Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
Re: Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
Ik ga jouw ervaring zeker niet betwisten. Kan alleen herhalen wat de helpdesk medewerker van DB tegen mij zei.
Blijkbaar zijn ze dan ook niet zo goed op de hoogte van hun interne keuken. Maar dat is eerder een algemeen gegeven bij helpdesk medewerkers. Van saldo's overschrijven is zelfs geen sprake. Ik wens alleen de rekeningen af te sluiten met een nulsaldo. De meeste zijn nog overblijfsels van betere tijden voor spaarrekeningen of creatie van nieuwe accounts bij DB om tijdelijk te genieten van hogere rentes bij stortingen van vers geld. Ik heb daar in de tijd dus evenveel voordeel van genoten dan de bank van mijn stortingen. De andere rekeningen blijven toch voorlopig gratis. Gezien bijna al mijn dagelijkse verrichtingen via de zichtrekening van DB gebeuren en hun DB Saving plan nog een van de beste op de markt is voor tijdelijk parkeren van een deel van het spaargeld zou ik het alleen mezelf moeilijk maken door er in een opwelling te vertrekken met alles. De medewerker van de bank gaat daar tenslotte niet wakker van liggen. En ik zou dan weer op zoek moeten naar alternatieven die er toch niet echt zijn.
En van even met de fiets naar een bankkantoor te rijden zal ik ook niet vlugger komen te sterven.
De titel van dit topic is ook niet helemaal juist. DB België schrapt gratis rekening onder bepaalde omstandigheden. Ergens begrijp ik ook wel dat er tegenover een rekening zonder bijkomende kosten een zekere werking van de klant moet staan. Een beetje geven en nemen van de twee kanten dus. DB heeft mij als klant ook ruim de tijd gegeven om al dan niet rekeningen op te zeggen en kosten te vermijden. Voorlopig blijft DB dus nog even mijn dagdagelijkse bank. De andere dienen gewoon om mijn kapitaal te spreiden in afwachting van betere spaartijden of andere opportuniteiten.
Volledig eens.
Heb in de loop der jaren reeds zeer veel euro verdiend aan de hogere rente en de 1% en 2% acties,
het moet inderdaad van 2 kanten komen.
Met deze winst kan ik jaren die 32 euro betalen moest ik niet meer aan de gratis voorwaarden voldoen.
Gratis bij een bank bestaat trouwens niet, de winst moet van ergens komen.
Heb in de loop der jaren reeds zeer veel euro verdiend aan de hogere rente en de 1% en 2% acties,
het moet inderdaad van 2 kanten komen.
Met deze winst kan ik jaren die 32 euro betalen moest ik niet meer aan de gratis voorwaarden voldoen.
Gratis bij een bank bestaat trouwens niet, de winst moet van ergens komen.
En als je vastrentende producten koopt, is de kost ook lager dan bij BNP. En met een actie links of rechts kan je die zelfs nog flink naar beneden krijgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klachten kunnen aan tijd.be gestuurd wordenOtiumcumdignitate schreef: ↑17 januari 2019, 10:33 De titel van dit topic is ook niet helemaal juist. DB België schrapt gratis rekening onder bepaalde omstandigheden.
In hun schrijven staat vermeld: volledige tekst op dit forum te lezen op de 1e pag.
Om gratis gebruik te kunnen maken van DB M@X, moet aan slechts één van de volgende voorwaarden worden voldaan:
OF..
OF...
OF
Op de laatste werkdag van het voorafgaande kwartaal is de totale waarde van de activa (spaargeld of liquiditeiten en beleggingen inclusief verzekeringsproducten) van de bankrelatie met Deutsche Bank AG Bijkantoor Brussel hoger dan of gelijk aan 10.000 EUR.
Over deze laatste kan ik nav een contact met een helpdeskmedewerker hetvolgende melden.
De situtatie wordt de 1e maal bekeken op 29/03/2019. Als dan het saldo gelijk of groter is dan 10.000€ dan hoef je voor dat 1e kwartaal niets te betalen. Deze controle zou dan elk kwartaal gebeuren. Zodra er op dat moment geen 10.000€ bij DB is ondergebracht, krijg je de kost aangerekend.
Persoonlijk heb ik inmiddels alle slapende rekeningen stopgezet. Op elke rekening zouden kosten worden doorgerekend. Ik hou er tot nader bericht nog één over en zie wel of ik de nodige euro’s aan DB toevertrouw.
Om gratis gebruik te kunnen maken van DB M@X, moet aan slechts één van de volgende voorwaarden worden voldaan:
OF..
OF...
OF
Op de laatste werkdag van het voorafgaande kwartaal is de totale waarde van de activa (spaargeld of liquiditeiten en beleggingen inclusief verzekeringsproducten) van de bankrelatie met Deutsche Bank AG Bijkantoor Brussel hoger dan of gelijk aan 10.000 EUR.
Over deze laatste kan ik nav een contact met een helpdeskmedewerker hetvolgende melden.
De situtatie wordt de 1e maal bekeken op 29/03/2019. Als dan het saldo gelijk of groter is dan 10.000€ dan hoef je voor dat 1e kwartaal niets te betalen. Deze controle zou dan elk kwartaal gebeuren. Zodra er op dat moment geen 10.000€ bij DB is ondergebracht, krijg je de kost aangerekend.
Persoonlijk heb ik inmiddels alle slapende rekeningen stopgezet. Op elke rekening zouden kosten worden doorgerekend. Ik hou er tot nader bericht nog één over en zie wel of ik de nodige euro’s aan DB toevertrouw.
Wenst u uw DB rekening af te sluiten, vraag dan aan de helpdeskmedewerker om het formulier "AFSLUITING DOOR DE CLIËNT" naar u door te mailen.
Vul het in en het mag ongefrankeerd opgestuurd worden naar :
Deutsche Bank, Service SQC Dienst , DA 816 - 221 - 8, 1000 Brussel
Vul het in en het mag ongefrankeerd opgestuurd worden naar :
Deutsche Bank, Service SQC Dienst , DA 816 - 221 - 8, 1000 Brussel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maar .. het is de waarde van de 'relatie' die 10.000 euro moet bedragen. Als je dan 12000 op een spaarrekening zet bij DB, dan is je rekening dus gratis...
En ook je tweede , derde , vierde ?
Want als voor iedere rekening de test gedaan wordt : is 'de relatie' voldoende groot .. is het telkens een 'ja' als antwoord.
Dus : als ik het allemaal goed lees is het niet nodig je slapende rekeningen af te sluiten als je aan de relatievoorwaarde voldoet.
En ook je tweede , derde , vierde ?
Want als voor iedere rekening de test gedaan wordt : is 'de relatie' voldoende groot .. is het telkens een 'ja' als antwoord.
Dus : als ik het allemaal goed lees is het niet nodig je slapende rekeningen af te sluiten als je aan de relatievoorwaarde voldoet.
-
- Newbie
Om duidelijk te zijn op je vraag, ik sluit alleen de slapende rekeningen af die bij DB niet op mijn eigen naam staan en waar ik gewoon een mandaat op heb.
Alle DB zichtrekeningen waar een reeds gevulde Saving Plan aan hangt laat ik uiteraard ook gewoon doorlopen inclusief maandelijkse stortingen aan 500 euro. Toch zolang hun huidige voorwaarden blijven gelden.
Aan die mandaatrekeningen had ik beter in het verleden ook een Saving Plan gehangen en gevuld. Maar daar is het nu te laat voor. Gezien de beperking van 500 €/maand en het minimale bedrag van 10.000 €/klant krijg ik deze nooit meer tijdig gevuld tegen dat de nieuwe maatregel in gaat. Had het beter gedaan maar ben de laatste jaren nogal nonchalant in die zaken geworden.
Alle DB zichtrekeningen waar een reeds gevulde Saving Plan aan hangt laat ik uiteraard ook gewoon doorlopen inclusief maandelijkse stortingen aan 500 euro. Toch zolang hun huidige voorwaarden blijven gelden.
Aan die mandaatrekeningen had ik beter in het verleden ook een Saving Plan gehangen en gevuld. Maar daar is het nu te laat voor. Gezien de beperking van 500 €/maand en het minimale bedrag van 10.000 €/klant krijg ik deze nooit meer tijdig gevuld tegen dat de nieuwe maatregel in gaat. Had het beter gedaan maar ben de laatste jaren nogal nonchalant in die zaken geworden.
Als je jezelf dat zou willen verwijten had je de toekomst moeten kunnen voorspellen...
En dat kunnen er niet veel.
Als ik niet had gedacht dat Beobank de rente van 1,2 op de step up niet lang ging aanhouden, had ik er al lang zo een geopend. Niet gedaan... Kan gebeuren.. Je kan niet iedere vis in je eigen net vangen.
Je moet er altijd een paar overlaten voor de anderen, voor een volgende keer, of gewoon voor de vis zelf.
En dat kunnen er niet veel.
Als ik niet had gedacht dat Beobank de rente van 1,2 op de step up niet lang ging aanhouden, had ik er al lang zo een geopend. Niet gedaan... Kan gebeuren.. Je kan niet iedere vis in je eigen net vangen.
Je moet er altijd een paar overlaten voor de anderen, voor een volgende keer, of gewoon voor de vis zelf.
-
- Newbie
De toekomst voorspellen kan ik inderdaad niet. Gelukkig maar.
Maar ik heb toen een steek laten vallen in wat toen het heden was en nog niet de toekomst. Had drie zichtrekeningen bij DB maar slechts aan twee daarvan een Saving Plan gekoppeld met de maandelijkse 500 € opdracht. Had dat beter ook bij de derde gedaan en zelfs nog een vierde geopend. Het beschikbare kapitaal stond toch maar te verpieteren tegen twee keer niets op een van de zichtrekeningen van DB. Dat noem ik dus nonchalance. En nu mijn frank valt is het te laat.
Maar ja, een visje minder eten moeten we er ook niet voor. Maar een ander had er ook geen vis meer of minder door gehad. Maar net zoals je de toekomst niet kan voorspellen kan je ook gedane of niet gedane zaken uit het verleden niet terugdraaien. Berusten in eigen dwaasheid is de enige mogelijkheid.
Maar ik heb toen een steek laten vallen in wat toen het heden was en nog niet de toekomst. Had drie zichtrekeningen bij DB maar slechts aan twee daarvan een Saving Plan gekoppeld met de maandelijkse 500 € opdracht. Had dat beter ook bij de derde gedaan en zelfs nog een vierde geopend. Het beschikbare kapitaal stond toch maar te verpieteren tegen twee keer niets op een van de zichtrekeningen van DB. Dat noem ik dus nonchalance. En nu mijn frank valt is het te laat.
Maar ja, een visje minder eten moeten we er ook niet voor. Maar een ander had er ook geen vis meer of minder door gehad. Maar net zoals je de toekomst niet kan voorspellen kan je ook gedane of niet gedane zaken uit het verleden niet terugdraaien. Berusten in eigen dwaasheid is de enige mogelijkheid.
-
- Newbie
vandaag ook afgesloten. Waar parkeren jullie nu jullie noodfonds?
Ik heb vandaag een wandeling gemaakt naar de lokale Beobank om daar mijn noodfonds te plaatsen.
STER geopend in de hoop dat ze die 1,2 procent nog even aanhouden.
Jammer genoeg kan je geen zicht- of spaarrekeningen openen online, bij Beobank.
STER geopend in de hoop dat ze die 1,2 procent nog even aanhouden.
Jammer genoeg kan je geen zicht- of spaarrekeningen openen online, bij Beobank.
-
- Newbie
1.2? wow
Wat zijn de kosten, voorwaarden? Hoeveel ineens overschrijven?
https://www.beobank.be/nl/particulier/s ... arrekening
Daar vind je alle info.
Euhhhh.. Ik was mis. STER is van BNP. Het is een Step up, ... what's in a name.
Kijk ook eens op de vergelijkende tabel van Spaargids
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Voorwaarden en bedragen : 750 storting per maand, mag volgens de kantoorhouder geen baar geld zijn dat je komt storten. Het moet via een bestendige opdracht van een Beobank of andere bank (zichtrekening) komen.
Volgens forumleden hier mag het ook een storting zijn als het van een andere bank komt (niet zelf getest).
Opgepast hiervoor :
"""""Jaarlijkse aanrekening
Geen, indien het gemiddelde jaarlijkse saldo groter dan of gelijk is aan 500 euro, of indien de totale relatie minstens 10.000 euro bedraagt bij Beobank, of voor openingen van minder dan 3 maand oud, of nog, indien het saldo op de spaarrekening boven 1.239,47 ligt op 31/12 van het voorbije jaar. Zoniet bedraagt de aanrekening 15 euro."""""
Daar vind je alle info.
Euhhhh.. Ik was mis. STER is van BNP. Het is een Step up, ... what's in a name.
Kijk ook eens op de vergelijkende tabel van Spaargids
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Voorwaarden en bedragen : 750 storting per maand, mag volgens de kantoorhouder geen baar geld zijn dat je komt storten. Het moet via een bestendige opdracht van een Beobank of andere bank (zichtrekening) komen.
Volgens forumleden hier mag het ook een storting zijn als het van een andere bank komt (niet zelf getest).
Opgepast hiervoor :
"""""Jaarlijkse aanrekening
Geen, indien het gemiddelde jaarlijkse saldo groter dan of gelijk is aan 500 euro, of indien de totale relatie minstens 10.000 euro bedraagt bij Beobank, of voor openingen van minder dan 3 maand oud, of nog, indien het saldo op de spaarrekening boven 1.239,47 ligt op 31/12 van het voorbije jaar. Zoniet bedraagt de aanrekening 15 euro."""""
-
- Newbie
Ik snap je hoor Haelewn! Wat is een G tegenover een D
In ieder geval ik heb de afspraak geboekt voor binnen 1 uur. Goede voorwaarden geen afsluitingskosten tralala en 750 ipv 500 sparen. Had bij DB soms 560 per maand dat ik kon sparen en dat komt nu mooi uit.
Zodra je de eerste 750 euro stort zit je dus inorde met die voorwaarden.
Bedankt voor de info makker. Ik duim voor die blijvende rente.