Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Weet je wat ik eigenlijk ook wel erg vind? Dat is dat je er niet MAG tegenin gaan.
Hilde Van Mieghem was in de Zevende Dag ook de linkse boomknuffelaar aan het uithangen, je moet daar als 'genodigde' geen debat mee aangaan want je weet dat je sowieso 'de slechterik' in het gesprek zou zijn. Hilde wordt afgeschilderd als 'politiek correct', mocht ik politieker zijn die een beetje een tegenmening zou bieden, ik zou zo'n tussenkomst echt weigeren.
Tegenwoordig MOET iedereen PRO-klimaat zijn!
Ik heb niets tegen klimaat en tuurlijk moet alles gezonder, ecologischer en beter worden. Dat is net zoals zeggen van 'Wil je wereldvrede?', daar gaat ook 95% 'ja' op antwoorden.
Maar er zijn grenzen aan dat fanatisme! We zijn gewoon een put voor onze eigen deur aan het graven. Als je straks een flesje water koopt in de supermarkt zul je €0,50 plastiektaks mogen betalen. Die jongeren snappen niet dat hun betogingen gevolgen zullen hebben.
- Duurdere vliegtickets
- Taksen op plastiek
- Verplicht om grondig te isoleren tot een -E50 peil (zoniet DOKKEN!)
- Extreem hoge brandstofprijzen
- ...
De regering ruikt geld!!!
En ondertussen maak je de economie kapot...
Ik denk dat ze eens goed met ons lachen in het buitenland!
Hilde Van Mieghem was in de Zevende Dag ook de linkse boomknuffelaar aan het uithangen, je moet daar als 'genodigde' geen debat mee aangaan want je weet dat je sowieso 'de slechterik' in het gesprek zou zijn. Hilde wordt afgeschilderd als 'politiek correct', mocht ik politieker zijn die een beetje een tegenmening zou bieden, ik zou zo'n tussenkomst echt weigeren.
Tegenwoordig MOET iedereen PRO-klimaat zijn!
Ik heb niets tegen klimaat en tuurlijk moet alles gezonder, ecologischer en beter worden. Dat is net zoals zeggen van 'Wil je wereldvrede?', daar gaat ook 95% 'ja' op antwoorden.
Maar er zijn grenzen aan dat fanatisme! We zijn gewoon een put voor onze eigen deur aan het graven. Als je straks een flesje water koopt in de supermarkt zul je €0,50 plastiektaks mogen betalen. Die jongeren snappen niet dat hun betogingen gevolgen zullen hebben.
- Duurdere vliegtickets
- Taksen op plastiek
- Verplicht om grondig te isoleren tot een -E50 peil (zoniet DOKKEN!)
- Extreem hoge brandstofprijzen
- ...
De regering ruikt geld!!!
En ondertussen maak je de economie kapot...
Ik denk dat ze eens goed met ons lachen in het buitenland!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En heeft dit dan volgens jou ook met het klimaat te maken?anonymous schreef: ↑11 februari 2019, 08:48 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190211_04168519
Ontkenners van de insectensterfte, ga jullie gang.
Of is het eerder door de regelgeving waardoor:
- boeren geen mesthopen meer mogen laten liggen?
- boeren gedrongen worden naar drijfmest ipv gewoon mest (met stro)
- boeren voortaan hun akkers moeten bemesten met injectie (en niet zomaar in de vrije lucht mogen vernevelen)?
- ...
Klimaat zeker hé?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Je vergat er nog:Spruitekop schreef: ↑11 februari 2019, 22:57 En heeft dit dan volgens jou ook met het klimaat te maken?
Of is het eerder door de regelgeving waardoor:
- boeren geen mesthopen meer mogen laten liggen?
- boeren gedrongen worden naar drijfmest ipv gewoon mest (met stro)
- boeren voortaan hun akkers moeten bemesten met injectie (en niet zomaar in de vrije lucht mogen vernevelen)?
- ...
Klimaat zeker hé?
- boeren tegen 100 in het uur vergif spuiten
- boeren met hun monocultuur (en bovenstaande punt) de bodem volledig verpesten
Niet dat ik het op de boeren wil steken, ze draaien mee in een systeem. Maar het moet anders, liefst zo snel mogelijk.
dat vlinders een zeldzaamheid waren geworden is duidelijk
En hoe dan ? De boeren draaien mee in het systeem om ons 7 miljard mensen (and counting) te voeden ... waarmee we tot de kern van de hele problematiek komen : overbevolking ... we moeten voor een paar honderd jaar naar max. één kind/vrouw ... (economisch is dat een ander verhaal, maar klimaathysterie zal ons minstens evenveel kosten en daarmee wordt de bevolkingsgroei niet getemperd) ... wat is de zin van bv. de "auto's 50 % zuiniger" te maken als er 70 % auto's bijkomen, het eindtotaal is dan toch weer negatief ...
Alles op de boeren steken is natuurlijk ook handig. Zo hoeven we weer niet naar onszelf te kijken. Hoeveel mensen kennen jullie met een insectenvriendelijke tuin? Ik ken er wel veel met tientallen vierkante meters terras, een groene woestijn van gras en een meterslange haag. Maar bloemen en bloeiende struiken, weinig.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Stoppen met uitgeven van rijbewijzen vanaf nu... De milieubewuste jongeren zeggen toch dat ze alles liever te voet, met de fiets en het openbaar vervoer doen... Geen auto en dus geen rijbewijs meer nodig.
De enige correcte redenering... Vreemd genoeg hoor je de groene jongens hier nooit over.
De fataliteit van 2°C temperatuurstijging moet ten alle prijze worden afgewend, maar de fataliteit dat die stijging grotendeels wordt teweeggebracht door een ongebreidelde bevolkingsaanwas is geen probleem voor hen.
Niet akkoord. Gezien er hier ten huize twee adolescenten rondlopen heb ik veel contact met deze leeftijdsgroep via hun vrienden. De meeste van hun vrienden willen geen kinderen omdat ze geen zin hebben om kinderen op een wereld te zetten die naar de verdoemnis aan het gaan is. De mijne willen ook geen kinderen en ik ben er niet rouwig om. Hoef ik ook al geen oppas te spelen.
Ze willen geen kinderen omdat ze vooral zelf "op hun gemak" willen zijn en ze anders minder tijd zouden hebben om zich bezig te houden met de écht belangrijke dingen in het leven, nl. hun "sociale" leven, alléé toch datgene wat ze ideaal voorstellen op hun smartphone ... typisch voor deze generatie, WIJ hebben ze teveel bepamperd, ik durf dat gerust toe te geven ... in de jaren' 80 toen wij adolescenten waren had ik het gevoel dat onze wereld veel dichter bij de verdoemenis stond dan nu (koude oorlog, Tsjernobyl, in België Bende van Nijvel, CCC, ...) en wij hebben ook kinderen gemaakt ...anonymous schreef: ↑12 februari 2019, 09:05 Niet akkoord. Gezien er hier ten huize twee adolescenten rondlopen heb ik veel contact met deze leeftijdsgroep via hun vrienden. De meeste van hun vrienden willen geen kinderen omdat ze geen zin hebben om kinderen op een wereld te zetten die naar de verdoemnis aan het gaan is. De mijne willen ook geen kinderen en ik ben er niet rouwig om. Hoef ik ook al geen oppas te spelen.
De groene jongens willen geen condoom gebruiken, ze willen de plastiekberg (jaja, ik weet dat het latex is) namelijk verkleinen, ook de pil is slecht voor het milieu omdat er anders teveel oestrogenen vrijkomen in de natuur ... dus puur natuur met als gevolg bevolkingsexplosiePinkPanther1970 schreef: ↑12 februari 2019, 08:52 De enige correcte redenering... Vreemd genoeg hoor je de groene jongens hier nooit over.
De fataliteit van 2°C temperatuurstijging moet ten alle prijze worden afgewend, maar de fataliteit dat die stijging grotendeels wordt teweeggebracht door een ongebreidelde bevolkingsaanwas is geen probleem voor hen.
Misschien dat diegenen die jij kent zo redeneren maar diegene die ik ken niet. Maar het is eigenlijk gelijk om welke reden het is. Belangrijkste is dat er minder volk bij komt.geebee schreef: ↑12 februari 2019, 09:30 Ze willen geen kinderen omdat ze vooral zelf "op hun gemak" willen zijn en ze anders minder tijd zouden hebben om zich bezig te houden met de écht belangrijke dingen in het leven, nl. hun "sociale" leven, alléé toch datgene wat ze ideaal voorstellen op hun smartphone ... typisch voor deze generatie, WIJ hebben ze teveel bepamperd, ik durf dat gerust toe te geven ... in de jaren' 80 toen wij adolescenten waren had ik het gevoel dat onze wereld veel dichter bij de verdoemenis stond dan nu (koude oorlog, Tsjernobyl, in België Bende van Nijvel, CCC, ...) en wij hebben ook kinderen gemaakt ...
Het valt me trouwens op dat er hier toch wel een paar zitten die graag afgeven op de jeugd. Het is van alle tijden. Ik herinner me mijn adolescentie. Ik luisterde naar death metal (nog steeds trouwens) en liep ook zo gekleed. Ik reed met opgefokte brommers en later motorfietsen (ook nog steeds trouwens). Ik was de schande van de buurt. Er ging niets van me terechtkomen en blablabla. Maar kijk. Ik heb niets tekort en zelfs van veel dingen te veel.
Jaloers op het feit dat zij nog jong zijn, jaloers op het feit dat zij nog (al dan niet naïeve) dromen hebben. Het enige waar jullie van dromen is hoe jullie op tijd op jullie werk geraken.
Toen ik nog klein was, verwijderde iedereen op hun knieën het onkruid uit het voetpad met een mesje. Nu wordt er gesproeid en gestrooid. Vroeger verwijderde de groendienst het onkruid, nu wordt het platgespoten of -gestrooid. Er zijn momenten dat ik bepaalde wandelpaden mijd met de hond omdat ze wit liggen nadat de groendienst gepasseerd is.anonymous schreef: ↑12 februari 2019, 08:47 Alles op de boeren steken is natuurlijk ook handig. Zo hoeven we weer niet naar onszelf te kijken. Hoeveel mensen kennen jullie met een insectenvriendelijke tuin? Ik ken er wel veel met tientallen vierkante meters terras, een groene woestijn van gras en een meterslange haag. Maar bloemen en bloeiende struiken, weinig.
Wie zijn die mensen die tegen roundup zijn? Waarschijnlijk mensen op een appartementje.
Ga eens naar de website van De Tijd: in 'filerapport' toont De Tijd het filerapport van een aantal CEO's.
Deze week filmden ze de heer Koen Van Gerven, CEO van BPOST.
De beste man wordt door een chauffeur naar zijn werk gebracht en zit daar vanop de achterbank te pleiten voor rekeningrijden en 'de toegang tot steden voor wagens te beperken'.
De man verdient meer dan 500 K + variabel en laat zich door een chauffeur naar zijn werk voeren.
Hij zal het inderdaad wel weten.
Deze week filmden ze de heer Koen Van Gerven, CEO van BPOST.
De beste man wordt door een chauffeur naar zijn werk gebracht en zit daar vanop de achterbank te pleiten voor rekeningrijden en 'de toegang tot steden voor wagens te beperken'.
De man verdient meer dan 500 K + variabel en laat zich door een chauffeur naar zijn werk voeren.
Hij zal het inderdaad wel weten.