De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik heb vorig jaar het meeste verkocht tegen half september. Ik koop pas bij als de economische indicatoren weer in goede richting gaan. Als het nog wat hoger gaat, verkocht ik de rest ook.Timberzzzz schreef: ↑18 januari 2019, 07:48Erg hard in het vuistje lachen. Zouden die posters die 'wachten' gekocht hebben of de wachtrij aanlengen zodat ze aan hogere prijs toch maar ook kopen?
Filemakerij noemt men dat.
Wimble schreef: ↑Gisteren 21:13
De wachters hebben de voorbije 3 weken al 8,7% mislopen...
Wie misloopt wat? Ik dacht dat men maar iets realiseert in plus of min na aankoop en latere verkoop. Voor mij is al de rest een een stuk fictie.
Uiteraard zijn er de voorbije weken zeker aankoopmomenten geweest en die zijn er nog. Selectief heb ik een paar inkopen gedaan. Afhankelijk van verdere evoluties zien we wel wat er in de toekomst 'gunstig' lijkt. Maar realiseren of mislopen weet ik pas aan het einde van de rit.
Ik ontken niet dat er op korte termijn met aankoop en vlug weer verkopen er geen zaakjes te doen waren.
De wachters hebben de voorbije 3 weken al 8,7% mislopen...
Wie misloopt wat? Ik dacht dat men maar iets realiseert in plus of min na aankoop en latere verkoop. Voor mij is al de rest een een stuk fictie.
Uiteraard zijn er de voorbije weken zeker aankoopmomenten geweest en die zijn er nog. Selectief heb ik een paar inkopen gedaan. Afhankelijk van verdere evoluties zien we wel wat er in de toekomst 'gunstig' lijkt. Maar realiseren of mislopen weet ik pas aan het einde van de rit.
Ik ontken niet dat er op korte termijn met aankoop en vlug weer verkopen er geen zaakjes te doen waren.
Die conclusie is eigenlijk net het tegenovergestelde van wat ik bedoelde. Mijn punt was eigenlijk dat je de markt niet kunt inschatten op korte termijn, wat "indicatoren" ook mogen zeggen. Het is ook van geen belang wat de beurs doet de volgende 6 maand, het gaat erover wat de beurs doet op 10, 20 of 25 jaar. Mijn principe is trouwens buy to own, niet buy to sell want dat is pure speculatie.
+1sintorama schreef: ↑18 januari 2019, 08:25Die conclusie is eigenlijk net het tegenovergestelde van wat ik bedoelde. Mijn punt was eigenlijk dat je de markt niet kunt inschatten op korte termijn, wat "indicatoren" ook mogen zeggen. Het is ook van geen belang wat de beurs doet de volgende 6 maand, het gaat erover wat de beurs doet op 10, 20 of 25 jaar. Mijn principe is trouwens buy to own, niet buy to sell want dat is pure speculatie.
-
- Newbie
Indicatoren voorspellen de markt alleen voor mensen die erop afstemmen. De vroege vogels zullen eerder naar andere zaken kijken. Sommige zoeken een veilige haven waar ze geld verliezen door de indexeringen andere nemen de kans en kunnen winsten rapen. Ik denk dat de samenleving altijd hebberig zal zijn en daarom het nu de moment is om in te stappen en bij te kopen.
OOK al geven ze een wazige toekomst en negatieve berichten. Het is net dan dat de cultuur opbloeit en het ongelijk van de pers weer maar eens bewezen wordt. De beurs is niet afhankelijk van tijdelijke politieker noch van economische problemen. Nee de beurs is afhankelijk van mensen met goede hoop en draag en daadkracht.
Niet van mensen die op de kar zitten wachten tot ze er zijn want dan zijn de kansen gemist.
Het zijn de mannen en vrouwen die de kar trekken die elke morgen, middag en avond van hun glorie kunnen genieten omdat ze winsten gemaakt hebben. Ook al moeten ze meer risico en inspanningen leveren, beloningen zijn gelijk aan tzweet, bloed en tranen. Altijd al zo geweest en zal nooit veranderen. Ook al veranderd de manier van bloeden,zweten en tranen enkel.
OOK al geven ze een wazige toekomst en negatieve berichten. Het is net dan dat de cultuur opbloeit en het ongelijk van de pers weer maar eens bewezen wordt. De beurs is niet afhankelijk van tijdelijke politieker noch van economische problemen. Nee de beurs is afhankelijk van mensen met goede hoop en draag en daadkracht.
Niet van mensen die op de kar zitten wachten tot ze er zijn want dan zijn de kansen gemist.
Het zijn de mannen en vrouwen die de kar trekken die elke morgen, middag en avond van hun glorie kunnen genieten omdat ze winsten gemaakt hebben. Ook al moeten ze meer risico en inspanningen leveren, beloningen zijn gelijk aan tzweet, bloed en tranen. Altijd al zo geweest en zal nooit veranderen. Ook al veranderd de manier van bloeden,zweten en tranen enkel.
-
- Newbie
Met andere woorden nooit dus? Zo klinkt het toch.NTO schreef: ↑18 januari 2019, 08:04Ik heb vorig jaar het meeste verkocht tegen half september. Ik koop pas bij als de economische indicatoren weer in goede richting gaan. Als het nog wat hoger gaat, verkocht ik de rest ook.Timberzzzz schreef: ↑18 januari 2019, 07:48
Erg hard in het vuistje lachen. Zouden die posters die 'wachten' gekocht hebben of de wachtrij aanlengen zodat ze aan hogere prijs toch maar ook kopen?
Filemakerij noemt men dat.
Opportunisme. Je pakt kansen je ziet ze zelfs niet tenzij het te laat is. En goed, soms maak je er dan nog wat van omdat je andere kunt overtuigen dat het een goede kans is. Ik maak toch liever mijn eigen kansen en offer de kansen van een ander op.
-
- Newbie
Het gaat nu wel goed op de beurs precies.
Ik vraag me eigen af wat die indicatoren nu betekenen? Is dat niet pas paar dagen nadat je ziet dat het goed gaat dat de je de steenslag voelt?
Ik vraag me eigen af wat die indicatoren nu betekenen? Is dat niet pas paar dagen nadat je ziet dat het goed gaat dat de je de steenslag voelt?
Ik ben een lange termijn belegger. Schommelingen van de beurzen interesseren me niet. Laag kopen en hoog verkopen ook niet. Ik laat mijn % aandelen traagjes mee evolueren met de vooruitzichten: macro economische cijfers, politieke onzekerheden met belangrijke economische impact (Trump en zijn handelsoorlog bvb) of andere algemene politieke onzekerheden (Brexit, begroting Italie en instabiliteit Europa).Timberzzzz schreef: ↑18 januari 2019, 08:56Met andere woorden nooit dus? Zo klinkt het toch.
Opportunisme. Je pakt kansen je ziet ze zelfs niet tenzij het te laat is. En goed, soms maak je er dan nog wat van omdat je andere kunt overtuigen dat het een goede kans is. Ik maak toch liever mijn eigen kansen en offer de kansen van een ander op.
Aandelen gedeelte in mijn portefeuille vorig jaar teruggebracht van 70% tot 22% tegen half september. Zolang de vooruitzichten niet beter worden, koop ik niet bij.
Ik zet dit hier gewoon zodat we van mekaar kunnen leren welk systeem we hanteren. Sommigen beleggen elke maand een vast bedrag. Jij bent blijkbaar iemand die alles verkocht heeft rond 20 september en dan weer volop gekocht heeft rond Kerstdag. Fijn voor jou. Ik deel in je vreugde maar ik zal toch bij mijn systeem blijven
-
- Newbie
Je zit op de lange termijn maar toch volg je actief fora? Dacht dat lange termijn een buy & hold is. Maw je doet toch wat actief aan trading dan. Al zeker als je 50% verkocht hebt.NTO schreef: ↑18 januari 2019, 09:14Ik ben een lange termijn belegger. Schommelingen van de beurzen interesseren me niet. Laag kopen en hoog verkopen ook niet. Ik laat mijn % aandelen traagjes mee evolueren met de vooruitzichten: macro economische cijfers, politieke onzekerheden met belangrijke economische impact (Trump en zijn handelsoorlog bvb) of andere algemene politieke onzekerheden (Brexit, begroting Italie en instabiliteit Europa).Timberzzzz schreef: ↑18 januari 2019, 08:56
Met andere woorden nooit dus? Zo klinkt het toch.
Aandelen gedeelte in mijn portefeuille vorig jaar teruggebracht van 70% tot 22% tegen half september. Zolang de vooruitzichten niet beter worden, koop ik niet bij.
Ik zet dit hier gewoon zodat we van mekaar kunnen leren welk systeem we hanteren. Sommigen beleggen elke maand een vast bedrag. Jij bent blijkbaar iemand die alles verkocht heeft rond 20 september en dan weer volop gekocht heeft rond Kerstdag. Fijn voor jou. Ik deel in je vreugde maar ik zal toch bij mijn systeem blijven
Half september was wat te vroeg. Begin januari bijkomen had toch beter geweest volgens mij. Naargelang mijn speculatie.
Van al de personen die hier gepost hebben hoe slecht mijn methode is, en wat ik beter had gedaan, en hoeveel ik verloren heb door 3 weken geleden niet bij te kopen, is er geen enkele, maar dan ook geen enkele, die even transparant als ik, zegt hoeveel ze gekocht en verkocht hebben, en wanneer. Ik kan nochtans beloven dat ik niet zal zeggen: oei, dan had je beter een week vroeger verkocht en 3 dagen later gekocht.Timberzzzz schreef: ↑18 januari 2019, 09:16 Half september was wat te vroeg. Begin januari bijkomen had toch beter geweest volgens mij. Naargelang mijn speculatie.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat de beurs nog een tijd laag blijft of verder daalt. Nogal vervelend dat het nu terug zo hard aan het stijgen is Lang hebben we niet kunnen profiteren van de dip.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Tussen 11/2017 en 2/2018 heb ik ongeveer 85% van mijn aandelen en fondsen verkocht. Sindsdien enkel Flow Traders gekocht omwille van te verwachten volatiliteit.NTO schreef: ↑18 januari 2019, 09:34Van al de personen die hier gepost hebben hoe slecht mijn methode is, en wat ik beter had gedaan, en hoeveel ik verloren heb door 3 weken geleden niet bij te kopen, is er geen enkele, maar dan ook geen enkele, die even transparant als ik, zegt hoeveel ze gekocht en verkocht hebben, en wanneer. Ik kan nochtans beloven dat ik niet zal zeggen: oei, dan had je beter een week vroeger verkocht en 3 dagen later gekocht.Timberzzzz schreef: ↑18 januari 2019, 09:16 Half september was wat te vroeg. Begin januari bijkomen had toch beter geweest volgens mij. Naargelang mijn speculatie.
Ik ben ondertussen fully invested. Dinsdag kocht ik met mijn laatst beschikbare cash (noodfonds niet meegerekend uiteraard) een schijfje IWDA. Half december kocht ik Small caps en Japan.rudipsycho schreef: ↑18 januari 2019, 11:04Tussen 11/2017 en 2/2018 heb ik ongeveer 85% van mijn aandelen en fondsen verkocht. Sindsdien enkel Flow Traders gekocht omwille van te verwachten volatiliteit.NTO schreef: ↑18 januari 2019, 09:34
Van al de personen die hier gepost hebben hoe slecht mijn methode is, en wat ik beter had gedaan, en hoeveel ik verloren heb door 3 weken geleden niet bij te kopen, is er geen enkele, maar dan ook geen enkele, die even transparant als ik, zegt hoeveel ze gekocht en verkocht hebben, en wanneer. Ik kan nochtans beloven dat ik niet zal zeggen: oei, dan had je beter een week vroeger verkocht en 3 dagen later gekocht.
@NTO: mij zal je niet horen zeggen dat je timing x aantal dagen te vroeg of te laat was. Wel denk ik dat als je je timings baseert op macro ramingen je vaak te laat zal instappen. Wanneer de vooruitzichten beter zijn wordt dat meteen geabsorbeerd in de koersen dus tegen de tijd dat je instapt heb je dan al vaak een mooie stijging aan je voorbij zien gaan.
+1jvdc schreef: ↑18 januari 2019, 11:33 @NTO: mij zal je niet horen zeggen dat je timing x aantal dagen te vroeg of te laat was. Wel denk ik dat als je je timings baseert op macro ramingen je vaak te laat zal instappen. Wanneer de vooruitzichten beter zijn wordt dat meteen geabsorbeerd in de koersen dus tegen de tijd dat je instapt heb je dan al vaak een mooie stijging aan je voorbij zien gaan.
Ik moet ook altijd denken aan die studies die aantonen dat retail investors 1 à 2% procent per jaar mislopen door slechte timing bij de aankoop/verkoop van fondsen dus ik ga er zelf niet aan beginnen.
-
- Newbie
+1 goeie bal op japan hoewel ik daar niet te lang zou blijven zitten.jvdc schreef: ↑18 januari 2019, 11:33Ik ben ondertussen fully invested. Dinsdag kocht ik met mijn laatst beschikbare cash (noodfonds niet meegerekend uiteraard) een schijfje IWDA. Half december kocht ik Small caps en Japan.rudipsycho schreef: ↑18 januari 2019, 11:04
Tussen 11/2017 en 2/2018 heb ik ongeveer 85% van mijn aandelen en fondsen verkocht. Sindsdien enkel Flow Traders gekocht omwille van te verwachten volatiliteit.
@NTO: mij zal je niet horen zeggen dat je timing x aantal dagen te vroeg of te laat was. Wel denk ik dat als je je timings baseert op macro ramingen je vaak te laat zal instappen. Wanneer de vooruitzichten beter zijn wordt dat meteen geabsorbeerd in de koersen dus tegen de tijd dat je instapt heb je dan al vaak een mooie stijging aan je voorbij zien gaan.