Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
Wil dus vooral zeggen dat ze niet GDPR-compliant zijn Want ik heb heel duidelijk gezegd dat mijn gegevens gewist mochten worden. Een bank die op vandaag nog altijd de GDPR-regels niet kent ... Het bestaat dusOtiumcumdignitate schreef: ↑21 januari 2019, 14:12 Bij mij is het afsluiten rimpelloos verlopen.
Was op vijf minuten terug buiten. Niet moeten aanschuiven aan loket, stond trouwens geen volk aan het loket.
Mocht meteen mee naar achter. Ter plaatse drie handtekeningen zetten en het was gepiept. Tijdens gesprekje ook niet gepusht om in iets anders te beleggen.
Ben er wel nog te weten gekomen dat er GEEN kosten worden aangerekend voor rekeningen die op nul staan.
Je kan dus beter 0 euro aanhouden dan 8 euro.
Wat betreft de voorgaande opmerking. Beter info te veel dan te weinig. Dat zijn natuurlijk blokmails. Heeft minder met amateurisme te maken dan met standaard procedures.
-
- Newbie
Er gaat in de praktijk best wel een tijdje over voor al je gegevens effectief gewist zijn. Mij hebben ze ook duidelijk gezegd dat het enkele weken zou duren voor ik de geschrapte rekeningen effectief zou zien verdwijnen van hun digitaal platform.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja en hoe komt dat denk je? Omdat zij traag verwerken ...Otiumcumdignitate schreef: ↑21 januari 2019, 14:59 Er gaat in de praktijk best wel een tijdje over voor al je gegevens effectief gewist zijn. Mij hebben ze ook duidelijk gezegd dat het enkele weken zou duren voor ik de geschrapte rekeningen effectief zou zien verdwijnen van hun digitaal platform.
Dat is bij andere banken niet anders.
Meegemaakt bij Fintro.
Meegemaakt bij Fintro.
Een klein beetje begrip voor de bankbediende die zijn werk zo goed mogelijk probeert te doen zou beter zijn in plaats van voortdurend kritiek te geven op alles. De diversiteit van taken is immers zeer verscheiden.
-
- Newbie
Bwa, zolang ze er mij niets voor aanrekenen steekt het voor mij niet op een dag meer of minder.Jiraisking schreef: ↑21 januari 2019, 15:48 Ja en hoe komt dat denk je? Omdat zij traag verwerken ...
Op de bediende in kwestie kan ik ook niets aanmerken. Beleefd, voorkomend en efficiënt. Hij heeft ook geen
enkel vat op wat er nadien gebeurt met de gegevens die hij inbrengt.
Ik kan je legio voorbeelden geven van diensten die pas echt traag werken.
De tijd dat ik me daar in kon ergeren ligt hopelijk achter mij. Vooral geleerd dat met ergeren je vooral jezelf
in het zak zet en dat de bron zelf daar meestal niet het minste last van heeft.
En als een mens zich al eens ergert schreeuwt hij meestal nog tegen diegene die er zelf het minst aan kan doen. Heb de twee kanten al meermaals meegemaakt. Als dader en als onderwerp.
Dus tracht ik het maar positief te benaderen. Er is ook geen enkel leven mee gemoeid of dat nu een dag of een week langer duurt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat komt omdat jij een positieve ervaring hebt gehad bij het afsluiten, dat was bij niet het geval.Otiumcumdignitate schreef: ↑21 januari 2019, 16:08Bwa, zolang ze er mij niets voor aanrekenen steekt het voor mij niet op een dag meer of minder.Jiraisking schreef: ↑21 januari 2019, 15:48 Ja en hoe komt dat denk je? Omdat zij traag verwerken ...
Op de bediende in kwestie kan ik ook niets aanmerken. Beleefd, voorkomend en efficiënt. Hij heeft ook geen
enkel vat op wat er nadien gebeurt met de gegevens die hij inbrengt.
Ik kan je legio voorbeelden geven van diensten die pas echt traag werken.
De tijd dat ik me daar in kon ergeren ligt hopelijk achter mij. Vooral geleerd dat met ergeren je vooral jezelf
in het zak zet en dat de bron zelf daar meestal niet het minste last van heeft.
En als een mens zich al eens ergert schreeuwt hij meestal nog tegen diegene die er zelf het minst aan kan doen. Heb de twee kanten al meermaals meegemaakt. Als dader en als onderwerp.
Dus tracht ik het maar positief te benaderen. Er is ook geen enkel leven mee gemoeid of dat nu een dag of een week langer duurt.
Ergeren doe ik mij daar niet aan hoor Een bank is het minste van mijn zorgen, na jaren ervaring weet ik hoe ineffeciënt die dingen werken.
Ik heb volgende 3 rekeningen bij Deutsche Bank.
DB E-Account
DB E-Fidelity Account
DB Saving Plan
Dat wil dus zeggen dat ze 8€ per trimester gaan aanrekenen?
Ik heb de vraag zonet aan Deursche Bank gesteld. Indien zo, ben ik vanaf morgen geen klant meer.
DB E-Account
DB E-Fidelity Account
DB Saving Plan
Dat wil dus zeggen dat ze 8€ per trimester gaan aanrekenen?
Ik heb de vraag zonet aan Deursche Bank gesteld. Indien zo, ben ik vanaf morgen geen klant meer.
De voorwaarden staan duidelijk op hun www. Ik zie echt het probleem niet.
* De oplossing DB M@X kost € 8 per trimester, maar is gratis als u aan een van de volgende voorwaarden voldoet: -Het totaal van de tegoeden (liquiditeiten en beleggingen, verzekeringen inbegrepen) van de bankrelatie is hoger dan of gelijk aan € 10.000 op de laatste werkdag van het voorgaande trimester. -Een aankoop van/inschrijving in een beleggingsproduct (inclusief verzekeringsproducten) werd uitgevoerd op een rekening van Deutsche Bank die behoort tot de bankrelatie tijdens het voorgaande trimester. -Alle titularissen van de bankrelatie waren jonger dan 25 op de laatste werkdag van het vorige trimester. -Een van de titularissen van de bankrelatie was ook DB Personal of Private Banking-cliënt op de laatste werkdag van het vorige trimester.
* De oplossing DB M@X kost € 8 per trimester, maar is gratis als u aan een van de volgende voorwaarden voldoet: -Het totaal van de tegoeden (liquiditeiten en beleggingen, verzekeringen inbegrepen) van de bankrelatie is hoger dan of gelijk aan € 10.000 op de laatste werkdag van het voorgaande trimester. -Een aankoop van/inschrijving in een beleggingsproduct (inclusief verzekeringsproducten) werd uitgevoerd op een rekening van Deutsche Bank die behoort tot de bankrelatie tijdens het voorgaande trimester. -Alle titularissen van de bankrelatie waren jonger dan 25 op de laatste werkdag van het vorige trimester. -Een van de titularissen van de bankrelatie was ook DB Personal of Private Banking-cliënt op de laatste werkdag van het vorige trimester.
-
- Newbie
Dat wil dus inderdaad zeggen als je met de totaliteit van je tegoeden op die rekeningen niet aan de voorwaarden voldoet je 8€ kosten zal moeten betalen. In al de andere gevallen dus niet. Jij bent dus de enige die daar een juist antwoord op kan geven.
En als je om welke reden dan ook besluit om al je rekeningen op te zeggen heb je dan al een plan B?
Errata: elders geef je ons al een antwoord.
Dus lijkt het me in jouw specifieke geval logisch dat je eerst gaat rekenen. Op 1 april kom je nog 1000 tot 1500 euro tekort om aan je tegoed van 10.000 € te komen. Ga je daarom afzien van één van de hoogste intresten op de markt om een spaarrekening te kunnen aanhouden waarover je ook nog eens onmiddellijk kan beschikken over deze tegoeden moest het nodig zijn? Of als je in de financiële mogelijkheid bent parkeer je dan op je DB zichtrekening tijdelijk 1000 tot 1500 euro tot deze in de 2-3 volgende maanden getransfereerd zijn van je DB zicht naar je DB Saving plan? Als je financiële mogelijkheid niet hebt om dat bedrag tijdelijk te gaan overbruggen moet je al gaan rekenen of die eenmalige storting van 8 € opweegt tegen het op termijn verlies van intresten door over te schrijven naar een andere rekening. Je kan ook nog altijd met je kantoorhouder gaan praten of die 8€ je tijdelijk kan kwijtgescholden worden als je er een Saving plan blijft aanhouden dat zo vlug mogelijk de 10.000 € kan bereiken.
In jouw plaats zou ik dus eerst alle opties overwegen die in je eigen voordeel zijn dan een ondoordachte emotionele beslissing te nemen waar finaal alleen jij de nadelen van ondervindt.
Daar het in mijn specifiek geval toch geen verschil uitmaakt heb ik nog niet opgezocht of de laatste werkdag van het te berekenen trimester begint te tellen vanaf 1 april of eindigt op 1 april. In het eerste geval heb je nog tijd genoeg om het doel van 10.000 € binnen te halen op de normale manier, een ritme van 500€/maand.
Blijkbaar bepalen veel forumleden de keuze van hun bank alleen op basis van de kleine jaarlijkse bijdrage voor de gebruikte diensten.
Al de andere soms zeer interessante aanbiedingen die veel meer opbrengen dan die bijdrage worden volledig genegeerd om die enkele euro's te kunnen "besparen".
Al de andere soms zeer interessante aanbiedingen die veel meer opbrengen dan die bijdrage worden volledig genegeerd om die enkele euro's te kunnen "besparen".
Kan je dan die interessante aanbiedingen eens opsommen?
Met welke aanbiedingen doe jij voordeel, dat de jaarlijkse kosten compenseert?
Ik was dat ook aan het denken..
Liefst aanbiedingen die de andere banken niet hebben natuurlijk. Want anders heeft veranderen van bank geen nadelen.
Ik zie wel al een nadeel, als je je geld dat op de DB Max spaarrekening staat aan 0,90 procent zou afhalen duurt het een tijdje om het bv bij Beobank meer te laten opbrengen. En als ze daar na 4 maanden de intrest verlagen ben je eraan voor de moeite.
Maar verder.... ?
In beleggen bv ? Daar heb ik geen ervaring mee. Geen idee of DB daar geld in je zak laat zitten dat men er bij andere banken uithaalt.
Liefst aanbiedingen die de andere banken niet hebben natuurlijk. Want anders heeft veranderen van bank geen nadelen.
Ik zie wel al een nadeel, als je je geld dat op de DB Max spaarrekening staat aan 0,90 procent zou afhalen duurt het een tijdje om het bv bij Beobank meer te laten opbrengen. En als ze daar na 4 maanden de intrest verlagen ben je eraan voor de moeite.
Maar verder.... ?
In beleggen bv ? Daar heb ik geen ervaring mee. Geen idee of DB daar geld in je zak laat zitten dat men er bij andere banken uithaalt.
Daarvoor moet je zelf de www van verschillende banken regelmatig eens bekijken en besluiten wat voor u het voordeligste is.
Laatst gewijzigd door geo op 22 januari 2019, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe maar
Wij wachten wel even.
(edit : geo heeft het woord 'zelf' toegevoegd hierna )
Wij wachten wel even.
(edit : geo heeft het woord 'zelf' toegevoegd hierna )
Laatst gewijzigd door haelewyn op 22 januari 2019, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.