België krijgt een nieuwe internetbank: MeDirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: België krijgt een nieuwe internetbank: MeDirect
Voor reeds bestaande termijnrekeningen kunnen de voorwaarden niet meer gewijzigd worden, neem ik aan.
Bij Medirect heb ik recent 4 termijnrekeningen geopend : met 4 verschillende eindvervaldagen, zowel met vrij kleine bedragen, als met minder kleine bedragen.
Dat het Maltese Depositogarantiestelsel hier van toepassing is, ligt voor de hand. Dat is ook één van de redenen waarom ik een deel van mijn spaargeld daar wou plaatsen (spreiding van banken én van landen).
Bij Medirect heb ik recent 4 termijnrekeningen geopend : met 4 verschillende eindvervaldagen, zowel met vrij kleine bedragen, als met minder kleine bedragen.
Dat het Maltese Depositogarantiestelsel hier van toepassing is, ligt voor de hand. Dat is ook één van de redenen waarom ik een deel van mijn spaargeld daar wou plaatsen (spreiding van banken én van landen).
Heeft iemand een idee of de rent blijft gelden in de 3 maanden vooropzeg voor de ME3 Spaarrekening? Lijkt me van niet anders kan je heel de tijd je geld storten en opvragen.
Ruben,
Je hebt de vraag gesteld en zelf beantwoord.
Het problem is dus opgelost ...
Je hebt de vraag gesteld en zelf beantwoord.
Het problem is dus opgelost ...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Iemand?pinkpanther schreef:'Klikt' rente vast bij een storting zoals met de GP, of kan deze nog zakken?
ik vraag in het weekend een termijnrekening aan. Kans dat BNP en KBC nogmaals hun rente wijzigen is groot.
Als ik bij MeDirect 2% netto heb ben ik tevreden.
Als ik bij MeDirect 2% netto heb ben ik tevreden.
Van mij mogen ze gerust voorwaarden koppelen hoor. Zoals minimuminleg 1000 euro (max. 50.000 euro).Hyakari schreef:Vandaag in m'n inbox:
MeDirect heeft de volgende wijzigingen doorgevoerd in de Algemene Voorwaarden:
1. ARTIKEL 2 - DEFINITIES EN INLEIDING
a. De volgende zin werd toegevoegd: “Klanten van de Belgische Branche profiteren uitsluitend van het Maltese
Depositogarantiestelsel en worden niet gedekt door het Belgische Depositogarantiestelsel”.
Duidelijkheid kan geen kwaad, zeker
Voorts nog interessant:
"In de sectie Termijnrekening is:
- de zin “Er is geen minimale storting voor het openen van een Termijnrekening” vervangen door “Er kan sprake zijn
van een minimumstorting. Details hierover zullen altijd op de website gecommuniceerd worden”;
[...]
- de volgende zin toegevoegd: “Wij behouden ons het recht voor deze criteria te allen tijde te verbeteren, te wijzigen
of uit te breiden en zullen u informeren over alle belangrijke wijzigingen”;"
Lees: ze bereiden zich voor op een restrictievere (en allicht voor hen meer winstgevende) koers met hun termijnrekeningen. Mij (voorlopig) niet gelaten.
Is bovendien niet zo extreem, ik ken niemand die met 500 euro een termijnrekening opent. Iemand met 100.000 euro zal eerder zoeken naar andere beleggingsvormen.
Heb je het over de ME3 spaarrekening? Die heeft geen getrouwheidspremie dus er wordt niets vastgeklikt. Er is alleen maar een basisrente en die kan te allen tijde zakken.pinkpanther schreef:'Klikt' rente vast bij een storting zoals met de GP, of kan deze nog zakken?
Ik logde deze morgen toevallig in. Mijn beleggersrekening met alles erop is verdwenen. Nog mensen met dit probleem?
In de beginperiode van MoneYou kwam het wel eens voor dat klanten hun rekening consulteerden en dat het saldo ineens op nul stond. Maar de dag nadien stond alles er weer op. Opstartende internetbanken schijnen niet goed te zijn voor hartlijders.
Vijf jaar geleden is MeDirect in België van start gegaan. Yaris was de eerste om het aan te kondigen. Hip Hip Hoera (voor MeDirect). Dat moeten we vieren.
Ondertussen is het Belgische garantiestelsel van toepassing
MeDirect Bank NV is een Belgische bank naar Belgisch recht met een Belgische banklicentie. Uw spaargeld bij MeDirect valt onder het Belgische depositogarantiestelsel. Dit garandeert tegoeden tot maximaal € 100.000 per persoon, per bank.
Uiteraard wist ik dat, als klant van MeDirect, al van langer dan vandaag. De geciteerde tekst dateert dan ook al van in 2014.
En mijn spaargeld is intussen dus over minder verschillende landen gespreid, wat ik nog altijd spijtig vind.
Ik heb net eens het overzicht van spaarrekeningen voor 2019 bekeken. Me Direct blijkt de beste te zijn voor het vastzetten gedurende 1 jaar. Santander volgt op de tweede plaats maar gezien de negatieve commentaren inzake klantvriendelijkheid, enz lijkt met dat geen optie. De anderen volgen allemaal op ruime afstand. Ik heb her en der wat geld verspreid staan op verschillende rekeningen die geen zak meer opbrengen (start to save, vision, ster). Ik zal ze maar eens allemaal gaan opzeggen en op een Me Direct Fidelity zetten.
Voor wie de lol met de Ijslandse banken al vergeten is, zou ik zeggen : vergeet voor een beetje intrest niet een klein beetje te spreiden op zijn minst.
Rekening houdend dat het meeste geld niet al te snel beschikbaar is bij ME (niet bij alle rekeningen)...
Zelf ben ik bij ME geen klant. Een Maltese bank die eigendom is van een badkamergigant : het zegt me niets en ik heb er geen vertrouwen in.
Ik heb liever wat minder en ik voel me liever meer gerust, maar ieder zijn zin natuurlijk.
Rekening houdend dat het meeste geld niet al te snel beschikbaar is bij ME (niet bij alle rekeningen)...
Zelf ben ik bij ME geen klant. Een Maltese bank die eigendom is van een badkamergigant : het zegt me niets en ik heb er geen vertrouwen in.
Ik heb liever wat minder en ik voel me liever meer gerust, maar ieder zijn zin natuurlijk.