Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
Inderdaad zelfs bij FAQ https://www.deutschebank.be/nl/faqs.html vind je niet hoe je uw rekening moet afsluiten (tenzij ik erover zie want er staan wel heel veel FAQ).
Ik heb voorlopig nog geen probleem denk, heb nog 10k staan op die 500 € rekening.
Alleen lees ik nu dat het bewaarloon is gestegen naar 10€ en ik zie ook niet dat het gelimiteerd is. Vroeger betaalde je 8€ met een max van 80 €
Zou ik nog eens moeten navragen
Alleen lees ik nu dat het bewaarloon is gestegen naar 10€ en ik zie ook niet dat het gelimiteerd is. Vroeger betaalde je 8€ met een max van 80 €
Keytrade zal zich in de handen wrijven.
In de details (PDF) staat dat het maximum 100 € per effectenrekening is.Frederic schreef: ↑10 januari 2019, 20:13 Ik heb voorlopig nog geen probleem denk, heb nog 10k staan op die 500 € rekening.
ok merci!NTO schreef: ↑10 januari 2019, 20:22In de details (PDF) staat dat het maximum 100 € per effectenrekening is.Frederic schreef: ↑10 januari 2019, 20:13 Ik heb voorlopig nog geen probleem denk, heb nog 10k staan op die 500 € rekening.
Ik begrijp niet waarom zoveel forumleden absoluut rekeningen willen actief houden die ze toch niet gebruiken (zie ook Argenta discussie). De banken zijn toch geen liefdadigheidsinstellingen. Een niet gebruikte rekening open houden kost geld aan de bank.
Een brief sturen naar de hoofdzetel lukt altijd.Obby schreef: ↑10 januari 2019, 20:09Inderdaad zelfs bij FAQ https://www.deutschebank.be/nl/faqs.html vind je niet hoe je uw rekening moet afsluiten (tenzij ik erover zie want er staan wel heel veel FAQ).
Inderdaad, de wet van vraag en aanbod, ik hield DB aan omwille van gratis aanbod kredietkaart aan interessante formule en nu zou ik ervoor moeten betalen, dus zeg ik DB op en vraag de gratis kredietkaart bij keytrade (waar ik ook al klant ben en gebruik als hoofdbank)
Ik doe een gokje waarom:
Het zijn rijke spaargidsers die de rv op spaarboekjes willen ontduiken en daardoor heel veel rekeningen hebben bij meerdere banken.
In 2019 is het spaarverhaal heel anders, je moet bijna een miljonair zijn om nog aan dat niveau te komen.
Alsook hebben zie parameters veranderd vorig jaar, ken de details niet, want ben geen rijke spaargidser
Miljonair in Belgisch geld dan? Want met 115000€ (aan 0,85%) zit je bij Medirect al aan het max van de vrijstelling (voor 1 persoon)
Zouden ze naar alle klanten een mail hebben verzonden? Of enkel naar de klanten die niet aan een van de voorwaarden voldoen?
Ik heb in ieder geval nog geen mail mogen ontvangen van DB.
Ik heb in ieder geval nog geen mail mogen ontvangen van DB.
Het lijkt op het laatste moment beslist.
Deze namiddag was de info over dbm@x op de website nog niet bijgewerkt.
De concurrerentie die duurder wordt, .... DB gaat mee..
Mails : wordt vaak verspreid verstuurd bij grote bedrijven. Geen 10.000 ineens.
Deze namiddag was de info over dbm@x op de website nog niet bijgewerkt.
De concurrerentie die duurder wordt, .... DB gaat mee..
Mails : wordt vaak verspreid verstuurd bij grote bedrijven. Geen 10.000 ineens.
Het zou me sterk verwonderen mochten dat er veel zijn. 'Veel' rekeningen vergaar je ook wanneer je uit veiligheidsoverwegingen een relatief bescheiden som spreidt over verschillende banken, of wanneer je voor verschillende producten bij verschillende instellingen aanklopt. Ik heb zelf ook een kleine 'collectie' rekeningen (o.a. een vijftal zichtrekeningen en ongeveer evenveel spaar- en effectenrekeningen), terwijl ik mijn inkomsten tot de laatste eurocent nauwkeurig aangeef en ik geen eurocent zwart of grijs geld bezit.
Eén en ander is gewoon een gevolg van het marktaanbod te verkennen, gezonde spreiding en af en toe ook wel een stukje luiheid waardoor niet iedere overbodige rekening meteen wordt afgesloten. Zolang rekening X of Y mij geen eurocent kost, ga ik ook echt niet de moeite doen om naar een kantoor te lopen of een brief te sturen om die rekening af te sluiten. Desgevallend moet ze mij na N jaar dan zelf maar even contacteren met de vraag of er nog iets met die rekening gaat gebeuren.
In het geval van Deutsche Bank hoef ik alvast geen actie te ondernemen: van die boer heb ik nooit eieren gelust.