Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Oei, ja, als ik naar hun website ga en de proforma factuur download staat er ook het nieuwe nummer. Dat ze er hun plan mee trekken, ik heb nog op het oude nummer gestort.
Heeft er al iemand de "brief" ontvangen warin staat dat je altijd minimum 3 euro/maand vanaf december 1 dec 2018 moet betalen onafhankelijk van je verbruik ?. Ik allessins niet. (Staat in de overeenkomst dat dommel dit MOET doen ) Nu is 3 euro geen "financiele" ramp' maar wel een schending van de oveenkomst voorwaarden. En dat zou niet mogen. Het BIPT heeft er kennis van genomen.....en daar blijft het bij . Het moest maar eens een schending zijn van mij.......zucht.
ik heb in dec betaald op het 'oude 'rekeningnummer , de betaling is volgens hun administratie niet aangekomen en mijn factuur staat als "termijn vervallen". Daarnaast krijg ik geen pro-forma factuur of dergelijke meer per mail, ook niet na wijziging van het mailadres. Dus log ik af en toe in om te zien of er aal een nieuwe factuur is aangemaakt...…
Ik heb na een twintigtal minuutjes wachtmuziek gebeld met de helpdesk (ja, dat moet je echt eens doen) en kan me niet van de indruk ontdoen dat het er daar allemaal nogal knullig aan toe gaat. Ik moest mijn vragen ook nog eens op mail zetten voor de zekerheid...…
Toen ik vroeg of de beruchte SMS met wijziging van het rekeningnummer toch wel van hen uit kwam, werd dit bevestigd met de uitleg "wij moeten dit zo communiceren van de overheid" en "dit is de enige manier waarop we dit communiceren". Toch maar bizar allemaal. Ben ik de enige die deze ervaring in het laatste half jaar heeft ?
Ik heb na een twintigtal minuutjes wachtmuziek gebeld met de helpdesk (ja, dat moet je echt eens doen) en kan me niet van de indruk ontdoen dat het er daar allemaal nogal knullig aan toe gaat. Ik moest mijn vragen ook nog eens op mail zetten voor de zekerheid...…
Toen ik vroeg of de beruchte SMS met wijziging van het rekeningnummer toch wel van hen uit kwam, werd dit bevestigd met de uitleg "wij moeten dit zo communiceren van de overheid" en "dit is de enige manier waarop we dit communiceren". Toch maar bizar allemaal. Ben ik de enige die deze ervaring in het laatste half jaar heeft ?
Ik kreeg op 4/1/2019 nog een mail met pro-forma voor betaling op het normale rekeningnummer dat begint met IBAN: be97 7340 02...
Ik kijk nooit naar website om de proforma te donwloaden in pdf. Nu toch gedaan, en er staat inderdaad een ander nummer.
Geen SMS ontvangen.
Ik kijk nooit naar website om de proforma te donwloaden in pdf. Nu toch gedaan, en er staat inderdaad een ander nummer.
Geen SMS ontvangen.
In 2019 nog manueel betalen met overschrijving .................HJG6500 schreef: ↑5 januari 2019, 20:24 Ik kreeg op 4/1/2019 nog een mail met pro-forma voor betaling op het normale rekeningnummer dat begint met IBAN: be97 7340 02...
Geen SMS ontvangen.
Estate Guru believer.
Geen enkel normaal bedrijf gaat zijn rekening ineens afsluiten om van dag op dag te veranderen naar een andere. Storten op de oude rekening kan dan geen kwaad.
Maar ja... Is Dommel een normaal bedrijf ? Als je betaling op KBC niet terugkeert zal de rekening wel nog bestaan zeker ?
Als ze ooit eens een poetsvrouw over hebben die niets te doen heeft, gaat die die overschrijvingen misschien wel overzetten naar de boekhouding OF met één roze formuliertje tegelijk overschrijven naar Belfius ?
Hun tekstje NEW BANK op de pro forma factuur lijkt me Engels uit Bananistan.
Als je geen Engels kan schrijven of spreken zonder het verkeerd te doen, zou Nederlands misschien een makkelijker probeersel zijn ?
Voor een domiciliering naar Belfius : geen idee of ze daarvoor een ander mandaat moeten laten tekenen..
Aangezien zij nu zelf de partij zijn die de domicliering beheert..
Maar ja... Is Dommel een normaal bedrijf ? Als je betaling op KBC niet terugkeert zal de rekening wel nog bestaan zeker ?
Als ze ooit eens een poetsvrouw over hebben die niets te doen heeft, gaat die die overschrijvingen misschien wel overzetten naar de boekhouding OF met één roze formuliertje tegelijk overschrijven naar Belfius ?
Hun tekstje NEW BANK op de pro forma factuur lijkt me Engels uit Bananistan.
Als je geen Engels kan schrijven of spreken zonder het verkeerd te doen, zou Nederlands misschien een makkelijker probeersel zijn ?
Voor een domiciliering naar Belfius : geen idee of ze daarvoor een ander mandaat moeten laten tekenen..
Aangezien zij nu zelf de partij zijn die de domicliering beheert..
Ik doe ALLES met domiciliëring, maar Dommel vertrouw ik toch niet om mijn rekeningen te beheren hoor. Alléé, ik heb mijn vader indertijd op Dommel gezet, en hem aangeraden met overschrijving te doen.
Ok, je kan niet akkoord gaan met debitering van dommel en zo, maar genoeg gelezen van die mannen op userbase.
Dommel (geruchten) al jaren in slechte papieren, heb ze al regelmatig bochten van 90° weten maken.
Vb. hun mobiel aanbod plots intrekken, na 1 jaar op de markt Remember Dommel Time (6 €/maand). Plots betalen/min. (gaan een factuur van Proximus gekregen hebben, die hen niet beviel?)
Nu plots geen 0 € abbo meer, maar een 3 € abbo.
Zou NOOIT een internetabbo van hen afnemen. Bij problemen heb je gewoon 0,0 service. En goedkoper zijn ze niet! My2cents
Ja en?
Hier idem.
Elke maand een paar overschrijvingen.
Hypotheek, telenet, Eneco, om de 3 maand water, telefoon Kids. Dat zijn ze zowat.
O ja, en om de 3m eens dienstencheques aankopen.
En als we online iets kopen, via bancontact of Mastercard met het bakje van de bank bevestigen.
Geen bank-app op mijn telefoon. (telefoon is overigens van het werk) Geen domicilieringen.
Heb niet de indruk dat ik iets mis in het leven. Integendeel, de keren dat er iemand voor mij staat die via Payconiq betaalt, gaat dat verdorie trager dan dat ik m'n bankkaart uithaal en m'n code type. Veel codes te onthouden? Ja, dat wel. Stuk of 7 bankkaarten, tankkaart. Maar ik ben niet seniel, hè.
Idem hier. Ik ga af op de emails. Als ik inlog staan mijn laatste 2 facturen op overdue. Soit, ik heb betaald en ben overgestapt. Ze moeten hun rommel opkuisen. Spijtig, ik heb lang geen klagen gehad over Dommel.HJG6500 schreef: ↑5 januari 2019, 20:24 Ik kreeg op 4/1/2019 nog een mail met pro-forma voor betaling op het normale rekeningnummer dat begint met IBAN: be97 7340 02...
Geen SMS ontvangen.
Ik vraag mij af of mails naar Order@dommel.com wel gelezen worden? Begin dit jaar kreeg ik de proforma factuur van december en elke sms die ik verstuurde uit Argentinië werd telkens 4 keer verstuurd met telkens een a twee seconden tussen. Sms'en vanuit België of Spanje werden correct 1 keer aangerekend. Aan 25 cent per sms liep dat wel op. Ik protesteerde dus via mail tot tweemaal toe over het waarom en dat ik niet akkoord ben met deze factuur maar tot nu toe zonder antwoord. De vorige jaren had ik dat ook gemerkt in andere niet europese landen, maar toen was het maar "tweemaal" per sms en liet ik het maar zo. Nu ben ik het beu om te betalen voor niet verstuurde sms'en.
En als een bank een kost aanrekent ipv gratis met zijn allen aan de klaagmuur gaan staan.Fakkel schreef: ↑6 januari 2019, 14:48Ja en?
Hier idem.
Elke maand een paar overschrijvingen.
Hypotheek, telenet, Eneco, om de 3 maand water, telefoon Kids. Dat zijn ze zowat.
O ja, en om de 3m eens dienstencheques aankopen.
En als we online iets kopen, via bancontact of Mastercard met het bakje van de bank bevestigen.
Geen bank-app op mijn telefoon. (telefoon is overigens van het werk) Geen domicilieringen.
Heb niet de indruk dat ik iets mis in het leven. Integendeel, de keren dat er iemand voor mij staat die via Payconiq betaalt, gaat dat verdorie trager dan dat ik m'n bankkaart uithaal en m'n code type. Veel codes te onthouden? Ja, dat wel. Stuk of 7 bankkaarten, tankkaart. Maar ik ben niet seniel, hè.
De wereld anno 2019.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
Ik ben ook weggegaan bij dommel, maar met een plezante anekdote. Mijn laatste factuur bedroeg 3,05€, en die stond ook klaar om betaald te worden op de vervaldatum, toen ik plots een mail kreeg van hen dat de factuur betaald was etc. etc..terwijl er nog niets betaald was. Ik heb die overschrijving dan maar geannuleerd, en zodoende een (afscheids)cado gekregen. Nogmaals mijn dank daarvoor dommel.
Antwoord gekregen en weer iets bijgeleerd. Blijkbaar is dat omdat Android standaard alle speciale tekens (lees ,zoals bij mij, accenten zoals in Patagonië en België en emoticons) altijd naar unicode omzet. Daardoor wordt de standaard lengte van een SMS een heel pak korter en worden er dus verschillende stukken gestuurd voor soms wel heel korte SMS's. Ik ben het eens nagegaan en op mijn samsung J7 kan bij de settings van SMS dat wel gezet worden op "GSM alphabet only" ipv automatic (standaard) of unicode. Eens getest met een collega met dat GSM alfabet en België wordt dan Belgie bij de ontvanger. Nu ja, er staat al een reminder bij mij ingesteld om voor mijn volgende grote verlof die setting aan te passen om zulke verrassingen te vermijden.fid509 schreef: ↑14 januari 2019, 13:28 Ik vraag mij af of mails naar Order@dommel.com wel gelezen worden? Begin dit jaar kreeg ik de proforma factuur van december en elke sms die ik verstuurde uit Argentinië werd telkens 4 keer verstuurd met telkens een a twee seconden tussen. Sms'en vanuit België of Spanje werden correct 1 keer aangerekend. Aan 25 cent per sms liep dat wel op. Ik protesteerde dus via mail tot tweemaal toe over het waarom en dat ik niet akkoord ben met deze factuur maar tot nu toe zonder antwoord. De vorige jaren had ik dat ook gemerkt in andere niet europese landen, maar toen was het maar "tweemaal" per sms en liet ik het maar zo. Nu ben ik het beu om te betalen voor niet verstuurde sms'en.
Wie heeft zijn factuur betaald op het nieuwe rekeningnummer en heeft reeds bevestiging gekregen (definitieve factuur) hiervan ?
Ik heb op 5/1 de laatste factuur betaald op het nieuwe rekeningnummer. Daarjuist ingelogd, en ze staat nog steeds als onbetaald...
Ik heb op 5/1 de laatste factuur betaald op het nieuwe rekeningnummer. Daarjuist ingelogd, en ze staat nog steeds als onbetaald...