Revolut Mastercard
Re: Revolut Mastercard
U blijft dat mantra maar herhalen zonder juridische argumenten.
Antwoord van FOD Financieën bevestigt gewoon mijn interpretatie: de (technische) specificaties van een rekening doen er niet toe, maar wel het gebruik ervan.
En uw interpretatie blijft uw interpretatie, terwijl ik zwart op wit kan aantonen dat er een onderscheid gemaakt wordt: https://financien.belgium.be/nl/particu ... eningen#q3
Het antwoord maakt dit zelf duidelijk door te starten met "Paypalrekeningen en dergelijke", indien de regel voor alle rekeningen hetzelfde was, moest er niet gesproken worden over "Paypalrekeningen en dergelijke" ...
Het antwoord maakt dit zelf duidelijk door te starten met "Paypalrekeningen en dergelijke", indien de regel voor alle rekeningen hetzelfde was, moest er niet gesproken worden over "Paypalrekeningen en dergelijke" ...
En ik kan even zwart op wit aantonen dat het onderscheid gemaakt wordt op basis van het gebruik en niet van de eigenschappen van de rekening.
Een interpretatie van de fiscus strekt evenmin tot wet. Ik wacht nog altijd op een juridisch argument om het onderscheid tussen PayPal en Revolut te onderbouwen, maar blijkbaar is dat te hoog gegrepen, want u draagt al de hele dag makkelijk te weerleggen argumenten aan, genre "PayPal is geen bank.".
J'ai dit.
Een interpretatie van de fiscus strekt evenmin tot wet. Ik wacht nog altijd op een juridisch argument om het onderscheid tussen PayPal en Revolut te onderbouwen, maar blijkbaar is dat te hoog gegrepen, want u draagt al de hele dag makkelijk te weerleggen argumenten aan, genre "PayPal is geen bank.".
J'ai dit.
Revolut Mastercard
Aha toon het dan aan... Geef gerust uw bronnen vrij...
Herlees het topic eens, zou ik zeggen.
Revolut Mastercard
Ik dacht dat je hetvolgende zwart op wit kon aantonen??
Een grote mond opzetten ja, totdat een bron gevraagd wordt...
Toon maar is aan dat dit geldig is voor *alle* (bank)rekeningen...
Didymus schreef:En ik kan even zwart op wit aantonen dat het onderscheid gemaakt wordt op basis van het gebruik en niet van de eigenschappen van de rekening.
Een grote mond opzetten ja, totdat een bron gevraagd wordt...
Toon maar is aan dat dit geldig is voor *alle* (bank)rekeningen...
Aha, het probleem is dat er te weinig 'lijntjes' worden voorzien in de aangifte? Dat hoeft eigenlijk geen probleem te zijn. Je kan immers aan ieder luik van de aangifte een nota toevoegen. Bijvoorbeeld met een overzicht van je werkelijke beroepskosten, maar ook voor het opsommen van buitenlandse rekeningen. Dat zal probleemloos geaccepteerd worden.Pompa schreef: ↑25 juli 2017, 15:51 Wel Johann, bij mij is het vooral op praktische redenen. Omwille van mijn professionele toestand beschik ik reeds over rekeningen in het buitenland, mocht ik er binnenkort nog een Litouwse, Poolse, Zweedse, ... aan toegevoegen mogen ze bij de FOD Financiën stilaan hun software verbeteren zodat ik deze kan invullen op mijn belastingsaangifte.
Wie zet hier nog steeds grote mond op nadat hij al meermaals ongelijk heeft gekregen door de feiten? En bovendien nog een stroman en een omkering van de bewijslast gebruikt.
Ik heb met een bewijs uit het ongerijmde aangetoond dat ALS de uitzondering voor PayPal geldt, ze ook voor Revolut moet gelden. Alles is gezegd.
Moest er iemand interesse hebben, het KB is te lezen op deze pagina. In puntje 2, pagina 2, wordt een buitenlandse rekening gedefinieerd.
Wat daar wordt vermeld is dat je de Paypal rekening enkel niet moet aangeven zolang je er geen saldo op laat staan. Dat kan enkel wanneer je Paypal gebruikt als doorgeefluik van je kredietkaart. Wanneer je Paypal gebruikt door er een bepaald bedrag naar te sturen zodat je een Paypal saldo krijgt moet je die dus wel aangeven, zelfs al heeft die rekening geen IBAN nummer. Tenzij je elke keer het exacte saldo overmaakt, dan moet het niet...
Revolut zal je denk ik wel moeten aangeven omdat dat een (zicht)rekening is bij een Britse bank (Revolut Bank) die dezelfde diensten aanbiedt als een Belgische bank (zie punt 2, alinea 2). Je kan met die rekening immers ook overschrijvingen ontvangen en uitvoeren, ...
Volgens mij hebben allebei gelijk. Je kan die Revolut rekening niet aanzien als een Paypal rekening aangezien de bancaire mogelijkheden ruimer zijn(=eigenschap van de rekening). Anderzijds kan je een Paypal rekening niet aanzien als een vergelijkbaar klassiek bankproduct waardoor je ze niet zou moeten aangeven. Maar aangezien je er een saldo op kan laten staan(=gebruik) moet je ze toch aangeven.
Wat daar wordt vermeld is dat je de Paypal rekening enkel niet moet aangeven zolang je er geen saldo op laat staan. Dat kan enkel wanneer je Paypal gebruikt als doorgeefluik van je kredietkaart. Wanneer je Paypal gebruikt door er een bepaald bedrag naar te sturen zodat je een Paypal saldo krijgt moet je die dus wel aangeven, zelfs al heeft die rekening geen IBAN nummer. Tenzij je elke keer het exacte saldo overmaakt, dan moet het niet...
Revolut zal je denk ik wel moeten aangeven omdat dat een (zicht)rekening is bij een Britse bank (Revolut Bank) die dezelfde diensten aanbiedt als een Belgische bank (zie punt 2, alinea 2). Je kan met die rekening immers ook overschrijvingen ontvangen en uitvoeren, ...
Volgens mij hebben allebei gelijk. Je kan die Revolut rekening niet aanzien als een Paypal rekening aangezien de bancaire mogelijkheden ruimer zijn(=eigenschap van de rekening). Anderzijds kan je een Paypal rekening niet aanzien als een vergelijkbaar klassiek bankproduct waardoor je ze niet zou moeten aangeven. Maar aangezien je er een saldo op kan laten staan(=gebruik) moet je ze toch aangeven.
Ondertussen is de kaart betalend. Zijn er mensen die niet de kaart hebben maar wel van het gratis systeem van transfers gebruik maken?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is er een goeie reden om de revolut rekening (uit lithouwen) niet aan te geven?
Ja, het feit dat ze hun Lithouwse bankrekeningen uitfaseren en vervangen door Britse nummers. ;-) De veranderingen bij Revolut gaat misschien wel iets te snel...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De discussie over het aangeven van een "buitenlandse rekening" wil ik niet graag opnieuw voeren, maar wat zijn intussen de ervaringen met Revolut?
Online vind ik vooral de "extremen" terug. Aan de ene kant mensen die heel positief zijn en alles al gratis ondervinden Aan de andere kant mensen die klagen over verborgen kosten en vaak ook over accounts die al dan niet onnodig geblokkeerd worden en vrezen hun geld nooit terug te zien. Vooral dat laaste lijkt me nogal een breekpunt.
Wat zijn jullie meningen over Revolut?
Online vind ik vooral de "extremen" terug. Aan de ene kant mensen die heel positief zijn en alles al gratis ondervinden Aan de andere kant mensen die klagen over verborgen kosten en vaak ook over accounts die al dan niet onnodig geblokkeerd worden en vrezen hun geld nooit terug te zien. Vooral dat laaste lijkt me nogal een breekpunt.
Wat zijn jullie meningen over Revolut?
Al ruim 2 jaar een tevreden gebruiker. Nog geen verdoken kosten noch problemen met toegankelijkheid opgemerkt.
Grootste troeven zijn de gebruiksvriendelijkheid van de app en de eenvoudige manier om valuta's te wisselen.
Enige minpunt dat ik ondervond is dat de mastercard niet werkt bij het tanken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfde ervaring hier: volledig positief. Gebruikt voor dollar, ponden, dkk en Braziliaanse munt. Huren autos etc geen probleem.