Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
Voor mij is dit een mooie gelegenheid voor DB om te testen wat er gaat gebeuren als de berichtgeving rond deze bank zo negatief blijft: een run on the bank. Ik haal in elk geval mijn spaargeld weg, heb geen vertrouwen meer in die sukkelaars.
Er is eigenlijk maar één bank in België die bewijst dat het ook kan met de klanten te belonen voor actief bankieren: Keytrade. Het levende bewijs dat het anders kan.
Er is eigenlijk maar één bank in België die bewijst dat het ook kan met de klanten te belonen voor actief bankieren: Keytrade. Het levende bewijs dat het anders kan.
-
- Newbie
Toch zijn er nog altijd mensen die niet in staat zijn een overschrijving uit te voeren. Ik zie ze elke maand staan wachten aan het loket van kbc met het oningevulde papiertje in hun hand, terwijl ikzelf aan de flappentapper hang.
Begrijpelijk dat een bank kosten aanrekent daarvoor.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn banken die in 20 jaar geen euro hebben aangerekend voor zo’n standaard zaken. Wordt echt dringend tijd dat de pers verder kijkt dab de grote vier, en een speler als Keytrade wat meer in de verf zet. Nogmaals chapeau wat zij doen met hun beperkte capaciteit. Dit jaar al ene 40€ gekregen van hun ...XavieraHollander schreef: ↑10 januari 2019, 22:35 Toch zijn er nog altijd mensen die niet in staat zijn een overschrijving uit te voeren. Ik zie ze elke maand staan wachten aan het loket van kbc met het oningevulde papiertje in hun hand, terwijl ikzelf aan de flappentapper hang.
-
- Newbie
Keytrade is natuurlijk geen oplossing voor de duizenden mensen die thuis zelfs nog geen computer hebben. Die moeten voor elk detail naar een kantoor lopen. En daar leven die kantoren ook van.
Maar, wees gerust, over pakweg 10 jaar, bestaat er geen bankkantoor meer.
Voor iemand die nog een kantoor wil moet je bij Argenta zijn denk ik (heb er geen rekening) zeker niet bij DB.XavieraHollander schreef: ↑10 januari 2019, 22:43 Keytrade is natuurlijk geen oplossing voor de duizenden mensen die thuis zelfs nog geen computer hebben. Die moeten voor elk detail naar een kantoor lopen. En daar leven die kantoren ook van.
Zonder nood aan een kantoor denk ik aan Keytrade. Blijkbaar de enige 2 overblijvende gratis rekeningen.
Er zijn nog gratis rekeningen.
Mensen die geen kredietkaart nodig hebben, kunnen ook nog steeds terecht bij Belfius, KBC, Hellobank, ING (enkel voor een rekening op 1 naam), ...
Ook Keytradebank stelt voorwaarden aan een rekening met kredietkaart. ALs je geen 12 transacties hebt per jaar met je kredietkaart, dan komen er ook kosten bij.
Mensen die geen kredietkaart nodig hebben, kunnen ook nog steeds terecht bij Belfius, KBC, Hellobank, ING (enkel voor een rekening op 1 naam), ...
Ook Keytradebank stelt voorwaarden aan een rekening met kredietkaart. ALs je geen 12 transacties hebt per jaar met je kredietkaart, dan komen er ook kosten bij.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij bovenvermelde moet je wel betalen voor iets simpel als "geld afhalen aan een niet KBC-automaat".anonymous schreef: ↑11 januari 2019, 08:57 Er zijn nog gratis rekeningen.
Ik vind de conclusie van test-aankoop juist: er zijn er maar 2 die alle basisbankieren modaliteiten gratis aanbieden.
Eerlijk gezegd, als je geen 12 transacties per jaar doet met je VISA-kaart, kan de vraag wel gesteld worden waarom je er één hebt.
Tja,
Alle gratis rekeningen hebben hun limitaties. Als je een kantoor binnenstapt om transacties aan het loket te doen, worden er ook kosten aangerekend.
In geval van geld afhalen aan niet-eigen bankautomaat, vind ik dat (in de meeste gevallen) niet echt een probleem. Ik probeer zo weinig mogelijk cash te werken, maar soms is het inderdaad niet altijd mogelijk (cafe of dergelijke).
Als je niet onmiddellijk een automaat in de buurt hebt, kan je altijd wat extra cash vragen bij supermarkten enzo.
Alle gratis rekeningen hebben hun limitaties. Als je een kantoor binnenstapt om transacties aan het loket te doen, worden er ook kosten aangerekend.
In geval van geld afhalen aan niet-eigen bankautomaat, vind ik dat (in de meeste gevallen) niet echt een probleem. Ik probeer zo weinig mogelijk cash te werken, maar soms is het inderdaad niet altijd mogelijk (cafe of dergelijke).
Als je niet onmiddellijk een automaat in de buurt hebt, kan je altijd wat extra cash vragen bij supermarkten enzo.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor zover ik weet, betaal je bij Keytrade niks voor transacties in hun (enige) kantoor in Brussel.anonymous schreef: ↑11 januari 2019, 09:10 Tja,
Ik vind het ook geen probleem, bij KBC betaal ik er héél soms ook voor, maar als je juist wil zijn, heeft Test-aankoop wel gelijk vind ik ...
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat met een gezamenlijke rekening?
Ik voldoe aan de voorwaarde om het gratis te houden, mijn vriendin niet.
Hebben beide onze persoonlijke rekening bij Db maar ook onze gezamenlijke rekening.
Blijft de gezamenlijke rekening en de Mastercard gratis?
Ik voldoe aan de voorwaarde om het gratis te houden, mijn vriendin niet.
Hebben beide onze persoonlijke rekening bij Db maar ook onze gezamenlijke rekening.
Blijft de gezamenlijke rekening en de Mastercard gratis?
Zat er al lang aan te komen.
Gezien problemen van de moederbank.
Vele visjes betalen gewoon.
Gezien problemen van de moederbank.
Vele visjes betalen gewoon.
Estate Guru believer.
De DB Titanium kaart is dan wel terug gratis geworden voor klanten die ze niet gebruiken. Ik denk dat ze bij Deutsche Bank doorhebben dat klanten die er met klanten die enkel maar gratis kaarten willen niets te verdienen valt.
Verder willen ze dat klanten steeds meer online doen. Helaas is hun online platform van erbarmelijk kwaliteit. Verschillende basisfunctionaleiten ontbreken. Ik heb eerlijk gezegd angst om hun meer geld toe te vertrouwen...
Verder willen ze dat klanten steeds meer online doen. Helaas is hun online platform van erbarmelijk kwaliteit. Verschillende basisfunctionaleiten ontbreken. Ik heb eerlijk gezegd angst om hun meer geld toe te vertrouwen...
Ik heb al jaren, en ook nu, een gratis rekening bij Hello Bank, KBC, Belfius, ING, Bpost Bank, AXA.
Ik vind het in feite misleidende reclame van Test Aankoop om te zeggen dat alleen Argenta en Keytrade gratis zijn. Dat is zelf je regeltjes erg nauw gaan schrijven op het model van een paar banken.
In het geval van Test Aankoop is het eerder een gebrek aan kennis over het product dat ze beoordelen OF een reden om partijdig te zijn.
Ik heb die rekeningen bij x banken.. Ik betaal er nooit kosten voor... Het is voor mij duidelijk dat die rekeningen gratis rekeningen zijn.
Keytrade en Argenta moeten nog wat meer opgehemeld worden ? Ik vind van niet.
Ik zou liever eens meer lezen wat een belabberde bankservice ze maar geven.
Ze worden al genoeg ten onrechte geprezen voor het gratis - verhaal.
Ik vind het in feite misleidende reclame van Test Aankoop om te zeggen dat alleen Argenta en Keytrade gratis zijn. Dat is zelf je regeltjes erg nauw gaan schrijven op het model van een paar banken.
In het geval van Test Aankoop is het eerder een gebrek aan kennis over het product dat ze beoordelen OF een reden om partijdig te zijn.
Ik heb die rekeningen bij x banken.. Ik betaal er nooit kosten voor... Het is voor mij duidelijk dat die rekeningen gratis rekeningen zijn.
Keytrade en Argenta moeten nog wat meer opgehemeld worden ? Ik vind van niet.
Ik zou liever eens meer lezen wat een belabberde bankservice ze maar geven.
Ze worden al genoeg ten onrechte geprezen voor het gratis - verhaal.
En bovendien, als Test Aankoop vindt dat gratis beter is, waarom moet je dan Test Aankoop betalen als je een service wilt? Het is gemakkelijk een ander te verwijten dat ze niet gratis zijn