aankoop in zwitserland
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
-
- Newbie
aankoop in zwitserland
Hallo, ik heb een horlogemaker in Zwitserland gevraagd om iets te maken voor mij. Met verzending zou mij dat 5000 euro kosten.
Maar vermits Zwitserland niet bij Europa hoort, of toch niet officieel, zal ik invoertaksen en BTW moeten betalen. Heeft er iemand enig idee hoeveel dat gaat kosten en hoe ik dat binnen de perken kan houden?
Ter info: verzending gebeurt met de Zwitserse Post > dus wellicht verdergezet door Bpost.
Maar vermits Zwitserland niet bij Europa hoort, of toch niet officieel, zal ik invoertaksen en BTW moeten betalen. Heeft er iemand enig idee hoeveel dat gaat kosten en hoe ik dat binnen de perken kan houden?
Ter info: verzending gebeurt met de Zwitserse Post > dus wellicht verdergezet door Bpost.
Re: aankoop in zwitserland
Is het niet goedkoper om het zelf te gaan halen ?
Gewoon aandoen als je naar huis gaat... En dan kan er ook al niets gebeuren tijdens het transport, want ik weet niet hoe schokbestendig dat allemaal is.
'k Heb er jaren geleden eens een kalender besteld van 15 Zwitserse Frank. Het heeft er me in totaal over de 60 euro gekost om hem thuis te krijgen. 1x Heb ik dat gedaan. Sindsdien wacht ik tot ik er in februari kom (vakantie).
Gewoon aandoen als je naar huis gaat... En dan kan er ook al niets gebeuren tijdens het transport, want ik weet niet hoe schokbestendig dat allemaal is.
'k Heb er jaren geleden eens een kalender besteld van 15 Zwitserse Frank. Het heeft er me in totaal over de 60 euro gekost om hem thuis te krijgen. 1x Heb ik dat gedaan. Sindsdien wacht ik tot ik er in februari kom (vakantie).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dan zal je m.i. officieel nog WEL invoerenrechten moeten betalen als je het op die manier doet
Invoerrechten + Belgische BTW. Dus 20% + 21% op de waarde van het goed. Enige manier om te optimaliseren is om goederen aan te kopen binnen de EU, dan zijn er geen invoerrechten te betalen.
Zelf gaan halen en "vergeten" aangeven is fiscale fraude.
Douanewaarde: 5000 EURO
Te betalen rechten bij invoer: 1000 EURO
Maatstaf van heffing BTW: 6000 EURO
Verschuldigde BTW bij invoer: 1260 EURO
Totale kostprijs invoer goederen: 7260 EURO
Zelf gaan halen en "vergeten" aangeven is fiscale fraude.
Douanewaarde: 5000 EURO
Te betalen rechten bij invoer: 1000 EURO
Maatstaf van heffing BTW: 6000 EURO
Verschuldigde BTW bij invoer: 1260 EURO
Totale kostprijs invoer goederen: 7260 EURO
5000 euro cash betalen in zwitersland zal m.i. ook al niet echt meer mogen
boetes plus inbeslagname van horloge ?
boetes plus inbeslagname van horloge ?