Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Carmignac Patrimoine wordt nu vaak als zondebok gebruikt, ook in de aparte thread van dat fonds, maar laat duidelijk zijn dat het falen van de mijnkapitaal mixer ligt aan de zwakke prestaties van het merendeel van de mixfondsen erin en dus niet alleen CP. Dat was overigens vorige jaren niet anders. Hieronder nog eens de prestatie van elk mijnkapitaal fonds in 2018 van minst slechte tot zwakste onderaan. CP was niet eens de slechtste.
Keek daarnet nog even op hun site en blijkt dat Robokat en Al Fonds het hazenpad gekozen hebben. Niet eens het fatsoen om aan hun volgers toe te geven dat hun systeem gefaald heeft.
Keek daarnet nog even op hun site en blijkt dat Robokat en Al Fonds het hazenpad gekozen hebben. Niet eens het fatsoen om aan hun volgers toe te geven dat hun systeem gefaald heeft.
Uwe omega portefeuille gaat ge ook die cijfers hier geven of is dat voor een ander.omega6 schreef: ↑27 januari 2019, 12:08 Carmignac Patrimoine wordt nu vaak als zondebok gebruikt, ook in de aparte thread van dat fonds, maar laat duidelijk zijn dat het falen van de mijnkapitaal mixer ligt aan de zwakke prestaties van het merendeel van de mixfondsen erin en dus niet alleen CP. Dat was overigens vorige jaren niet anders. Hieronder nog eens de prestatie van elk mijnkapitaal fonds in 2018 van minst slechte tot zwakste onderaan. CP was niet eens de slechtste.
Breken is makkelijk , zelf naar buiten komen brug te ver ?
Kwestie van cijfers te kunnen vergelijken , en zelf geen mixer in bezit.
Maar wat is uw alternatief voor wat ge afbreekt ?
Estate Guru believer.
Heb toch al een defensief alternatief gegeven ie. 20% CSPX + 15% CNDX en de overige 65% op spaarrekening. Bij Medirect en Santander geeft dat 0,8%.
@Platin wanneer ga jij hier eens openlijk toegeven dat je voor Medirect werkt? Vond tijdje terug volgende post van jou op mijnkapitaal want vond je gedrag toen al zeer verdacht. Hou dus op met achterbakse kritiek te geven.
@Platin wanneer ga jij hier eens openlijk toegeven dat je voor Medirect werkt? Vond tijdje terug volgende post van jou op mijnkapitaal want vond je gedrag toen al zeer verdacht. Hou dus op met achterbakse kritiek te geven.
Laatst gewijzigd door omega6 op 27 januari 2019, 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb ook al die indruk gehad dat die hier undercover dat spel zit te promoten. Zelfde met Evita ...omega6 schreef: ↑27 januari 2019, 15:18 Heb toch al een defensief alternatief gegeven ie. 20% CSPX + 15% CNDX en de overige 65% op spaarrekening. Bij Medirect en Santander geeft dat 0,8%.
Niet dat ik iemand wil verdedigen of partijtrekken, maar als je kopieert moet je wel alles kopiëren.
Daaronder staat de melding:
NVDR: MeDirect laat ons weten dat de bovenstaande info correct is, maar dat onze lezer een reactie gecopy/pasted heeft vanaf het forum van Spaargids.
Mag ik aan iedereen opmerken dat zoiets niet kan zonder de bron te vermelden. Antwoorden in iemand anders naam is verboden: eigenlijk valt dat onder valsheid in geschriften en zou kunnen een staartje krijgen.
@annetje
Vreemd. Zie nu ook dat hetgeen jij vermeldt er aan toegevoegd is. Toen ik tijdje terug screenshot nam was dat niet zo.
Vreemd. Zie nu ook dat hetgeen jij vermeldt er aan toegevoegd is. Toen ik tijdje terug screenshot nam was dat niet zo.
Voor mij is 2018 voor de "gemengde defensieve fondsen" wat 2008 was voor de CDO, als u begrijpt wat ik bedoel: het jaar dat blijkt dat de grote innovatie toch niet blijkt te zijn zoals voorgesteld
Ik begrijp niet wat je bedoelt, want mijn fondsen doen het prima, januari heeft al veel goedgemaakt.
Ik had hetzelfde gevoel. Een "gemengd defensief fonds" leek tot voor kort een prima keuze: de beheerders kiezen op basis van hun competentie met de nodige voorzichtigheid voor opportuniteiten etc. . Maar fondsen zoals Carmignac Patrimoine, Ethna Aktiv, KBC Privileged Portfolio doen het niet goed. Op dit moment (eind januari) staan ze resp. op -2.43%, -0.43% en -1.79% geannualiseerd rendement op 3 jaar (en niet te vergeten de kosten bij aankoop en verkoop). DNCA Invest Eurose doet het iets beter met 1.34% maar het is toch allemaal niet wat het leek.
Wel spijtig voor de vele mensen die hen gevolgd zijn dat ze nu hun scores niet meer updaten.
Scores van go en stop nog steeds actueel.
Is me vorige week toch gemeld.
Estate Guru believer.
Als op swt komt me blijkbaar veel eer toe als zijnde een Me medewerker.omega6 schreef: ↑27 januari 2019, 15:18 Heb toch al een defensief alternatief gegeven ie. 20% CSPX + 15% CNDX en de overige 65% op spaarrekening. Bij Medirect en Santander geeft dat 0,8%.
En oei als men een opmerking maakt over kritiek spuien.
Breken is makkelijk he.
En als men een vraag stelt aan Me ,
daar antwoord op krijgt het vervolgens post ,
werkt men blijkbaar voor Me.
En u zelf bij de grootbank zeker ?? lukt het bedotten niet meer ?
Nu vorig jaar stond er te lezen voor de Omega mixer
10% SXRJ (of CSEMUS) iShares MSCI EMU Small Cap
05% CNDX ishares Nasdaq 100
05% NDXH Amundi Nasdaq 100 Eur Hedged
10 % iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF USD (Acc)
10% Flossbach von Storch Multiple Opportunities
15% M&G Optimal Income
15% Ethna Aktiv
15% DNCA Eurose
15% Rouvier Patrimoine
Dan karretje keren , anderen verwijten maken en dan plots met iets anders te voorschijn komen.
Waar hier te lezen op het forum dat ge uw strategie hebt aangepast.
En bedoel hiermee niet ergens in een post.
Openlijke post met verwijzing naar wat heden en waarom. ( wijziging Omega mixer , waar is uw favoriete volger pi.. pi.... gebleven hier op forum.
De mensen zouden vorig jaar of eerder maar uw strategie hebben gevolgd.
Estate Guru believer.
JambersCydox schreef:Al wat we nu nog tekort hebben is een pano reportage.
- Wie zijn ze?
- wat doen ze?
- waar zitten ze?
En waarom doen ze het?
1 week geleden verzonden via de postduif
@platin
Snap niet veel van jouw warrige zinsbouw hierboven maar denk niet dat iemand mij hier verdenkt van voor een bank te werken als ik een alternatief voorstel waar banken nu net weinig aan verdienen.
Zoals destijds reeds meermaals gezegd ben ik de omega mixer begonnen als alternatief voor de mijnkapitaal mixer met initieel te proberen nog zoveel mogelijk te behouden van de mixfondsen die mijnkapitaal gekozen had. Toen bleek dat die mijnkapitaal fondsen de omega mixer bleven naar beneden duwen heb ik een eenvoudiger alternatief voorgesteld met alleen nog ETFs dus 20% CSPX + 15% CNDX en 65% op spaarrekening. Dat is alles. Snap niet hoe je daaruit in godsnaam zou afleiden dat ik voor een bank werk?
Als je overigens zo tegen banken bent, waarom zit je hier dan steeds mijnkapitaal te verdedigen die enerzijds een partnership hebben met Medirect die hun mixer commercieel uitbaat en anderzijds waterdragers zijn van de fondsenindustrie waarvan ze dus al die mixfondsen continu promoten op hun site?
Snap niet veel van jouw warrige zinsbouw hierboven maar denk niet dat iemand mij hier verdenkt van voor een bank te werken als ik een alternatief voorstel waar banken nu net weinig aan verdienen.
Zoals destijds reeds meermaals gezegd ben ik de omega mixer begonnen als alternatief voor de mijnkapitaal mixer met initieel te proberen nog zoveel mogelijk te behouden van de mixfondsen die mijnkapitaal gekozen had. Toen bleek dat die mijnkapitaal fondsen de omega mixer bleven naar beneden duwen heb ik een eenvoudiger alternatief voorgesteld met alleen nog ETFs dus 20% CSPX + 15% CNDX en 65% op spaarrekening. Dat is alles. Snap niet hoe je daaruit in godsnaam zou afleiden dat ik voor een bank werk?
Als je overigens zo tegen banken bent, waarom zit je hier dan steeds mijnkapitaal te verdedigen die enerzijds een partnership hebben met Medirect die hun mixer commercieel uitbaat en anderzijds waterdragers zijn van de fondsenindustrie waarvan ze dus al die mixfondsen continu promoten op hun site?
Is dat zo? Wat noem je prima? Alles is omhoog gegaan. Wat gebruik je als vergelijkingspunt om te beslissen dat jouw fonds het prima deet?
Was dat zo?
Hoe doe je dat?
Zal iemand die 5x na elkaar "kop" gooit de volgende 5 keer terug 5x "kop" gooien?
dreaZ schreef: ↑27 januari 2019, 23:33 Maar fondsen zoals Carmignac Patrimoine, Ethna Aktiv, KBC Privileged Portfolio doen het niet goed. Op dit moment (eind januari) staan ze resp. op -2.43%, -0.43% en -1.79% geannualiseerd rendement op 3 jaar (en niet te vergeten de kosten bij aankoop en verkoop).
Inderdaad tov andere aktieve fondsen deed dit fonds een ietsje pietje beter dan het gemiddelde.
Hier zijn de vergelijkende getallen voor dit fonds.
Code: Selecteer alles
2014 2015 2016 2017 2018
Fonds 4,2 2,9 2,5 4,7 -6,4
+/-Cat 0,0 1,2 0,7 2,2 -1,6
+/-Idx -6,0 -0,4 -1,0 1,5 -4,2
Als je 3 jaar geleden goed gegokt zou hebben en dit fonds zou gekozen hebben ipv zou je 0,27%/jaar meer gehad hebben dan het gemiddelde van alle aktieve fondsen, als je verkeerd gokte dan had je misschien de verliezen die je aanhaalt.
Code: Selecteer alles
Rendement % +/-Categorie +/-Index
3 Jaar geannualiseerd 1,48 0,27 -0,99
Tov alle fondsen met hetzelfde profiel is het resultaat veel minder prima.
Had je voor een passief fondsen gekozen uit dezelde categorie zou je op die 3 jaar 2/3 meer rendement gehaald hebben. (2,47% tov 1,48% nu)
Vergeet niet, met de passieve fondsen moest je zelfs niet het "goede" fonds gekozen hebben; "Alle" passieve fondsen in de "categorie" halen gelijkaardige resultaten en zitten per definitie heel kort op die 2,47%.
Het lijkt duidelijk wat de betere keuze was voor de belegger.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.