Belastingen betalen met kredietkaart?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Belastingen betalen met kredietkaart?
Iemand hier al geprobeerd zijn belastingen te betalen met een kredietkaart?
Op Myminfin kan je online je belastingen betalen met Mastercard. Ik kan alles ingeven, krijg zelfs een melding dat de authenticatie geslaagd is maar krijg dan steeds een nieuw scherm met "betaling geweigerd". Volgens Beobank ligt het probleem niet bij hen maar wel bij Myminfin?
Op Myminfin kan je online je belastingen betalen met Mastercard. Ik kan alles ingeven, krijg zelfs een melding dat de authenticatie geslaagd is maar krijg dan steeds een nieuw scherm met "betaling geweigerd". Volgens Beobank ligt het probleem niet bij hen maar wel bij Myminfin?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: Belastingen betalen met kredietkaart?
Misschien iets te maken met het rekeningnummer dat je destijds hebt ingegeven waarop MY-Fin de terugbetalingen stort op je rekeningnummer en dat dit verschillend is met je Mastercard??????
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Haha kan dit effectief? Vind ik al straf
Die gaan daar waarschijnlijk ietsje te kort door de bocht.CarpeNoctem schreef: ↑10 januari 2019, 12:16 Iemand hier al geprobeerd zijn belastingen te betalen met een kredietkaart?
Als het bij mij weer vandattem is, dan kan mijn kaartverstrekker in kwestie (ING) via zijn servicelijn precies zien welke transacties zijn geblokkeerd en ook waarom.
Bij mij is het vaak, dat het land van mijn IP-adres niet het land van mijn credit card is.
Die mogelijkheid was mij nog niet opgevallen.
Maar dat komt omdat ik de laatste jaren niets hoefde te betalen. Hoewel dat misschien ooit nog zal komen, want het terug te trekken bedrag wordt steeds minder.
Maar dat komt omdat ik de laatste jaren niets hoefde te betalen. Hoewel dat misschien ooit nog zal komen, want het terug te trekken bedrag wordt steeds minder.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En toch denk ik dat Beobank in deze gelijk heeft. De authenticatie bij Beobank lukt maar daarna loopt er iets fout.
Antwoord van de Beobank Helpdesk:
"Geachte heer
Wij hebben 3 pogingen gevonden in de schermen van MasterCard.
We zien dat de beveiligingsprocedure correct verloopt maar dan nadien transactie stopt.
Tot bij ons komt de transactie niet. Wij hebben ze dan ook niet geweigerd of tegengehouden.
Dit lijkt ons een probleem te zijn bij de handelaar zelf.
Kan u het nogmaals proberen ?
Indien u nog steeds hetzelfde probleem ondervindt, dient u contact met de handelaar op te nemen (dus het ministerie)
Met vriendelijke groeten"
Ik heb ondertussen al een mail gestuurd naar MyMinFin ook, maar ik zal mijn adem maar niet inhouden zeker?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik vrees dat het probleem zit in het feit dat de belastingen geen handelaar is
want betalen met een kredietkaart geeft ook een aantal rechten en plichten
want betalen met een kredietkaart geeft ook een aantal rechten en plichten
Er zit meestal nog een partij meer tussen, voor een dergelijke transactie.
Een behandelaar van online transacties, zoals bv Ogone.
Of het bij hen kan liggen.... ik zou denken van wel want vroeger stopten betalingen daar wel eens vaker. Hetzij door een time out of door wat anders..
Een behandelaar van online transacties, zoals bv Ogone.
Of het bij hen kan liggen.... ik zou denken van wel want vroeger stopten betalingen daar wel eens vaker. Hetzij door een time out of door wat anders..
De fiscus wenst het aanslagbedrag netto te ontvangen en wil geen percentage afstaan aan de kredietkaartenmaatschappij. Moest dat wel het geval zijn, dan zie ik niet in waarom niet iedereen een percentje zou kunnen vragen bv. bij stipte betaling.
Waarom ze dan wel die mogelijkheid voorzien is voer voor het blunderboek.
Waarom ze dan wel die mogelijkheid voorzien is voer voor het blunderboek.
De belastingbetaler met een schuld die beneden de 1000 euro ligt maar die wel nog een kredietkaart in zijn zak zitten heeft, kan op die manier toch zijn rekening bij de staat aanzuiveren en ineens de schuld verplaatsen ?
Goed voor de staat want ze hebben hun geld. Misschien ook goed voor de kredietkaartmaatschappij want ze verdienen geld op intresten.
Hoe de staat dat zonder betaling van kosten moet doen is me een raadsel.
Aangezien het betalen met kaart ook gebeurt voor boetes en onmiddellijke inningen zou ik denken dat ze zich bij dat onderdeel al hebben neergelegd.
Beter snel alles krijgen dan traag niet veel of niets.
https://www.politie.be/5355/vragen/verk ... keersboete
https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... e_inningen
Goed voor de staat want ze hebben hun geld. Misschien ook goed voor de kredietkaartmaatschappij want ze verdienen geld op intresten.
Hoe de staat dat zonder betaling van kosten moet doen is me een raadsel.
Aangezien het betalen met kaart ook gebeurt voor boetes en onmiddellijke inningen zou ik denken dat ze zich bij dat onderdeel al hebben neergelegd.
Beter snel alles krijgen dan traag niet veel of niets.
https://www.politie.be/5355/vragen/verk ... keersboete
https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... e_inningen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat was inderdaad ook een mogelijkheid. Maar helaas, ook met een binnenlands ip-adres was het resultaat hetzelfde. Ik heb ook nog geprobeerd bij een andere provider maar eilaas.
Dan ook de bancontact-mogelijkheid geprobeerd, maar dat lukte ook niet. Aangezien mijn saldo diende betaald te zijn tegen 18/1 heb ik dan maar de aloude overschrijving gehanteerd ...