de producten uit de niet eulanden die goedkoper worden dan.
Volgens mij is de uk de grootste bedreiging voor ons op dit moment. We zijn er afhankelijk van en ze gaan daar 10kaar crisis kennen om er misschien sterker dan ooit uit te komen. Just my 2 cents.
De kracht van onafhankelijkheid
Er gaan er nog de EU verlaten. De volgende zal misschien de euro verlaten. Spannend
Ze zullen de UK goed in het oog houden, en als zij er goed uitraken, zouden er nog kunnen volgend
UITERAARD enkel die per saldo nadeel hebben, niet degenen die de EU zitten leeg te melken
UITERAARD enkel die per saldo nadeel hebben, niet degenen die de EU zitten leeg te melken
Waar zou België staan zonder euro en EU?
Wat als...
Zouden we dan al bankroet geweest zijn of een fusie door opslorping met Nederland of Frankrijk ondergaan hebben?
Wat als...
Zouden we dan al bankroet geweest zijn of een fusie door opslorping met Nederland of Frankrijk ondergaan hebben?
Dan nog! Je kan misschien 3 jaar verder. Daarna moet je het weer opnieuw gaan doen?
Schulden blijven en de berg wordt groter.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat doen ze nu al elk jaar hé... met pensioensparen. Daar pikken ze elk jaar ook (hun) deel van.voodoo schreef: ↑30 december 2018, 15:16Daar heb ik ook lang schrik voor gehad. Dat men op een gegeven moment gaat zeggen, vanuit de EU: we hebben van het saldo op 01/01/2019 om 0u01 een percentage van 15% gepikt (op het bedrag boven de 50.000,00 euro). 1-malig iets, geen terugkeer mogelijk, ook al heb je een huis gekocht of wat dan ook. Pech we doen dit nu en dan nooit nog. Uiteraard met terugwerkende kracht zodat je niet kan anticiperen.
Vooral dat ze dat in 2015 gingen doen, toen was daar echt spraken van dacht ik...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar ze bedanken er ons toch voor?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hoezo pikt de EU van ons pensioensparen?
De Belgische overheid geeft en neemt, weet niet wat daar van te denken...
De Belgische overheid geeft en neemt, weet niet wat daar van te denken...
Morgen kunnen we misschien gestaag groeien. Trump en Xi Jinping zeggen dat er een akkoord in de maak is. Ze zouden het ook over Noord-Korea gehad hebben.
Dan rest ons nog:
- Brexit: valt daar een oplossing te verwachten? Enerzijds denk ik dat Engeland sterk genoeg is om zich te redden en dat jet daar wel goed komt op termijn.
- Begroting van Italië: eerlijk gezegd zie ik daar geen oplossing. Deze zal uitdraaien op een fiasco op termijn.
En dan hebben we het nog niet over de Belgische politieke malaise... ik denk dat het moeilijk zal worden om een federale regering te vormen na mei 2019. Iedereen staat huiverachtig tegenover N-Va. Cd&v, Open VLD en Sp.a delen in de klappen. Dus dat wordt een meerderheid vormen met meerdere kleintjes, ook niet ideaal. Maar Belgische politiek heeft geen invloed op de wereldeconomie.
Wat denken jullie?
Dan rest ons nog:
- Brexit: valt daar een oplossing te verwachten? Enerzijds denk ik dat Engeland sterk genoeg is om zich te redden en dat jet daar wel goed komt op termijn.
- Begroting van Italië: eerlijk gezegd zie ik daar geen oplossing. Deze zal uitdraaien op een fiasco op termijn.
En dan hebben we het nog niet over de Belgische politieke malaise... ik denk dat het moeilijk zal worden om een federale regering te vormen na mei 2019. Iedereen staat huiverachtig tegenover N-Va. Cd&v, Open VLD en Sp.a delen in de klappen. Dus dat wordt een meerderheid vormen met meerdere kleintjes, ook niet ideaal. Maar Belgische politiek heeft geen invloed op de wereldeconomie.
Wat denken jullie?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nee, de Belgische overheid pikt nu al elk jaar van het pensioensparen, niet de EU... ik ging verder in op het (on)betaalbaar zijn van de pensioenen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Zolang er geen regering is kunnen de belastingen niet omhoogKevva schreef: ↑30 december 2018, 21:27
Wat denken jullie?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan betalen we op een andere manier hé.