Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Waaw, daar komt ze nu, na twee maanden, achter? Is Schauvliege dan echt zo dom als ze zich voordoet? Als je een beetje vertrouwd bent met het actievere segment van het middenveld, wéét je toch dat dergelijke manifestaties zelden of nooit spontaan ontstaan? (De Witte mars was waarschijnlijk de enige echte uitzondering.) Betogen is iets wat je moet leren. Het is niet zomaar wat improviseren, maar grondig plannen en voorbereiden.SparSpaar schreef: ↑4 februari 2019, 20:08 Schauvliege ziet complot achter klimaatbetogingen.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 94191.html
Ik ben overigens heel blij dat er een aantal organisaties zijn die de nodige knowhow aanleveren om die klimaatmarsen mogelijk te maken, al maak ik me wat zorgen over de timing die nu wordt aangehouden. Het milieuthema staat nu wel weer op de agenda, waardoor iedere partij er wel iets mee zal moeten doen, maar de weg naar de stembus is nog erg lang.
In de ideale wereld zou die situatie kansen creëren voor 'rood' om die thematiek van 'groen' te 'kapen' en in een breder sociaaleconomisch perspectief te plaatsen, maar het klassieke politieke relais van de sociale beweging ligt helaas in de lappenmand, wat men in het bijzonder aan de vakbondstop dramatisch genoeg nog altijd niet wil/durft inzien. Enfin, het worden nog enkele spannende maanden.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Of er moet een mannelijke verstokte vrijgezel zijn recht op nageslacht verkopen.
Of mensen die bvb. door een zware handicap niet voor kinderen kunnen zorgen die hun recht opkopen.
Mogelijkheden genoeg.
Of met halfjes werken... want waarom zouden we 'het recht' enkel bij de mannen leggen?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik weet niet wat hier allemaal van waar is, maar ik heb al lang het gevoel dat, niettegenstaande overal in de media, dit meisje als een heldin wordt omschreven, dit spontaan gaan betogen niet iets is dat zijzelf, op haar leeftijd, zomaar zelfstandig beslist heeft. Ik heb altijd al gedacht, hier zitten volwassenen, hier zit een hele beweging achter. En dat daar heel wat mensen (onder andere leerkrachten en scholen) direct in meegelopen zijn, dat heb ik ook niet begrepen. Vanuit hoger onderwijs en universiteiten wordt geklaagd dat leerlingen uit het middelbaar hun niveau niet meer halen, leerkrachten klagen dat ze hun programma niet meer af krijgen, .... en vanuit scholen horen we dat ze dit allemaal toejuichen. En dan mag dit nog voor een nobel doel zijn, zomaar gaan betogen dat wij hier in België, onze burgers extra zwaarder moeten gaan belasten dan elders in Europa of dat wij aan de wereld het voorbeeld moeten geven, dit vind ik nu heel naïef. Bekijk heel die klimaatkwestie toch eens vanuit vogelperspectief in plaats van uit kikvorsperspectief. Ga eens, in plaats van met seksistische slogans op jullie borden, mensen aanspreken die een enorm verschil kunnen maken voor het klimaat. Roep eens op jullie borden D. Trump ter orde en zeg dat hij ook moet meedoen. Roep eens alle landen (Polen, Tsechië, Duitsland, ..., de kolen en bruinkoollanden) die een veel directer verschil kunnen maken tot de orde. Durf eens op jullie borden te roepen dat Europa eindelijk eens een thema heeft om echt als één man achter te staan. Want hoe je het draait of keert, dit moet Europees aangepakt worden omdat zowel de CO2 van over onze grenzen komt overgewaaid als het fijn stof en door vervoer van goederen door vrachtwagens, schepen en vliegtuigen vanuit heel Europa en de wereld.http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190204_04152463
Volgens Schauvlieghe zijn de protesten rond het klimaat georchestreerd. De staatsveiligheid bevestigt dat, volgens haar..
Durf dus ook de wereld oproepen in uw slogans, want China, India, ..... allemaal moeten ze meedoen. Als jullie dat durven, dan verdienen jullie mijn respect. Nu niet.
Ik weet niet hoe oud johann en witte merel zijn, maar dergelijke betogingen kunnen tegenwoordig wel spontaan via sociale media. Vroeger moest je naar de drukker voor een tijdschrift, strooibiljetten en affiches en daarvoor was er duidelijk een organisatie vereist (ook omwille van de financiën). Nu niet meer.
Waar ik wel mijn bedenkingen bij heb, is dat betogingen normaal (toen toch) schriftelijk moesten aangevraagd worden bij het College van Burgemeester en Schepenen en dat het parkoers op voorhand moest afgesproken worden met en goedgekeurd worden door de politie. Dat moest je wel weken maanden op voorhand doen. In sommige gevallen moest je ook kunnen bewijzen dat je een verzekering had afgesloten voor de deelnemers (dat was bij fietsbetoging). Is dat nog zo? Hoe zit dat met die twee volwassen klimaatmarsen?
Of is dit nu echt een generatie die doodgeknuffeld wordt en zijn regeltjes iets voor anderen? Politie mag toch ingrijpen bij een niet-toegelaten betoging? Gaande van GAS-boetes tot arrestaties?
PS: Even opgezocht, voor betogingen moet nog steeds toestemming gevraagd worden, minstens 10 dagen op voorhand, het politiereglement moet nageleefd worden en het parkoers moet goedgekeurd worden. Vraag: is dit gebeurd?
Waar ik wel mijn bedenkingen bij heb, is dat betogingen normaal (toen toch) schriftelijk moesten aangevraagd worden bij het College van Burgemeester en Schepenen en dat het parkoers op voorhand moest afgesproken worden met en goedgekeurd worden door de politie. Dat moest je wel weken maanden op voorhand doen. In sommige gevallen moest je ook kunnen bewijzen dat je een verzekering had afgesloten voor de deelnemers (dat was bij fietsbetoging). Is dat nog zo? Hoe zit dat met die twee volwassen klimaatmarsen?
Of is dit nu echt een generatie die doodgeknuffeld wordt en zijn regeltjes iets voor anderen? Politie mag toch ingrijpen bij een niet-toegelaten betoging? Gaande van GAS-boetes tot arrestaties?
PS: Even opgezocht, voor betogingen moet nog steeds toestemming gevraagd worden, minstens 10 dagen op voorhand, het politiereglement moet nageleefd worden en het parkoers moet goedgekeurd worden. Vraag: is dit gebeurd?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
aan cpnc:
Ik begrijp wel de snelheid waarmee zo iets kan uitgerold worden via sociale media, ik heb ook drie jongeren. Maar nog nooit heb ik zo snel de media zien meewerken in dit gebeuren en dit zo dagenlang (met zelfs vorige woensdag) meer dan 34 artikels op één dag in een krant over het klimaat. Dit staat echt niet meer in verhouding en ik vind het al even verontrustend dat men meer en meer censureert. Als men reacties toelaat bij bepaalde artikels en bepaalde kranten, dan moet men echt ook de mensen die kritisch zijn aan bod laten komen, ook al is het op de pers en hun manier van werken (suggestieve of foute titels, foto's,...). In de Tijd vanavond stonden eerst 30 reacties op het artikel over Joke Schauvliege die een complot ziet, nu nog 22. Serieus gekuist me dunkt.
Ik begrijp wel de snelheid waarmee zo iets kan uitgerold worden via sociale media, ik heb ook drie jongeren. Maar nog nooit heb ik zo snel de media zien meewerken in dit gebeuren en dit zo dagenlang (met zelfs vorige woensdag) meer dan 34 artikels op één dag in een krant over het klimaat. Dit staat echt niet meer in verhouding en ik vind het al even verontrustend dat men meer en meer censureert. Als men reacties toelaat bij bepaalde artikels en bepaalde kranten, dan moet men echt ook de mensen die kritisch zijn aan bod laten komen, ook al is het op de pers en hun manier van werken (suggestieve of foute titels, foto's,...). In de Tijd vanavond stonden eerst 30 reacties op het artikel over Joke Schauvliege die een complot ziet, nu nog 22. Serieus gekuist me dunkt.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Daarom dat we binnen enkele decennia met 10 miljard op deze aardkloot zullen zijn...
Natuurlijk zit daar een hele beweging achter.witte merel schreef: ↑4 februari 2019, 22:55 Ik weet niet wat hier allemaal van waar is, maar ik heb al lang het gevoel dat, niettegenstaande overal in de media, dit meisje als een heldin wordt omschreven, dit spontaan gaan betogen niet iets is dat zijzelf, op haar leeftijd, zomaar zelfstandig beslist heeft. Ik heb altijd al gedacht, hier zitten volwassenen, hier zit een hele beweging achter.
Zo heeft de mama van het Anuna-wicht heel nauwe banden met Groen.
De vader van de Franstalige voortrekster van de betogingen is manager bij Enabel (het Belgisch Ontwikkelingsagentschap) en lid van Ecolo (opgekomen bij de gemeenteraadsverkiezingen).
https://be.linkedin.com/in/jean-christo ... r-273a4129
Gewone mensen zoals u en ik dus...
Edith: oh ja, het "vriendinnetje" van Anunake, Kyra Gantois, die andere activitiste, is vorig jaar naar Zuid-Afrika, Malta en Barcelona geweest...
Het zijn blijkbaar de anderen die moeten opdraaien voor het klimaat, zolang de dames maar rustig op reis kunnen vertrekken.
natuurlijk zit er een complot achter.
genoeg linksrevolutionaire agitators op de sociale media.
genoeg linksrevolutionaire agitators op de sociale media.
Hangt er vanaf hoe de wind waait. Sommige zaken worden voorpagina nieuws andere zaken halen nooit het nieuws en in veel gevallen is de berichtgeving heel eenzijdig. Kranten en het nieuws zijn enkel goed om het circus (met alle respect voor echte circusartiesten) wat te kunnen volgen. Voor feiten en een meer realistisch wereldbeeld moet je elders zijn en dat vergt wat meer inspanning.witte merel schreef: ↑4 februari 2019, 23:47 aan cpnc:
Over Anuna. Ik kan best geloven dat een gedreven oudere tiener met voldoende clout op sociale media een betoging kan organiseren. Dus de eerste en misschien tweede betoging, wil ik best wel geloven. Het blijven doen, kan niet zonder de actieve steun, aanmoediging en medewerking van volwassenen. Het ongestraft brossen vereist de steun van ouders (of moeder) en dat de school de andere kant op kijkt of niet durft op te treden. Kan me ook niet voorstellen dat die betogingen reglementair zijn, dus dat wil zeggen dat de politie ook de opdracht heeft gekregen ze te gedogen. Wie wint erbij? Vooral in Brussel? CD&V wordt te kakken gezet, openVLD telt echt niet mee, het is geen steun voor NVA, SP.A lijkt me nog steeds stuurloos. Groen en Ecolo dan maar? Maar heb de indruk dat ze wat achter de gebeurtenissen aanhollen, ze waren er niet op voorbereid, ze kunnen geen oplossingen aanreiken. De nuchterst reactie kwam van NVA. Dus de eerste betogingen waren volgens mij echt wel spontaan.
De roep om het ontslag van Schauvliege lijkt steeds groter te worden.
Het is duidelijk: De groene Taliban duldt geen tegenspraak, kritiek, of een afwijkende mening.Arm Belgie.
Het is duidelijk: De groene Taliban duldt geen tegenspraak, kritiek, of een afwijkende mening.Arm Belgie.
liegen is ook niet mooi en zeker niet door een Tsjeef
het zijn niet alleen de groenen die haar ontslag vragen
het zijn niet alleen de groenen die haar ontslag vragen
Ah, ik wist niet dat staalhard liegen en er onterecht een politionele dienst bij betrekken kritiek was.
Weer iets bijgeleerd.
Vanaf nu, iedereen vlotjes liegen en het afdoen als kritiek en over tot de orde van de dag.
Weer iets bijgeleerd.
Vanaf nu, iedereen vlotjes liegen en het afdoen als kritiek en over tot de orde van de dag.
straks raakt ons Joke nog depressief
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Reageer eerst eens op de leugens/hypocrisie (dingen uit je verleden verbergen en wissen is ook een vorm van liegen) van het Anuna-wicht.
Dat ecofundamentalisme bestaat betwist ik niet. Anne Glover, Chief Scientific Adviser voor de EU Commissie, moest opstappen na intense lobbycampagne door groene ngo's en politieke partijen omdat ze er op stond dat wetenschappelijk beleid evidence based moest zijn. Ook wat ggo's betreft en dat werd haar niet in dank afgenomen, niet alleen moest zij opstappen, de functie werd ook afgeschaft. De EU Commissie, Juncker voorop, gaan zelf wel beslissen wat wetenschap is en wat niet.
Anderzijds, je kunt Schauvliege als minister (in het algemeen) en van milieu (in het bijzonder) toch niet verdedigen. Onbekwame ministers en staatssecretarissen zijn geen met uitsterven bedreigde soort, maar weinigen lopen er echt ook zo verloren bij.
Joke heeft beweerd dat de staatsveiligheid haar geinformeerd heeft ...
Dat is een regelrechte leugen die zowel Joke als de staatsveiligheid bevestigen.
Waar zit hier de rol van de groene taliban?