Mijn Top 5 voor 2019
TIP
Re: Mijn Top 5 voor 2019
Voor diegene die inspiratie halen uit de spaargids top 5, hier de resultaten van 2018
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lijkt me vrij duidelijk toch: een gok op zwaar afgestrafte aandelen die dit jaar weer zouden moeten worden opgepikt.
1) Galapagos: begin 2019 de fase 3 scores van Finch 1&3 welke waarschijnlijk zeer goed zijn. Wie weet verder in het jaar nog wat overnamespeculatie of grote licentiedeal (voor artrose dan gok ik).
2) AMG: alles wat ik hiervan weet heb ik opgestoken op de fora door posters als UMI. Mijn gevoel zegt dat ze ondergewaardeerd zijn op basis van de cijfers en vooruitzichten. Hopelijk komt er mooi nieuws ivm Criterion.
3) Naspers: ze willen zelf de korting verkleinen tov hun belang in Tencent. Die laatste zie ik de komende jaren wel weer goed groeien (qua beurskoers) + aangezien er in 2020 weer verkiezingen zijn in de VS zie ik er wel een deal uitkomen. Tencent is op zich ook een holding met veel belangen in China dus als die deal volgt (en ook goed is voor China) zie ik hier weinig beren op de weg
4) ASML: alleenheerser op het vlak van chipmachines om heel kleine chips te maken. Met het internet of things in opkomst en de afgestrafte koers eind 2018 een aandeel dat zeker nog lange tijd in mijn porto blijft
5) Icon PLC: helpt biotechbedrijven met hun administratie en dergelijke. Sterke balans, niet al te gek gewaardeerd, heeft al aangetoond goed te kunnen groeien en nog veel groei mogelijk. Ook al komt er een recessie, onderzoek naar nieuwe medicijnen zal door blijven gaan.
2) AMG: alles wat ik hiervan weet heb ik opgestoken op de fora door posters als UMI. Mijn gevoel zegt dat ze ondergewaardeerd zijn op basis van de cijfers en vooruitzichten. Hopelijk komt er mooi nieuws ivm Criterion.
3) Naspers: ze willen zelf de korting verkleinen tov hun belang in Tencent. Die laatste zie ik de komende jaren wel weer goed groeien (qua beurskoers) + aangezien er in 2020 weer verkiezingen zijn in de VS zie ik er wel een deal uitkomen. Tencent is op zich ook een holding met veel belangen in China dus als die deal volgt (en ook goed is voor China) zie ik hier weinig beren op de weg
4) ASML: alleenheerser op het vlak van chipmachines om heel kleine chips te maken. Met het internet of things in opkomst en de afgestrafte koers eind 2018 een aandeel dat zeker nog lange tijd in mijn porto blijft
5) Icon PLC: helpt biotechbedrijven met hun administratie en dergelijke. Sterke balans, niet al te gek gewaardeerd, heeft al aangetoond goed te kunnen groeien en nog veel groei mogelijk. Ook al komt er een recessie, onderzoek naar nieuwe medicijnen zal door blijven gaan.
Zal dat een van de komende dagen wat meer uitwerken idd. Wou nog een top ingeven voor eindejaar en dus snel in telegramstijl gedaan.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
GVVs
Fagron
Kinepolis
ASML
Ageas
Wishful thinking
Fagron
Kinepolis
ASML
Ageas
Wishful thinking
Bedankt voor de aanvulling Belca, maar ik heb ze al sinds eind 2016 in portefeuille. Ga zo eens op onderzoek uit wat die waarde van Multichoice groep vertegenwoordigd voor Naspers. Volg jij hun voornamelijk via hun eigen website, seekingalpha of een ander platform ?
Ik heb zelf een vrij gediversifieerde portefeuille (25/30-tal verschillende waarden), maar idd in mijn selectie voor 2019 zitten gedeeltelijk market underperformers over 2018 in.
Boskalis: grootste baggeraar ter wereld, boekwaarde ruim 23 euro p.a. (dus we zitten er een stuk onder), winstgevende business met interessante lange termijn trends, mooi brutodividend van 4,6%, stevige balans (nettoschuld/EBITDA rond 0,5)
X-Fab: nettokaspositie, Melexis is grootste klant, boekwaarde 5,4 euro p.a., eigenaars kopen regelmatig aandelen in, geloof in management.
BPost: te fel afgeslacht, balansmatig OK, ga uit van halvering dividend (wat dan nog mooi is), geloof in structureel groeiende e-commerce markt in de volgende jaren (goed voor pakjes business), verwacht nieuwe CEO in 2019.
Econocom: te fel afgeslacht, bruto-dividend van ruim 4%, structureel groeiende ICT business, mooi track-record, langetermijn visie van de familie, netto-schuld mag wat dalen wel, moeten ook op zoek gaan naar nieuwe CEO.
Mithra: belangrijke berichtgeving in 2019 verwacht die koers hoger kan duwen. Koers meer op sentiment gedreven ipv price-multiples.
AMG
Basic-Fit
Resilux
Payton Planar
Umicore
aangevuld met
AB INBEV
Aecom
Publicis
Norcros
Ter Beke
Recticel
Sioen
Solvay
Agfa
Zenitel
...
edit; DXPE & Vestas nog vergeten te vermelden
Basic-Fit
Resilux
Payton Planar
Umicore
aangevuld met
AB INBEV
Aecom
Publicis
Norcros
Ter Beke
Recticel
Sioen
Solvay
Agfa
Zenitel
...
edit; DXPE & Vestas nog vergeten te vermelden
Laatst gewijzigd door Umi op 2 januari 2019, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Let op van Nokia nu steeds meer en meer landen Huawei afweren voor 5g netwerken zouden ze wel eens kunnen profiteren van de situatieAerolla schreef: ↑11 december 2018, 21:53 Mijn top 5, eerste 3 uit mijn portefeuille (dus misschien eerder vooral wishfull-thinking)
En en passant wat andere namen in de groep gooien
- SBM offshore
- Recticel
- Alfen
- Ageas
- Nokia (Ik weet het, relatief weinig kans, maar je gunt het hun toch gewoon... zo'n mooie vergane glorie)
Waarom Basic-Fit. Keek op yahoo finance eens naar enkele ratio's:
Total Debt/Equity (mrq): 98.77
Levered Free Cash Flow (ttm): -58.37M dus negatieve fcf
https://finance.yahoo.com/quote/BFIT.AS ... ?p=BFIT.AS
Lijkt je dat niet ongezond?
Laatst gewijzigd door sortino op 1 januari 2019, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Quality growth investor
Compagnie des Alpes (gezond bedrijf met een valuekantje)
Flow Traders (alternatieve indekking tegen marktvolatiliteit)
Melexis (zwaar afgestraft voor de groeivertraging, maar blijft voor mij een Belgische topper)
Sioen Industries (overnames gaan beginnen te renderen + mijn speculatief gokje voor mogelijk afblazen Brexit)
TomTom (verkoop telematica-afdeling als koerstrigger)
Flow Traders (alternatieve indekking tegen marktvolatiliteit)
Melexis (zwaar afgestraft voor de groeivertraging, maar blijft voor mij een Belgische topper)
Sioen Industries (overnames gaan beginnen te renderen + mijn speculatief gokje voor mogelijk afblazen Brexit)
TomTom (verkoop telematica-afdeling als koerstrigger)
Neen, dat is niet ongezond.sortino schreef: ↑1 januari 2019, 22:00Waarom Basic-Fit. Keek op yahoo finance eens naar enkele ratio's:
Total Debt/Equity (mrq): 98.77
Levered Free Cash Flow (ttm): -58.37M dus negatieve fcf
https://finance.yahoo.com/quote/BFIT.AS ... ?p=BFIT.AS
Lijkt je dat niet ongezond?
Men besteed + € 110M per jaar aan de opening van nieuwe clubs (+100 per jaar). Die hebben trouwens een ROI van +30% & zijn na 2jaar 'volwassen'. Zolang ze zo'n hoge ROI genereren laat ze maar fors investeren. Vanaf 2019 zou men FCF positief draaien, ondanks die forse investeringen.
Men kan het investeringstempo altijd terugschroeven indien nodig. Indien je die growth capex eruit filtert, verwacht ik een FCF van +- € 70M over 2018. & ik verwacht/hoop op een forse stijging de komende jaren.
Geen TOP 5, maar wel een portefeuille overzicht op 1 januari:
Grootste verschuivingen waren:
-Verkoop van Naspers uit vrees voor een fiscale afstraffing bij de afsplitsing van Multichoice. Ik blijf het aandeel wel met meer dan gewone aandacht opvolgen
-Aankoop van SBUX
- O en PH liggen op de wip en zullen waarschijnlijk vervangen worden
Rechts onderaan: C,T en B zijn resp. COFB, TSLA en BABA
Grootste verschuivingen waren:
-Verkoop van Naspers uit vrees voor een fiscale afstraffing bij de afsplitsing van Multichoice. Ik blijf het aandeel wel met meer dan gewone aandacht opvolgen
-Aankoop van SBUX
- O en PH liggen op de wip en zullen waarschijnlijk vervangen worden
Rechts onderaan: C,T en B zijn resp. COFB, TSLA en BABA