Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Dat opgepompt water zou idd niet in de riolen mogen komen. Naar waterbekkens, open beken, rivieren, ... ware beter.Spruitekop schreef: ↑1 februari 2019, 22:51Wat stel je voor? Dat we bij wegenwerken of bij het bouwen van gebouwen het opgepompte water recupereren en niet meer gewoon in de riool pompen? Want dat gaat vaak om vele tientallen m³/minuut.pukkie007 schreef: ↑1 februari 2019, 19:46We hangen dus echt van de weergoden af voor ons leidingwater en dat zou eigenlijk niet mogen. Al die water(put)boringen die de kaatste jaren zo populair zijn, gaan ons ook nog zuur opbreken. Het probleem kan zich al stellen voordat er een nieuwe regering is. Dan mag de provinciegouverneur weer solo-slim gaan spelen. We weten allemaal hoe belachelijk die toestanden kunnen zijn.
Alle huizen en zelfs woonwijken die in zeer gevoelig overstromingsgebied liggen afbreken en die gebieden terug aan de natuur geven.
Meer watertorens, wachtbekkens, zuiveringsstations, en andere nodige infrastructuur.
Idealiter ook 2 leidingen met water, 1 voor drinkwater en 1 voor spoelwater ( niet-drinkbaar water). Elk met een verschillend tarief natuurlijk.
Zelf vindt je allicht ook nog enkele verbeteringen.
Bron vermelding? Geen probleem, hier heb je ze maar NASA zal wel een onbetrouwbare bron zijn voor klimaat ontkenners hé. En wat die pijlen betreft, huidig CO2 niveau is 410ppm, daar waar het de laatste 400.000 jaar nooit hoger dan 300ppm geweest is.Spruitekop schreef: ↑1 februari 2019, 19:00Ik weet niet wie de boel belazert maar jouw grafiek heeft geen bronvermelding en zet de 1950-pijl al duidelijk hoger dan de vorige piek +/- 120.000 jaar geleden terwijl die in de grafiek -die ik aanreik- beduidend lager is.
Het is een kwestie van wie voor die grafiek betaalt heeft lijkt me.
Velen zijn hier tegen migratie en ik zie hier ook een aantal reacties (heb ze niet geteld) die voorstellen om het aantal kinderen te beperken. Wel in België of zelfs de EU is het het een of het ander. Zoals de situatie nu zit in België (of zelfs EU) gaan we migratie nodig hebben om economie overeind te houden.
Heeft iemand dit facet al gezien :
De verslaggeving in de media wordt opvallend op een zeer laag pitje gehouden over de acties van de gele hesjes.
Ik denk dat dat ook zo wrodt opgedragen van bovenuit, officieel om de veiligheid van het land te verzekeren en
te voorkomen dat een en ander zich verder verspreidt.
Het is me al van bij het aantreden van die grote Vlaamse partij duidelijk dat zij een ander idee hebben over het recht om het oneens te zijn of het recht om je mening te verkondigen of om te staken.
Ik hoorde deze week dat er bij de rellen in FR al 17 mensen een oog zijn kwijt geraakt door rubberkogels.
Dan moeten er daar al wat kogels afgevuurd zijn en moeten er nog een hoop andere kwetsuren zijn ook.
En toch lees je daar niets over in de pers.
Het is wel van die grootorde dat het elke dag voorpaginanieuws zou moeten zijn, zelfs als het in een buurland gebeurt, in plaats van een berichtje van 4 seconden op de verkeersinformatie.
De verslaggeving in de media wordt opvallend op een zeer laag pitje gehouden over de acties van de gele hesjes.
Ik denk dat dat ook zo wrodt opgedragen van bovenuit, officieel om de veiligheid van het land te verzekeren en
Het is me al van bij het aantreden van die grote Vlaamse partij duidelijk dat zij een ander idee hebben over het recht om het oneens te zijn of het recht om je mening te verkondigen of om te staken.
Ik hoorde deze week dat er bij de rellen in FR al 17 mensen een oog zijn kwijt geraakt door rubberkogels.
Dan moeten er daar al wat kogels afgevuurd zijn en moeten er nog een hoop andere kwetsuren zijn ook.
Het is wel van die grootorde dat het elke dag voorpaginanieuws zou moeten zijn, zelfs als het in een buurland gebeurt, in plaats van een berichtje van 4 seconden op de verkeersinformatie.
Dus jij vind dat een relatief kleine groep amokmakers / anarchisten die in dergelijke betogingen infiltreren om boel te zoeken met de politie een dagelijks forum in de media moet hebben? Denk je nu echt dat de politie zomaar met rubberkogels begint te schieten op vreedzame betogers die braafjes hun parcours volgen?haelewyn schreef: ↑2 februari 2019, 10:29 Heeft iemand dit facet al gezien :
Ik vind dat de media het nieuws moeten geven dat er is. Niet het nieuws doodzwijgen waarvan ze vinden dat het mag doodgezwegen worden. Niet enkel rapporteren wat hen of de poltieke macht uitkomt.
Dan zitten we dicht bij een Chinees model op dat vlak.
Geen verbloeming van de nationaliteit van daders en het dan maar weglaten, geen weglaten van bepaalde karakteristieken in beschrijving van daders...
Geen verzwijgen van rellen waar geschoten wordt.. etc
Dat van de politie is een zeer zwak argument van jou Vortex,...je ondersteunt er mijn stelling mee.
Ik zeg nergens dat de politie iets verkeerd gedaan heb. Ik zeg alleen : DIT IS NIEUWS. Geef het dan ook op het nieuws.
Of de politie iets te vlot rubberkogels gebruikt voor politieke tegenstanders van het huidige regime, is een andere discussie.
Braafjes hun parcours volgen ? Je weet niet waar ze die betogingen houden precies. Er is daar geen toegelaten parcours.
Dat die klimaatbetogers dan een forum krijgen .. Ja man ! Als er een tweede Dutroux komt in BE , zeg er dan ook niets over. Geen forum voor Dutroux ?
300 keer Neen. Geef het nieuws dat nieuws is. Als ik het lees zal ik zelf wel mijn mening vormen.
Dan zitten we dicht bij een Chinees model op dat vlak.
Geen verbloeming van de nationaliteit van daders en het dan maar weglaten, geen weglaten van bepaalde karakteristieken in beschrijving van daders...
Geen verzwijgen van rellen waar geschoten wordt.. etc
Dat van de politie is een zeer zwak argument van jou Vortex,...je ondersteunt er mijn stelling mee.
Ik zeg nergens dat de politie iets verkeerd gedaan heb. Ik zeg alleen : DIT IS NIEUWS. Geef het dan ook op het nieuws.
Of de politie iets te vlot rubberkogels gebruikt voor politieke tegenstanders van het huidige regime, is een andere discussie.
Braafjes hun parcours volgen ? Je weet niet waar ze die betogingen houden precies. Er is daar geen toegelaten parcours.
Dat die klimaatbetogers dan een forum krijgen .. Ja man ! Als er een tweede Dutroux komt in BE , zeg er dan ook niets over. Geen forum voor Dutroux ?
300 keer Neen. Geef het nieuws dat nieuws is. Als ik het lees zal ik zelf wel mijn mening vormen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 februari 2019, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, het is duidelijk. Niet alleen in China en Rusland wordt de pers gecontroleerd door een machtige groep die ook de regering controleert. Bij ons is het ook zo. Het is een groep van rijke kapitalisten die tegen de groene beweging, de gele hesjes, de arbeiders, de sociale voorzieningen, de stakingen, het onderwijs (de mensen moeten dom gehouden worden !) zijn.
En die groep controleert de pers, facebook, twitter, …
En het is allemaal waar want van kernenergie zeiden ze ook in het jaar 1900 dat het niet mogelijk was !
Tot daar ben ik het alleszins eens.
Als je al eens in een ander deel van deze wereld geweest bent en je praat er (aandachtig) met de bewoners, zie je dat ze in China een idee hebben van ons, onze economie, onze eigenschappen in ons karakter dat door de pers wordt ingegeven. Een idee dat er volledig naast gaat...
Omgekeerd gebeurt hetzelfde. Als je eens in een ander deel van de wereld komt merk je dat net hetzelfde bij ons gebeurt.
Dat de pers niet vrij is weet ik wel 100 procent zeker. Dat de informatie gestuurd wordt van bovenuit : dat was 20 jaar geleden al bezig. Dat hoeft niet bepaald door de eerste minister te zijn.
De info wordt gekleurd door mensen die onder invloed van de politieke macht staan of erdoor worden benoemd.
Door gebrek aan informatie bv. Of door desinformatie, gekleurde informatie. Het is er nu niet beter op geworden.
Het kan best zijn dat we migratie nodig hebben om onze economie en welvaart overeind te houden. De vraag is of we ILLEGALE migratie nodig hebben. Of een migratiebeleid waarbij we mensen op een LEGALE manier organiseren. Wat ook inhoudt dat we eisen stellen aan migranten en eventueel ook migranten weigeren en terugsturen.cpnx schreef: ↑2 februari 2019, 10:22 Velen zijn hier tegen migratie en ik zie hier ook een aantal reacties (heb ze niet geteld) die voorstellen om het aantal kinderen te beperken. Wel in België of zelfs de EU is het het een of het ander. Zoals de situatie nu zit in België (of zelfs EU) gaan we migratie nodig hebben om economie overeind te houden.
Ik dacht, ik zal de ironie er zo kilometersdik op leggen, maar dat was blijkbaar nog niet genoeg
Ik weet het. En ik blijf bij mijn idee.
Het mijne is er wel gekomen nadat ik dat stuk van de wereld gezien heb. Het jouwe ook ?
Omdat ik de richtlijnen voor het verspreiden van informatie kreeg en ze heb gelezen... Jij ook ?
Ik weet ineens ook wie van de twee er hier ironisch plezant doet uit onwetendheid... en ik ben het niet.
Het mijne is er wel gekomen nadat ik dat stuk van de wereld gezien heb. Het jouwe ook ?
Omdat ik de richtlijnen voor het verspreiden van informatie kreeg en ze heb gelezen... Jij ook ?
Ik weet ineens ook wie van de twee er hier ironisch plezant doet uit onwetendheid... en ik ben het niet.
Ik voel hier een zekere kritiek op de NVA. Maar we moeten eerlijk durven zijn: de honderden humanitaire visa die Franken heeft uitgedeeld, zijn perfect wettelijk. Franken mocht die perfect volgens de wet naar eigen goeddunken goedkeuren of afkeuren. Dus dat verwijt kun je hem niet maken. Dat iemand anders daar geld voor gekregen heeft, en iemand op zijn eigen kabinet daaraan meewerkte, kun je Franken niet verwijten. Hoogstens dat hij zijn kabinet niet goed onder controle had.m-peeters schreef: ↑2 februari 2019, 11:01Het kan best zijn dat we migratie nodig hebben om onze economie en welvaart overeind te houden. De vraag is of we ILLEGALE migratie nodig hebben. Of een migratiebeleid waarbij we mensen op een LEGALE manier organiseren. Wat ook inhoudt dat we eisen stellen aan migranten en eventueel ook migranten weigeren en terugsturen.cpnx schreef: ↑2 februari 2019, 10:22 Velen zijn hier tegen migratie en ik zie hier ook een aantal reacties (heb ze niet geteld) die voorstellen om het aantal kinderen te beperken. Wel in België of zelfs de EU is het het een of het ander. Zoals de situatie nu zit in België (of zelfs EU) gaan we migratie nodig hebben om economie overeind te houden.
Dus jouw redenering is: in de landen die je opnoemt, hebben de inwoners een totaal verkeerd beeld van ons, en dat bewijst dat de pers bij ons gecontroleerd wordt?haelewyn schreef: ↑2 februari 2019, 11:09 Ik weet het. En ik blijf bij mijn idee.
Zoals ik zei: het is waar want van kernenergie zeiden ze in 1900 ook dat het niet mogelijk was
Ik vind dat de media het nieuws geeft dat er is, anders zou jij geen weet hebben van al die betogingen, rubberkogels en verloren ogen, dus op dat punt zitten we heel ver van China. Ik vind ook dat het nieuws geen dagelijks forum mag worden van bepaalde extremisten. Het is niet omdat bv anarchisten met hun gedrag het beeld van politiestaat naar voor willen schuiven dat we in een politiestaat leven hé. Door de veelvuldig uitgelokte veldslagen met de politie kapen die anarchisten hun forum in het nieuws en krijgt de bevolking natuurlijk wel de indruk van politiestaat. Nieuws dient ter informatie van de bevolking, niet ter manipulatie van de bevolking door een of andere groepering die misbruik maakt van vrije media om hun gedachtegoed te verspreiden. Ik geeft toe een moeilijke balans maar we zitten hier zeker niet slecht wat dat betreft.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tussen al de hysterie in hier wat realisme.
"Het idee dat we dit voor de volgende verkiezingen opgelost moeten hebben... Tja, dat gaat écht niet lukken, hoor. De mensen die dit soort ideeën in het hoofd van de bevolking plaatsen, doen dat alleen maar om hun politieke invloed of de verkoop van hun boeken te vergroten. Maar het zal alleen maar teleurstelling veroorzaken, want het gaat gewoon niét gebeuren.”
“De meeste mensen die er verstand van hebben, zeggen nu al: ‘We halen het niet, die 1,5 graad.’ Wil je daar toch aan vasthouden, dan moet een land als België héél snel de energieswitch maken. Met enorme kapitaalvernietiging tot gevolg: je moet huizen platgooien en weer opbouwen en auto’s wegdoen die nog prima in orde zijn. In China en India is die kapitaalvernietiging nog véél groter. Daar bouwen ze vandaag nog altijd nieuwe steenkoolcentrales, met een levensduur van 40 tot 60 jaar. Dus als we serieus zijn over 1,5 graad, moet je de kolencentrales die in 2019 worden opgeleverd al in 2020 sluiten. Dat gaat niet gebeuren.”
"Het idee dat we dit voor de volgende verkiezingen opgelost moeten hebben... Tja, dat gaat écht niet lukken, hoor. De mensen die dit soort ideeën in het hoofd van de bevolking plaatsen, doen dat alleen maar om hun politieke invloed of de verkoop van hun boeken te vergroten. Maar het zal alleen maar teleurstelling veroorzaken, want het gaat gewoon niét gebeuren.”
“De meeste mensen die er verstand van hebben, zeggen nu al: ‘We halen het niet, die 1,5 graad.’ Wil je daar toch aan vasthouden, dan moet een land als België héél snel de energieswitch maken. Met enorme kapitaalvernietiging tot gevolg: je moet huizen platgooien en weer opbouwen en auto’s wegdoen die nog prima in orde zijn. In China en India is die kapitaalvernietiging nog véél groter. Daar bouwen ze vandaag nog altijd nieuwe steenkoolcentrales, met een levensduur van 40 tot 60 jaar. Dus als we serieus zijn over 1,5 graad, moet je de kolencentrales die in 2019 worden opgeleverd al in 2020 sluiten. Dat gaat niet gebeuren.”
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell