Mijn energie
Mijn energie
Ik wil voor mijn nieuwbouw woning een energiecontract afsluiten en deed daarom de test op mijn energie.be
Nu kwam daar voor mijn situatie luminus fix green als beste uit (combinatie gas+electriciteit).
Voor alle veiligheid op de website van luminus zélf dezelfde simulatie gedaan en daar blijkt het bedrag voor dezelfde parameters een paar honderd euro lager te liggen.
Mijn vraag, klopt die mijnenergie.be dan niet ?
Tweede vraagje: ik heb ook zonnepanelen, maar nergens kan ik (zowel bij de leverancier als op mijnenergie.be) die in de berekening van de simulatie meenemen. Hoe doe ik dat ?
Alvast bedankt voor de tips,
Ronald
Nu kwam daar voor mijn situatie luminus fix green als beste uit (combinatie gas+electriciteit).
Voor alle veiligheid op de website van luminus zélf dezelfde simulatie gedaan en daar blijkt het bedrag voor dezelfde parameters een paar honderd euro lager te liggen.
Tweede vraagje: ik heb ook zonnepanelen, maar nergens kan ik (zowel bij de leverancier als op mijnenergie.be) die in de berekening van de simulatie meenemen. Hoe doe ik dat ?
Ronald
-
- Newbie
Re: Mijn energie
Dat doe je door voor het verbruik van electriciteit een nulverbruik in te geven bij de test. Bij de vtest kan je ook aanklikken dat je zp's hebt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klein geheimpje, mijnenergie.be is ook De Persgroep, net zoals dit forum.ronald77 schreef: ↑15 januari 2019, 12:37 Ik wil voor mijn nieuwbouw woning een energiecontract afsluiten en deed daarom de test op mijn energie.be
Mijnenergie.be belooft je niet de laagste prijs bij alle leveranciers, neen, ze geven je enkel een prijs van leveranciers die mijnenergie.be een commissie betalen als ze overstappen.
Niet alle leveranciers staan hiertussen, vaak missen de goedkope leveranciers (bijv. Ecopower), en ook de goedkoopste aanbiedingen van de leverancies in de lijst hierboven missen soms ook.
Tip: doe de Vtest, verspil je tijd niet met mijnenergie
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Mijnenergie, aanbieders, Vtest, test-aankoop.
Alle 4 verschillend!
Alle 4 verschillend!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Elke vergelijksite heeft andere kortingen genegotieerd met energieleveranciers, wat je best doet is het tarievenblad vergelijken, hierin ga je verschillen merkenronald77 schreef: ↑15 januari 2019, 12:37 Ik wil voor mijn nieuwbouw woning een energiecontract afsluiten en deed daarom de test op mijn energie.be
Ronald
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Als zonnepanelen gaat heel waarschijnlijk Ecopower de beste koop zijn voor elektriciteit. ( aandeel 250 € buiten beschouwing )ronald77 schreef: ↑15 januari 2019, 12:37 Ik wil voor mijn nieuwbouw woning een energiecontract afsluiten en deed daarom de test op mijn energie.be
Ronald
Reden geen vaste kost voor meterhuur , op voorhand weet ge exact wat 1 kw/h moest ge dat afnemen kost.
Met een slimme meter wordt het een ander verhaal. ( geen info over hoe en wat heden )
Voor gas zult ge wel een andere leverancier moeten kiezen.
Estate Guru believer.
Ik combineer de twee. Eerst de Vtest (zonder promos) dan aanbieders/mijnenergie om de promo's te bekijken. Zo zie je of een promo het waard is.
Bedankt voor alle tips.
We hebben intussen alle vergelijkingen gedaan en zijn er uit.
Enkel nog kiezen tussen vaste prijs en variabele. Het verschil (in ons geval - we nemen het samen bij dezelfde aanbieder) ligt rond 16 euro. Is dat de moeite om variabel te nemen of toch maar beter vast?
Hoe vaak wordt bij variabel de prijs gewogen - is dat om de maand, om de drie maand?
We hebben intussen alle vergelijkingen gedaan en zijn er uit.
Enkel nog kiezen tussen vaste prijs en variabele. Het verschil (in ons geval - we nemen het samen bij dezelfde aanbieder) ligt rond 16 euro. Is dat de moeite om variabel te nemen of toch maar beter vast?
Hoe vaak wordt bij variabel de prijs gewogen - is dat om de maand, om de drie maand?
Is het niet simpelere om mee te doen met de groepsaankopen van de verschillende provincies?
-
- Newbie
Misschien simpeler maar daarom niet goedkoper.
Re: Mijn Energie
Ben via Mijn Energie op 1/4/2020 overgestapt voor gas en elektriciteit naar Eneco.
Eerst voorschot factuur liep volledig de mist in.
Zowel bij Eneco als bij Mijn Energie trokken zij er zich niets van aan.
Los het zelf op.
Waar men vroeger bij Mijn Energie u nog te hulp kwam is dit nu ook verleden tijd.
Charles Van Dun
Eerst voorschot factuur liep volledig de mist in.
Zowel bij Eneco als bij Mijn Energie trokken zij er zich niets van aan.
Los het zelf op.
Waar men vroeger bij Mijn Energie u nog te hulp kwam is dit nu ook verleden tijd.
Charles Van Dun
-
- Newbie
- Contacteer:
Inderdaad. "Mijnenergie" doet absoluut niet wat ze beloven. Voorheen was ene mevrouw Verbeke daar de coördinator en zij kwam tussen bij problemen maar nu krijg je een mail dat ze je binnen de 5 dagen gaan antwoorden en nadien hoor je er niets meer van. "Wij begeleiden u volledig omtrent het respecteren van deze termijnen bij de procedure om te veranderen van leverancier op onze website door te klikken op de knop “Contract regelen” naast het aanbod van uw keuze." Dit is een echte leugen. Ondanks dat we gedurende vele jaren 29 contracten via Mijnenergie afsloten, kwamen ze in bij onze zeer moeilijke overstap naar Total Energies niet tussen. We kregen zelfs geen antwoord op onze email. Nooit meer via Mijnenergiez.
Mijn energie is een commerciële site.
De Vreg is een onafhankelijke website.
Hoeft geen tekening bij.
Independer werkt ook maar met een of twee maatschappijen.
Dus blijf er van weg.
De Vreg is een onafhankelijke website.
Hoeft geen tekening bij.
Independer werkt ook maar met een of twee maatschappijen.
Dus blijf er van weg.
Meegedaan met groepsaankoop en hier kwam mega uit. Maar daar blijf ik weg dus ik laat het passeren.