Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Alle nieuws is gekleurd en subjectief, niet enkel door staatsmedia maar ook door prive nieuwszenders (denk maar aan Rupert Murdoch). Alleen al door de selectie te maken wat in het nieuws komt en wat niet.vortex schreef: ↑2 februari 2019, 11:20Ik vind dat de media het nieuws geeft dat er is, anders zou jij geen weet hebben van al die betogingen, rubberkogels en verloren ogen, dus op dat punt zitten we heel ver van China. Ik vind ook dat het nieuws geen dagelijks forum mag worden van bepaalde extremisten. Het is niet omdat bv anarchisten met hun gedrag het beeld van politiestaat naar voor willen schuiven dat we in een politiestaat leven hé. Door de veelvuldig uitgelokte veldslagen met de politie kapen die anarchisten hun forum in het nieuws en krijgt de bevolking natuurlijk wel de indruk van politiestaat. Nieuws dient ter informatie van de bevolking, niet ter manipulatie van de bevolking door een of andere groepering die misbruik maakt van vrije media om hun gedachtegoed te verspreiden. Ik geeft toe een moeilijke balans maar we zitten hier zeker niet slecht wat dat betreft.
Ook de verslaggeving over de gele hesjes is gekleurd, misschien door het verzwijgen van de slachtoffers van de rubberen kogels door de Franse staatsmedia maar ook door de linkse media die er eerst een soort van Robin Hoods van maakten terwijl intussen is gebleken dat het eerder een stelletje anarchisten en oproerkraaiers zijn.
Ja, wie had dat gedacht. Bart De Wever: "wir schaffen das". De opwarming tegenhouden, dat lukt niet. Maar dat is niet erg want we kunnen ons daaraan aanpassen: "wir schaffen das".
Op een handige manier houdt hij de migratie uit het nieuws, met zijn ietwat provocerende uitspraken.
NTO'ke , manneke ... Wel effe bij de les blijven he.
't Is zaterdag maar probeer toch wakker te blijven.
Zij hebben niet alleen een verkeerd beeld van ons... Wij hebben ook een verkeerd beeld van hen.
Ook ONS beeld van wat er in de wereld gebeurt en bestaat wordt gemanipuleerd. Door ONZE pers.
Ginder mag je niets zeggen over de plaatselijke ex dictator of over het huidige éénpartijsysteem. Hier mag je niets vertellen over waarom bedrijven geen gekleurde mensen van een bepaalde hoek van de wereld aannemen, mag je niet vertellen in de pers dat een dader blijkbaar van daar kwam etc.
De klemtonen en de redenen voor desinformatie zijn anders maar het bestaat hier ook.
Same same but different.
De pers is hier niet de schuldige. Zij worden ook voorgelogen maar hebben te weinig mensen met ballen in hun rangen om dat te zien of naast de lijnen te kleuren.
Je moet maar eens de immens populaire 'dos cervesas por favor' zijn reisbestemmingen bekijken en wat hij erover te vertellen heeft. Dat is niet de pers die aan de basis ligt maar de overtreffende trap : de Media..
En zo veel domme Vlamingen zitten daar maar naar te gapen om 's anderendaags op het werk te vertellen : hebt ge dat gezien ? Die beleeft nogal avonturen he !
Neen mannekes. Die gaat gewoon op reis en kletst uit zijn nek dat het om 'uzelf te bewateren' is.
Dus, .. De moraal van het verhaal nu :
De pers is niet slecht. Wel redelijk dom.
Het nieuws wordt gemanipuleerd door diegenen die er belang bij hebben. Onze mening wordt nog meer gemanipuleerd.
Diegenen met het meeste centen (industrie) en diegenen met de meeste invloed (politiek, .. maar ook andere groepen) slagen daar het beste in.
Dat wil niet zeggen dat ik hier heb verteld dat er een Big Brother ons in al onze doeningen bekijkt en controleert maar het evolueert wel in die richting (industrie, de staat, ... ).
Zie je het anders. Prima.. Ik deel je mening niet maar ik respecteer ze wel.
Ja, de zenders van Rupert Murdoch: de meest bekeken zenders in Vlaanderen
De EU is goed voor 10% van de mondiale pollutie. En Belgie is als een van de kleinste landen van de EU verantwoordelijk voor een kleine fractie van die Europese vervuiling.CarpeNoctem schreef: ↑2 februari 2019, 11:23 Tussen al de hysterie in hier wat realisme.
"Het idee dat we dit voor de volgende verkiezingen opgelost moeten hebben... Tja, dat gaat écht niet lukken, hoor. De mensen die dit soort ideeën in het hoofd van de bevolking plaatsen, doen dat alleen maar om hun politieke invloed of de verkoop van hun boeken te vergroten. Maar het zal alleen maar teleurstelling veroorzaken, want het gaat gewoon niét gebeuren.”
“De meeste mensen die er verstand van hebben, zeggen nu al: ‘We halen het niet, die 1,5 graad.’ Wil je daar toch aan vasthouden, dan moet een land als België héél snel de energieswitch maken. Met enorme kapitaalvernietiging tot gevolg: je moet huizen platgooien en weer opbouwen en auto’s wegdoen die nog prima in orde zijn. In China en India is die kapitaalvernietiging nog véél groter. Daar bouwen ze vandaag nog altijd nieuwe steenkoolcentrales, met een levensduur van 40 tot 60 jaar. Dus als we serieus zijn over 1,5 graad, moet je de kolencentrales die in 2019 worden opgeleverd al in 2020 sluiten. Dat gaat niet gebeuren.”
Denken dat Vlaanderen of Belgie de mondiale vervuiling gaat oplosssen, getuigt van een gebrek aan realisme, zeker zolang de grootste vervuilers zoals de VS, Rusland, China en India niet meedoen en zelfs niet de minste inspanning willen leveren.
Erg kort door de bocht gegaan daar.
Er lopen er tussen die zo zijn maar niet allemaal zijn ze zo.
Niet iedereen met een links idee is een anarchist.
Tenzij jij op uiterst rechts staat en geen andere ideeën kan aanvaarden.
Je kan net zo goed het idee opperen dat uiterst rechts in FR infiltreert in de linkse betogingen om het een slechte naam te geven.
Ik zou niet durven zeggen dat het zo is, ook niet dat het niet zo is.
Gierende banden ... Zeer kort door de bocht. Te kort.
Prima hoor
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 februari 2019, 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.
haelewyn schreef: ↑2 februari 2019, 11:36Ach ja. Als de rechtse betogingen van Schild en Vrienden ontaarden in geweld dan is het misschien ook door de infiltratie van extreem-linkse anarchisten en communisten.Ik zeg niet dat het zo is, maar ook niet dat het niet zo is.m-peeters schreef: ↑2 februari 2019, 11:29
Erg kort door de bocht gegaan daar.
Er lopen er tussen die zo zijn maar niet allemaal zijn ze zo.
Niet iedereen met een links idee is een anarchist.
Tenzij jij op uiterst rechts staat en geen andere ideeën kan aanvaarden.
Je kan net zo goed het idee opperen dat uiterst rechts in FR iniltreert in de linkse betogingen om het een slechte naam te geven.
Ik zou niet durven zeggen dat het zo is, ook niet dat het niet zo is.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
NTO'ke , manneke ...
Zou het kunnen dat je NVA-fobie je begint parten te spelen? Je sleept er die bij elke post bij, wat heeft BDW in godsnaam te maken met dat artikel over Richard Tol?
Vreemd dat jij en haelewyn niet beter overeenkomen. Jullie lijden aan dezelfde aandoening
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik denk eerder dat het niet in het nieuws komt om te vermijden dat mensen uit sympathie zich bij die acties zouden aansluiten. Niet dat ze zouden denken dat we in een politiestaat wonen.vortex schreef: ↑2 februari 2019, 11:20 Ik vind dat de media het nieuws geeft dat er is, anders zou jij geen weet hebben van al die betogingen, rubberkogels en verloren ogen, dus op dat punt zitten we heel ver van China. Ik vind ook dat het nieuws geen dagelijks forum mag worden van bepaalde extremisten. Het is niet omdat bv anarchisten met hun gedrag het beeld van politiestaat naar voor willen schuiven dat we in een politiestaat leven hé. Door de veelvuldig uitgelokte veldslagen met de politie kapen die anarchisten hun forum in het nieuws en krijgt de bevolking natuurlijk wel de indruk van politiestaat. Nieuws dient ter informatie van de bevolking, niet ter manipulatie van de bevolking door een of andere groepering die misbruik maakt van vrije media om hun gedachtegoed te verspreiden. Ik geeft toe een moeilijke balans maar we zitten hier zeker niet slecht wat dat betreft.
Als morgen er blokkades zouden komen voor de Kennedytunnel in Zaventem en op twee plaatsen rond Brussel ligt het hele land plat. Voor hoelang ? Wat moet er dan gedaan worden om dat te breken ?
Dat wil niet zeggen dat ik voor dergelijke acties ben..
Van uitgeschoten ogen : wel .. je hoort er weken aan een stuk weinig van .. en dan ineens geeft het aantal verwondingen min of meer weer dat er daar een beperkte burgeroorlog wordt uitgevochten. Enkel doordat een of andere vereniging die met ogen en preventie van ongevallen bezig is gevraagd heeft om rubbkerkogels te verbieden in het bestrijden van .... Goed bezig ? Neen.
Is het zo erg als in China ? Neen.. want dan gaat dat nieuws van die vereniging ook het zwarte gat in.
Hebben we er ook een stuk van mee ? Ja.. Democratie is een illusie en een beeld van iets dat perfect zou moeten zijn. Het bestaat niet.
Nieuws moet neutraal zijn, niet gekleurd, en niet gefilterd. Iets verzwijgen is een vorm van liegen.
Hopelijk komen we mekaar nog tegen in hetzelfde ouwepeekeshuis..CarpeNoctem schreef: ↑2 februari 2019, 11:50 Vreemd dat jij en haelewyn niet beter overeenkomen. Jullie lijden aan dezelfde aandoening
Daar gaat direct leven in de brouwerij zijn !
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 februari 2019, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
De eigenaars van De Persgroep en dus ook De Morgen zijn zo liberaal als het maar kan, dus wel zeer bizar wat je schrijft. En liberaal in de betekenis van blauw, en niet het Amerikaanse "liberal"
Ik denk dat we ook niet mogen onderschatten wat extra taksen teweeg gaan brengen.
Ik zeg niet dat het een goed voorstel is maar het is wel meer in die lijn we gaan moeten zoeken van het voorstel van open vld om btw verlaging te doen op nieuwbouw.
Waarom mensen niet belonen als ze iets doen voor het klimaat ipv af te straffen voor tegen het klimaat in te gaan?
Ik zeg niet dat het een goed voorstel is maar het is wel meer in die lijn we gaan moeten zoeken van het voorstel van open vld om btw verlaging te doen op nieuwbouw.
Waarom mensen niet belonen als ze iets doen voor het klimaat ipv af te straffen voor tegen het klimaat in te gaan?
In dat artikel staat identiek wat De Wever ook beweert, ...CarpeNoctem schreef: ↑2 februari 2019, 11:50NTO'ke , manneke ...
Zou het kunnen dat je NVA-fobie je begint parten te spelen? Je sleept er die bij elke post bij, wat heeft BDW in godsnaam te maken met dat artikel over Richard Tol?
Vreemd dat jij en haelewyn niet beter overeenkomen. Jullie lijden aan dezelfde aandoening
En haelewyn en ik komen goed overeen. Over bepaalde punten hebben we alleen een andere mening.
Voor wie het nog weet : een eerste regeringsdeelname van GROEN in het verleden is daar op gestrand.
De volgende keer waren ze er ineens niet meer bij.
Ze gingen alles belasten wat slecht voor het milieu was...
Een doorsnee scheet is dat ook he, er zit metaan in. En ik laat er hier soms wel een aantal gaan op een dag.
Ik ga eens moeten horen wat de remedie bij de koeien daartegen is.
Ik zou dat nuanceren : SOMS een LICHTJES andere mening.
Iedereen met dezelfde aandoening krijgt mijn sympathie.
De volgende keer waren ze er ineens niet meer bij.
Ze gingen alles belasten wat slecht voor het milieu was...
Een doorsnee scheet is dat ook he, er zit metaan in. En ik laat er hier soms wel een aantal gaan op een dag.
Ik ga eens moeten horen wat de remedie bij de koeien daartegen is.
Ik zou dat nuanceren : SOMS een LICHTJES andere mening.
Iedereen met dezelfde aandoening krijgt mijn sympathie.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 februari 2019, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.