Argenta introduceert digipas
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta introduceert digipas
Er is een bancontactkaart nodig om met de digipass te werken. Deze moet je in de lezer steken, wat getallen en uw pin-code invullen, en dan komt de code op het scherm om in te loggen.Persuader schreef: Ook ik werk met een soortgelijk systeem bij VDK en ben er wel over te spreken. Vind het beduidend handiger dan het huidige systeem van argenta.
Heb wel 1 praktische vraag: ik heb 4 e-spaarrekeningen en 1 gewone rekening erbij. Allen zijn kosteloos = zonder kaart. Als er nu ineens een kaart nodig is voor hun nieuwe systeem, moet ik dan ineens voor die kaart gaan betalen?
Trouwens nog niks toegezonden gekregen, achternaam begint met V.
Bancontact is - net als de rest bij Argenta - gratis. Je zult dus waarschijnlijk een kaart krijgen gekoppeld aan uw zichtrekening, maar die móet je natuurlijk niet gebruiken.
Sinds vanmorgen werk ik met de Argenta Digipass.
Het in- en uitloggen gaat zeer vlot, maar tijdens het werken kan ik de pagina's niet minimaliseren.
Dit is heel onpractisch vb. bij verrichtingen tussen twee banken, voor het overbrengen van gegevens naar Excellbestanden, enz..
Ik heb al met de Argenta Helpdesk gebeld.
Mijn instellingen waren correct en mijn probleem zal verder onderzocht worden.
Naar het schijnt ben ik de enigste met dit probleem, maar dat kan ik moeilijk geloven.
Het in- en uitloggen gaat zeer vlot, maar tijdens het werken kan ik de pagina's niet minimaliseren.
Dit is heel onpractisch vb. bij verrichtingen tussen twee banken, voor het overbrengen van gegevens naar Excellbestanden, enz..
Ik heb al met de Argenta Helpdesk gebeld.
Mijn instellingen waren correct en mijn probleem zal verder onderzocht worden.
Naar het schijnt ben ik de enigste met dit probleem, maar dat kan ik moeilijk geloven.
Ik denk niet dat niet kunnen minimaliseren iets te maken heeft met pc-banking op zich. Lijkt mij eerder een probleem met je browser.
Lijkt me ook. Aan zoiets kan men aan de andere kant weinig doen vrees ikArcane schreef: Ik denk niet dat niet kunnen minimaliseren iets te maken heeft met pc-banking op zich. Lijkt mij eerder een probleem met je browser.
Waarom is dit probleem dan pas opgedoken sinds ik inlog met een Digipass?
Met mijn andere 2 internetbanken mét Digipass heb ik dat niet.
De Argenta helpdesk- medewerker werkt met Firefox en ik gebruik Windows XP.
Hij stelde mij voor om over te schakelen op Firefox, maar ik vind dat het systeem met alle browsers moet werken.
Daarom had ik graag van andere Internet Explorer-gebruikers gehoord of ze hetzelfde probleem hebben bij inloggen met de Argenta Digipass.
Indien ik echt de enigste ben, dan ligt het wel aan de instellingen van mijn browser.
Hij stelde mij voor om over te schakelen op Firefox, maar ik vind dat het systeem met alle browsers moet werken.
Daarom had ik graag van andere Internet Explorer-gebruikers gehoord of ze hetzelfde probleem hebben bij inloggen met de Argenta Digipass.
Indien ik echt de enigste ben, dan ligt het wel aan de instellingen van mijn browser.
Laatst gewijzigd door Tope op 24 januari 2009, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb zelf nog steeds geen digipas ontvangen.
Wel jammer want ik vind dat codewoord maar niks.
Wel jammer want ik vind dat codewoord maar niks.
Er werd mij gezegd op mijn kantoor dat wanneer ik een nieuwe digipass
zou ontvangen ik ook men pensioenspaarfonds (arpe) zou kunnen
opvolgen via internetbankieren.
Nu heb ik deze week mijn digipass ontvangen maar ik vindt mijn pensioenspaarfonds noch bij rekeningen noch bij beleggingen.
Zou je een effectenrekening moeten hebben om het fonds via internetbankieren te raaadplegen?
Weet er iemand hier iets meer over?
thx
arne
Nu heb ik deze week mijn digipass ontvangen maar ik vindt mijn pensioenspaarfonds noch bij rekeningen noch bij beleggingen.
Zou je een effectenrekening moeten hebben om het fonds via internetbankieren te raaadplegen?
thx
arne
Ik heb een digipass van dexia en 2 van argenta. Die laatste 2 gebruik ik nooit, die van dexia werkt voor beide banken. Voor de rest heb ik er nog een van keytrade, recordbank en rabobank. Die digipassen van dexia en argenta werken met je bankkaart, wat ik zeer omslachtig vind, ik zie er tegenop om in te loggen of een overschrijving te doen, daar ben je 10 minuten mee bezig. De allersimpelste is die van recordbank. Mijn gedacht!
Ik heb de mijne vrijdag ontvangen
Maare, jullie zeggen dat de digipass van dexia en argenta onderling kunnen omgewisseld worden. Het viel me op dat ik voor het inloggen bij argenta slecht een code van 6 cijfers moest intikken, en de codes bij dexia zijn altijd 8 cijfers. Hoe kunnen deze digipassen dan compatibel zijn
Maare, jullie zeggen dat de digipass van dexia en argenta onderling kunnen omgewisseld worden. Het viel me op dat ik voor het inloggen bij argenta slecht een code van 6 cijfers moest intikken, en de codes bij dexia zijn altijd 8 cijfers. Hoe kunnen deze digipassen dan compatibel zijn
Ja, het viel mij ook op dat je een gemaximaliseerd scherm krijgt bij Internet Explorer en dat je dit niet kan minimaliseren. Beetje onhandig, maar niet onoverkomelijk voor mij.Tope schreef: Waarom is dit probleem dan pas opgedoken sinds ik inlog met een Digipass?
Ik heb net met de Argenta Helpdesk (tel 03 2855111) gebeld.
Er wordt aan het probleem van minimaliseren in Internet Explorer gewerkt.
De medewerker ging proberen er wat spoed achter te zetten.
Ondertussen zullen we geduld moeten oefenen...
Er wordt aan het probleem van minimaliseren in Internet Explorer gewerkt.
De medewerker ging proberen er wat spoed achter te zetten.
Ondertussen zullen we geduld moeten oefenen...
Mja, ik gebruik ook Firefox. Véél beter dan IE.Tope schreef: Waarom is dit probleem dan pas opgedoken sinds ik inlog met een Digipass?
Maar als je snel wilt wisselen tussen vensters: alt+tab. Heel gemakkelijk om tussen twee of meer vensters te wisselen.
allez, de zwakste schakel in beveiling van computersystemen en banken blijkt wederom de klant zelf te zijn... Die ziet er zelfs tegen op om de toegang tot zijn financieel vermogen te beveiligen.Sisse schreef: Ik heb een digipass van dexia en 2 van argenta. Die laatste 2 gebruik ik nooit, die van dexia werkt voor beide banken. Voor de rest heb ik er nog een van keytrade, recordbank en rabobank. Die digipassen van dexia en argenta werken met je bankkaart, wat ik zeer omslachtig vind, ik zie er tegenop om in te loggen of een overschrijving te doen, daar ben je 10 minuten mee bezig. De allersimpelste is die van recordbank. Mijn gedacht!
Een fiets zonder slot is ook makkelijkst: geen gepruts telkens je ergens binnen wil. Een huis zonder sloten is makkelijkst; ben je direct binnen als je thuiskomt, en hoef je 's avonds niet af te sluiten.
Een simpel paswoodje op je internetbankieren zou ook al een beveiliging zijn. Maar wees dan niet verwonderd dat er plots iemand met je geld aan de haal is dan...
misschien. Of eventjes navragen bij je lokaal kantoor? Misschien moeten ze die dingen er aan koppelen eer ze zichtbaar zijn ?arne schreef: Er werd mij gezegd op mijn kantoor dat wanneer ik een nieuwe digipass
thx
arne
@ ikke : misschien heb jij slechts één digipass, en heb je er nog nooit een andere gezien...in dat geval begrijp ik je reactie. Open een rekening bij record, of keytrade, en je zal rap zien hoe véél simpeler, en éven veilig, die digipassen werken.