Klimaathysterie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Dat was ook nog niet vaak voorgevallen zeker?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
wat is "normaal" he
een minderheid die "normaal" is ? is een beetje pretentieus
een minderheid die "normaal" is ? is een beetje pretentieus
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ok, ik geef me over.
't Bewijs is geleverd:
't Bewijs is geleverd:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
In de nabije toekomst zie ik ons Westerlingen weinig veranderen om het milieu te sparen. Van bovenaf kunnen wel zaken opgelegd worden maar weet dat dit slechts 1 doel heeft: een kas te spijzen. Wie gaat vrijwillig 10 keer meer betalen voor zijn city-trip? Welke tiener gaat content zijn met een gsm van 10 jaar oud ? Welke student gaat er stoppen met leven op junkfood?
Zeker als je dan beelden ziet van Afrikaanse waterlopen waar meer rommel drijft dan de Hoge Maai ooit te verwerken kreeg. Van Chinese mijn-sites die hele biotopen verwoesten. Van Midden-Amerikaanse dorpen waar letterlijk alles wat ook maar wat brandbaar is, opgestookt wordt ...
Daarvoor moet ik mijn wekelijks stukje vlees laten zeker? Of moet ik 4/5 van mijn woning slopen en leven op 70m²? Ik denk het niet. Dan nog liever allemaal dood in 2066 !
Zeker als je dan beelden ziet van Afrikaanse waterlopen waar meer rommel drijft dan de Hoge Maai ooit te verwerken kreeg. Van Chinese mijn-sites die hele biotopen verwoesten. Van Midden-Amerikaanse dorpen waar letterlijk alles wat ook maar wat brandbaar is, opgestookt wordt ...
Daarvoor moet ik mijn wekelijks stukje vlees laten zeker? Of moet ik 4/5 van mijn woning slopen en leven op 70m²? Ik denk het niet. Dan nog liever allemaal dood in 2066 !
voor het jaar 2019 hebben ze zelfs geen wasspellen meer nodig, en het schijnt nog gezond te zijn sliploos
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als je daarmee klaar bent kan je misschien wat van deze wetenschappers lezen.anonymous schreef: ↑27 januari 2019, 12:08 Als je zin hebt om wat te lezen op deze druilerige zondagmiddag.
Onderaan het artikel staan links naar wetenschappelijk werk.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190123_04125888
Ook voor diegenen die claimden dat er "unanimiteit" was
Nee inderdaad, normaal zijn het er minder
In verband met het klimaatakkoord in Wenen heeft België in een officiële stemverklaring gezegd dat “het ambitieuze doel van het ingediende voorstel (...) België voor een doelstelling stelt die niet op kosteneffectieve wijze te verwezenlijken is”.
De Belgische politici willen blijkbaar de klimaatdoelstellingen implementeren zonder dat het pijn doet. Maar het is daarvoor al te laat: het is bij wijze van spreken 1 minuut voor 12. De jongeren schoppen terecht tegen hun schenen: desnoods moeten ALLE MIDDELEN ONMIDDELLIJK INGEZET WORDEN!
Uiteraard moet dat ook efficiënt en in globaal overleg gebeuren. Maar het moet gebeuren , zo snel mogelijk. En dat gaat inderdaad pijn doen aan ons allemaal.Heel veel pijn.
Vergelijk het met een algemene mobilisatie, ter voorbereiding van een oorlog! En de vijand zijn WIJ ZELF dit keer, wereldwijd.
De Belgische politici willen blijkbaar de klimaatdoelstellingen implementeren zonder dat het pijn doet. Maar het is daarvoor al te laat: het is bij wijze van spreken 1 minuut voor 12. De jongeren schoppen terecht tegen hun schenen: desnoods moeten ALLE MIDDELEN ONMIDDELLIJK INGEZET WORDEN!
Uiteraard moet dat ook efficiënt en in globaal overleg gebeuren. Maar het moet gebeuren , zo snel mogelijk. En dat gaat inderdaad pijn doen aan ons allemaal.Heel veel pijn.
Vergelijk het met een algemene mobilisatie, ter voorbereiding van een oorlog! En de vijand zijn WIJ ZELF dit keer, wereldwijd.
Toen ik op de schoolbanken zat, nog niet eens zo lang geleden trouwens, ging de aarde kapot gaan door het steeds groter wordende gat in de ozonlaag. En als we daar al niet aan stierven, dan zou het wel door de steeds zuurder wordende regen zijn.
Beide zijn vandaag blijkbaar niet zo levensbedreigend meer.
Zal het met de klimaatopwarming dan wel zo'n vaart lopen?
Even op Twitter gezeten en heelwat slogans van 140 280 (?) karakters.
Hoeveel mensen ken je die in België door klimaatopwarming zijn gestorven?
Hmm. Klimaatopwarming is een wereldwijd probleem en het is niet omdat wij er hier en nu nog weinig last van hebben, dat we niks moeten doen. Ik ben nooit een fan geweest van JL Dehaene "de problemen aanpakken als ze zich voordoen". Voorkomen is beter dan genezen. Nog een geluk dat er heelwat verantwoordelijke mensen niet zo denken, bvb de Y2k problemen aanpakken als ze zich voordoen. Maar als je aantallen wilt: jaarlijks sterven naar schatting 11.000 mensen aan de gevolgen van fijn stof door de verbranding van fossiele brandstoffen in België.
Er zijn landen die meer uitstoten
Ja, China stoot veel uit, maar levert ook enorme inspanning om over te schakelen naar kern-, wind - en zonne-energie. Opkomende landen gebruiken vooral vervuilende energiebronnen en dat is onvermijdelijk. Onze welvaart hebben we te danken aan 24/7 overvloedige energie. Je kunt nu niet zeggen tegen India of Afrikaanse landen "Pech gehad, er is al teveel CO2 in de lucht, blijf maar wat aanmodderen" terwijl wij sinds de industriële revolutie een enorme schuld hebben aan de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer.
"Vertrouwen hebben in de toekomst en in de kracht van innovatie", dixit De Wever (Bart voor alle duidelijkheid)
Ja. Ondanks alle doem-voorspellingen van de afgelopen 2 millennia over de gevolgen van overbevolking, leven we nog dankzij een beter begrip van de natuur, natuurkunde en technologische vooruitgang. Maar dan moet je er wel voor gaan: kernenergie, wind- en zonne-energie, GGO's, ... en duidelijk kunnen uitleggen wat, waarom, hoeveel en hoe. Grote rol voor politici en media. Het welles/nietes spelletje rond onze kerncentrales duurt nu al meer dan 20 jaar. Kernenergie ja, maar liefst met nieuwe centrales. Gaat voor mij het belangrijkste thema worden voor de verkiezingen, want zonder betrouwbare, overvloedige 24/7 energie geen industrie, geen jobs, geen welvaart, geen uitkeringen, geen pensioenen, ...
PS: En ook geen internet, geen facebook, geen instagram, geen twitter, ...
Hoeveel mensen ken je die in België door klimaatopwarming zijn gestorven?
Hmm. Klimaatopwarming is een wereldwijd probleem en het is niet omdat wij er hier en nu nog weinig last van hebben, dat we niks moeten doen. Ik ben nooit een fan geweest van JL Dehaene "de problemen aanpakken als ze zich voordoen". Voorkomen is beter dan genezen. Nog een geluk dat er heelwat verantwoordelijke mensen niet zo denken, bvb de Y2k problemen aanpakken als ze zich voordoen. Maar als je aantallen wilt: jaarlijks sterven naar schatting 11.000 mensen aan de gevolgen van fijn stof door de verbranding van fossiele brandstoffen in België.
Er zijn landen die meer uitstoten
Ja, China stoot veel uit, maar levert ook enorme inspanning om over te schakelen naar kern-, wind - en zonne-energie. Opkomende landen gebruiken vooral vervuilende energiebronnen en dat is onvermijdelijk. Onze welvaart hebben we te danken aan 24/7 overvloedige energie. Je kunt nu niet zeggen tegen India of Afrikaanse landen "Pech gehad, er is al teveel CO2 in de lucht, blijf maar wat aanmodderen" terwijl wij sinds de industriële revolutie een enorme schuld hebben aan de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer.
"Vertrouwen hebben in de toekomst en in de kracht van innovatie", dixit De Wever (Bart voor alle duidelijkheid)
Ja. Ondanks alle doem-voorspellingen van de afgelopen 2 millennia over de gevolgen van overbevolking, leven we nog dankzij een beter begrip van de natuur, natuurkunde en technologische vooruitgang. Maar dan moet je er wel voor gaan: kernenergie, wind- en zonne-energie, GGO's, ... en duidelijk kunnen uitleggen wat, waarom, hoeveel en hoe. Grote rol voor politici en media. Het welles/nietes spelletje rond onze kerncentrales duurt nu al meer dan 20 jaar. Kernenergie ja, maar liefst met nieuwe centrales. Gaat voor mij het belangrijkste thema worden voor de verkiezingen, want zonder betrouwbare, overvloedige 24/7 energie geen industrie, geen jobs, geen welvaart, geen uitkeringen, geen pensioenen, ...
PS: En ook geen internet, geen facebook, geen instagram, geen twitter, ...
Een mooi voorbeeld van de "hysterie" ...edward schreef: ↑27 januari 2019, 13:31 De jongeren schoppen terecht tegen hun schenen: desnoods moeten ALLE MIDDELEN ONMIDDELLIJK INGEZET WORDEN!
Doe ne kjei normaal man ...
En toen ik klein was stonden de jehova's getuigen folders uit te delen aan de schoolpoorten waarop stond dat de wereld zou vergaan op een bepaalde dag. Bekeren was dringend nodig om nog gered te worden. En daar waren wij serieus bang over.
Protest, wetenschappelijke en politieke consensus en gevolgd door maatregelen waarvan we na tiental(len) jaren nu de vruchten van plukken. Kan ook voor klimaatopwarming maar ingrijpender.TNTim schreef: ↑27 januari 2019, 13:34 Toen ik op de schoolbanken zat, nog niet eens zo lang geleden trouwens, ging de aarde kapot gaan door het steeds groter wordende gat in de ozonlaag. En als we daar al niet aan stierven, dan zou het wel door de steeds zuurder wordende regen zijn.
het feit dat wij hier allemaal forumzombies aan het worden zijn, is dat ook niet bedreigend voor het klimaat?
Allee, je zou toch beter aan het joggen of zwemmen zijn nu?
Allee, je zou toch beter aan het joggen of zwemmen zijn nu?