Klimaathysterie
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Voilà.m-peeters schreef: ↑6 februari 2019, 19:34Het gaat hier niet om Anuna De Wever of de klimaatprotesten van jongeren, maar om Arno Kempynck, een linkse beroepsbetoger die meent politici te mogen stalken met duizenden mails en sms’jes.
En ja, dat is een linkse extremist en voor mijn part even verwerpelijk als zijn extreem-rechtse tegenpool Dries Van Langenhove.
Ongelooflijk die typecasting van sommigen... Voor de linkse extremisten (die zichzelf liefdevol progressief noemen) bestaat er alleen een extreem aan de rechterkant, als je hen erop durft te wijzen op het bestaan van extreem-links word je onmiddellijk in de tweede categorie ondergebracht.
Hier nog zo'n bende extremisten: https://nl.squat.net/2018/01/22/gent-15 ... gen-armen/
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
De linkse kaping van de klimaatmarsen.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 95116.html
Het beeld dat dan blijft hangen is dat de klimaatbeweging een watermeloen blijkt te zijn, een groene schil waaronder een dieprode kern schuilgaat. Dat maakt de beweging iets minder spontaan en onschuldig dan ze op het eerste gezicht lijkt.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 95116.html
Het beeld dat dan blijft hangen is dat de klimaatbeweging een watermeloen blijkt te zijn, een groene schil waaronder een dieprode kern schuilgaat. Dat maakt de beweging iets minder spontaan en onschuldig dan ze op het eerste gezicht lijkt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Daar heeft waarschijnlijk niemand ooit aan getwijfeld?
En ze gebruiken ook de typisch linkse drukmiddelen. Tot wat roepen ze op? Oh verrassing, een staking. En nog een verrassing: op vrijdag 15 maart
Ondertussen zijn onze gewoonlijke gevuilniszakte medemensen bezig met de voorbereidingen om ook komende woensdag de gewone burger maximaal te pesten.
We live in interesting times ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Een staking meer tegen het huidige bewind : ik zou er niet 'neen' tegen zeggen.
Het enige andere wapen dat je hebt is het stemformulier in het stemhokje, maar dat is bij momenten 4 jaar wachten.
Zelf heb ik nooit gestaakt omdat ik altijd gewerkt heb in een branche waar ik er het nut of het wijze niet van inzag. En waar ik het eigenlijk ook totaal niet slecht had.
Maar nu is het 'tegen de regering' ... dan zou ik op dit moment wel meedoen want de partij / kleur die ik verfoei is aan de macht. Simpel toch ?
Extreem links .. Ze hebben ook valabele wensen. Net zoals extreem rechts eigenlijk.
Het is niet allemaal slecht wat er uit die hoek komt. Dus .. dat 'extreem' moet je toch ook weer nuanceren.
Het enige andere wapen dat je hebt is het stemformulier in het stemhokje, maar dat is bij momenten 4 jaar wachten.
Zelf heb ik nooit gestaakt omdat ik altijd gewerkt heb in een branche waar ik er het nut of het wijze niet van inzag. En waar ik het eigenlijk ook totaal niet slecht had.
Maar nu is het 'tegen de regering' ... dan zou ik op dit moment wel meedoen want de partij / kleur die ik verfoei is aan de macht. Simpel toch ?
Extreem links .. Ze hebben ook valabele wensen. Net zoals extreem rechts eigenlijk.
Het is niet allemaal slecht wat er uit die hoek komt. Dus .. dat 'extreem' moet je toch ook weer nuanceren.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij bent tenminste eerlijk. Het is idd een politieke staking.
Ik dacht dat de partij die jij verfoeit de NVA was?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
God man. Moest je nu echt bevestigen hoe weinig je afweet van het programma van PVDA en hoe veel je in vooroordelen denkt en leeft ?PinkPanther1970 schreef: ↑7 februari 2019, 10:49Zoals?
Open grenzen?
Iedereen arm?
Allemaal aan de wiet?
Hier staat het te lezen, dan moet je het niet van mij vernemen.
https://www.pvda.be/campagnes
Over de valabiliteit van hun programma, daar zou ik liever niet over praten. Alleen al omdat de overkant zijn eigen programma ook alleen maar opvoert als het hen uitkomt.
Het is een politiek protest, imho. Omdat de politiek ook werk en koopkracht beinvloedt is het niet eens 'not done' om daartegen te staken. Het moet niet altijd tegen werkgevers gericht zijn.CarpeNoctem schreef: ↑7 februari 2019, 11:02Jij bent tenminste eerlijk. Het is idd een politieke staking.Ik dacht dat de partij die jij verfoeit de NVA was?
De partij heb je 'juist' gekozen.
Op Vlaams niveau zitten ze daar nog altijd.
Deze (nationale) regering WAS er een die NVA aan boord had. Zelfs na hun uitstap bepalen en bevriezen ze nog steeds passief (soms actief averechts) het beleid, meer dan de actieve partijen in de regering.
Het bevriezen komt mij toevallig net goed uit, dus : laat ze maar doen.
uiteraard is het een politieke staking, want de politiek doet niets aan het probleem.
Indien ze wel met valabele oplossingen zouden komen, werd er nooit gestaakt, gelijk wie aan de macht was ;-)
Eens horen hoe mijn werkgever denkt over de nationale staking (15 maart). Veel kans dat ze zeggen: ga maar mee betogen. Ze zijn tenslotte lid van Hart boven hard ;-)
Indien ze wel met valabele oplossingen zouden komen, werd er nooit gestaakt, gelijk wie aan de macht was ;-)
Eens horen hoe mijn werkgever denkt over de nationale staking (15 maart). Veel kans dat ze zeggen: ga maar mee betogen. Ze zijn tenslotte lid van Hart boven hard ;-)
https://www.demorgen.be/binnenland/opni ... -bc01e5d9/
Protest slaat over naar Nederland ..
En daar doen ook de grootouders mee. LOL
Hup hup Oranje Grijs !
Eens nieuwsgierig of ze daar ook oudjes gaan oppakken die tegen een andere oma aanschuren met het verkeerde lichaamsdeel
Protest slaat over naar Nederland ..
En daar doen ook de grootouders mee. LOL
Hup hup Oranje Grijs !
Eens nieuwsgierig of ze daar ook oudjes gaan oppakken die tegen een andere oma aanschuren met het verkeerde lichaamsdeel
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 februari 2019, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En wat is het probleem dan?
Je maakt me nieuwsgierig ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Sommige ouders daarentegen zijn wat nuchterder:
"Zoonlief wilde morgen ‘Klimaatstaken’ (en naar de Bijenkorf). Hij mocht van mij staken als hij vandaag een opstel zou schrijven met zijn mening over klimaatakkoord van +\- 400 woorden. Nu gaat hij morgen gewoon naar school."
Schitterend van die mama
Beweegredenen
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 7 februari 2019, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
als je niet weet wat het probleem is, tja... dat zegt alles ;-)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
In 'De Tijd' - 'De linkse kaping van de klimaatmarsen' zijn ze weer serieus aan het censureren bij 'de reacties'. Als ze reacties toelaten moeten ze het spel eerlijk spelen. Ik begrijp dat ze schelden of persoonlijke aanvallen moeten kunnen weren, maar wat hier gebeurt is niet meer normaal. In vorige artikels ook al meegemaakt dat iemand die gefundeerde kritiek heeft op een artikel er al meteen uitgegooid wordt. Men doet hier met die reacties echt wat men wil : een hele tijd stilleggen, dan plots met 10, 15 stuks ineens verwijderen, als er te veel kritische bedenkingen zijn plaatst men het artikel direct onderaan of gewoon op een ander blad enz. Twee van mijn reacties werden verwijderd, hoewel ik nergens mensen aanval. Het waren ideeën hoe het wel moet en enkele kritische bedenkingen. Iemand anders had ook die vraag waarom zijn reactie verwijderd werd, een reactie die niet negatief was. En plots was ook zijn reactie verwijderd.