Step spaarrekening Beobank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Step spaarrekening Beobank
Ie ie ie ie ie ie !!!!!!!!!!!! hoor ik Franky Loosvelt van Het Eiland zeggen. Let op dat je niet aan het CTIF wordt gemeld in het kader van de anti-witwas regelgeving.Otiumcumdignitate schreef: ↑22 januari 2019, 16:19 Nog een idem. Open gewoon bij verschillende banken zulke spaarrekeningen op verschillende namen en vraag een mandaat op elk van die rekeningen. Als je zo bv. vier rekeningen opent bij DB en BEO kan je maandelijks al 5.000 € versluizen naar die rekeningen of 60.000 € per jaar. Toch ruim voldoende voor de meerderheid onder ons denk ik dan?![]()
-
- Newbie
Ja en? Al mijn spaargeld is legaal en de herkomst van al mijn bescheiden inkomsten kan verantwoord worden. Dus als ze niets anders te doen hebben doen ze maar. De koffie staat klaar. Het mag ook een latte macchiato zijn. Met de hand gezet van vers geïmporteerde bonen
.
Tot nu toe trouwens nog niets gehoord van die cel. Ondanks meerdere rekeningen. Net als de andere spaargidsers hiervoor vermoed ik.

Tot nu toe trouwens nog niets gehoord van die cel. Ondanks meerdere rekeningen. Net als de andere spaargidsers hiervoor vermoed ik.
Haelewyn ik begrijp je hele post niet zo goed.Ik hb het gevoel dat we naast elkaar aan het praten zijn.
Wat bedoel je bijvoorbeeld met 'traditionele rekeningen'? Voor mij vallen rekeningen zoals 'NIBC Direct getrouwheidsrekening' daar ook onder en dan klopt u opvatting niet dat 0,15% basisrente intressant is.
Maar ik heb het gevoel dat jij alleen rekeningen van grootbanken bedoelde? Ik dus al niet.
"Beobank biedt meer aan dan wat je zegt",deze reactie begrijp ik al helemaal niet

Op de commentaar 'hogere wiskunde' van NTO.
Je kunt het gewoon heel simpel zien als je spaarsimulator op spaargids gebruikt.
Als startkapitaal heb ik €750 opgeven maandelijkse storting ook 750. Ik ga er vanuit dat rente niet zakt en dat er maandelijks €750 is gestort.
Na 1 jaar krijg je €26,31!
2 jaar €134,52
3 jaar €244,13
4 jaar €355,04
5 jaar €467,25
In totaal heb je na 5 jaar €1227,25 intrest en €45000 gespaard. Als je die €45000 in 1 keer kon storten kreeg je in 5 jaar bij Medirect €1933,44 intrest en bij Santander €1820,90.
De redenering van Jiraisking (maximale wil halen uit een groot bedrag) klopte,dat bedoelde ik.
Maar zelfs als je zonder een bedrag begint zou ik dit type rekeningen niet aan raden. Omdat je maar per maand een bedrag mag storten begint het rendement pas een beetje zichtbaar te worden vanaf het 3de jaar. Het 4de en latere jaren begint het dan echt duidelijker te worden. Dit weten de banken ook. Ga het maar na. Bij al dit type rekeningen gaat de rente tussen hun 3de en 5e levensjaar razend snel naar beneden. Juist het moment dat deze rekeningen zouden beginnen opbrengen En daar zit je dan,om niet teveel intrest te verliezen moet je een jaar lang je geld afhalen in schijfjes. Met dit type spaarrekening zit je dus in principe nog een jaar vast.
Een veel betere formule was de Ster Spaarrekening van Fortis waarbij je max €9000 op jaarbasis mocht storten. Maar deze is sinds 1 september 2018 ook weggezakt naar 0,11%. Trouwens ook bijna 3 jaar na de lanceering (19/06/2015).
Inderdaad, NTO. Wat jij zei over NIBC : daarbij dacht ik dat het over Beobank ging, omdat daar het topic en de post zelf over ging. Je antwoordde op Carpe's commentaar over NIBC.
Voor mij ligt de zaak anders dan voor jou. Voor iedereen ligt ze wel anders.
Traditionele spaarrekeningen : dan reken ik zelf niet de kop van het peloton mee, maar de grote meute van de grootbanken die ook allemaal beperkt zijn qua inlage tot 500 per maand, daar waar Beobank 750 toelaat.
Ik heb een veel gelimiteerder aantal banken waar ik klant wil zijn.
Me Direct, NIBC, Santander, Monte Paschi, zitten daar op dit moment bv niet bij.
Voor mij is het de keuze van een rekening aan 0,11 procent te nemen OF een broer van de Step up bij een andere bank (minder rente) OF de Beobank Step up. Dan is de Step up het interessantste.
Ik zie voor mezelf niet direct een alternatief, al ga ik het lijstje van Spaargids nog eens doorzoeken daarvoor.
Verder ben ik het wel eens dat het allemaal knudde is , die gelimiteerde stortingen en alle nadelen erbij.
Dat BNP beter was ook. Ik had daar geld op staan maar ben het aan het wegnemen.
Als het aan 0,11 procent moet blijven staan heb ik het liever bij een andere bank dan BNP. Ik heb daar verder geen voordelen. De Hello rekening zou bij de eersten zijn die ik kan missen.
Voor mij ligt de zaak anders dan voor jou. Voor iedereen ligt ze wel anders.
Traditionele spaarrekeningen : dan reken ik zelf niet de kop van het peloton mee, maar de grote meute van de grootbanken die ook allemaal beperkt zijn qua inlage tot 500 per maand, daar waar Beobank 750 toelaat.
Ik heb een veel gelimiteerder aantal banken waar ik klant wil zijn.
Me Direct, NIBC, Santander, Monte Paschi, zitten daar op dit moment bv niet bij.
Voor mij is het de keuze van een rekening aan 0,11 procent te nemen OF een broer van de Step up bij een andere bank (minder rente) OF de Beobank Step up. Dan is de Step up het interessantste.
Ik zie voor mezelf niet direct een alternatief, al ga ik het lijstje van Spaargids nog eens doorzoeken daarvoor.
Verder ben ik het wel eens dat het allemaal knudde is , die gelimiteerde stortingen en alle nadelen erbij.
Dat BNP beter was ook. Ik had daar geld op staan maar ben het aan het wegnemen.
Als het aan 0,11 procent moet blijven staan heb ik het liever bij een andere bank dan BNP. Ik heb daar verder geen voordelen. De Hello rekening zou bij de eersten zijn die ik kan missen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Denfi schreef: ↑22 januari 2019, 21:15 Op de commentaar 'hogere wiskunde' van NTO.
Je kunt het gewoon heel simpel zien als je spaarsimulator op spaargids gebruikt.
Als startkapitaal heb ik €750 opgeven maandelijkse storting ook 750. Ik ga er vanuit dat rente niet zakt en dat er maandelijks €750 is gestort.
Na 1 jaar krijg je €26,31!
2 jaar €134,52
3 jaar €244,13
4 jaar €355,04
5 jaar €467,25
In totaal heb je na 5 jaar €1227,25 intrest en €45000 gespaard. Als je die €45000 in 1 keer kon storten kreeg je in 5 jaar bij Medirect €1933,44 intrest en bij Santander €1820,90.
Dus toch hogere wiskunde

Je vergelijking loopt meer dan mank. Je gaat er vanuit dat de spaarder met de rest van zijn €45000 bij Beobank niets aanvangt. Na één maand heeft die nog steeds €44250 ter zijner beschikking. Na twee maanden €43500 enz...
Misschien belegt hij die ondertussen wel in de nieuwe bitcoin en is hij na 5 jaar miljonair terwijl jij daar staat met je €2000 intresten

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
OF die ene heeft van zijn bitcoin 50.000 euro er nog 10.000 over. Dat zou ook kunnen. En vijf jaar later nog 100.
Ik denk dat het in dit topic puur over spaargeld gaat. Dus geld waar je geen (hoge) risico's mee neemt.CarpeNoctem schreef: ↑22 januari 2019, 21:44 Dus toch hogere wiskunde![]()
Je vergelijking loopt meer dan mank. Je gaat er vanuit dat de spaarder met de rest van zijn €45000 bij Beobank niets aanvangt. Na één maand heeft die nog steeds €44250 ter zijner beschikking. Na twee maanden €43500 enz...
Misschien belegt hij die ondertussen wel in de nieuwe bitcoin en is hij na 5 jaar miljonair terwijl jij daar staat met je €2000 intresten![]()
Daar ben ik in ieder geval vanuit gegaan. Voor geld dat je gebruikt om te beleggen ga je nu niet direct kijken hoeveel rente je op een spaarrekening krijgt

Al bij al waren er wat problemen om te storten op die Step up.
Ik kon wel terug naar de bank voor een bestendige opdracht binnen Beobank maar kon zelf geen bestendige opdracht of overschrijving ingeven naar de Step up.
Dan heb ik bij ING maar een bestendige opdracht aangemaakt.
Het leuke is dat die er vandaag af gegaan is en ook vandaag er al is opgekomen.
Eén van de voordelen van een bank die zijn betalingen zeer goed op orde heeft.
Vandaag ben ik weer blij, voor de verandering, om klant te zijn bij ING.
Volgens recente tests moet het net zo lukken met AXA.
Ik kon wel terug naar de bank voor een bestendige opdracht binnen Beobank maar kon zelf geen bestendige opdracht of overschrijving ingeven naar de Step up.
Dan heb ik bij ING maar een bestendige opdracht aangemaakt.
Het leuke is dat die er vandaag af gegaan is en ook vandaag er al is opgekomen.
Eén van de voordelen van een bank die zijn betalingen zeer goed op orde heeft.
Vandaag ben ik weer blij, voor de verandering, om klant te zijn bij ING.
Volgens recente tests moet het net zo lukken met AXA.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
0,7 basisrente + 0,10 getrouwheidspremie.
Nog altijd de moeite waard.
Maar ik had er vroeger moeten aan beginnen.
Misschien graag nog de 'typo' eruit halen : """ Wie zijn geld een jaar laat staat, heeft tegen deze voorwaarden nog 0,80% rente ...."""
Nog altijd de moeite waard.
Maar ik had er vroeger moeten aan beginnen.

Misschien graag nog de 'typo' eruit halen : """ Wie zijn geld een jaar laat staat, heeft tegen deze voorwaarden nog 0,80% rente ...."""
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zoals ik al zei enkele weken geleden: rente was beobank was onrealistisch, ze brengen zichzelf in de problemen hiermee ...
Op de site van beo staat het wel anders vermeld. 0,10 basisrente en 0,70 getrouwheidspremie wat toch een wezenlijk verschil is.
Dat is inderdaad al direct een heel ander verhaal... We kunnen veronderstellen dat Beobank zijn eigen tarieven wel kent...
Mail verstuurd naar de webmaster om het te veranderen.
En er zit hier al een jvg mee te lezen... Misschien Johan Van Geyte ?
Mail verstuurd naar de webmaster om het te veranderen.
En er zit hier al een jvg mee te lezen... Misschien Johan Van Geyte ?

Ik en mijn vrouw zijn sinds 2017 klant bij Beobank, meer bepaald hebben wij elk een Step Up rekening.
Wij kwamen over van andere banken, omdat deze hun intrest naar een bedroevend peil brachten.
Wij kozen toen ING, Deutsche Bank en Beobank omdat die een rekening aanboden met een totale intrest van 1,2%. ING zakte het snelst, daarna Deutsche Bank. Met zakken bedoel ik zowel de intrest verlagen als de voorwaarden wijzigen.
Maar van beide banken kreeg ik, ruim op tijd, de verwittiging van intrestverlaging of wijzigen van voorwaarden. Ik ben intussen bij beide banken geen klant meer.
Ik was tevreden en opgelucht dat Beobank de 1,2% behield, weliswaar met beperking van € 750,00 per maand.
Van Beobank kreeg ik nog maar enkele dagen geleden per post de Tarieven voor particulieren geldig op 1 januari 2019. Dit lijvig document vermeldde bij de Step Up rekening nog steeds een totale intrest van 1,2%. Dus was ik er gerust op.
Vandaag 9/02/2019 zag ik vanmorgen heel vroeg op spaargids.be dat de totale intrest op Step Up rekeningen gezakt was van 1,2% naar 0,8%.
Dat is maar liefst een daling van 1/3 of 33,33% overnacht, van vandaag op morgen.
En het ergst van al zonder dat ik als klant daarvan vooraf verwittigd was. Ik had zelfs geen enkel vermoeden.
Ik had nog maar 2 dagen geleden de tarieven per post ontvangen. Ik werd dus, zacht uitgedrukt, op het verkeerde been gezet.
Dit vind ik ongehoord en heb ik nog nooit en bij geen enkele bank meegemaakt, en ik versleet er al veel.
Ook spaargids.be gaf deze keer niet thuis, bij elke rentewijziging ontvang ik van hen, dagen op voorhand een e-mail.
Ik kan me het antwoord van Beobank al voorstellen: Onze rente behoort nog steeds bij de hoogste op de markt.
Maar dat heeft er niets mee te maken, het is de manier waarop.
Schaam u Beobank.
Eduard Bauwens
Wij kwamen over van andere banken, omdat deze hun intrest naar een bedroevend peil brachten.
Wij kozen toen ING, Deutsche Bank en Beobank omdat die een rekening aanboden met een totale intrest van 1,2%. ING zakte het snelst, daarna Deutsche Bank. Met zakken bedoel ik zowel de intrest verlagen als de voorwaarden wijzigen.
Maar van beide banken kreeg ik, ruim op tijd, de verwittiging van intrestverlaging of wijzigen van voorwaarden. Ik ben intussen bij beide banken geen klant meer.
Ik was tevreden en opgelucht dat Beobank de 1,2% behield, weliswaar met beperking van € 750,00 per maand.
Van Beobank kreeg ik nog maar enkele dagen geleden per post de Tarieven voor particulieren geldig op 1 januari 2019. Dit lijvig document vermeldde bij de Step Up rekening nog steeds een totale intrest van 1,2%. Dus was ik er gerust op.
Vandaag 9/02/2019 zag ik vanmorgen heel vroeg op spaargids.be dat de totale intrest op Step Up rekeningen gezakt was van 1,2% naar 0,8%.
Dat is maar liefst een daling van 1/3 of 33,33% overnacht, van vandaag op morgen.
En het ergst van al zonder dat ik als klant daarvan vooraf verwittigd was. Ik had zelfs geen enkel vermoeden.
Ik had nog maar 2 dagen geleden de tarieven per post ontvangen. Ik werd dus, zacht uitgedrukt, op het verkeerde been gezet.
Dit vind ik ongehoord en heb ik nog nooit en bij geen enkele bank meegemaakt, en ik versleet er al veel.
Ook spaargids.be gaf deze keer niet thuis, bij elke rentewijziging ontvang ik van hen, dagen op voorhand een e-mail.
Ik kan me het antwoord van Beobank al voorstellen: Onze rente behoort nog steeds bij de hoogste op de markt.
Maar dat heeft er niets mee te maken, het is de manier waarop.
Schaam u Beobank.
Eduard Bauwens
Moraal van bovenstaande .
Lokken nieuwe klanten met hogere vergoedingen.
Na een paar jaar stoppen ze er mee.
En hopen dat de klant bij hun blijft.
Als voorwaarde het beperkt maandelijks bedrag, wie stapt er mee in zo iets.
Geef me dan maar de nieuwe fidelity bij Me.
Welkom met 1000 , 10000 , 20000 of meer in een keer ipv 750 per maand.
Lokkertjes bij sommige banken max x € per maand voor hogere vergoeding.
Lokken nieuwe klanten met hogere vergoedingen.
Na een paar jaar stoppen ze er mee.
En hopen dat de klant bij hun blijft.
Als voorwaarde het beperkt maandelijks bedrag, wie stapt er mee in zo iets.
Geef me dan maar de nieuwe fidelity bij Me.
Welkom met 1000 , 10000 , 20000 of meer in een keer ipv 750 per maand.
Lokkertjes bij sommige banken max x € per maand voor hogere vergoeding.
Estate Guru believer.