Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Mojo Group: YTD + 10.08% (inclusief alle kosten en taksen)
+5.9 % hier, alle kosten, dividenden en taksen incluis. Greenyard is een relatief kleine positie, maar een halvering weegt desondanks toch op je rendement
Net als bij gpv doen Bekaert en Covestro het goed. Kan ook moeilijk anders na hun 2018... Ook mijn recentste aankoop, Renault, deed het niet slecht. Dat is echter geen aandeel dat heel lang in mijn port zal blijven denk ik.
Over het algemeen lijkt alles in mijn port dat cyclisch en het slecht deed in 2018 te herstellen (Michelin ook bv.). Meer defensieve waarden en basket cases zoals Greenyard niet.
Net als bij gpv doen Bekaert en Covestro het goed. Kan ook moeilijk anders na hun 2018... Ook mijn recentste aankoop, Renault, deed het niet slecht. Dat is echter geen aandeel dat heel lang in mijn port zal blijven denk ik.
Over het algemeen lijkt alles in mijn port dat cyclisch en het slecht deed in 2018 te herstellen (Michelin ook bv.). Meer defensieve waarden en basket cases zoals Greenyard niet.
5,99% , inclusief kosten en taksen, dividenden niet van toepassing
Vooral het herstel van het vorig eindejaar natuurlijk, met zo op het zicht Kiadis Pharma, Strabag en Melexis als beteren van de klas. Ook heel tevreden van mijn recente aankoop van Shell.
Over mijn andere aandelen op zich (nog) geen klachten dit jaar.
Vooral het herstel van het vorig eindejaar natuurlijk, met zo op het zicht Kiadis Pharma, Strabag en Melexis als beteren van de klas. Ook heel tevreden van mijn recente aankoop van Shell.
Over mijn andere aandelen op zich (nog) geen klachten dit jaar.
Deze week geëindigd met exact +12%, kosten en dividenden incluis. Voornamelijk te danken aan het geweld van AMG. Beredeneerd gokje op Skyworks met +14% afgesloten en in Umicore gestoken. Domper op de vreugde is RPS (grootste positie met gewicht van 30%), dat maar niet van de grond wil komen. Voorlopig nog -1,5% daar. Heb ze vooral voor het dividend en omwille van de gunstige wisselkoers, dus maak me er ook niet al te druk in.
+6,67%
ETF’s + pricos + cash
ETF’s + pricos + cash
Hier wat vergelijkingsmateriaal voor YTD:
https://www.vanwent.nl/Info/Morningstar.html
Technologie (wo Robotics) en Emerging Markets zitten meestal boven 10% YTD.
Wereld index en ETF fondsen circa 7,5%...
https://www.vanwent.nl/Info/Morningstar.html
Technologie (wo Robotics) en Emerging Markets zitten meestal boven 10% YTD.
Wereld index en ETF fondsen circa 7,5%...
7.42%
YTD: 8.57%
Double digit: Anthem, GN Store, ASML, LHCG, Mastercard, Orsted, Edwards, Elia, Sobi.
Double digit: Anthem, GN Store, ASML, LHCG, Mastercard, Orsted, Edwards, Elia, Sobi.
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Hero Member
- Contacteer:
Goede start.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Aandelen:
YTD: 12,48%
YoY: 7.71%
Amerika en Scandinavië/Zwitserland, blijft de kar trekken (+ Elia, Asml)
In de EU blijft de beurs zwak, zolang men politiek, niet eensgezind is...
Pensioensparen:
YTD: 5.83%
YoY: -3.65%
YTD: 12,48%
YoY: 7.71%
Amerika en Scandinavië/Zwitserland, blijft de kar trekken (+ Elia, Asml)
In de EU blijft de beurs zwak, zolang men politiek, niet eensgezind is...
Pensioensparen:
YTD: 5.83%
YoY: -3.65%
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Hoe berekenen jullie je YTD als je intussen bijstortingen doet en/of wanneer je bij meerdere brokers actief bent?
Inderdaad,
Begindatum en beginbedrag en einddatum en eindbedrag inbrengen in excel: xirr () of ir.schema()
Persoonlijk beschouw ik mijn portefeuille als een geheel
(obligaties + aandelen + "cash" beleggingen met hetzelfde doel)
Ik volg enkel de bewegingen in en uit deze portefeuille (maar niet de verschuivingen in de portefeuille)
Begindatum en beginbedrag en einddatum en eindbedrag inbrengen in excel: xirr () of ir.schema()
Persoonlijk beschouw ik mijn portefeuille als een geheel
(obligaties + aandelen + "cash" beleggingen met hetzelfde doel)
Ik volg enkel de bewegingen in en uit deze portefeuille (maar niet de verschuivingen in de portefeuille)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik heb nog enkele vragen met betrekking tot deze berekening in Excel.
Als ik bijv. volgende (louter fictieve) waardes ingeef:
1/01/2016 € 100,00
1/01/2017 € 150,00
1/01/2018 € 175,00
1/01/2019 € 200,00
Dan krijg ik zowel voor de functie IR als IR.SCHEMA een foutmelding bij volgende formules:
- IR.SCHEMA(B1:B4;A1:A4)
- IR(B1:B4)
Iemand schreef op het forum dat je laatste waarde altijd negatief moet zijn (hoezo?), maar ook bij deze waardes:
1/01/2016 € 100,00
1/01/2017 € 150,00
1/01/2018 € 175,00
1/01/2019 € - 200,00
Krijg ik een vreemde uitkomst:
- IR.SCHEMA(B1:B4;A1:A4) = 0,00%
- IR(B1:B4) = -36%
Kan iemand me helpen? Wat doe ik verkeerd?
Als ik bijv. volgende (louter fictieve) waardes ingeef:
1/01/2016 € 100,00
1/01/2017 € 150,00
1/01/2018 € 175,00
1/01/2019 € 200,00
Dan krijg ik zowel voor de functie IR als IR.SCHEMA een foutmelding bij volgende formules:
- IR.SCHEMA(B1:B4;A1:A4)
- IR(B1:B4)
Iemand schreef op het forum dat je laatste waarde altijd negatief moet zijn (hoezo?), maar ook bij deze waardes:
1/01/2016 € 100,00
1/01/2017 € 150,00
1/01/2018 € 175,00
1/01/2019 € - 200,00
Krijg ik een vreemde uitkomst:
- IR.SCHEMA(B1:B4;A1:A4) = 0,00%
- IR(B1:B4) = -36%
Kan iemand me helpen? Wat doe ik verkeerd?
Je eerste waarde zou negatief moeten zijn. De foutmelding komt van oneindige rendementen. Geen inleg alleen outflows.
Probeer volgend voorbeeld eens.
1/1/2018 -1000
1/1/2018 +1030
Zou 3% moeten geven
Bij de meeste beleggers zal de voornaamste cel diegene zijn op datum =VANDAAG() met daarnaast al de actuele waardes van de beleggingen in port (waarde als je vandaag alles zou verkopen)
Probeer volgend voorbeeld eens.
1/1/2018 -1000
1/1/2018 +1030
Zou 3% moeten geven
Bij de meeste beleggers zal de voornaamste cel diegene zijn op datum =VANDAAG() met daarnaast al de actuele waardes van de beleggingen in port (waarde als je vandaag alles zou verkopen)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash