De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Waarom geen IUSN ipv ZPRS? Wegen de transactiekosten van een maandelijkse instap in al die effecten niet te zwaar door?
Kwestie van niet alleen in iShares te zitten.
Ik koop maandelijks maar 1 ETF bij, dit voor een mooi bedrag zodat de kosten te verwaarlozen zijn.
Absoluut geen kenner, maar ik wil toch ff een tegengewicht bieden aan al die ETF's enzo en lange termijnbeleggingen (En omdat speculeren ook gewoon leuk is)
Was daarnet beetje aan het rondklikken, toen ik de koers van Colruyt tegenkwam, mooie stijging ondergaan sinds de miserie op de beurs begon
En, what goes up must come down zeker?
Dus zoals je ziet, order gezet om short te gaan maandag, en we zien wel wat ervan komt...
Stoploss geplaatst (ben ik geen fan van,maar bon..)
Weet niet wat ervan zal komen, maar dat zullen we volgende week wel zien he?
Het voelt wel als een potentieel goede trade aan
Ben van plan om ook geen extreme winsten te maken, colruyt gaat niet direct failliet gaan ofzo, ik denk dat ik eruit ga rond 55 ofzo
PS: absoluut geen advies ofzo, eerder voor mensen die van wat avontuur houden... (en tegen de stroom/visie in van vele mensen hier)
Was daarnet beetje aan het rondklikken, toen ik de koers van Colruyt tegenkwam, mooie stijging ondergaan sinds de miserie op de beurs begon
Dus zoals je ziet, order gezet om short te gaan maandag, en we zien wel wat ervan komt...
Ben van plan om ook geen extreme winsten te maken, colruyt gaat niet direct failliet gaan ofzo, ik denk dat ik eruit ga rond 55 ofzo
PS: absoluut geen advies ofzo, eerder voor mensen die van wat avontuur houden... (en tegen de stroom/visie in van vele mensen hier)
Ok, dit is dus net wat ik niet wil...Aerolla schreef: ↑18 januari 2019, 21:51 Absoluut geen kenner, maar ik wil toch ff een tegengewicht bieden aan al die ETF's enzo en lange termijnbeleggingen (En omdat speculeren ook gewoon leuk is)
Dan open ik nog liever een unibet-account om op wedstrijden te gokken.
Er moet maar enen zot binnen Colruyt een overtreding begaan (bvb. prijsafspraken) om de koers abrupt te doen wijzingen.
Laatst gewijzigd door Wimble op 18 januari 2019, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet ik, veel mensen op dit forum willen dit niet
Maarja, het kan, het moet niet altijd genegeerd worden vind ik
Maarja, het kan, het moet niet altijd genegeerd worden vind ik
Aerolla schreef: ↑18 januari 2019, 21:51 Absoluut geen kenner, maar ik wil toch ff een tegengewicht bieden aan al die ETF's enzo en lange termijnbeleggingen (En omdat speculeren ook gewoon leuk is)
Toevallig het magazine van VBF gelezen? Stond daar toevallig een artikel over short gaan op colruyt. Maar wel met meer gefundamenteerde argumenten.
Iemand die short gaat en dat ook nog vooraf zegt. Heel af en toe gebeurt er hier iets interessants.
Maar hopelijk heb je een dik vel
Maar hopelijk heb je een dik vel
Het is niet dat het risico zo groot is...
Ik vind dit alleszins duizend keren boeiender dan al die mixers enzovoort. (het is niet dat ik trouwens enkel zulke dingen doe, voor de duidelijkheid...)
Als maandag colruyt met 10% stijgt, dan weten we waarom he
Ik vind dit alleszins duizend keren boeiender dan al die mixers enzovoort. (het is niet dat ik trouwens enkel zulke dingen doe, voor de duidelijkheid...)
Als maandag colruyt met 10% stijgt, dan weten we waarom he
Tenzij je inside informatie hebt blijft dit gokken ... en aan mixers doe ik ook niet mee.
Voor ik een aandeel koop kijk ik eerst naar het koersdoel van analisten.(niet echt goede referentie maar toch)
Voor Colruyt is dit €43,3.
Door Datum Advies Koersdoel
17 dec Afbouwen € 37,00 » € 42,00
13 dec Afbouwen € 41,00
13 dec Afbouwen € 42,00 » € 43,50
12 dec Houden € 56,00
12 dec Market underperform € 43,00 » € 45,00
12 dec Afbouwen € 39,00
Ver afblijven zou ik zeggen.
Voor Colruyt is dit €43,3.
Door Datum Advies Koersdoel
17 dec Afbouwen € 37,00 » € 42,00
13 dec Afbouwen € 41,00
13 dec Afbouwen € 42,00 » € 43,50
12 dec Houden € 56,00
12 dec Market underperform € 43,00 » € 45,00
12 dec Afbouwen € 39,00
Ver afblijven zou ik zeggen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Fantastisch! Thanks for sharing!jvdc schreef: ↑18 januari 2019, 15:05Nog enkele quotes van John Bogle:
"Time is your friend; impulse is your enemy."
"The two greatest enemies of the equity fund investor are expenses and emotions."
"Don't do something... just stand there!"
Of nog, Taylor Larimore's pagina met 120 quotes over market timing:
https://www.bogleheads.org/wiki/Taylor_ ... ing_quotes
"The market timer's Hall of Fame is an empty room." (Jane Bryant Quinn, author, columnist)
"Your best strategy is to ignore the conventional wisdom and herd behavior, which is usually wrong, and simply stay-the-course with your savings and investment program." (Burton Malkiel, The Random Walk Guide to Investing)
-
- Newbie
Genegeerd... dit is pure speculatie = Gokken. Het erge is dat je doet alsof het de max is.
Doet me denken aan de tijd dat mijn school'vrienden' roken geweldig vonden.
Trump maakt vandaag een ‘major’ announcement over de muur en de shutdown.
Zou hij de noodtoestand uitroepen en zelf beslissen om de bouw te starten en bijgevolg de shutdown te beïndigen?
Lijkt mij alweer een reden om maandag alweer omhoog te gaan.
Zou hij de noodtoestand uitroepen en zelf beslissen om de bouw te starten en bijgevolg de shutdown te beïndigen?
Lijkt mij alweer een reden om maandag alweer omhoog te gaan.
Waarom is dit gokken? En bv daytraden niet of hold and buy niet? Als alles met een goede analyse gebeurt dan is het geen gokken.Timberzzzz schreef: ↑19 januari 2019, 07:28Genegeerd... dit is pure speculatie = Gokken. Het erge is dat je doet alsof het de max is.
Doet me denken aan de tijd dat mijn school'vrienden' roken geweldig vonden.
Eigenlijk niet meer of minder speculatie dan long gaan op een aandeel. Wie long gaat verwacht dat de koers zal stijgen, vb op basis van waardering, TA, vooruitzichten, enz... Wie short gaat verwacht juist het tegenovergestelde, ook op basis van (over)waardering, TA, vooruitzichten, enz...Timberzzzz schreef: ↑19 januari 2019, 07:28
Genegeerd... dit is pure speculatie = Gokken. Het erge is dat je doet alsof het de max is.
Er is wel een groot verschil in risico, tenzij je de aandelen zelf bezit moet je voor een short positie iemand anders zijn aandelen verkopen, je dient ze met andere woorden te lenen tegen een kost per tijdseenheid. De verwachte koersdaling moet binnen een beperkte tijd plaatsvinden om er niet aan te verliezen, een short positie is in principe geen lange termijn strategie.