Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta
Hier vandaag ook hetzelfde bij het afsluiten van een ongebruikte zichtrekening. Ik had zelf het negatief saldo van -0,15 euro aangezuiverd (wegens zegelrecht 2018 voor een intrestberekening van 0,00 euro wat normaal is als je 0,00% intrest geeft). Blijkt dat er bij het afsluiten van de rekening weer een zegelrecht van 0,15 euro verschuldigd is want er gebeurt weer een intrestberekening, deze keer in 2019. Bediende heeft dan 0,15 euro gestort om saldo op 0 te krijgen. Voor die storting kreeg ik nog een document op A4 mee.
Tenslotte nog een kalender gekregen!
Tenslotte nog een kalender gekregen!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eigenlijk tonen deze situaties de waanzin van die 0,15EUR aan, los of iemand dat te veel of te weinig vindt: het zorgt voor belachelijke situaties.
Jiraisking schreef: ↑4 januari 2019, 18:35 Eigenlijk tonen deze situaties de waanzin van die 0,15EUR aan, los of iemand dat te veel of te weinig vindt: het zorgt voor belachelijke situaties.
+0,15
KP wil de rosse centjes afschaffen, misschien de taks ook, eens voorstellen.
KP ligt er niet meer van wakker, hij droomt van naar het
bejaardenthuis Europa te gaan
bejaardenthuis Europa te gaan
kzal ook eens vragen aan mijn werkgever om mij te laten overplaatsen naar Europa. Wel met de verbonden weddes natuurlijk. Mijn gedacht over Europa zal wellicht veranderen naar hevige verdediger.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik laat mijn rekeningen ook afsluiten bij Argenta. Gisteren de paar honderd euro die er nog op de spaarrekening stond overgeschreven en één dezer dagen de rekeningen afsluiten. Had ik hier niet toevallig gelezen over die 15 cent die van de zichtrekening ging (die bij mij ook op 0 euro stond) had ik waarschijnlijk een heel jaar, of misschien zelfs een paar jaar onder 0 gestaan.
Aan alle CEO's en decision-makers van Argenta: het doorrekenen van 0,15 € zegelrecht op 0,00 € uitgekeerde interesten is "penny wise, but pound foolish". Communiceer daar dan vooraf over want ik ken eigenlijk geen enkel commercieel bedrijf die voor ocharme € 0,15 wrevel bij je klanten wil opwekken. Vertrouwen (in een bank) komt immers te voet, maar verdwijnt te paard.
Argenta is groot geworden door hun gratis rekeningen, laat ons eerlijk zijn. Enkel daarmee.
Hun kenmerk was/is: simpel. Een soort bank a la LIDL/Aldi.
Maar ik denk dat ze dat stiekem al lang niet meer willen zijn. Ze willen behoren tot de KBC/Belfius kringen ed.
Buiten die gratis rekeningen blinkt ze nergens meer in uit.
En die 15 cent aanrekenen: dat zegt genoeg voor mij. De klant is een noodzakelijk kwaad. Zoals bij KBC/Belfius...
Hun kenmerk was/is: simpel. Een soort bank a la LIDL/Aldi.
Maar ik denk dat ze dat stiekem al lang niet meer willen zijn. Ze willen behoren tot de KBC/Belfius kringen ed.
Buiten die gratis rekeningen blinkt ze nergens meer in uit.
En die 15 cent aanrekenen: dat zegt genoeg voor mij. De klant is een noodzakelijk kwaad. Zoals bij KBC/Belfius...
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Daarnet een discussie gehad met de bankbediende van argenta toen de 15 cent ter sprake kwam. Ik zei dat dat inderdaad de reden was waarom ik mijn rekeningen wou afsluiten aangezien ik die toch niet meer gebruik en ook niet meer naar omkijk en zo blijkbaar met een negatief saldo stond. Waarop de bankbediende repliceerde dat die taks van bovenhand kwam en dus bij ALLE banken wordt aangerekend. Ik zeg: "Sorry, met alle respect maar ik zich bij verschillende banken met een gratis zichtrekening en bij geen enkele andere bank wordt 15 cent aangerekend. Dan moet het zijn dat die banken de kosten op zich nemen".
De bediende bij argenta wou het niet geloven en zei dat ze tot 3 jaar geleden bij ING werkte en dat het daar ook altijd aangerekend werd. Daar kan ik niet over oordelen aangezien ik daar geen rekening heb. Dus zijn er werkelijk nóg banken die het wel aanrekenen? Misschien inderdaad eens een lijstje maken met banken waar het nog aangerekend wordt? Ik ben er nu wel nieuwsgierig naar
De bediende bij argenta wou het niet geloven en zei dat ze tot 3 jaar geleden bij ING werkte en dat het daar ook altijd aangerekend werd. Daar kan ik niet over oordelen aangezien ik daar geen rekening heb. Dus zijn er werkelijk nóg banken die het wel aanrekenen? Misschien inderdaad eens een lijstje maken met banken waar het nog aangerekend wordt? Ik ben er nu wel nieuwsgierig naar
Op de Belfius zichtrekening van onze (stief)zoon wordt er om de 3 maand een taks van 15 cent doorgerekend.
Hij gaat wél regelmatig een paar cent onder 0 doordat hij de gewoonte heeft om zijn rekening volledig leeg te halen en daarbij geen rekening houdt met de valutadata.
Hij gaat wél regelmatig een paar cent onder 0 doordat hij de gewoonte heeft om zijn rekening volledig leeg te halen en daarbij geen rekening houdt met de valutadata.
Ik kreeg van mijn bankbediende dezelfde reactie, ik vermoed dat dat de reactie is die ze voorgeschreven krijgen. Trieste communicatie, zeg dan gewoon dat Argenta een andere beslissing heeft genomen, dat zou eerlijker en respectvoller zijn naar de klanten, wij zijn toch niet naïef? In ieder geval, bij Deutsche Bank, ING, Keytrade en Rabobank heb ik geen taks gezien. Dus nee, niet zomaar alle banken passen die taks toe.
KBC en Belfius zeker ook niet.
Noch bij de internet banken, zoals NIBC, Medirect, MoneYou etc
Dus ja, Argenta zal de enige zijn dan.
Noch bij de internet banken, zoals NIBC, Medirect, MoneYou etc
Dus ja, Argenta zal de enige zijn dan.
Of het altijd bij ing aangerekend werd, weet ik niet, maar vorig jaar en dit jaar in elk geval wel (groene ing-rekening = zichtrekening).
Nu, wat rekent ing niet aan? Ze rekenen ook bewaarkosten aan voor eigen producten ... En da's een pak meer dan die 0,15 euro ...