Klimaathysterie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
zelfs al ontploft er iedere 50km2 een kernbom over gans de aarde, dan nog zal de aarde dit overleven. Maar daarom is het niet wenselijk.
Zo kan je natuurlijk alles goedpraten ;-)
Blijft een feit dat hij wat eenzaam en alleen staat te roepen tegen een heleboel wetenschappers die de wetenschap achter zich hebben. Maar ach, wat maakt het uit. Mensen die het niet willen inzien, vinden altijd wel iemand die hen gelijk heeft.
Zo kan je natuurlijk alles goedpraten ;-)
Blijft een feit dat hij wat eenzaam en alleen staat te roepen tegen een heleboel wetenschappers die de wetenschap achter zich hebben. Maar ach, wat maakt het uit. Mensen die het niet willen inzien, vinden altijd wel iemand die hen gelijk heeft.
Vroeger, ik bedoel dan duizenden of honderden (of tientallen) jaren geleden, weet men natuurrampen aan god. Het waren straffen voor de mensheid, wegens deze of gene zonde. Nu we daar eindelijk over zijn, wijt men het aan ons ingrijpen in het klimaat. Er zijn altijd al hogere en lagere temperaturen geweest.
Volgens mij klopt daar allemaal niets van. De aarde draait gewoon rond en doet zijn ding, soms plezant, soms niet.
De mens kan daar niéts aan wijzigen!
Volgens mij klopt daar allemaal niets van. De aarde draait gewoon rond en doet zijn ding, soms plezant, soms niet.
De mens kan daar niéts aan wijzigen!
jij weet het natuurlijk beter dan de vele duizenden wetenschappers die er serieus mee bezig zijn. Proficiat. Wanneer mogen we een peer reviewed artikel van jou verwachten in 1 of ander gezaghebbend tijdschrift?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Of toch maar zeer weinig, deze daarentegen:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Sunspot_Numbers.png
https://bgr.com/2019/02/06/north-pole-shift-polar-flip/
"increased sunspot activity during the last fifty years, known as the Modern Maximum"
Laatst gewijzigd door PinkPanther1970 op 7 februari 2019, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Er bestaat nog zoiets als gezond boerenverstand, en objectieve waarnemingen. En die 'wetenschappers' die doen meestal niets anders dan elkaar tegenspreken.
Het klimaat hier, in de lage landen zoals belgie, nederland, luxemburg, duitsland.... is nog steeds ongewijzigd dan 50 jaar geleden, een paar kleinigheden te na. Wij liggen niet op breuklijnen van tektonische platen, liggen niet vlak naast een oceaan. Als kind leerden wij al dat wij in een gematigd klimaat leven. En, zeg nu zélf, wàt is hier nu zo ten slechte veranderd aan de natuur? NIKS
Het klimaat hier, in de lage landen zoals belgie, nederland, luxemburg, duitsland.... is nog steeds ongewijzigd dan 50 jaar geleden, een paar kleinigheden te na. Wij liggen niet op breuklijnen van tektonische platen, liggen niet vlak naast een oceaan. Als kind leerden wij al dat wij in een gematigd klimaat leven. En, zeg nu zélf, wàt is hier nu zo ten slechte veranderd aan de natuur? NIKS
Nu dat Joke Schauvlieghe minister af is kan ze weer met een gerust gemoed de rook uit haar schouw laten vliegen zonder het risico daarover aangesproken te worden.
Laat ons Yaris even oproepen of zijn geest, om een cartoontje daarbij te plaatsen.
Die klimaatmarsen duren nog tot mei, daarna is het gedaan. Politiekers zullen natuurlijk wél een aantal taksen in het leven roepen. Met dank aan die spijbelende onwetende jongeren, die liever over straat gaan lopen dan hun huiswerk te maken.
Bedankt om het artikel uit De Tijd te posten, maar inhoudelijk vind ik het ver gezocht. Nergens vind ik iets dat de bewering "de klimaatbeweging een watermeloen is ..." staaft. Dat er zijn die proberen om de klimaatmarsen voor hun eigen kar te spannen, is niks nieuws onder de zon, maar om te beweren dat Anuna de scalp van de minister aan haar gordel heeft hangen is er ver over. Dat Anuna blijkbaar Greenpeace om raad gevraagd heeft, vind ik zeer aannemelijk. Ze bevindt zich plots in de spotlights, heeft naar ik kon vinden geen banden met natuur- en/of milieuverenigingen, dus dat ze om raad vroeg is een goed teken. Moest ik me als de heel groene jongen die ik op die leeftijd was, en natuur en milieu was mijn leven toen, plots in de schijnwerpers bevonden hebben, zou ik ook hulp gezocht hebben en Greenpeace en Bond Beter Leefmilieu waren en zijn voor de hand liggende organisaties. Ik denk dat ik 17 was toen ik lid werd van Greenpeace en 19 toen ik mijn lidmaatschap opzegde omdat ik vond dat het een angstorganisatie was en geen milieuorganisatie.
Anuna zit waarschijnlijk niet op dit forum, maar mijn advies aan haar zou zijn: neem een stapje terug, stop even met de betogingen, werk je in de materie in en zoek actief naar medestanders i.p.v. je passief te laten gebruiken oa door Hard boven Hart. De betogers willen dat er iets gebeurt. Nieuwe energiecentrales (zon, wind, gas, steenkool of nucleair) dat duurt jaren (plannen, bouwvergunning, milieuvergunning, processen door NIMBY burgers). Het enigste wat je de komende maanden kan bereiken (effectief), is om politieke partijen kleur te doen bekennen en met concrete voorstellen te laten afkomen voor de verkiezingen en die te laten checken door experts (liefst niet Greenpeace of BBL wat hun geloof verbiedt kernenergie). Betoog met die concrete eis (uitgewerkt energie en klimaat programma), geef politieke partijen even de tijd om zich daarover te bezinnen (concrete voorstellen zijn ze niet gewoon), betoog opnieuw, geef ze even tijd, herhaal.
Anuna zit waarschijnlijk niet op dit forum, maar mijn advies aan haar zou zijn: neem een stapje terug, stop even met de betogingen, werk je in de materie in en zoek actief naar medestanders i.p.v. je passief te laten gebruiken oa door Hard boven Hart. De betogers willen dat er iets gebeurt. Nieuwe energiecentrales (zon, wind, gas, steenkool of nucleair) dat duurt jaren (plannen, bouwvergunning, milieuvergunning, processen door NIMBY burgers). Het enigste wat je de komende maanden kan bereiken (effectief), is om politieke partijen kleur te doen bekennen en met concrete voorstellen te laten afkomen voor de verkiezingen en die te laten checken door experts (liefst niet Greenpeace of BBL wat hun geloof verbiedt kernenergie). Betoog met die concrete eis (uitgewerkt energie en klimaat programma), geef politieke partijen even de tijd om zich daarover te bezinnen (concrete voorstellen zijn ze niet gewoon), betoog opnieuw, geef ze even tijd, herhaal.
Dit is inderdaad wetenschap op hoog niveau.brt3 schreef: ↑7 februari 2019, 14:00 Er bestaat nog zoiets als gezond boerenverstand, en objectieve waarnemingen. En die 'wetenschappers' die doen meestal niets anders dan elkaar tegenspreken.
De wetenschap is het trouwens wel eens over feit dat de mens de wijziging veroorzaakt. Er zijn een paar die tegenstribbelen, maarja, er zijn ook nog altijd wetenschappers die geloven dat god ons gecreeërd heeft...
Wat is er al veranderd aan de natuur? Euch, heel vele de laatste 50 jaar (nu is dat zeker niet allemaal toe te schrijven aan klimaatverandering, maar eerder aan habitatversnippering en habitatvernietiging). Lees eens de natuurrapporten die de Vlaamse overheid uitbrengt. Of raadpleeg de Rode Lijst soorten, ...
Wat veranderd er aan ons klimaat: de grootste veranderingen zijn op komt, maar ze zijn wel bezig. Ook hier genoeg wetenschappelijke feiten. Nu, als je het niet wil zien, dan ligt dat echt aan jou.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141102_01354056 (om een samenvatting te geven, geschreven in mensentaal)
Laatst gewijzigd door Lanius op 7 februari 2019, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteren nog op het (lokale) nieuws dat ze vanaf maart beginnen aan de echte Oosterweelverbinding (dus niet die naar de kluizenzaal). Dan kan ik beter met de fiets gaan werken. Alleen: iemand die cijfers heeft wat zo'n veerdienst (die ik dan moet gebruiken) per dag verstookt? Qua tijd zal ik misschien beter af zijn dan in de file te staan, maar of het milieu beter af gaat zijn, ik ben daar nog niet zeker van.
("Ja", kan je zeggen, "want die veerboot ging sowieso varen, of jij er nu op zat of niet")
("Ja", kan je zeggen, "want die veerboot ging sowieso varen, of jij er nu op zat of niet")
Aarde != het leven != menselijke samenleving.
Of het nu 3, 4 of 5 graden warmer of kouder wordt, maakt de aarde niks uit.
Er zal in beide gevallen nog steeds leven zijn op aarde, het vormt geen bedreiging voor het leven op aarde, maar het kan wel zorgen voor een verandering van het leven. Onze samenleving is sterk afhankelijk van het huidige klimaat en de huidige soortensamenstelling. En een paar graden meer, en dat zullen we voelen de komende paar decennia (niet na mij de zondvloed).
Of het nu 3, 4 of 5 graden warmer of kouder wordt, maakt de aarde niks uit.
Er zal in beide gevallen nog steeds leven zijn op aarde, het vormt geen bedreiging voor het leven op aarde, maar het kan wel zorgen voor een verandering van het leven. Onze samenleving is sterk afhankelijk van het huidige klimaat en de huidige soortensamenstelling. En een paar graden meer, en dat zullen we voelen de komende paar decennia (niet na mij de zondvloed).