Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
holle slogans mogen wel eens, misschien veel beter dan NIETS doen
Crevits gaat het behoorlijk op haar heupen krijgen als Madame Anuna haar het vuur aan de schenen blijft leggen
blijven kloppen zeg ik tot het doorbreekt
Crevits gaat het behoorlijk op haar heupen krijgen als Madame Anuna haar het vuur aan de schenen blijft leggen
blijven kloppen zeg ik tot het doorbreekt
De jeugd is nog altijd idealistisch en naïef net zoals wij dit ooit ook waren...
De politiekers zullen inderdaad van het momentum gebruik maken om de belastingen te verhogen en bijgevolg zal diezelfde jeugd ook als eerste slachtoffer zijn want vele zaken die ze nu gewoon zijn zullen niet meer kunnen door gebrek aan financiele middelen.
Die ganse hetze is dus voor wat mij betreft nogal amusant.
De politiekers zullen inderdaad van het momentum gebruik maken om de belastingen te verhogen en bijgevolg zal diezelfde jeugd ook als eerste slachtoffer zijn want vele zaken die ze nu gewoon zijn zullen niet meer kunnen door gebrek aan financiele middelen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Met 'morgen' bedoel ik uiteraard 'morgen' niet maar ze moeten er dan wel rekening mee houden dat ze ook hun snavel moeten dicht houden als ze net als alle andere 99% in doffe armoede gaan moeten leven.
Dat was mijn punt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik vind dat er een opt-in systeem moet zijn hieromtrend, als je meer belastingen wilt betalen om het klimaat te redden , vul je een (digitaal uiteraard, geen papier) formuliertje in en doe je dat binnen bij het gemeentehuis, en dan met dat geld doen ze wat mij betreft wat ze willen.
En de andere mensen kunnen ze dan met rust laten en die krijgen enkel het ongelofelijk schuldgevoel dat ze niet meebetalen om hun planeet te redden.
Ik ben wel ok met wat schuldgevoel eigenlijk...
Er is trouwens niemand in die hele mars die het lumineuze idee heeft gehad "als we nu eens allemaal 10.000 euro elk betalen, en wat zonnepanelen leggen ofzo?"
Ale, al die overtuigde mensen, als die allemaal een bescheiden hoog bedrag op tafel leggen, dan zijn we toch al zeer goed begonnen he?
En wat is 10.000 euro nu? voor een ganse planeet te redden, op de planeet staat toch geen prijs, we kunnen er zelfs nog een nulletje bijlappen...
Ik vrees alleen dat er niet veel volk meer zou overblijven op die mars...
Want zooooo belangrijk is de Aarde nu ook niet, waarmee moeten we anders tomorrowland tickets betalen?
Dat is het probleem van IEDEREEN(ook van mij, ook van iedereen in die mars): not in my backyard, jullie moeten de Aarde redden, val mij gewoon niet lastig...
En de andere mensen kunnen ze dan met rust laten en die krijgen enkel het ongelofelijk schuldgevoel dat ze niet meebetalen om hun planeet te redden.
Ik ben wel ok met wat schuldgevoel eigenlijk...
Er is trouwens niemand in die hele mars die het lumineuze idee heeft gehad "als we nu eens allemaal 10.000 euro elk betalen, en wat zonnepanelen leggen ofzo?"
Ale, al die overtuigde mensen, als die allemaal een bescheiden hoog bedrag op tafel leggen, dan zijn we toch al zeer goed begonnen he?
En wat is 10.000 euro nu? voor een ganse planeet te redden, op de planeet staat toch geen prijs, we kunnen er zelfs nog een nulletje bijlappen...
Ik vrees alleen dat er niet veel volk meer zou overblijven op die mars...
Want zooooo belangrijk is de Aarde nu ook niet, waarmee moeten we anders tomorrowland tickets betalen?
Dat is het probleem van IEDEREEN(ook van mij, ook van iedereen in die mars): not in my backyard, jullie moeten de Aarde redden, val mij gewoon niet lastig...
Man, man, man ...
Alléé, een Chinese dictator gaat er voor zorgen dat onze aarde niet zal opwarmen ... het niveau stijgt hier (net zoals het niveau van de wereldzeeën) ...
amusant is het zeker, dat hoort erbijwachter schreef: ↑27 januari 2019, 16:11 De jeugd is nog altijd idealistisch en naïef net zoals wij dit ooit ook waren...
maar anuna moet men niet onderschatten denk ik
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het staat de protestanten vrij om te participeren in een windmolen en/of zonnepanelen en/of er zelf te zetten/leggen.
En omdat er enkele 10.000-den naar Brussel gaan om te gaan betogen, wil dat dan zeggen dat de overheid daar iets moet mee doen? Dan was ook de pensioenleeftijd niet naar 67 en dan lagen er ook geen kernraketten in Kleine-Brogel.
En omdat er enkele 10.000-den naar Brussel gaan om te gaan betogen, wil dat dan zeggen dat de overheid daar iets moet mee doen? Dan was ook de pensioenleeftijd niet naar 67 en dan lagen er ook geen kernraketten in Kleine-Brogel.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
paul schreef: ↑27 januari 2019, 16:23amusant is het zeker, dat hoort erbijwachter schreef: ↑27 januari 2019, 16:11 De jeugd is nog altijd idealistisch en naïef net zoals wij dit ooit ook waren...
maar anuna moet men niet onderschatten denk ik
Ze zal wel op een lijst komen van de groenen en dan is haar broodje gebakken.
Dit klopt wel. Onze politiekers weten niet goed meer van welk hout pijlen te maken. Ze wurgen zich in allerlei bochten om toch geen gezichtsverlies te lijden met lange ij !
Daarom heb ik wel sympathie voor Anuna. Misschien krijgt ze wel zwijggeld aangeboden. Onze politiekers gaan gewoon de mist in met hun klimaatbeleid (groepsaankopen, betonstop, etc...)
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt niet goed opgelet. De believers kunnen nu al hun auto verkopen, geen citytrips meer doen met het vliegtuig, hun electriciteit afschakelen, etc.Aerolla schreef: ↑27 januari 2019, 16:20 Ik vind dat er een opt-in systeem moet zijn hieromtrend, als je meer belastingen wilt betalen om het klimaat te redden , vul je een (digitaal uiteraard, geen papier) formuliertje in en doe je dat binnen bij het gemeentehuis, en dan met dat geld doen ze wat mij betreft wat ze willen.
Maar neen, ze willen de anderen hun -wat doorgaat voor utopisch- levensideaal opleggen.
Anuna en consoorten zullen met een eventuele nog hogere vliegtuigtax best wel nog naar het andere eind van de wereld vliegen maar het plebs dat misschien heel hard uitkijkt naar zijn jaarlijkse veertien dagen in Benidorm zal voortaan met de trein naar Blankenberge mogen als het van die snuiters afhangt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Met de bedrijfswagens geven ze wel aan wat te willen doen qua vergroening. Wellicht iets in het genre van de laatste mobiliteitsbudget criteria, volledig electrisch, of minstens 0,5 kWh batterij per 100kg wagen.
De percentages van de het aantal bedrijfswagens varieert precies wat... Ik heb al 8% horen vallen en al 20% en zelfs de helft. Wat is het nu?
Je kan echter stellen dat een zelfstandige een soort 1persoonsbedrijf is, die een fiscale vriendelijke wagen heeft.
Dan zijn (7) / (1) = 10,1%
Moeten we dan de gepensioneerden en nog niet afgestudeerden meerekenen?
Van de actieve bevolking heeft (7) op (2) een bedrijfswagen: 22%.
Als je enkel met de werkenden telt: 29,7%
Verder waren er in 2017 zo'n 292.734 nieuwe inschrijvingen van bedrijfswagen en 253.824 privéwagens of 53,5%. (2017)
Tenzij ze het zouden hebben op aantal bedrijfswagen / totale voertuigen (incl bussen, vrachtwagens..)
De percentages van de het aantal bedrijfswagens varieert precies wat... Ik heb al 8% horen vallen en al 20% en zelfs de helft. Wat is het nu?
- Er zijn 11.376.070 inwoners in België (1) (01/01/2018)
- Er zijn 5.230.494 actieve inwoners in België (2), waarvan er 3.877.000 (3)aan het werk zijn (in 2017)
- Er zijn 5.853.782 (4) personenwagens in België (1/08/2018)
- Volgens FEBIAC waren er eind 2016 873.288 bedrijfsvoertuigen (5). Daarnaast waren ook 278.776 wagens (6) ingeschreven op naam van een zelfstandige. Als je dit samen telt: 1.152.064 voertuigen(7)
Je kan echter stellen dat een zelfstandige een soort 1persoonsbedrijf is, die een fiscale vriendelijke wagen heeft.
Dan zijn (7) / (1) = 10,1%
Moeten we dan de gepensioneerden en nog niet afgestudeerden meerekenen?
Van de actieve bevolking heeft (7) op (2) een bedrijfswagen: 22%.
Als je enkel met de werkenden telt: 29,7%
Verder waren er in 2017 zo'n 292.734 nieuwe inschrijvingen van bedrijfswagen en 253.824 privéwagens of 53,5%. (2017)
Tenzij ze het zouden hebben op aantal bedrijfswagen / totale voertuigen (incl bussen, vrachtwagens..)
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Een elektrische wagen zorgt zijn hele leven lang voor CO2-uitstoot: bij de fabricage, de levering en het gebruik, maar ook bij de recyclage van de verschillende onderdelen.
Daarnaast komen er ook andere vervuilers aan te pas. Zo gebruikt men voor de productie van de accu's zeldzame materialen als lithium of kobalt.
De winning van deze materialen heeft dan ook een grote impact op mens en natuur.
En dan is er nog het zware recyclageprobleem …
Daarnaast komen er ook andere vervuilers aan te pas. Zo gebruikt men voor de productie van de accu's zeldzame materialen als lithium of kobalt.
De winning van deze materialen heeft dan ook een grote impact op mens en natuur.
En dan is er nog het zware recyclageprobleem …
In België stoot een elektrische wagen per kilometer 3 tot 4 keer minder CO2 uit dan een klassieke wagen.
Meer nog, volgens een studie van de VUB stoot een elektrisch voertuig maar liefst 15 keer minder CO2 uit wanneer de bestuurder enkel groene elektriciteit gebruikt.
Meer nog, volgens een studie van de VUB stoot een elektrisch voertuig maar liefst 15 keer minder CO2 uit wanneer de bestuurder enkel groene elektriciteit gebruikt.