Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
Eventjes terug naar het topic zelf:
vanaf wanneer gaan die kosten nu eigenlijk in, want de communicatie van DB is ERG onduidelijk...
ik heb enkel een slapende e-zicht- en e-spaarrekening, niets van kaarten, dus ben van plan direct weg te gaan om kosten te vermijden.
vanaf wanneer gaan die kosten nu eigenlijk in, want de communicatie van DB is ERG onduidelijk...
ik heb enkel een slapende e-zicht- en e-spaarrekening, niets van kaarten, dus ben van plan direct weg te gaan om kosten te vermijden.
Ik heb er enkel een saving plan, €500 per maand dus. Ik heb ondertussen al meer dan €10 000 op die rekening staan maar ik ben niet meer vrij om die er af te halen. Als ik iedere keer wanneer ik de getrouwheidspremie heb behaald €500 van de rekening haal en ik kom onder de € 10 000 kost het me plots een flink bedrag. Of ik betaal dat bedrag, of ik haal mijn geld weg en verlies getrouwheidspremie. Ik haalde het reeds in de andere topic over DB aan, waar zijn de consumentenrechten?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Net gebeld geweest: je hebt hoe ik het begrepen heb, tijd tot 30/03 om je rekening af te sluiten zonder kosten te betalen. Kerel aan de lijn was zo chaotisch dat ik dit zelf niet 100% zeker durf zeggeninquirer schreef: ↑11 januari 2019, 16:38 Eventjes terug naar het topic zelf:
-
- Newbie
Deutsje bank kampt net als alle andere grootbanken met een gigantisch personeelsbestand, waarvan 80% niets opbrengt, ze staan aan de koffiemachinen ofwel spelen ze paschience op hun computer. Dat is allemaal gebeurd 20 jaar geleden, toen het niet op kon. De tijden zijn indertussen gewijzigt.
In hun communicatie stond duidelijk vermeld dat het vanaf 1/4 was.Jiraisking schreef: ↑11 januari 2019, 17:07Net gebeld geweest: je hebt hoe ik het begrepen heb, tijd tot 30/03 om je rekening af te sluiten zonder kosten te betalen. Kerel aan de lijn was zo chaotisch dat ik dit zelf niet 100% zeker durf zeggeninquirer schreef: ↑11 januari 2019, 16:38 Eventjes terug naar het topic zelf:
Op mijn kapitaal vond ik dit:johann schreef: ↑10 januari 2019, 22:19Het zou me sterk verwonderen mochten dat er veel zijn. 'Veel' rekeningen vergaar je ook wanneer je uit veiligheidsoverwegingen een relatief bescheiden som spreidt over verschillende banken, of wanneer je voor verschillende producten bij verschillende instellingen aanklopt. Ik heb zelf ook een kleine 'collectie' rekeningen (o.a. een vijftal zichtrekeningen en ongeveer evenveel spaar- en effectenrekeningen), terwijl ik mijn inkomsten tot de laatste eurocent nauwkeurig aangeef en ik geen eurocent zwart of grijs geld bezit.
Eén en ander is gewoon een gevolg van het marktaanbod te verkennen, gezonde spreiding en af en toe ook wel een stukje luiheid waardoor niet iedere overbodige rekening meteen wordt afgesloten. Zolang rekening X of Y mij geen eurocent kost, ga ik ook echt niet de moeite doen om naar een kantoor te lopen of een brief te sturen om die rekening af te sluiten. Desgevallend moet ze mij na N jaar dan zelf maar even contacteren met de vraag of er nog iets met die rekening gaat gebeuren.
In het geval van Deutsche Bank hoef ik alvast geen actie te ondernemen: van die boer heb ik nooit eieren gelust.
Maw zelfs na de halvering heb je nog een klein miljoen nodig.Vrijstelling Roerende Voorheffing spaarboekjes gehalveerd
De vrijstelling van RV op gereglementeerde spaarrekeningen werd gehalveerd tot 940 euro per persoon.
In het huidige renteklimaat zal dat weinigen deren, want je moet al meer dan 855.000 euro op doorsnee spaarrekeningen hebben staan om aan 0,11% intrest boven deze grens te raken. Met een hoog rendement spaarrekening aan 0,75% is dat ongeveer 125.000 euro.
Vroeger was dat heel anders!
Met rentevoeten van 5% zat je daar veel vlugger aan.
Ik kan mij de draadjes hier nog goed herinneren toen rabo, db, medirect, moneyou, ... vochten voor spaargelden. Internetbank versus grootbank!
Ik heb mijn rekening opgezegd. De procedure heb ik gewoon met een telefoontje gestart en dan moet je een document invullen en opsturen (en je rekening zelf op 0 zetten). Volgens de medewerker aan de lijn was het redelijk druk en zijn vele mensen al gestart met sluiten maar je hoeft enkel een minuut aan het muziekje te zitten, het valt nog mee.
Op de website zelf is het niet groot geadverteerd maar je vindt de periode wel in de PDF met tarieven op pagina 15 (waarvan ik blijkbaar de link niet kan zetten maar zoek naar de Tarieven voor de voornaamste bank- en effectenverrichtingen).
Op de website zelf is het niet groot geadverteerd maar je vindt de periode wel in de PDF met tarieven op pagina 15 (waarvan ik blijkbaar de link niet kan zetten maar zoek naar de Tarieven voor de voornaamste bank- en effectenverrichtingen).
Het net was zich al een tijd aan het sluiten rond de DB Max rekening want tarieven gingen omhoog en je had al de minimum verrichtingen voor de gratis kredietkaart. Voor mij persoonlijk wordt het nu te streng voor een kaart die ik enkel gebruikte als backup wanneer ik een hogere uitgavenlimiet wou (dat concept van variabele limiet blijft toch uniek in België).8 EUR1/trimester per bankrelatie* (Eerste aanrekening 01/04/2019)
Gratis onder voorbehoud (zie hieronder)
Over die 0.15 euro van Argenta zijn er 121 berichten geschreven. Hoeveel zullen dat worden voor die 32 euro?
Ik denk dat er iets aan de hand is met de forumsoftware.
Sinds gisteren krijg ik updates om te zeggen dat er hier iets nieuws is gepost. Daar heb ik me, voor zover ik weet, nooit op ingeschreven.
Al geprobeerd om door te link in de email dat af te melden... Dat schijnt te lukken maar toch blijft het komen.
Met een beetje geluk houdt het vandaag op.... Ik heb nu eens manueel op 'uitschrijven onderwerp' bovenaan geklikt.
Sinds gisteren krijg ik updates om te zeggen dat er hier iets nieuws is gepost. Daar heb ik me, voor zover ik weet, nooit op ingeschreven.
Al geprobeerd om door te link in de email dat af te melden... Dat schijnt te lukken maar toch blijft het komen.
Met een beetje geluk houdt het vandaag op.... Ik heb nu eens manueel op 'uitschrijven onderwerp' bovenaan geklikt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb jij die dan al gekregen, ik nog helemaal niksannetje schreef: ↑11 januari 2019, 21:32In hun communicatie stond duidelijk vermeld dat het vanaf 1/4 was.Jiraisking schreef: ↑11 januari 2019, 17:07
Net gebeld geweest: je hebt hoe ik het begrepen heb, tijd tot 30/03 om je rekening af te sluiten zonder kosten te betalen. Kerel aan de lijn was zo chaotisch dat ik dit zelf niet 100% zeker durf zeggen
De avond, na het eerste bericht in De Tijd, zat er een mail in mailbox, waar alles netjes en duidelijk op vermeld stond.
die aantallen berichtjes zullen nog wel meevallen, het verschil met argenta is dat DB het tenminste OP VOORHAND heeft aangekondigd,
bij argenta zijn er hier een heel pak die speciaal een overschrijving van minstens 0,15 euro moeten doen, het gaat niet zozeer om het geld, maar wel op de manier waarop wij zijn aangepakt door Argenta
-
- Hero Member
- Contacteer:
Straf Ik helemaal niks. Maar mij goed, kunnen ze al is een generale repetitie houden voor een run op hun bank voor alle klanten die geen 10k hebben staan. Benieuwd of ze binnen 3 maand even blij gaan zijn ...
Vroeger werd dezelfde regel al eens gehanteerd door citibank / beobank en door Anhyp / AXA.
Anhyp werd toen ook ineens de duurste bank om een rekening te hebben.
Ze zijn er al hun klanten niet voor kwijt geraakt.
Anhyp werd toen ook ineens de duurste bank om een rekening te hebben.
Ze zijn er al hun klanten niet voor kwijt geraakt.
Hier ook netjes een mail gekregen met alle scenario's uitgelegd waarbij het gratis blijft. Aangezien ik eraan voldoe, zal ik geen kost hebben.
Zal wel de weg zijn die ze allemaal gaan bewandelen, dus de komende jaren maar eens het aantal rekeningen afbouwen. Meeste gebruik ik toch amper.
Zal wel de weg zijn die ze allemaal gaan bewandelen, dus de komende jaren maar eens het aantal rekeningen afbouwen. Meeste gebruik ik toch amper.