ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
@Xaviera,XavieraHollander schreef: ↑8 januari 2019, 11:06 Hetzelfde merk betekent inderdaad niet dezelfde samenstelling. Grote voorbeeld : verf!
Koop Levis verf bij een gerenommerde verfwinkel of in de Gamma, hetzelfde merk en type, maar de samenstelling is totaal anders!
Dat vind ik dikke lulkoek! Een groot merk zoals Levis gaat zijn naam niet bekladden door zulke praktijken.
Hou jij je maar aan je Happy Hooker boeken.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt, uiteindelijk blijft er een sterke correlatie prijs-kwaliteit, niet dat het altijd zo is, maar meestal wel ...Kevva schreef: ↑8 januari 2019, 11:03 Ik heb ooit eens ergens gelezen dat Action grote restpartijen opkoopt in Zuid-Amerika en Azië. De samenstellingen zijn daar dus wel degelijk anders en buiten de verpakking zit er her en der dus wel verschil in.
In dat artikel werd de samenstelling van het EU product geafficheerd naast hetzelfde product van Action. En je zag al meteen dat dat niet hetzelfde was.
Hamburgers van Mc Donalds is ook zoietsl. Je zou mogen verwachten dat het overalJiraisking schreef: ↑8 januari 2019, 11:00Heb dit ook effectief al gehoord, zitten wel degelijk kwaliteitsverschillen in deze producten, zeker voor tandpasta bijvoorbeeld is dit het geval. Kan je ook gewoon makkelijk lezen op de samenstellingplatin schreef: ↑8 januari 2019, 09:59 Sommigen beweren dat dit een andere smaak samenstelling zou hebben.
Dreft in de Action , Aldi ,Lidl zou anders zijn dan als bij Carreforur of Colruit zijn.
Ge moet Sanex eens vergelijken tussen Action en Colruit nog zo een klein verschilletje.
Of zouden die fabrikanten er zich echt aan wagen minderwaardige producten te leveren.![]()
hetzelfde is maar dat is niet zo. In de armere landen zit er veel meer vet in en is het (nog veel meer) ongezonder dan hier.
PS. Zelf ga ik nooit zo'n zelfmoordrestaurant binnen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Voor voeding klopt het wél dat er dikwijls verschil zit tussen verschillende landen en continenten.
Maar dat heeft dan te maken met de onderlinge eet-cultuur-verschillen.
Zelfs tussen onze noorderburen en onszelf is dit een feit; vb in Nederland lusten ze alleen mayonaise met veel suiker in. En dus kan hetzelfde merk in Nederland, hun mayo met een andere samenstelling verkopen. Maar dat heeft dan weer niets te maken met opzettelijke kwaliteitsverschillen.
Als het over andere continenten gaat, liggen de eetcultuurverschillen nog veel hoger. Vb Azie en Europa.
Zelfs tussen onze noorderburen en onszelf is dit een feit; vb in Nederland lusten ze alleen mayonaise met veel suiker in. En dus kan hetzelfde merk in Nederland, hun mayo met een andere samenstelling verkopen. Maar dat heeft dan weer niets te maken met opzettelijke kwaliteitsverschillen.
Als het over andere continenten gaat, liggen de eetcultuurverschillen nog veel hoger. Vb Azie en Europa.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe controleer je of samenstellingswijzigingen al dan niet opzettelijk zijn? Tandpasta met minder fluor van hetzelfde merk lijkt mij bewust je samenstelling wijzigingen om de kwaliteit naar beneden te halen ... En dat is exact wat Colgate en consoorten doen ...Nefertari schreef: ↑8 januari 2019, 11:20 Voor voeding klopt het wél dat er dikwijls verschil zit tussen verschillende landen en continenten.
Geloven in de goedheid van de mensen is positief maar zelf ben ik dat stadium voorbij.
Concreet, over fabrikanten : Vaak worden zaken anders verpakt, in andere hoeveelheden, gewoon om prijs vergelijken moeilijker te maken.
Soms worden producten van een andere markt hier verkocht met een andere samenstelling.
Over kaas :
We nemen niet weg dat kaas die je in een blok afsnijdt en daarna 1 of 2 maanden in een plastic omhulsel laat zitten misschien een andere smaak krijgt.
Kaas is een melkproduct dat zijn smaak krijgt door veroudering. Melkproduct = niet schadelijke bacteriën en/of enzymen die hun werk doen.
Dat die anders gaan reageren in andere omstandigheden zie je aan het rijpingsproces van kaas. Om goed te verlopen moet de luchtvochtigheid en temperatuur exact ideaal blijven.
Wat kan er nog gebeuren : Beemster kan goochelen met benamingen (een andere fabrikant idem), zoals 'graskaas', halfvol belegen, gewoon belegen, jong belegen, oud belegen, Boerenkaas, Hollandse kaas, origineel recept kaas, etc...
De kleine lettertjes op een bol kaas van de kaasboer kan je niet lezen. Je weet dus NOOIT of het hetzelfde product is in de supermarkt.
Men kan bepaalde bollen voorbehouden voor supermarkten omdat ze meer geschikt zijn om voor te verpakken. Toevoegingen kunnen anders zijn waardoor de smaak ook verandert.
Voor wie meer wil weten over kaas en 'de markt' :
https://www.youtube.com/watch?v=032FkgMztZI
https://www.youtube.com/watch?v=032FkgMztZI
en nog een paar uitzendingen van dezelfde reeks.
Colruyt heeft ook specifieke flessen Coca Cola, je zal die nergens anders vinden waardoor ze steeds in eenheid moeten berekenen om te weten welke prijs ze moeten afficheren.
vermoed dat ze dat dus ook met andere verpakkingen gaan hebben?
vermoed dat ze dat dus ook met andere verpakkingen gaan hebben?
Supermarkten kiezen leveranciers / producenten op basis van offertes.
Deze met de laagste prijs (van het moment) wordt gekozen.
De gekozen leveranciers / producenten sturen, in opdracht van supermarkt, hun producten dan naar een zogenaamd "herverpakker" bedrijf, dat werkt voor die supermarkt.
En zo komen verschillende producten, met uiteenlopende kwaliteiten, in 1 en dezelfde verpakking terecht.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Wél bestaat er voor sommige producten verschil in inhoud. Je kunt tegenwoordig overal de eenheidsprijs in Kg of L bij de prijs zien staan, zodat je toch nog kunt vergelijken.
Maar als jij kunt bewijzen dat er minderwaardige kwaliteit verkocht wordt onder exact dezelfde benaming, dan moet je maar klacht gaan indienen bij de Economische Inspectie.

Dat zou ik ook doen, moest ik zoïets ontdekken !!!

Hou ik me niet mee bezig, ik ga gewoon elders kopen.Nefertari schreef: ↑18 januari 2019, 22:01Wél bestaat er voor sommige producten verschil in inhoud. Je kunt tegenwoordig overal de eenheidsprijs in Kg of L bij de prijs zien staan, zodat je toch nog kunt vergelijken.
Maar als jij kunt bewijzen dat er minderwaardige kwaliteit verkocht wordt onder exact dezelfde benaming, dan moet je maar klacht gaan indienen bij de Economische Inspectie.![]()
Dat zou ik ook doen, moest ik zoïets ontdekken !!!![]()
Bvb toen Colruyt zijn oude kaas stelselmatig slappe was bleek, alsof jong verkocht als oud, ging ik het in Aldi kopen. Dat gebeurde daar soms ook, maar veel minder slap, en ook maar een fractie van de keren van Colruyt.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Beemster is een merk. Niemand zegt dat dezelfde kaas van Beemster moet liggen bij verkoper A of B want het merk mag meer dan 1 soort kaas verkopen onder de naam Beemster.
Ik vind dat zelf ook wel frustrerend dat supermarkten hun kaas verkopen als oud als dat kennelijk niet zo is.
Er is geen reglementering over hoe lang kaas moet rijpen eer het oude kaas mag genoemd worden.
Niemand verbiedt hen om kaas die 3 maanden gerijpt heeft 'oude kaas' te noemen terwijl dat eigenlijk meer dan 10 maanden zou moeten zijn.
Er is ook nog een truc, ander stremsel, dat kaas ouder doet smaken dan hij is.. Die truc zordt onder meer gebruikt in Old Amsterdam.
Lekkere kaas eigenlijk wel, maar niet hetzelfde als echte oude Goudse kaas.
En zo kloot men Frederic he. Dat heeft niets te maken met het lid met dezelfde nick hier, by the way.
Net als jij Owlus, stem ik met mijn portemonnee. Ik ga met mijn centen waar ik vind dat ze mij het minst bedriegen... Na nieuwjaar van dit jaar zal dat iets minder vaak bij Colruyt zijn. Voor kaas is mijn tip om gewoon bij de brave zelfstandige kaashandelaar te gaan kopen.
Lidl heeft veruit de slechtste kaas imho.
Kaas, vaak ook charcuterie, is lekkerst als het vers van het mes komt.
Ik vind dat zelf ook wel frustrerend dat supermarkten hun kaas verkopen als oud als dat kennelijk niet zo is.
Er is geen reglementering over hoe lang kaas moet rijpen eer het oude kaas mag genoemd worden.
Niemand verbiedt hen om kaas die 3 maanden gerijpt heeft 'oude kaas' te noemen terwijl dat eigenlijk meer dan 10 maanden zou moeten zijn.
Er is ook nog een truc, ander stremsel, dat kaas ouder doet smaken dan hij is.. Die truc zordt onder meer gebruikt in Old Amsterdam.
En zo kloot men Frederic he. Dat heeft niets te maken met het lid met dezelfde nick hier, by the way.
Net als jij Owlus, stem ik met mijn portemonnee. Ik ga met mijn centen waar ik vind dat ze mij het minst bedriegen... Na nieuwjaar van dit jaar zal dat iets minder vaak bij Colruyt zijn. Voor kaas is mijn tip om gewoon bij de brave zelfstandige kaashandelaar te gaan kopen.
Deze bij Aldi kost 1.99 voor 300 gr. Ik heb totnogtoe nergens anders een betere "kwaliteit-rijpheid" / prijs gevonden.haelewyn schreef: ↑19 januari 2019, 18:56 Beemster is een merk. Niemand zegt dat dezelfde kaas van Beemster moet liggen bij verkoper A of B want het merk mag meer dan 1 soort kaas verkopen onder de naam Beemster.
Ik wil feitelijk werkelijk oude kaas, ik gebruik een kelder ipv frigo, en neem boterhammen mee in warm weer. De periode dat ik bij Colruyt kocht, had ik te veel weggooi wegens groene schimmels. Dat komt door te veel water / te weinig gerijpt.
Net als margarines, de voorbije jaren hebben ze het vetgehalte stelselmatig verlaagd, net als het zoutgehalte, door gepush van overheid. Door die praktijk wordt die margarine quasi vloeibaar bij warm weer, een smerige smeerpot makende van je boterhammen. Begon toen ze verlaagden van 75 naar 59%.
Feitelijk verdoken prijsverhogingen, minder vet / meer water, principe is krak hetzelfde als de oplichterij in de vleessector (was?) - injecteren van hormonen die maken dat de beesten meer water vasthouden, alzo meer gewicht en dus geld voor de sjoemelaars.
Voor kaas heb ik ook al opgemerkt dat Aldi goed van smaak is. Inderdaad bij colruyt : al vaak beschimmelde kaas gehad.
Als het onderwerp je interesseert : zoek op youtube eens op "keuringsdienst van waarde kaas".
Je gaat nog dingen bijleren..
Margarine vind ik eigenlijk al lang vuiligheid. Ik koop die halfvolle boter... Dat vind ik lekkerder en het ziet er bij verschillende temperaturen beter uit. Geen idee of het allemaal eerlijk gemaakt is.
Als het onderwerp je interesseert : zoek op youtube eens op "keuringsdienst van waarde kaas".
Je gaat nog dingen bijleren..
Margarine vind ik eigenlijk al lang vuiligheid. Ik koop die halfvolle boter... Dat vind ik lekkerder en het ziet er bij verschillende temperaturen beter uit. Geen idee of het allemaal eerlijk gemaakt is.
-
- Newbie
Naar de openbare markten moet je ook al niet meer gaan voor vers en goedkoop; duurder dan aldi en lidl, en als je niet uitkijkt draaien ze kaas en vlees overdatum in je nek. Meestal kan je niet goed zien wat ze snijden want die togen zijn heel hoog. En bij de groenten staat niets geprijsd, daar gooien ze met hun klak naar de prijs.
Een openbare markt is inderdaad stukken duurder maar denk wel dat het verser is. Meestal zijn het daar groothandelaars die de dag er voor naar de veiling geweest zijn en die 's avonds inladen en 's morgens op 2 verschillende markten staan met hun groenten en fruit.
Bij Colruyt, Aldi, Lidl, ... wordt het waarschijnlijk eerst naar een depot gebracht en wordt daar personeel aan het werk gezet om het dan later op de dag te rangschikken en in de camion te laden zodat die camion de volgens dag om 6u. (of 2 dagen later) kan uitrijden naar de filialen.
Bij Colruyt, Aldi, Lidl, ... wordt het waarschijnlijk eerst naar een depot gebracht en wordt daar personeel aan het werk gezet om het dan later op de dag te rangschikken en in de camion te laden zodat die camion de volgens dag om 6u. (of 2 dagen later) kan uitrijden naar de filialen.