Stel jezelf hier even voor!
- Bluepearl75
- Newbie
- Contacteer:
Re: Stel jezelf hier even voor!
Hey,mijn naam is Jurgen en ben 45j.Heb deze site deze voormiddag ontdekt en vind het ook goed om iemand zijn raad eens te vragen en wat anderen denken.Mvg.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo. Ik ben zuinigaard. Zuinig in alles.
"Antispam: Sorry, uw eerste bericht op het forum moet langer zijn."
Betalen jullie per letter?
"Antispam: Sorry, uw eerste bericht op het forum moet langer zijn."
Betalen jullie per letter?
Ik ben een student van 25 jaar. Ik zit ondertussen in het laatste jaar van mijn tweede bachelor, ditmaal in iets veel lucratiever (informatica). Door zelden iets te spenderen en slim verzamelspullen te kopen en verkopen heb ik toch al een beetje geld gespaard. Ik weet echter niet of het exacte bedrag delen verstandig is.
Ik plan mijn zuinigheid voort eens ik een inkomen heb. Ik weet echter niets van beleggen &c., en hoop dat te veranderen.
Ik plan mijn zuinigheid voort eens ik een inkomen heb. Ik weet echter niets van beleggen &c., en hoop dat te veranderen.
Dag allemaal,
Ik ben Tom, 28 jaar en ben in juli begonnen met een effectenrekening (via Lynx).
Vooral uit verveling, om een nieuwe hobby te hebben. Het credo van mijn beleggingsgedrag is dan ook dat plezier belangrijker is als winst (en dat is eigenlijk ook tevens mijn uitvlucht voor mijn momenteel negatieve rendement).
Ik lees dit (en andere) foruma sinds dan om me wat te helpen bij mijn "beslissingen" (eigenlijk doe ik zomaar maar wat hoor )
Ik heb me hier lid gemaakt omdat ik deze wel veruit de leukste/beste community vond
Ik ben werkzaam bij een aannemer (degene uit gpv1 zijn aandelenportefeuille)
(en Ik wil en passant gpv1 tevens complimenteren met zijn mooie analyses)
Ik heb dus ingenieursstudies gedaan en heb een beperkte economische kennis die ik al grotendeels vergeten ben
Dus verwacht van mij geen diepgaande analyses op basis van de jaarverslagen en ratio-berekeningen
ik investeer vooral op gevoel (en ben waarschijnlijk ook nog zoekende naar mijn stijl) maar ik amuseer me met het volgen van de beurs, dus ik ben gelukkig
Verder ben ik sindsdien een vaste kijker geworden van CNBC, dus ik doe tenminste alsof ik er iets van ken
Ik ben Tom, 28 jaar en ben in juli begonnen met een effectenrekening (via Lynx).
Vooral uit verveling, om een nieuwe hobby te hebben. Het credo van mijn beleggingsgedrag is dan ook dat plezier belangrijker is als winst (en dat is eigenlijk ook tevens mijn uitvlucht voor mijn momenteel negatieve rendement).
Ik lees dit (en andere) foruma sinds dan om me wat te helpen bij mijn "beslissingen" (eigenlijk doe ik zomaar maar wat hoor )
Ik heb me hier lid gemaakt omdat ik deze wel veruit de leukste/beste community vond
Ik ben werkzaam bij een aannemer (degene uit gpv1 zijn aandelenportefeuille)
(en Ik wil en passant gpv1 tevens complimenteren met zijn mooie analyses)
Ik heb dus ingenieursstudies gedaan en heb een beperkte economische kennis die ik al grotendeels vergeten ben
Dus verwacht van mij geen diepgaande analyses op basis van de jaarverslagen en ratio-berekeningen
ik investeer vooral op gevoel (en ben waarschijnlijk ook nog zoekende naar mijn stijl) maar ik amuseer me met het volgen van de beurs, dus ik ben gelukkig
Verder ben ik sindsdien een vaste kijker geworden van CNBC, dus ik doe tenminste alsof ik er iets van ken
ik probeer wat centen te laten renderen voor mijn pensioen en hopelijk een vervroegd pensioen. Ik ben vnl. geïnteresseerd in holdings als basis, vastgoed voor het dividend, aangevuld met aandelen die m.i ondergewaardeerd zijn en mooie, stijgende dividenden betalen.
Ik probeerde zonet een reactie te plaatsen met een link naar een document in dropbox, maar ik kreeg steeds een foutmelding dat het forum het bericht beschouwd als spam. Hoe los ik dit op ?
Mvg, Jan
Ik probeerde zonet een reactie te plaatsen met een link naar een document in dropbox, maar ik kreeg steeds een foutmelding dat het forum het bericht beschouwd als spam. Hoe los ik dit op ?
Mvg, Jan
Welke op het forum jamo.
De oplossing is actief worden op het forum en mee participeren. Zodra je meer betrouwbaarheid hebt opgebouwd worden de beperkingen weggehaald.
De oplossing is actief worden op het forum en mee participeren. Zodra je meer betrouwbaarheid hebt opgebouwd worden de beperkingen weggehaald.
In het begin kan je wel berichten plaatsen, maar geen link plaatsen. Na x-aantal berichten kan je dat wel.Jamo schreef: ↑26 januari 2019, 18:19 ik probeer wat centen te laten renderen voor mijn pensioen en hopelijk een vervroegd pensioen. Ik ben vnl. geïnteresseerd in holdings als basis, vastgoed voor het dividend, aangevuld met aandelen die m.i ondergewaardeerd zijn en mooie, stijgende dividenden betalen.
Mvg, Jan
Hoeveel is x?annetje schreef: ↑27 januari 2019, 09:45In het begin kan je wel berichten plaatsen, maar geen link plaatsen. Na x-aantal berichten kan je dat wel.Jamo schreef: ↑26 januari 2019, 18:19 ik probeer wat centen te laten renderen voor mijn pensioen en hopelijk een vervroegd pensioen. Ik ben vnl. geïnteresseerd in holdings als basis, vastgoed voor het dividend, aangevuld met aandelen die m.i ondergewaardeerd zijn en mooie, stijgende dividenden betalen.
Mvg, Jan
x is misschien geheim om misbruiken tegen te gaan ?
Bedankt voor de info. Zo heb ik alvast een berichtje bij. Nietwaar
Dag Spaargidsers!
Ik ben JBUCK en ben al langere tijd bekend met deze website, als in: enorm veel waardevolle informatie kunnen halen bij belangrijke financiële beslissingen. Vandaar ook een welgemeende 'dank u wel' voor al de tijd die hier in het forum wordt gestoken.
Ik beschouw mezelf als meer financieel geletterd dan de gemiddelde mens, maar genoeg geïnformeerd kan je nooit zijn.
Waar hou ik me vandaag op financieel gebied mee bezig?
- momenteel in onderhandelingen voor een hypothecaire lening
- beleggingsfondsen
- Crowdlending
- Crowdfunding
- Penioensparen
- Het klassieke sparen
- Hard werken
Groetjes!
Ik ben JBUCK en ben al langere tijd bekend met deze website, als in: enorm veel waardevolle informatie kunnen halen bij belangrijke financiële beslissingen. Vandaar ook een welgemeende 'dank u wel' voor al de tijd die hier in het forum wordt gestoken.
Ik beschouw mezelf als meer financieel geletterd dan de gemiddelde mens, maar genoeg geïnformeerd kan je nooit zijn.
Waar hou ik me vandaag op financieel gebied mee bezig?
- momenteel in onderhandelingen voor een hypothecaire lening
- beleggingsfondsen
- Crowdlending
- Crowdfunding
- Penioensparen
- Het klassieke sparen
- Hard werken
Groetjes!
Hallo,
Zonet lid geworden van dit forum en ik zou me graag willen voorstellen:
- man, geboren in 1994
- opleiding: burgerlijk ingenieur werktuigkunde (sinds september 2017)
- werk: technisch supervisor binnen DEME (sinds februari 2018)
- hobbies: fitness, golf, mountainbiken, vissen, lezen, wandelen
Mijn motivatie voor actief te zijn op dit forum is dat ik meer en sneller wil bijleren omtrent financiële zaken door erover te communiceren met anderen. Tot nog toe heb ik dit eerder als een persoonlijke reis beschouwt, maar ik ben nu van mening dat dit mijn vooruitgang eerder heeft vertraagd dan versneld.
Mijn huidige -financiële- situatie ziet er als volgt uit:
- thuis woonachtig, geen extra kosten
- een werkregime waarbij ik twee maanden in het buitenland werk en 1 maand verlof heb, tijdens de werkmaanden heb ik geen kosten
- cash ter voorbehoud van korte-termijn investeringen: €15.000
- index fondsen: €15.000
- noodfonds: €5.000
Het doel op financieel gebied is om op een bepaalde leeftijd financieel onafhankelijk te zijn. Op dit moment vertaald zich dat in het ontwikkelen van verstandige financiële gewoonten zoals het volgen van een budgettering en een eerder minimalistische levenstijl aan te houden.
Ik denk dat ik daarmee het meest relevant gezegd heb, fijne dag verder!
Zonet lid geworden van dit forum en ik zou me graag willen voorstellen:
- man, geboren in 1994
- opleiding: burgerlijk ingenieur werktuigkunde (sinds september 2017)
- werk: technisch supervisor binnen DEME (sinds februari 2018)
- hobbies: fitness, golf, mountainbiken, vissen, lezen, wandelen
Mijn motivatie voor actief te zijn op dit forum is dat ik meer en sneller wil bijleren omtrent financiële zaken door erover te communiceren met anderen. Tot nog toe heb ik dit eerder als een persoonlijke reis beschouwt, maar ik ben nu van mening dat dit mijn vooruitgang eerder heeft vertraagd dan versneld.
Mijn huidige -financiële- situatie ziet er als volgt uit:
- thuis woonachtig, geen extra kosten
- een werkregime waarbij ik twee maanden in het buitenland werk en 1 maand verlof heb, tijdens de werkmaanden heb ik geen kosten
- cash ter voorbehoud van korte-termijn investeringen: €15.000
- index fondsen: €15.000
- noodfonds: €5.000
Het doel op financieel gebied is om op een bepaalde leeftijd financieel onafhankelijk te zijn. Op dit moment vertaald zich dat in het ontwikkelen van verstandige financiële gewoonten zoals het volgen van een budgettering en een eerder minimalistische levenstijl aan te houden.
Ik denk dat ik daarmee het meest relevant gezegd heb, fijne dag verder!
-
- Newbie
- Contacteer:
Ben een jonge zelfstandige die zijn eerste stappen wil zetten op de woningmarkt.
Vandaar dat ik hier ben..
Heb 2 weken geleden geprobeerd een topic te openen van buiten de EU, maar kreeg de boodschap dat het op spam leek en nog een heel gedoe over java. Inmiddels in BE dus vandaag hoop ik dat ik kan posten
Heb 2 weken geleden geprobeerd een topic te openen van buiten de EU, maar kreeg de boodschap dat het op spam leek en nog een heel gedoe over java. Inmiddels in BE dus vandaag hoop ik dat ik kan posten
Als je hier maar geen panden te koop of te huur zet, want denk dat dit forum daar niet voor dient.moneytalks schreef: ↑20 april 2019, 21:17 Ben een jonge zelfstandige die zijn eerste stappen wil zetten op de woningmarkt.
Maar andere nieuwigheidjes zijn natuurlijk welkom.