Carmignac Patrimoine, de ideale veilige belegging??
TIP
Carmignac Patrimoine, de ideale veilige belegging??
Was daarstraks op mijn Argenta-kantoor en daar hadden ze blijkbaar de ideale belegging.
Heeft geen last van de crisis blijkbaar en geeft een mooi rendement.
Info :
Stelt u zich eens voor. Het is november 1989, net iets voor de Golfoorlog, en u belegt in het fonds Carmignac Patrimoine. 18 jaar later, en uw belegging is bijna verzesvoudigd ondanks de verschillende schokken de afgelopen jaren op de financiële markten.
Carmignac Patrimoine is een beleggingsfonds van internationale aandelen en obligaties dat belegt op de financiële markten over de hele wereld. Door een actief beheer, zonder voorafgaande beperking met betrekking tot de spreiding per regio of beleggingssector, streeft Carmignac Patrimoine naar een absoluut en regelmatig rendement. De activa van dit internationale mixfonds wordt voor maximaal 50% belegd in aandelen, terwijl minimaal 50% van de activa wordt belegd in producten van het obligatie- of het geldmarkttype om de risico's van kapitaalschommelingen te beperken.
Het resultaat: Carmignac Patrimoine heeft sinds 18 jaar een gemiddeld jaarlijks rendement van 9.80% behaald tegenover 5.36% voor zijn referentie-index. Een beleggingshorizon van minimaal 3 jaar wordt aanbevolen. Dankzij het beheer van Carmignac kan u met een gerust hart beleggen.
Kosten en taksen
Instapkosten: (bij Argenta instapkost: 2,00 %)
Beheerskosten: 1,50 %
Uitstapkosten: geen
Taksen bij inschrijving: geen
Taksen bij inkoop: geen
Risicoklasse 2
Synthetische risico-indicator: klasse 2 op een schaal van 0 (laagste risico) tot 6 (hoogste risico) volgens de methode van de CBFA overeenkomstig bijlage C, afdeling II van het KB van 04/03/’05.
Beleggingshorizon: +2 jaar.
Lijkt me toch wel interessant.
Wat denken jullie hiervan ??
Heeft geen last van de crisis blijkbaar en geeft een mooi rendement.
Info :
Stelt u zich eens voor. Het is november 1989, net iets voor de Golfoorlog, en u belegt in het fonds Carmignac Patrimoine. 18 jaar later, en uw belegging is bijna verzesvoudigd ondanks de verschillende schokken de afgelopen jaren op de financiële markten.
Carmignac Patrimoine is een beleggingsfonds van internationale aandelen en obligaties dat belegt op de financiële markten over de hele wereld. Door een actief beheer, zonder voorafgaande beperking met betrekking tot de spreiding per regio of beleggingssector, streeft Carmignac Patrimoine naar een absoluut en regelmatig rendement. De activa van dit internationale mixfonds wordt voor maximaal 50% belegd in aandelen, terwijl minimaal 50% van de activa wordt belegd in producten van het obligatie- of het geldmarkttype om de risico's van kapitaalschommelingen te beperken.
Het resultaat: Carmignac Patrimoine heeft sinds 18 jaar een gemiddeld jaarlijks rendement van 9.80% behaald tegenover 5.36% voor zijn referentie-index. Een beleggingshorizon van minimaal 3 jaar wordt aanbevolen. Dankzij het beheer van Carmignac kan u met een gerust hart beleggen.
Kosten en taksen
Instapkosten: (bij Argenta instapkost: 2,00 %)
Beheerskosten: 1,50 %
Uitstapkosten: geen
Taksen bij inschrijving: geen
Taksen bij inkoop: geen
Risicoklasse 2
Synthetische risico-indicator: klasse 2 op een schaal van 0 (laagste risico) tot 6 (hoogste risico) volgens de methode van de CBFA overeenkomstig bijlage C, afdeling II van het KB van 04/03/’05.
Beleggingshorizon: +2 jaar.
Lijkt me toch wel interessant.
Wat denken jullie hiervan ??
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 22 januari 2009, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Carmignac Patrimoine, de ideale veilige belegging??
Bij Rabobank.be is het maar 1% instapkosten:
http://www.rabobank.be/nl/beleggen/comp ... e=id_B9923
Ik heb ook al overwogen hierin te beleggen, dus ben benieuwd naar de andere reacties.
http://www.rabobank.be/nl/beleggen/comp ... e=id_B9923
Ik heb ook al overwogen hierin te beleggen, dus ben benieuwd naar de andere reacties.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is op dit forum wel al enkele keren gesignaleerd : bij dit fonds moet je zelf de dividenden en intresten jaarlijks vermelden op je belastingbrief en dat wordt dan belast tussen de 10 en de 25 % + gemeentebelasting.
Ik heb er toch ook positieve indruk over.
Wel even het fiscaal aspect nakijken : franse inkomsten, maar dat zou je op de website van rabobank.be kunnen.
De moderator van Rabobank, die antwoord altijd heel correct op vragen over hun producten.
Ik dacht dat ze dat fonds ook bij Cortal verkopen, maar denk dat Rabobank.be de laagste instapkost heeft.
Indien je dit fonds rechtstreeks in het buitenland zou kunnen kopen, dan ontsnap je mogelijk aan een taks van1,1% dacht ik
Wel even het fiscaal aspect nakijken : franse inkomsten, maar dat zou je op de website van rabobank.be kunnen.
De moderator van Rabobank, die antwoord altijd heel correct op vragen over hun producten.
Ik dacht dat ze dat fonds ook bij Cortal verkopen, maar denk dat Rabobank.be de laagste instapkost heeft.
Indien je dit fonds rechtstreeks in het buitenland zou kunnen kopen, dan ontsnap je mogelijk aan een taks van1,1% dacht ik
Carmignac Patrimoine is me ook al opgevallen. Het is één van de weinige fondsen dat in 2008 geen verlies heeft geleden.
Mijn bedenkingen:
-op 1 jaar is het rendement nu 2,36%. Niet slecht onder huidige omstandigheden, maar zal het fonds in 2009 beter doen? Misschien is nu nog niet het moment om in te stappen.
-de inventariswaarde is 4281€, wat vrij hoog is. Je moet dus in veelvouden van dit bedrag beleggen. Gespreid instappen is dus moeilijk.
-wat ik het meest vervelende vind: Carmignac houdt geen dividendbelasting of roerende voorheffing af, want het is een frans fonds. Je moet dit dus zelf correct uitrekenen en aangeven op je belastingbrief. Ik heb wel een ruw idee hoe dit te doen, maar het ontbreekt me aan de details. In een vorig topic bleven mijn vragen hierrond onbeantwoord.
ps: je kan het fonds zonder instapkosten kopen bij Deutsche Bank
Mijn bedenkingen:
-op 1 jaar is het rendement nu 2,36%. Niet slecht onder huidige omstandigheden, maar zal het fonds in 2009 beter doen? Misschien is nu nog niet het moment om in te stappen.
-de inventariswaarde is 4281€, wat vrij hoog is. Je moet dus in veelvouden van dit bedrag beleggen. Gespreid instappen is dus moeilijk.
-wat ik het meest vervelende vind: Carmignac houdt geen dividendbelasting of roerende voorheffing af, want het is een frans fonds. Je moet dit dus zelf correct uitrekenen en aangeven op je belastingbrief. Ik heb wel een ruw idee hoe dit te doen, maar het ontbreekt me aan de details. In een vorig topic bleven mijn vragen hierrond onbeantwoord.
ps: je kan het fonds zonder instapkosten kopen bij Deutsche Bank
Laatst gewijzigd door robokat op 22 januari 2009, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Het verwondert mij wel sterk dat ze op een frans fonds dat in Belgie wordt uitbetaald, geen roerende voorheffing zouden hebben ingehouden.
Er is wel een gegevensuitwisseling tussen de franse en belgische fiscus, maar dat gaat enkel over inkomsten die men rechtstreeks in Frankrijk ontvangt.
Mogelijk bedoelen ze het frans-belgisch dubbelbelastingsverdrag, waardoor je misschien nog een stuk van de belastingen kunt recuperen
Er is wel een gegevensuitwisseling tussen de franse en belgische fiscus, maar dat gaat enkel over inkomsten die men rechtstreeks in Frankrijk ontvangt.
Mogelijk bedoelen ze het frans-belgisch dubbelbelastingsverdrag, waardoor je misschien nog een stuk van de belastingen kunt recuperen
Laatst gewijzigd door paul op 22 januari 2009, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het interessant om oude topics boven te rakelen en het advies dat toen werd gegeven te testen aan de resultaten tot heden.
Er is een oud topic over dit fonds:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Geen slechte cijfers.
Een dik jaar geleden was mijn visie op dit fonds:
Het goedkoopste kan je inschrijven op dit fonds bij Deutsche Bank of Fortuneo. ( 0% instap).
Er is een oud topic over dit fonds:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Geen slechte cijfers.
Een dik jaar geleden was mijn visie op dit fonds:
Men kan wel stellen dat er in 2008 een beursramp is geweest en het fonds stand heeft gehouden. Het heeft zelfs beter gepresteerd dan vele veilige obligatiefondsen.Carmignac Patromoine A scoort iets minder. Het belegt wel op elk moment minstens 50% is vastrente waarden. Bij een beursramp zal dit beter overeind blijven.
Blijkbaar worden beide fondsen actief beheerd. Eigenlijk veel beter dan al die fondsen met magische formules waarmee de banken je kop zot maken.
Het blijven uiteraard beursfondsen waar je als goede huisvader maar een beperkt deel van je kapitaal mag insteken.
Het goedkoopste kan je inschrijven op dit fonds bij Deutsche Bank of Fortuneo. ( 0% instap).
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Neen, je bent zelf verantwoordelijk om dit aan te geven.paul schreef: Het verwondert mij wel sterk dat ze op een frans fonds dat in Belgie wordt uitbetaald, geen roerende voorheffing zouden hebben ingehouden.
zie hier op de site van Carmignac
Behalve een calculator op hun site, moet je het daar mee doen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn bankdirecteur vertelde me: volgens de letter van de wet moet je dit aangeven maar hij deed gebaren van, veeg daar uw voeten aan!
Ik vertrouw dat toch niet.
Met de fiscale gegevens uitwisseling tussen belgie en frankrijk, zou ik daar inderdaad niet zomaar gerust in zijn. De gegevensuitwisseling draait nog wel vierkant, maar ooit komt die wel eens in orde.Brugse Leeuw schreef: Mijn bankdirecteur vertelde me: volgens de letter van de wet moet je dit aangeven maar hij deed gebaren van, veeg daar uw voeten aan!
Dat vind ik wel een serieus nadeel. Ik heb veel liever dat zoiets aan de bron wordt afgehouden. Nog beter is dat ze een nieuw fonds maken om de nieuwe Belgische Tobintax te omzeilen.robokat schreef:Neen, je bent zelf verantwoordelijk om dit aan te geven.paul schreef: Het verwondert mij wel sterk dat ze op een frans fonds dat in Belgie wordt uitbetaald, geen roerende voorheffing zouden hebben ingehouden.
zie hier op de site van Carmignac
Behalve een calculator op hun site, moet je het daar mee doen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Waarom aangeven als je er niet van op de hoogte bent ?
Mijn Argenta kantoor heeft me daar niets over verteld.
Maar dus samenvatend volgens mijn Argenta kantoor indien ik dit bij Argenta zou aankopen :
Totaal aan taxen : +- 0,17%
Beheerskosten : 1,5%
Instapkosten : 2%
Uitstapkosten : 0
Op de winst moet men 15% Rv betalen, al dan wel zelf aan te geven bij de belastingen.
Staat ook vermeld in een artikel in Money van Cash hoe beleggen in 2009.
Mijn Argenta kantoor heeft me daar niets over verteld.
Maar dus samenvatend volgens mijn Argenta kantoor indien ik dit bij Argenta zou aankopen :
Totaal aan taxen : +- 0,17%
Op de winst moet men 15% Rv betalen, al dan wel zelf aan te geven bij de belastingen.
Staat ook vermeld in een artikel in Money van Cash hoe beleggen in 2009.
Laatst gewijzigd door karine op 3 februari 2009, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Omdat je anders een beetje belastingfraude pleegt. Als je een order plaatst, verklaar je met je handtekening immers alle relevante documenten te hebben gelezen en gesnopen.karine schreef: Waarom aangeven als je er niet van op de hoogte bent ?
Vanaf 1 januari kan de fiscus trouwens tot 7 jaar na datum controleren.
Naast de beheerskosten is er ook nog de "prestatiecommissie", die 10% van de winst t.o.v. de referentieindex bedraagt.Totaal aan taxen : +- 0,17%
Bij Rabo en Deutsche Bank is de instap slechts 1%.
Neen dit is niet zo.robokat schreef: -de inventariswaarde is 4281€, wat vrij hoog is. Je moet dus in veelvouden van dit bedrag beleggen. Gespreid instappen is dus moeilijk.
Bij keytrade bvb moet je minimum voor 300 EUR instappen.
Als je met zeer kleine bedragen wil beleggen is keytrade niet interessant (dan is rabobank beter).
Geeft keytrade dan deelbewijzen of hoe doen ze dat ?ronnie schreef:
Bij keytrade bvb moet je minimum voor 300 EUR instappen.
Gaat dat ook bij Binck ?