Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Hey brt3, nog eens aan jou: de buienradar geeft droog weer vanaf 15u. Dan begin ik aan mijn 20k run. Zwemmen doe ik niet en straks mag je mij hier terug verwachten.
Juist niet, er moeten meer mensen spaargids lezen. Al die besparingstips leidt automatisch tot meer zuinigheid en CO2 reductie. Er is maar één mogelijkheid om het klimaat te redden en dat is zuiniger/armer leven.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Er lijkt zich een nieuwe politieke hoofdstroming te ontwikkelen, naast de traditionele links/rechts tegenstelling: namelijk het korte termijn denken (alles voor nu, later is voor het nageslacht) versus het lange termijn denken (verantwoord de toekomst voorbereiden).geebee schreef: ↑27 januari 2019, 13:35Een mooi voorbeeld van de "hysterie" ...edward schreef: ↑27 januari 2019, 13:31 De jongeren schoppen terecht tegen hun schenen: desnoods moeten ALLE MIDDELEN ONMIDDELLIJK INGEZET WORDEN!
Uiteraard moet dat ook efficiënt en in globaal overleg gebeuren. Maar het moet gebeuren , zo snel mogelijk. En dat gaat inderdaad pijn doen aan ons allemaal.Heel veel pijn.
Vergelijk het met een algemene mobilisatie, ter voorbereiding van een oorlog! En de vijand zijn WIJ ZELF dit keer, wereldwijd.
Doe ne kjei normaal man ...
Met politici die om de 5 jaar moeten herkozen worden is het lange termijn denken uiteraard niet gemakkelijk. Bovendien moet er nog iets anders veranderen: als enkele burgers via allerlei procedures de bouw van noodzakelijk investeringen zoals windmolens en dergelijke kunnen tegenhouden via allerlei procedures, tot aan de raad van state, dan ben ik uiteindelijk geneigd om te zeggen: geef mij maar de Chinese dictatuur.
Voor beide fenomenen zijn dan ook internationale maatregelen genomen. De ozonafbraak vermindert sinds de jaren 2000 door een verbod op CFK's (Montrealprocotol). Zure regen komt minder voor door filters op de schoorstenen van fabrieken, katalysatoren in auto's, ....TNTim schreef: ↑27 januari 2019, 13:34 Toen ik op de schoolbanken zat, nog niet eens zo lang geleden trouwens, ging de aarde kapot gaan door het steeds groter wordende gat in de ozonlaag. En als we daar al niet aan stierven, dan zou het wel door de steeds zuurder wordende regen zijn.
Beide zijn vandaag blijkbaar niet zo levensbedreigend meer.
Zal het met de klimaatopwarming dan wel zo'n vaart lopen?
Het Montrealprotocol geldt zelfs als meest succesvolle klimaatakkoord ooit. Jammer dat zo'n akkoord afsluiten vandaag blijkbaar niet meer lukt...
Open deur intrappen zeker maar misschien best beginnen met zoveel mogelijk kernernergie.
Geen CO2 en veel goedkoper.
Wel de afvalverwerking hiervan verder bestuderen en verbeteren ipv te lullen over soberder leven, goedkope vliegtickets, statiegeld op blikjes en verminderen vleesconsumptie .
Wel de afvalverwerking hiervan verder bestuderen en verbeteren ipv te lullen over soberder leven, goedkope vliegtickets, statiegeld op blikjes en verminderen vleesconsumptie .
de nieuwe generatie kerncentrales hergebruikt kernafval
Sporten verbruikt energie, en creërt dus CO2. Daarom ga ik niet met de fiets naar het werk.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Met kernenergie is ook niet alles opgelost ! Mensen die boven hun stand leven zijn de grootste vervuilers.JRS schreef: ↑27 januari 2019, 14:27 Open deur intrappen zeker maar misschien best beginnen met zoveel mogelijk kernernergie.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Wat is normaal , abnormaal .
de hype van het klimaat.
Zolang een ander er maar voor op draait.
Als vb het nieuwe giftar systeem , me registreren nee zeker niet.
De Belgische oplossing , gooi het nu wel in mijn buurman zijn groen bakje zonder sticker(label) maar wel gechipt.
De kracht van verandering .
Mijn buurman betaald voor mijn groente afval.
Oh ja laat een ander het maar oplossen.
City trip * 10 de oplossing ?
kwestie dat jongeren hun verantwoordelijkheid nemen.
de hype van het klimaat.
Zolang een ander er maar voor op draait.
Als vb het nieuwe giftar systeem , me registreren nee zeker niet.
De Belgische oplossing , gooi het nu wel in mijn buurman zijn groen bakje zonder sticker(label) maar wel gechipt.
De kracht van verandering .
Mijn buurman betaald voor mijn groente afval.
Oh ja laat een ander het maar oplossen.
City trip * 10 de oplossing ?
kwestie dat jongeren hun verantwoordelijkheid nemen.
Estate Guru believer.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Diegene die vandaag gaan betogen voor het klimaat, die doen morgen hun geel hesje aan omdat:
- de elektriciteitsprijs zo had is gestegen door de 'groene premies' van de overheid en omdat de overheid meer inzet op groene stroom.
- de diesel meer belast wordt omdat die minder CO2 uitstoot (wat trouwens het klimaat ten goede komt)
- ...
- de elektriciteitsprijs zo had is gestegen door de 'groene premies' van de overheid en omdat de overheid meer inzet op groene stroom.
- de diesel meer belast wordt omdat die minder CO2 uitstoot (wat trouwens het klimaat ten goede komt)
- ...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ken jij die mensen dan persoonlijk Spruitekop? Hoe kun je anders weten of ze morgen een geel hesje gaan aandoen?
Of is het je gewoon te doen om wat holle slogans te spuien?
Ik ging normaal ook gaan naar die betoging maar ik kan niet want ik moet werken. Maar ik doe morgen geen hesje aan. Ik ga gewoon weer op mijn fiets springen om naar mijn werk te fietsen, hetgeen ik trouwens vandaag ondanks het gure weer ook heb gedaan.
Of is het je gewoon te doen om wat holle slogans te spuien?
Ik ging normaal ook gaan naar die betoging maar ik kan niet want ik moet werken. Maar ik doe morgen geen hesje aan. Ik ga gewoon weer op mijn fiets springen om naar mijn werk te fietsen, hetgeen ik trouwens vandaag ondanks het gure weer ook heb gedaan.
Kinderen gijselen om de ouders te sensibiliseren, goe bezig....
Zo laten ze de echte mega vervuilers gerust...
Zo laten ze de echte mega vervuilers gerust...
Joke Schauvliege: "Ik ga in Europa pleiten voor een toelage op vliegtickets."
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Iemand idee wat ze met deze slogans bedoelen?
Hoe hol zijn de slogans dan niet van de klimaatbetogers ? Even groot ...
Laat ons de prijs van de auto's verdriedubbelen, 5 euro aanrekenen per gereden kilometer met een auto en de benzineprijs x 10 ... voila, probleem van het klimaat opgelost ... ander voordeel : geen economie meer, geen productie, geen werk meer (heeft dan weer als voordeel dat we niet meer naar ons werk moeten rijden)
Andere voorstellen vanuit de klimaathysteriegroep ? Laat maar komen, smijt het in de groep ...