Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Veel geblaat over hoe de overheid meer moet doen, lees mensen moet verplichten om dingen niet meer te doen en alles duurder maken, maar ik hoor weinig over welke engagementen al deze spijbelaars zelf willen nemen.
Een paar uren geen school is erg plezant, maar willen ze ook hun eigen levensstijl grondig veranderen?
Een paar uren geen school is erg plezant, maar willen ze ook hun eigen levensstijl grondig veranderen?
Laatst gewijzigd door ThomasDM op 27 januari 2019, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Als het dan allemaal zoveel geld gaat kosten, mogen alle recente brug gepensioneerden terug aan de slag,"
van mij mag dat, dat is tenminste een stap in de richting van wat meer rechtvaardigheid
de andere zullen tot hun 67 jaar zich wel kapot werken, terwijl de van hun 50 jaar - van hun "welverdiend" brugpensioen in Benidorm genietende medemens buiten schot zou gelaten worden
voor elke draad die de webmaster op slot legt, kunnen wij er bv. 2 openen
van mij mag dat, dat is tenminste een stap in de richting van wat meer rechtvaardigheid
de andere zullen tot hun 67 jaar zich wel kapot werken, terwijl de van hun 50 jaar - van hun "welverdiend" brugpensioen in Benidorm genietende medemens buiten schot zou gelaten worden
voor elke draad die de webmaster op slot legt, kunnen wij er bv. 2 openen
Ik heb daar geen probleem mee met je voorstellen. Ik ben gerust bereid wat langer te werken bijvoorbeeld naar Fins model.Cydox schreef: ↑27 januari 2019, 11:48 Als het dan allemaal zoveel geld gaat kosten, mogen alle recente brug gepensioneerden terug aan de slag, om te helpen bijdragen, en mag de oudere generatie werken tot hun 70ste, om hun schade toch een klein beetje goed te maken.
En dan vragen ze maar aan google/facebook op wie overal hoeveel in het buitenland gezeten heeft, en worden die ook retro actief belast voor hun vliegkilometers.
Je kan toch niet verwachten dat de nieuwe generatie, het pensioenprobleem, de overheidsschuld en de milieuproblemen allemaal alleen oplost?
Ohja, en voor ik het vergeet, een vlees-eten taks ook.
Vliegreizen moeten veel en veel duurder worden. Ik heb onlangs gelezen dat iemand die in London woonde en daar werkt verhuisd is naar Spanje en 4 keer per week naar London op en af vliegt omdat dat goedkoper is dan een woning huren in London. Compleet belachelijk is zo iets.
Ik snap eigenlijk niet goed dat de mens bereid is om zijn gezondheid en vooral de toekomst van zijn kinderen op het spel te zetten om steeds meer te willen. De mens is de ergste parasiet die de aarde ooit bevolkt heeft.
Als ik kijk naar mijn kinderen dan zeg ik ja. Zij zijn zich zeer bewust van het probleem en moesten de scholen en ouders wat meer aandacht aan het milieu besteden dan volgen de kinderen vanzelf.
Als je zin hebt om wat te lezen op deze druilerige zondagmiddag.
Onderaan het artikel staan links naar wetenschappelijk werk.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190123_04125888
Onderaan het artikel staan links naar wetenschappelijk werk.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190123_04125888
De volgende regering zal gaan voor Jobs Jobs Jobs. .
Alleen met hunne mond natuurlijk, want Mirakels bestaan nog minder dan "gratis".
Is het voor de "jongeren" van tegenwoordig niet net die generatie (de 68'ers) die het volgens hen verkloot hebben ... de geschiedenis zal zich inderdaad herhalen ... diegenen die nu op de barricaden staan zullen de eersten zijn om zich later te wentelen in de luxe van het "burger"leven en zullen ook ooit "oude zakken" worden die dan op hun beurt, enz. enz. ...anonymous schreef: ↑27 januari 2019, 11:20 De geschiedenis herhaalt zich. In mei 68 kwamen ze ook op straat. Werden ze ook scheef bekeken en uitgescholden door de toenmalige "volwassenen". Ze werden zelfs bont en blauw geslagen door de politie. Maar dan zijn die intussen oude zakken alweer vergeten.
Hopelijk blijven ze week na week betogen en komt er alsmaar meer volk.
Ja, de jeugd is zich heel bewust van klimaat en milieu problemen, meer dan ooit tevoren en wellicht meer dan de oudere generatie. Vind het goed dat ze actie voeren en zo de politiek dwingen om meer in te zetten op duurzame energie. Langs de andere kant gaat de politiek het klimaat en milieu problemen niet alleen kunnen oplossen, zolang we met zijn allen aan huidig tempo blijven consumeren (en dan gaat het niet enkel over eten) gaat onze impact niet noemenswaardig verminderen. En dat mis ik aan die klimaatbetogingen, niet enkel wat van de overheid eisen maar ook vegen voor eigen deur. Bijna wekelijks iets bestellen bij Zalando en 3/4 daarvan terug sturen is echt niet goed voor het klimaat. Van zulke zaken beseffen ze nog te weinig de gevolgen terwijl ze er voor de volle 100% zelf iets aan kunnen doen.
de reportage "Marcel Crok & Theo Wolters; CO2-uitstoot NIET catastrofaal voor klimaat" van café Weltschmerz moet je zeker ook eens gezien hebben!
Vorige week stond ik in een postkantoor aan te schuiven achter een rij van 7 vrouwen. Allemaal met een doos in hun armen, en allemaal om terug te sturen. Ik was daar den enige normale.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Om de klimaathysterici helemaal de kast op te jagen:
Vlaanderen bij anderhalve graad opwarming:
Nederland bij 0° opwarming:
Och ja, beide afbeeldingen gaan uit van het ontbreken van een eeuwenoude uitvinding die we alhier dijken noemen
Hat tip
Van deze boer geen eieren. Dat is een beetje hedendaags links in een notedop. Alles waar zij niet mee akkoord gaan moet verboden of nog extra getaxeerd worden.
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat links opkwam voor de vrije meningsuiting en "verboden te verbieden".
Toch één iets waar we akkoord zijn.
Maar waarom zou je het dan zo erg vinden als de mens zichzelf uitroeit van deze planeet?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 27 januari 2019, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Econoom Paul De Grauwe pleit bvb voor zo'n vliegtaks, en eveneens op een belastingschijf van 70-80% voor de echte rijken.anonymous schreef: ↑27 januari 2019, 12:00
Vliegreizen moeten veel en veel duurder worden. Ik heb onlangs gelezen dat iemand die in London woonde en daar werkt verhuisd is naar Spanje en 4 keer per week naar London op en af vliegt omdat dat goedkoper is dan een woning huren in London. Compleet belachelijk is zo iets.
Maar zo'n vliegtaks enkel in België uitvoeren gaat er gewoon voor zorgen dan veel mensen eerst naar Frankrijk of Nederland zullen reizen om vervolgens daar goedkoop te vliegen. Ik veronderstel dat men misschien een kleine symbolische taks zal invoeren, die niet veel mentaliteit wijziging zal optrekken, waarmee de belgische vlieguitbaters ook kunnen leven.
Er is altijd het gevaar dat enkel de elite nog zal vliegen op termijn (Davos) zoals men vreest dat het zal worden met de lage emissiezones. De Croo zei dan, dat ze bvb kunnen kijken voor een herverdelende sleutel voor het autorijden.
Ik vrees enkel dat de lagere klasse zal willen een bepaalde levenskwaliteit kunnen verkrijgen, die zal kunnen bekomen met de herverdeling. Die vooral gevoed zal zijn door de middenklasse, want de bovenklasse zal gewoon lachen en er van tussen muizen.
Ik zou liever hebben dat vliegtaks ervoor zorgt dat er een schijf elektriciteit spot goedkoop wordt voor iedereen. Om maar wat te zeggen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
de leeftijd om te mogen huwen ken ik in belgie niet, maar was ooit 15 jaar dacht ik voor een vrouw
het is toch een madame die sommige ministers het heel warm kan laten krijgen, en niet alleen de tieten van Hilde Crevits
edit : sedert 1985 is de leeftijd 18 jaar, dus eerst nog een tijdje samenwonen
https://welkeleeftijd.nl/om-te-mogen-trouwen/