Holdings
TIP
Re: Holdings
?? - Dan moet je mij toch eens het verschil uitleggen tussen pakweg Sofina en Scottish Mortgage Investment Trust (cfr Oud, Rijk en Brits). Tenzij je vind dat Sofina ook geen Holding is.
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb inmiddels heel wat gelezen over holdings (ook hier op het spaargidsforum).
Ik ben een langetermijnbelegger 10-15 jaar beleggingshorizon en ben op zoek naar een passieve en gespreide beleggingsvorm zonder al te veel kosten.
Na vergelijking met fondsen, ETF's en holdings gaat mijn voorkeur uit naar de holdings gezien de lagere kosten.
Welke zijn volgens jullie momenteel de meest koopwaardige holdings?
Ik ben nieuw op dit forum en heb inmiddels heel wat gelezen over holdings (ook hier op het spaargidsforum).
Ik ben een langetermijnbelegger 10-15 jaar beleggingshorizon en ben op zoek naar een passieve en gespreide beleggingsvorm zonder al te veel kosten.
Na vergelijking met fondsen, ETF's en holdings gaat mijn voorkeur uit naar de holdings gezien de lagere kosten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nieuw op dit forum en al lid sinds 2013? Er ontgaat mij iets....Investor schreef: ↑17 januari 2019, 16:08 Hallo,
Inderdaad sinds 2013 lid van dit forum maar een newbie voor wat betreft aandelen / holdings (ssorry voor de misvatting)
Destijds ingestapt in beleggingsfondsen (periodiek / maandelijkse belegging) voor de kinderen.
Ik wens momenteel informatie te vergaren m.b.t. holdings... Als belegging voor mezelf.
Ik ben een beginnend belegger met een beleggingshorizon van 10-15 jaar.
Het is de bedoeling om een portefeuille op te bouwen met enkel en alleen holdings.
Julle kennis hier is een verrijking. Ik lees met veel plezier jullie inzichten.
Graag had ik jullie advies... Welke holdings vinden jullie momenteel koopwaardig?
Destijds ingestapt in beleggingsfondsen (periodiek / maandelijkse belegging) voor de kinderen.
Ik wens momenteel informatie te vergaren m.b.t. holdings... Als belegging voor mezelf.
Het is de bedoeling om een portefeuille op te bouwen met enkel en alleen holdings.
Graag had ik jullie advies... Welke holdings vinden jullie momenteel koopwaardig?
All right. Die had ik nog nie gezien. Thanks
Nieuw koopadvies GBL - Citigroup Smith Barney koersdoel 90 euro
-
- Full Member
michael25 schreef:Brookfield Asset Management is op zichzelf ook een holding (belegt in haar eigen genoteerde dochterondernemingen en andere bedrijven).
Meer dan de helft van hun omzet komt uit fund fees, ik zou het echt geen holding noemen.
Beste, u kunt ook onderscheid maken tussen holdings die royaal zijn met dividend, of de eerder zuinige holdings.Investor schreef: ↑17 januari 2019, 21:11 Inderdaad sinds 2013 lid van dit forum maar een newbie voor wat betreft aandelen / holdings (ssorry voor de misvatting)
De financiële regelgeving definieert een "holding" als: een vennootschap met een deelneming in een of meer andere vennootschappen, die als zakelijk doel heeft om, via haar dochtervennootschappen, verbonden vennootschappen of deelnemingen, een bedrijfsstrategie of bedrijfsstrategieën uit te voeren met de bedoeling aan hun langetermijnwaarde bij te dragen, en die
(a) ofwel optreedt voor eigen rekening en waarvan de aandelen tot de verhandeling op een gereglementeerde markt in de Europese Economische Ruimte zijn toegelaten; of
(b) ofwel niet is opgericht met als hoofddoel voor haar beleggers winst te genereren door haar dochtervennootschappen of verbonden vennootschappen af te stoten, zoals blijkt uit haar jaarverslag of andere officiële stukken;
En mag ik vragen uit welke (wet)tekst deze draak van een definitie komt? Vooral punt b) is zo klaar als het maar kan zijn.
Wet van 19 april 2014 betreffende de alternatieve instellingen voor collectieve belegging en hun beheerders
Art. 3, 48°
Art. 3, 48°
Sonae de laatste weken in zeer goede doen op de beurs van Portugal. Is uit zijn dalende trendkanaal gebroken.
Hier vindt men alle info https://www.sonae.pt/en/
Ik ben er inderdaad zelf ook nog niet helemaal uit. Als je een holding definieert als "een investeringsmaatschappij die belegt in verschillende bedrijven", dan zouden die 'investment trusts' er inderdaad ook toe gerekend kunnen worden.Belca2 schreef: ↑17 januari 2019, 11:18?? - Dan moet je mij toch eens het verschil uitleggen tussen pakweg Sofina en Scottish Mortgage Investment Trust (cfr Oud, Rijk en Brits). Tenzij je vind dat Sofina ook geen Holding is.
Bristish Empire Trust is blijkbaar een 'closed end trust' (oftewel een gesloten beleggingsfonds). Mijn conceptie is dat een holding iets méér zou moeten doen dan een beleggingsfonds om waarde toe te voegen, maar misschien is dit inderdaad niet nodig, want pakweg Brederode doet ook niet meer dan dat.