Elegant Hotels
TIP
Re: Elegant Hotels
Hebben die geen negatieve impact van het orkaan seizoen gehad ? Schade of bezoekers die afhaken ?
Nee. Barbados ligt juist voor de orkanen de bocht maken naar de Caraïben
Meestal toch
Meestal toch
Inderdaad, de zuidelijke antillen en caraiben zijn normaalgezien orkaanvrij. Denk maar aan Aruba, Curacao,... Daar passeren er normaal geen orkaantjes.
De koers begint de laatste dagen weer aardig op te lopen.
Afwachten of ze de 90 GBX kunnen doorbreken.
Dan toch niet. Na het publiceren van de resultaten en tuimelperte gemaakt (~-6%). Hoofdreden:het dividend wordt verlaagd met vooruitzicht op een nog lager dividend voor 2018.
- Zakencijfer gestegen tot $59.9M (+5.1%) - niettegenstaande een prijsdaling (per kamer) van ~6.4%
- Pre taks winst gedaald met 6.8% tot $11M
- De dalende winst is vooral te wijten aan hogere SGA uitgaven (o.a. aanstelling van een CFO)
- Deze winst wordt nu gedeeltelijk voorbehouden om de uitbreidings stategie te financieren
- Daardoor wordt het dividend voor het afgelopen boekjaar verlaagd tot 5.25GBX, waarvan nog 1.75GBX te betalen als finaal dividend (ex 25 januari, betaaldag 7 maart)....Our objective is to become one of the leading hotel groups in the Caribbean in order to deliver sustainable investor returns. To achieve this, the Group must reinvest in its business model and ensure that it is well placed to capitalise on the numerous opportunities that we see for expansion
- Het dividend voor dit boekjaar (afsluitend op 30 September 2018) wordt verder verlaagd tot 4 GBX (waarvan 1/3 interim en 2/3 finaal).
- de NAV wordt herleid (verminderd) tot een meer realistische 163GBX per aandeel. Dit betekent nog altijd een discount van 44%
- Positief is wel dat de nieuw aangestelde CFO duidelijk van plan is de centen goed te beheren.
- De groep stelt dat de huidige boekingen voorop liggen op de vooruitzichten. Dit beloofd - als de kameropbrengsten niet verder dalen.
EHG is eens te meer een voorbeeld dat dividend rendementen van 7% op de lange termijn niet houdbaar zijn. Niettegenstaande dure beloften van het Management.
De nu vooropgestelde rendementen zijn meer realistisch.... The Directors intend that the total annual dividend payable will equate to a dividend yield of 7% (calculated on the basis of the IPO price of £1 per ordinary share).
AR 2016 page 15
Ik hou voorlopig mijn aandelen (doe nog altijd een goeie winst en een huidig rendement van 4.4%). Indien ze zouden dalen onder de 80GBX (5% rendement) dan koop ik bij.
Ik ben er vandaag uitgestapt met een mooie winst.
Naar mijn idee is de enige reden om te blijven zitten als je in een overname gelooft.
Onder de 80p misschien weer koopwaardig.
Naar mijn idee is de enige reden om te blijven zitten als je in een overname gelooft.
Onder de 80p misschien weer koopwaardig.
Na de enigszins teleurstellende resultaten - maar hoopvolle vooruitzichten blijft de koers merkwaardig stabiel rond de 90GBp hangen. (Overmorgen, donderdag is er wel nog de dividendknip van 1.75GBp)
Sommige analisten vermoeden dat Melia Hotels Group , die een eerder afgewimpeld overname bod gedaan heeft, na afloop van de sperperiode een nieuw en hoger bod zal doen. Wat de stabiele en afwachtende koers zou kunnen verklaren.
Sommige analisten vermoeden dat Melia Hotels Group , die een eerder afgewimpeld overname bod gedaan heeft, na afloop van de sperperiode een nieuw en hoger bod zal doen. Wat de stabiele en afwachtende koers zou kunnen verklaren.
De halvering van het dividend heeft de koers van EHG geen deugd gedaan: heeft vandaag de 70GBX aangetikt. Met een NAV van 143 GBX betekent dit een korting van +50% !
Wanneer komt er nu een overname bod?
Wanneer komt er nu een overname bod?
Ik heb er niet naar gekeken, maar heb je zelf ook al eens gecontroleerd of de NAV realistisch is? Want soms zitten daar zeer optimistische aannames tussen.
En hoe controleer je de NAV precies van een luxehotelketen op Barbados?
Ik heb zelf al mijn twijfels geuit over de gepubliceerde waarde van de NAV: zie bericht van 14 juni 2017 in deze draad. En toen lag de waarde van de NAV nog veel hoger. Zelf zijn ze blijkbaar al tot dat besluit gekomen. Neemt niet weg dat de laatst gepubliceerde NAV tweemaal hoger is dan de huidige beurskoers.
EHG heeft beter dan verwachte resultaten geboekt en de koers volgt: +7.3%
Na bekendmaking van de resultaten schrijft IC/FT: Elegant Hotels earnings recovery underpriced waaruit volgende conclusie opgepikt wordt:
Na bekendmaking van de resultaten schrijft IC/FT: Elegant Hotels earnings recovery underpriced waaruit volgende conclusie opgepikt wordt:
PS: EPS ($9.3M) is eveneens meer dan het dubbele van het te betalen (total) dividend ($4.5M)...However, rated on a forward PE ratio of 7, on less than half net asset value of 200¢ (156p at current spot rates), and offering a 5.5 per cent dividend yield, I feel the lowly rated shares offer real recovery potential backed by operational progress. Buy.